מכתב גלוי בעניין פיטוריה של העיתונאית ש. גרינפלד, ובכלל לעניין “מקור ראשון”

מכתב גלוי בעניין פיטוריה של העיתונאית ש. גרינפלד, ובכלל לעניין “מקור ראשון”


עו”ד דב אבן – אור 07.11.2007 12:26
מכתב גלוי בעניין פיטוריה של העיתונאית ש. גרינפלד, ובכלל לעניין "מקור ראשון"


נדהמתי לדעת בדבר פיטוריה של העיתונאית ש. גרינפלד, ולדבריה – בנימוק כי הינה פעילה פוליטית.



 

נדהמתי לדעת בדבר פיטוריה של העיתונאית ש. גרינפלד, ולדבריה – בנימוק כי הינה פעילה פוליטית.

אליבא הגבגרינפלד, היא אינה חברה רשומה באף ארגון פוליטי (לצורך הגדרה זו, רק חברות פעילה במפלגה כל שהיא תחשב כפעילות פוליטית).

מבלי לגרוע מהאמור דלעיל, הובא לידיעתי כי מר יואב סורק, העובד אצלכם כעורך מוסף שבת“, הינו עוזרו של חהכ בנימין אלון בנוגע ליוזמה האזרחית“?! אם המידע נכון, ואם נוריד את רף ההגדרה של פעילות פוליטית, אזי נשאלת השאלה: אם הקריטריון להחשבכאדם פוליטי, הנו פעילות בארגון ציבורי הפועל בנושאים פוליטיים? אם כן אין ספק כי יואב סורק עונהעל קריטריון זה, ולכן אמור היה להיות מפוטר מעבודתו בעיתון מקור ראשון.

האם לדעתך, השמעת דעות בנושאים פוליטיים, או כתיבתם במאמרי פרשנות בעיתון, הינה פעילות פוליטית?; אם כן, הבעלים של העיתון שבו הנך עובד כעורך ראשי, היה אמור להפסיק את עבודתך; מאחר ומזה שנים הנך תומך ובאופן קיצוני בחהכ בנימין נתניהו וקורא בעקיפין לציבור קוראיך, לתמוך בליכוד כדי שמר נתניהו יוכל להרכיב ממשלה בראשותו.

האם תמיכה עקבית, מובהקת ובלתי מתפשרת (ללא קשר לעובדות) בדעותיו ומעשיו של חהכ נתניהו, אינה בגדר פעילות פוליטית? עפי המבחן שהוצב כנגד שוש גרינפלד, אזי התשובה היא – כן רבתי!

ללא קשר לפיטוריה של הנל, עס מה הנך נמנע מליתן לה את תעודת העיתונאי המונחת על שולחנך?!

למיטב ידיעתי, תעודה זו נעשית מטעם לשכת העיתונות הממשלתית, ואינה קשורה למקום עבודתו של מקבל התעודה (קרי – עיתון אאו ב‘); ולכן גם אם הנל פוטרה מעבודה אצלכם, חובה היה עליך למסור לה את תעודת העיתונאי שהוצאה כחוק, ונשלחה (משום מה) אל מען משרדי העיתון.

ולעניין הקו הפוליטי שבו הנך מוביל את העיתון; אתה וכל הכותבים המרכזיים בעיתון (קרולין גליק, סופיה רון ואח‘) מנהלים מעין קמפיין למען הקו הפוליטי המזוהה עם תנועת הליכוד בכלל ועם חהכ נתניהו בפרט.

מבחינתי, חהכ נתניהו פסול לשמש כראש ממשלה, ולא רק בגלל עברו הרחוק, אלא בגלל ההווה המתמשך משנת 2000 ואילך. עבורי, מר נתניהו אינו מייצג את המחנה הלאומי ולא את המחנה היהודי, אלא את עצמו בלבד, ואת אלו המקווים לצבור כח כלכלי ו/או פוליטי, אם הלה יחזור לכהן כרהמש!

העיתון מקורראשון חדל לשמש כבית לתומכי אי, וכמעוז תקשורתי ליוצאים כנגד אופיו הדיקטטורי של השלטון במדינת ישראל.

לפיכך, הנני להודיעך בזה כי הנני מבטל את מינויי לעיתון.

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר