ביבי נתניהו, אם אתה אדם ישר, ופטריוט אמיתי – אתה טיפש!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57926

אלמלא חשבת רק על עצמך, אלמלא ניכסת לעצמך את בלפור, היית יכול להרים את הימין בישראל לגבהיגבהים, אבל, עם האגוצנטריות שלך, הבאת את הימין אל סף פשיטתרגל פוליטית, עם אפשרות שהמרכזשמאל יישאר בשלטון שנים רבות, ועוד יותר מכך – שהשמאל הקלאסי יחזור לימיו הטובים *** מכתב גלוי לבנימין נתניהו, עם צאתו מבלפור

מתהפך בקברו

שמחה ניר, עוד

בן 81 שנים אנוכי היום (15.6.2020), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

שלום ביבי

טול, לדוגמה, את הסכם הגרעין עם איראן

אבל אולי טעות היא בידי

בוא נסתכל על הנושא בעיניים “ימניות”

הערכה כמותית משלי

מה עוללת לימין הפוליטי?

אתה לא פטריוט!

הערת אזהרה

יום א’, ג׳ בתמוז ה׳תשפ״א,

13.6.2021

שלום ביבי,

למקרא הכותרת למכתבי זה אליך, אל תבין אותי שלא כהלכה: אני לא רואה בך אדם ישר, אלא שקרן, צבוע, תאבשלטון אשר מוכן להקריב את כל האינטרסים של המדינה על מנת לשמור ולשמר את אחיזתו בבלפור.

כאשר איבדת את השלטון לאחר הקדנציה הראשונה שלך, רעייתך שרה אמרה שתישרף המדינה“. היא נאלצה להכות על חטאה זה, אבל אצלך זה בדם, גם בלי שתכריז על כך.

_________________

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_________________

טול, לדוגמה, את הסכם הגרעין עם איראן

מטרתו של הסכם הגרעין עם איראן, עליו חתמו ארהב ושש מעצמות נוספות בשנת 2015, הייתה למנוע מלחמה שעלולה להידרדר למלחמת עולם שלישית.

במהלך המומ עם איראן, ארהב התייעצה באופן שוטף אתך, ביבי, ועם הממסד הביטחוני הישראלי כולו, כאשר ברור לכל שהמומ הזה מהלך על חבל דק מאוד: התגמשות יתירה תעניק לאיראנים יתרון על חשבוננו, והתעקשות יתירה תמתח את החבל עד שייקרע, ואז אנחנו במצב בו אנחנו צריכים לשלוח את טייסינו בוזמנית לעשרות יעדים ברחבי איראן, ששטחה רב פי 55 משטח ישראל.

כסוחררהיטים אתה לבטח מכיר את המצב הזה בכל מומ לעשיית הסכם.

אתה הבנת את זה גם כאשר היית שותף סמוי למומ עם איראן, אבל אתה רצית להראות לבייס שלך עד כמה אתה חכם ודואג לביטחון המדינה, וביום 3.3.2015, שבועיים לפני הבחירות, יצאת לנאום בקונגרס האמריקאי נגד ההסכם המתהווה.

יצאת נגד ברק אובמה והמימשל שלו, הרסת את שיתוף הפעולה איתם, הם ניתקו את המגע איתך, וההסכם יצא פחות טוב ממה שהיה יכול לצאת אלמלא החבלה המכוונת שלך.

ראה דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה,

וגם: דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

מה רצית להשיג בכך?

אם רצית לייעץ לאמריקאים – ממילא הם התייעצו אתך! האם באמת האמנת שהעברת ההתייעצויות האלה מחדריהחדרים אל הפרהסיה העולמית תביא להסכם טוב יותר?

האם לא הבנת כי גם האיראנים הם חלק מהפרהסיה העולמית, וההתייעצויות השקופות להם עשויות לחשוף נקודותחולשה של הצדשכנגד?!

אבל אתה, כאמור, רצית משהו אחר: להראות לבייס שלך עד כמה אתה חכם ודואג לביטחון המדינה. אתה ידעת שההתבטאות הפומבית שלך בנושא עשוייה לחבל במומ, ולהעכיר את היחסים עם וושינגטון – אבל זה לא הפריע לך.

אתה רצית להמשיך ולטפח את היחסים הפרטיים שלך עם המפלגה הרפובליקנית, ששלטה אז בשני בתי הקונגרס, וזה בהמשך לתמיכה הגלוייה שלך במיט רומני, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, בבחירות 2012.

ומה עכשיו? אחרי שנשיא ארהב לשעבר, אהובך דונאלד טראמפ, ביטל את ההסכם, ואיפשר לאיראנים להעלות את העשרת האורניום מרמת ה-3.67%, כפי שהותר להם על פי ההסכם, לרמה של 60% (בינתיים), אתה ממשיך לחבל בכל ניסיון להחזיר את המצב לקדמותו.

ביבי, אתה זוכר שבנאומך בקונגרס אמרת שהפצצה האטומית האיראנית היא weeks away? כן, את זה אמרת, ואתה, כידוע, תמיד אומר את האמת.

בא ההסכם המשוקץ של שש המעצמות עם איראן, בניצוחו של ברק אובמה שנוא נפשך, ודחה את התגרענותה של איראן בעשר שנים, עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות, ובתקווה מסויימת שעד אז אולי יקום באיראן דור חדש, שפניו לשלום, שמעדיף גרביים במקום תותחים.

ביבי, מה עשית לנו?

לחצת על הקונגרס הרפובליקני, לחצת על טראמפ לצאת מההסכם עם איראן, אז הוא יצא.

מה קרה מאז? עד שטראמפ נכנס לתמונה במגפיו הגסים, האיראנים קיימו את מחוייבותם על פי ההסכם, ולא חרגו מהעשרה ברמה של 3.67% – זה לדעת כל גורמי המודיעין האמריקאים והבינלאומיים.

טראמפ ביטל את ההסכם, ובכך שיחרר את האיראנים ממחוייבותם על פיו, וכיום הם הגיעו לרמת העשרה של 60% – ועוד ידם נטוייה.

האם אתה זוכר שאמרת בקונגרס כי הפצצה האטומית האיראנית היא weeks away?

עכשיו מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אומר את זה (ההדגשות שלי):

“It remains unclear whether Iran is willing and prepared to do what it needs to do come back into compliance,” Blinken told lawmakers. “Meanwhile, its program is galloping forward. … The longer this goes on, the more the breakout time gets down … it’s now down, by public reports, to a few months at best. And if this continues, it will get down to a matter of weeks”.

ביבי, “מר ביטחון“, האם אתה כבר מבין מה שעשית?!

אם אתה עדיין לא מבין, קרא את המאמר ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראני, ותבין כי מורשת “שתישרף המדינה” (כמו שאמרה רעייתך שרהל’ה כאשר אתה הפסדת במערכה הראשונה על כהונתך השנייה) עדיין מפעפעת בדמך, הכל כדי שתוכל להפיק הון פוליטי אישי גם מהנושא הביטחוני הזה.

ביבי, האם אתה באמת ציפית שארצות הברית תשלח את חייליה וטייסיה להילחם ולמות על אדמת ניכר בשביל הקפריזות הפוליטיות ויצר ההישרדות הפוליטי שלך?

אבל אולי טעות היא בידי

ומילה על הצביעות שלך, שתביא אותנו אל הנושא שבכותרת – אמירותיו של נתניהו הצעיר לפיהן ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט מוסרי לקבל החלטות גורליות“, וראש ממשלה לא צריך לכהן יותר משתי קדנציות” – ועכשיו ניסית בכל כוחך, עם כל הטריקים והשטיקים שלך, להתחיל את הקדנציה הששית (!) שלך כראש הממשלה.

ביבי, אתה הרי לא טועה לעולם, אבל אנחנו – בני אנוש רגילים – טועים גם טועים, וגם אני אישית הכיתי על טעויותי לא פעם: על טעות אידיוטית שלי: על חובת הדיווח להוצל”פ ע”י כונס נכסים שהוא גם באכוחו של הזוכה, ועל תקנה לארלוואנטית.

זו גם הסיבה שהכותרת למאמר הזה מנוסחת כמשפטתנאי, היוצא מההנחה האפשרית, שאכן טעיתי: ביבי נתניהו, אם אתה [בניגוד לדעתי, אכן] אדם ישר, ופטריוט אמיתי [אכן היית בעבר, שירתת בסירת מטכל וגם נפצעת, כפי שאנחנו מבינים ממך, אבל השאלה היא אם היום אתה עדיין כזה] אתה טיפש!

וזה מחזיר אותי אל הצהרתך, בעניין הגבלת הקדנציות.

בוא נסתכל על הנושא בעיניים ימניות

ביבי, אתה סיימת היום את הקדנציה החמישית שלך כראש הממשלה, ועכשיו ניסית להיכנס לקדנציה השישית שלך – וכשלת.

בוא נראה איך היו נראות היום מפלגת הליכוד, המדינה עצמה, והפוליטיקה הישראלית כולה, אם היית נאמן להצהרתך, ואני מנסה להסתכל על הדברים בעיניים ימניות“, ובראייה האינטרסים של הימין עצמו.

כדי להקל עליך, אני מוכן להיות לארג’אתך, ולתת לך, כהוראת מעבר“, הנחתעבודה שהיית מכהן כראש הממשלה שלוש קדנציות, ולא רק שתיים.

את הקדנציה הראשונה שלך כראש הממשלה (1996–1999) סיימת כאשר הקדמת את הבחירות לכנסת, וכן גם עשית גם בקדנציה השנייה שלך (2009–2013), וגם בקדנציה השלישית (2013–2015) – מאז הקדנציה הראשונה שלך לא הייתה אפילו כנסת אחת שמיצתה את מלוא ארבע שנותיה (זה המשיך גם לאחר מכן, אבל זו כבר אופרה אחרת), כי תמיד העדפת שהבחירות תתקיימנה בזמן הנוח לך, ולא בזמן שנקבע בחוק.

בוא נניח שהיית מסתפק בקדנציה השלישית שלך, אשר במהלכה היית מכשיר את היורש שלך בהנהגת הליכוד. אני מעריך שזה היה גדעון סער, אבל ברור לי שהיית בוחר את מי שלטעמך היה הכי מתאים לכך מבחינת המפלגה, מבחינת הימין כולו ומבחינת טובת המדינהולא מבחינת האינטרס הפוליטי האישי שלך, כי הנחתהעבודה הזאת מבוססת על כך שהחלטת מרצונך לצאת מבלפור.

בבחירות בשנת 2015 זכה הליכוד ב-30 מנדטים. אני מניח שאם מערכת הבחירות הזאת הייתה מתנהלת כאשר אתה, עם הכריזמה שלך, עדיין בראש הליכוד אבל מצהיר כי ראש הממשלה הבאה יהיה המס’ 2 שלך, התוצאה לא הייתה שונה בהרבה מבחינת הליכוד, וספק אם היא בכלל הייתה שונה מבחינת הימין כולו.

במצב הזה היית יכול לבחור בין תיק החוץ, תיק הביטחון או כהונת יור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וגם להישאר המנהיג האידיאולוגי של הליכוד ושל הימין כולו.

לטעמי, תפקיד יור וועדת החוץ והביטחון היה הדבר המוצלח ביותר שיכול להיות, מבחינת הימין – מצב בו מכהן ראש ממשלה צעיר ורענן, שהוכשר לכך מבעוד מועד, ובראש ועדת החוץ והביטחון יושב ראש ממשלה לשעבר, עטור הישגים כאלהוכאלה, נאמן להצהרותיו אשר בחר מרצונו לפרוש מראשות הממשלה בהיותו בשיא, ויתר על השררה, ובחר להיות מורהדרך מדיני למפלגתו ולעם כולו.

אני לא יודע מה היה עולה בגורל החשדות הפליליים נגדך. החקירות הכבדות” – אלה שהניבו את תיקי 4000, 2000 ו-1000, שעליהם אתה כעת עומד לדין – החלו, ככל הזכור לי, רק בשנת 2017, דהיינו באמצע הקדנציה הרביעית שלך, והחקירות הקטנותנסגרו ללא כל אישום, כנראה עוד לפני כן.

אם נכונה טענתך וטענת תומכיך, שההליכים הפליליים נגדך (החקירות, ההעמדה לדין, והמשפט שכעת מתנהל נגדך) נועדו להדיח ראש ממשלה מכהן” (כאילו שאפשר להדיח ראש ממשלה לאמכהן…) אשר נבחר כדין בבחירות דמוקרטיות” (כאילו הייתה מחלוקת על כשרות בחירתך) – אם נכונה הטענה הזאת, הרי שכבר לא היה צורך בהליכים האלה, כי כבר אי אפשר היה להדיח אותך, והייתה מיותרת גם האובססיה שלך לתהודה תקשורתית, שכול כולה הייתה ממוקדת על הנצחת אחיזתך בבלפור.

ביבי, האם אתה זוכר מה שאמר נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, כאשר הוא נשפט לשבע שנות מאסר? הוא אמר ארור היום בו נבחרתי כנשיא המדינה! ייתכן שהוא צדק בכך, ושאם הוא היה נשאר בפוליטיקה הרגילה“, או אפילו פורש ממנה עם כל הפנסיות שלו, אף אחת לא הייתה מתלוננת נגד שר תחבורה לשעבר (שהרי מעלליו בתחום המיני היו ידועים עוד לפני שהוא חלם להיות נשיא, ואישה לא פצתה פה ולא צפצפה).

אם נניח שרדפו ורודפים אותך כדי להפיל אותך, ואם נניח שלא היו נוגעים בך אלמלא היית ראש הממשלה בשנת 2017, שורת ההיגיון אומרת שהיום אתה עשוי להגיע למצבו של משה קצב, ולומר ארור היום בו נבחרתי לקדנציה הרביעית שלי.

ושים לב שאני לא נכנס לשאלה אם תישפט למאסר בצדק, או שלא בצדק – מאסר הוא מאסר, ולפי כל הסימנים (כולל דבריך שלך) אתה עתיד להישפט למאסר, ובהנחה מקצועית זהירה – לפחות שנה עד שנהוחצי מאסר בפועל.

עכשיו תעשה חשבון מה זה ייתן לליכוד – שראש הממשלה המיתולוגי, זה שהאריך ימים בכהונה יותר מדוד בן גוריון, זה שהליכוד עמד מאחוריו עד שערי הכלא ושרבים ממנו ימשיכו להאמין שהוא הורשע בגלל חשבונות פוליטיים.

ותעשה חשבון מה זה יעשה גם לימין.

הערכה כמותית משלי

ברשותך, ביבי, אתן הערכה משלי לאן היו מגיעים הליכוד והימין כולו אם היית פורש בזמן, לכל היותר אחרי הקדנציה השלישית, ולשם כך איעזר גם בתוצאות הבחירות לכנסת הנוכחית.

ראשית – הליכוד היה מתלכד סביב ראש הממשלה שאתה גידלת וטיפחת, וממשיך לתמוך בו בכל יכולתך. גדעון סער לא היה פורש מהליכוד, ואם היה מאבק רציני על הירושה, אתה היית מרגיע אותו (את המאבק, לא את סער).

במונחים של הבחירות האחרונות, הליכוד יחד עם גדעון סער היה מקבל 36 מנדטים.

יחד עם 7 המנדטים שיש היום לימינה – 43 מנדטים.

עם הרשימות החרדיות (16 היום) כבר יש לך 59 מנדטים.

תוסיף לכך אנשים בעלי השקפתעולם ימנית אשר הצביעו למפלגות המרכז או אפילו השמאל, משום הרקלאביבי – אני הייתי נותן לליכוד ולימין לפחות עוד 5 מנדטים כבר יש לימין 64 מנדטים, והכל בלי הערבים, שאותם הגדרת כסכנה לביטחון המדינה“, ובלי הרשימה הגזענית, אותה טיפחת והדבר הזה לעולם לא יימחה מההיסטוריה שלך.

ואם כבר דיברנו על הרשימה הגזענית (6 מנדטים, היום)אם לא היית מאחד את פלגיה, אפשר להעריך שאף אחד ממצביעיה לא היה עובר למרכזשמאל, הקולות שלה היו הולכים לליכוד ולימינה, ולכל היותר מנדט אחד היה הולך לאיבוד בגלל אחוז החסימה, ומתחלק חציחצי בין הימין למרכזשמאל.

לפי החשבון הזה, לימין היו עכשיו 69.5 מנדטים.

כעת בוא נשאל את עצמנו מה היה קורה לליכוד ולימין אם היית מטפח בזמן הנכון את דור ההמשך. כן, כאשר נדחקת אל הקיר נזכרת לומר אקדם מנהיגות חדשה בליכוד“, אבל זה היה רק ערב הבחירות האחרונות, כאשר איש כבר לא האמין לך, וגם אז לא אמרת דבר, אפילו לא מתי – אמרת רק אני לא אומר שמות בשלב זה, אבל יש צעירים וצעירות מבטיחים שיוכלו להוביל את המדינה בהמשך“.

מה זה בהמשך“, כאשר לא הייתה לך כל כוונה לפרוש ביזמתך?

להערכתי, אם היית מקדם בזמן את דור ההמשך, אם במקום לטפח את עדת החנפנים שלך (בימים ההם – אורן חזן ודומיו, בזמן הזה – גלית דיסטל אטבריאן ודומיה), היו חוזרים לליכוד טובי בניה שפרשו ממנה – דן מרידור, לימור לבנת ואחרים – הייתי מעריך תוספת של לפחות 5 מנדטים, ואם תוסיף את מפלגת התנועה של פורשי קדימה, שהייתה חוזרת ימינה, במקום לפרוש שמאלה – עוד 6 מנדטים.

הנה כי כן, יש לנו כבר ימין מלאמלאמלאשל 80 מנדטים ויותר, עם בנימין נתניהו כמנהיג הרוחני של הימין כולו, יור ועדת החוץ והביטחון, ושליח ממשלת ישראל למשימות דיפלומטיות ברחבי העולם – שגריר ישראל בעולם כולו.

וחתן פרס ישראל על מפעלחיים.

מה עוללת לימין הפוליטי?

בנימין נתניהו, אלמלא חשבת רק על עצמך, אלמלא ניכסת לעצמך את בלפור, היית יכול להרים את הימין בישראל לגבהיגבהים, אבל, עם האגוצנטריות שלך, הבאת את הימין אל סף פשיטתרגל פוליטית, עם אפשרות שהמרכזשמאל יישאר בשלטון שנים רבות, ועוד יותר מכך – שהשמאל הקלאסי יחזור לימיו הטובים (רק להזכירך: בבחירות 1992 מפלגת העבודה זכתה ב-44 מנדטים).

בנימין נתניהו, ידעת לפורר את מפלגות המרכזשמאל, זה כשרונך הגדול, אבל, ככל הנראה, שום דבר מהאלקטורט של כל הפירורים האלה לא זלג ימינה, והיום, בגללך, מפלגות ימניות כמו ימינה ותקווה חדשה מסוגלות לשבת בקואליציה יחד עם השמאל הקלאסי, ואפילו עם חלק מהמפלגות הערביות (עליהן אמרת שהן סכנה לקיומה של המדינה, ושהן לא תהיינה האצבע ה-61 שלך): בתאוותהשלטון שלך הכשרת את הרעם – צעד ראשון בדרך להכשרת מפלגות ערביות נוספות.

אתה לא פטריוט!

עם תחילתו של מבצע שומר החומות נפתלי בנט שבר את הכלים, ובסוף המבצע הוא שבר בחזרה, ואתה ואוהדיך אמרתם שהוא חובר לממשלת שמאלוזה אומר שהוא לא פטריוט“, לשיטתכם.

אבל היותו של אדם פטריוט אינה נבחנת בשאלה אם עמדותיו הפוליטיות טובות למדינה (עניין של השקפה, כמובן), אלא אם הוא רואה את טובת המדינה מעל טובתו האישית.

לשיטתו של הקהל הביביסטי – אותו אילפת להאמין כך – השמאל הוא לאלגיטימי, הוא משהו גס“, וממילא הוא גם לא פטריוטי, ובהרחבה נוספת – כל מי שאינו בימין גם אינו פטריוטי.

לשיטתי, גם הימין וגם השמאל הם פטריוטים באותה המידה – אפילו שאלה גם אלה רואים אחרת את טובת המדינה.

אבל אתה, בנימין נתניהו, אתה לא פטריוט, אתה לא חושב על טובת המדינה, אלא על טובתך האישית.

באספקלריה הימנית שלך, לפיה טובת המדינה היא בדרכו של הימין, אתה הרסת גם את הימין, הימין האמיתי, למען תאוות השלטון שלך.

ביבי, אני לא אומר אם זה טוב או רע למדינה, כי זה פוליטיקהנטו שאני משתדל להתרחק ממנה:

על האוריינטציה הפוליטית של עו”ד שמחה ניר;

האם אני ימין או שמאל?

אני רק אומר שאתה לא פטריוט.

אני לא אומר כאן דבר על האוהדים שלך, כולל אלה שרואים את עצמם ביביסטים“, ורואים במילה הזאת תואר כבוד. אני מוכן להאמין להם שהם רואים את טובת המדינה בשלטוןהנצח שלך, וזה בהחלט פטריוטיזם, לשיטתי, אבל אתה הוא שתיכנתת אותם לכך, ולא עשית זאת לטובת המדינה, אלא לטובתך האישית, למען שרידותך הפוליטית.

הערת אזהרה

החישובים שערכתי לעיל אינם מבוססים מדעית, וספק אם קיימת אפשרות מדעית להעריך מה היה אילו“, אבל השאלה שאני מעורר כאן אינה מה היה אילו (זו רק שאלתעזר), אלא אם בנימין נתניהו הוא פטריוט אמיתי, אם לאו.

אפשר גם לומר לי שבלי ביבי נתניהו מצבם של הליכוד ושל הימין כולו היה היום גרוע שבעתיים, אבל אם כך הוא – אוי לליכוד, ואוי לימין כולו, אם בלי נתניהו מצבו היה אפילו גרוע עוד יותר.

זה אותו נתניהו עליו אמרתי במאמר קודם כי בלי לדבר על החמוציםועל השנאהוהקנאהלביבי, לאוהדיו אין מה לומר להגנתו.

_________

על ההצעה האחרונה של נתניהו לבני גנץ – לו הייתי גנץ, איך הייתי אני מגיב עליה?

היהודים והערבים, ישראל והפלשתינאים: אחרי כל השגיאות שנעשו – מה עכשיו?

חיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסונים – כמה זה עולה לנו, ומהי כל האמת על הקשרים בין נתניהו לבין פייזר?

רק לא ביבי” זה לא “אג’נדה”, זה בקו”ם

מה זה חקירתראש הממשלה?

ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראני

פרשת בנימין נתניהו: על התנערותו של הבגץ מתפקידו וסמכותו

ביבי, למען אמון הציבור – צא לחופשת קורונה

על טראמפ ועל נתניהו: מה צריך ראש מדינה לעשות, כדי שתומכיו יעיפו אותו, למרות כל נקודותהזכות שלו – אם כאלה קיימות?

על הקורונה ועל הסגרים, על הדרג הפוליטי ועל הדרגים המקצועיים, ועל שיקולים זרים ופסולים

בנימין נתניהו מה יקרה אם חזונך האולטימטיבי אכן יתגשם?

ההסכם עם איחוד האמירויות – עדיף מלאכלום, אבל …

על כיבוד הסכמים פוליטיים, ועל העילות וההצדקה להפרתם

ההסכם עם איחוד האמירויות – אובמה היה נותן הרבה יותר, 11 שנים קודם

בנימין נתניהו עושה שימוש מניפולטיבי בעובדותאמת

ואף על פי כן – נתניהו לקח שוחד!

בנימין נתניהו, אולי תפסיק לזיין לנו את השכל?!

מה עניין חזקת החפות לביבי נתניהו? – נאוםתשובה לקשקשנים אשר מדברים “משפטית” בלי לפתוח את ספר החוקים

נאוםתשובה לד”ר ישראל ברניר: על מה בדיוק עומד ראש הממשלה לדין

משפט נתניהו (ב), שלב ההקראה: על צביעותם של השופטים

משפט נתניהו (א), שלב ההקראה: מעולם לא עשו מעטים כל כך שגיאות רבות כל כך, בפרק זמן קצר כל כך

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (א): חוששני שאין לו הגנה

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ב): מתי כתב אישום “מגלה עבירה”, ומה זה “לכאורה”

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ג): האם המציאו לביבי עבירה חדשה?

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ד): שאלה מקדימה לעניין תפירת התיקים

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ה): האם כתב האישום מכיל ראיות שמקומן לא בו

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ו): תפירת תיקים? אולי; אכיפה סלקטיבית? אולי; אבל מה עניין ה”שמאל” לכאן, כאשר את הפרקליטות הזאת ביבי עצמו מינה וטיפח?

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ז): הבלדה על שלג העדים

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ח): מה עושה סניגורו של ביבי ברשימת העדים?

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (ט): תרגיל של איפכא מסתברא

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (י): על החסינות: איך ביבי ירה לעצמו ברגל

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (יא): האם יכול ביבי לגרור את בקשת החסינות עד לכנסת הבאה?

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (יב): נאום תשובה ליצחק זמיר: אתה הוא הציבור!

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (יג): יאללה, הולכים לבגץ!

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (יד): בעקבות הדיון בבגץ

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (טו): תומכי ביבי, יש לי בשבילכם סוכריה ענקית!

בנימין נתניהו, בין אישום למשפט (טז): ביבי משקר ומטעה

מאמרים נוספים בנושא:

שימוע פומבי לראש הממשלה, כן או לא?

על “שוחד בדמות כתבה בעיתון”: נאום–תשובה לאהוד פרלסמן

עוד על טובותהנאהבעבירות השוחד

עוד על עבירות השוחד: האם נחוצה תמורה?

על ההלכה הפסוקה של ביהמ”ש העליון כחלק ממשפט המדינה

עֵ֭ת לַעֲשׂ֣וֹת לַיהֹוָ֑ה הֵ֝פֵ֗רוּ תּוֹרָתֶֽךָ׃ קואליצית ניר 2.0 – עכשיו!

ביבי נתניהו לא מכין שיעוריבית

ביבי נתניהו, כפפה לרגליך: לך לבג”ץ, טען תפירה!

על סמכותו של הבגץ לפזר את הכנסת

איך יכולים שופטי ישראל לאותת לביבי ואוהדיו שהם לא בכיס הקטן שלו?

על פסק הדין בעתירות נגד מינויו של נתניהו כראש הממשלה ונגד ההסכם הקואליציוני

על הדיון בעתירות נגד מינויו של נתניהו כראש הממשלה ונגד ההסכם הקואליציוני – לקחי היום הראשון

על משפטו הפלילי של בנימין נתניהו – נאוםתשובה ושאלות לתומכיביבי

בג”ץ ביבי – מבחנו הקשה ביותר של בית המשפט העליון, מאז פרוץ המדינה

קשה, קשה, מלאכתו של פרשן החוק

ממשלת שני הבנימינים, הטרגדיה השקספירית בשער

_____________

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר