נאום-תשובה לתא”ל (מיל) עו”ד דני ון בירן (2): זה לא כבוד גדול להיות “ביביסט מצוי”!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/59734

נאוםתשובה לתאל (מיל) עוד דני ון בירן (2): זה לא כבוד גדול להיות ביביסט מצוי“!

16 פעמים במאמר אחד הוא מגדיר את עצמו כביביסט מצוי“, כל פעם בהקשר לשלב אחד בקריירה הצבאית שלו: מה הוא רוצה לומר בזה? *** הערה משלימה למאמרו על עליונות בית המשפט, על שלטון העם ועל אובדן הדמוקרטיה הישראלית

נחל דרגות

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

***

על המום נתניהו–גנץ, תרגיל באומנות המכירה

על המו”ם נתניהו–גנץ: מאבו–מאזן ועד גנץ – ביבי התחמן לא השתנה!

בנימין נתניהו, אל תציע לנו “נגושיאיישנז”

לא לשום “מתווה”, לא למצמוץ–ראשון, לא ל-Uphill Battle!

***

את המאמר נאום-תשובה לתאל (מיל) עו”ד דני ון בירן: על עליונות בית המשפט, על שלטון העם ועל אובדן הדמוקרטיה הישראלית, רציתי לסיים בהערה כי לא כבוד גדול להיות ביביסט מצוי“, אבל כיוון שאותו המאמר התארך יתר על המידה, חתמתי אותו בהבטחה לומר את הדברים האלה בנפרד.

ואת ההבטחה הזאת אני מקיים כאן.

דני ון בירן, תחת הכותרת תשובת ביביסט מצוילמכתבי מפסיקי ההתנדבותלשירות מילואים אתה פותח ומציג את עצמך (ההדגשה לא במקור):

“’ביביסט מצוי’, זה השם שנתתם למיליונים החושבים אחרת מכם. ובכן, מחבר מאמר זה, ביביסט מצוי בעצמו, התגייס לצהל בשנת 1984. הוא צורף לחיל השריון שם עבר מסלול ארוך ומתיש יחד עם חבריו, ביביסטים מצויים ושמאלנים כאחד”.

באשר לחושבים אחרת“, על כך עמדתי למעלה מכאן, אבל כמייסדו ועורכו הראשון” (בדוק בגוגל) של הצירוף ביביסט מצוי“, הרשה לי להבהיר את מה שאתה כנראה לא רוצה להבין, אולי גם לא מסוגל להבין.

את המאמר קווים לדמותו של הביביסט המצוי פרסמתי לפני שנתיים, ביום 1.8.2021, הוא מדבר בעד עצמו, וכדי להקל עליך אתן לך את תמצית ההסבר שנתתי שם ל”מוסד” הזה.

וכך אמרתי:

תמצית: מה זה “ביביסט מצוי“?

כדי לענות על כך, צריך קודם לדעת מה זה ביביסטבאופן כללי.

ביביסט הוא בראש ובראשונה מי שרואה את עצמו ככזה, ובמיוחד מי שגאה על כך: על מי שרואים עצמם ביביסטים (וחלקם, אם לא רובם ככולם, אף גאים על כך).

ביביסט הוא מי שסוגד (במקרים רבים – בעיוורון מוחלט) לראש הממשלה לשעבר, חבר הכנסת מר בנימין נתניהו (להלן, לשם הקיצור – נתניהו) – וגאה על כך.

ביביסט הוא מי שמזדהה עם נתניהו, לעולם לא תצעד לבד.

ביביסט הוא מי שהולך שבי אחרי החיוך השמנוני של נתניהו, ומאמין לשקריו, לדמגוגיה שלו, ולהבטחות שלו.

ביביסט הוא מי שאינו מסוגל להאמין שנתניהו מושחת, שהוא מדינאי כושל, מניפולטור פוליטי שלא טובת המדינה עומדת לנגד עיניו, אלא טובתו האישית, ושהוא רימה גם את ברק אובמה, גם את דונאלד ג’יי טראמפ, גם אותנו הישראלים – וגם את העולם כולו, ואם תנסה להסביר לו את זה, הוא יגיד שאתה סמולן, “רל”ב(רק לא ביבי), ושאר תאריגנאי שהומצאו כדי לחסוך דיון ענייני – בו הוא לעולם לא יצליח לעמוד.

ביביסט הוא מי שבמקביל לסגידתו לראש הממשלה לשעבר, סוגד גם לנשיא ארהב לשעבר, דונאלד טראמפ, מאמין שהוא סמל הדמוקרטיה, לא מסוגל להאמין שטראמפ הוא שקרן, כישלונר ומושחת, אשר רק טובתוהוא עומדת לנגד עיניו. בנוסף לכך, הביביסט מאמין שהבחירות נגנבומטראמפ, שהסתערות ההמונים על הקפיטול, ב-6.1.2021 השחורמשחור, הייתה ביקור תיירותי רגיל, שלא היה לה שום קשר לטראמפ, ושהתייריםהתחבקו עם השוטרים והרעיפו עליהם אהבה.

והוא גם מאמין שטראמפ אוהב את ישראל ואת היהודים.

אבל כשהוא שומע את המילה ביביסטהוא רואה בה תוארגנאי (למרות שהוא עצמו, כאמור, גאה על היותו כזה) וקופץ על רגליו האחוריות, למרות שהיא בסךהכל רפרנסמקוצר, מילה אחת במקום 18 המלים מי שבעיוורונו סוגד לראש הממשלה לשעבר, חבר הכנסת מר בנימין נתניהו (להלן, לשם הקיצור – נתניהו) – וגאה על כך.

ומיד המשכתי:

ומה זה ביביסט מצוי?

ביבי מצוי זה כמו יהודי מצוי, “ערבי מצוי, “ישראלי מצוי, “שמאלן/סמולן מצוי”, “אמריקאי מצויוכו’ – ביטוי סטטיסטי לקבוצה הנמצאת במרכז העקומה הגאוסיאנית של הציבור הרלוואנטי אליו הוא משתייך (בעיני עצמו, או בעיני אחרים):

ואם כבר בסטטיסטיקה קא עסקינן, הביביסט המצוי הוא יצור סטטיסטי אשר לא יודע אם הוא גאה בהיותו ביביסט, או שרואה בהצגתו ככזה משום ביטויגנאי.

מכל מקום, ביביסט, או ביביסט מצוי”, שרואה במילה הזאת משום “כינוי גנאי”, עדיף לו לשאול את המשתמש בה את השאלה למה הוא מתכוון.

אבל לא, הוא לא ישאל את השאלה הזאת, מחשש שהתשובה לה תהרוס לו את כל התיזה.

ועוד הערה, שאולי תישמע גזענית, אבל היא מבוססת סטטיסטית על המיתאם הסטטיסטי שבין הפילוח הסוציואקונומיעדתי ביישובים/ערים מסויימים לבין תוצאות הבחירות באותם יישובים/ערים: הביביסט המצוי הוא ישות סטטיסטית המורכבת, להערכתי הגסה, בין 51 ל80 אחוז מזרחיים קשייום, המצביעים בעד הקפיטליזם האשכנזי החזירי של ראש הממשלה לשעבר.

ומה מביא אותם לכך? להערכתי, מה שמטה את הכף אצל רבים מהם היא שנאת הערבים אותה טיפח נתניהו, ואיתה גם שנאת הסמולניםשבאה באותם האוטובוסים.

ובמלים ספורות: “ביביסטהוא אדם בעל מאפיינים עובדתיים מסויימים, או שרואה את עצמו כביביסט” (ולרוב גם גאה על כך!), וביביסט מצויהוא ישות סטטיסטית המשקפת את רוב מניינו ובניינו של ציבור הביביסטים.

האם זה השם שנתתם למיליונים החושבים אחרת מכם“?

לא, זה לא שם“, תחליף מכובס לכינוי גנאי“, אלא ציון עובדתי, אשר משמעותו היא בעיני המתבונן.

ואגב, כאשר פנית אל נשואי מאמרך (תשובת […] למכתבי מפסיקי ההתנדבותלשירות מילואים), ואמרת להם, בגוף שני רבים, כי זה השם שנתתם למיליונים החושבים אחרת מכם“, זייפת קשות: ראשית – אני, כאמור, הוא אביומולידי של הצירוף הזה, ושנית – לא ראינו בשום מקום שכותבי מכתבי הפסקת ההתנדבות נתנואת השםהזה, לא למיליונים החושבים אחרת“, ולא בכלל.

אלא מאי? אתה העמדת פני נעלב, ואימצתאת העלבוןהזה ככןשיגור למאמר המתחשבן עם מפסיקי ההתנדבות, ואתה השתמשת בו 16 (שש עשרה!) פעמים, כל פעם יחד עם שלב כלשהו בקריירה שלך, החל ממפ ברצועת עזה במהלך האינתיפאדה הראשונה“, וכלה בקצין מילואים ראשי.

פרנקלי ספיקינג, בתשובתך למפסיקי ההתנדבות אין שום דבר שכבר לא נאמר, והרושם הוא שלא אליהם דיברת, וכל מה שרצית הוא להגן על כבודם הנרמס (בעיניך) של הביביסטים המצויים.

אם לא היית מגדיר את עצמך כביביסט מצוי“, הייתי מניח כי בתור תאל שהוא גם עוד (או להיפך: עוד שהוא גם תאל), הייתי אומר לעצמי: האיש הזה הוא אמנם ביביסט, אבל כמה כיתות מעל הביביסט המצוי.

אבל לא, אתה הכנסת את עצמך בכוח לגדרי הביביסטים המצויים, ואם נדמה לך שלהיות ביביסט מצויכבוד גדול הוא – טעות היא בידך.

______

מחוללי ההפיכה המשטרית לא יודעים אנה הם מוליכים את עצמם

על המום נתניהו–גנץ, תרגיל באומנות המכירה

על המו”ם נתניהו–גנץ: מאבו–מאזן ועד גנץ – ביבי התחמן לא השתנה!

בנימין נתניהו, אל תציע לנו “נגושיאיישנז”

לא לשום “מתווה”, לא למצמוץ–ראשון, לא ל-Uphill Battle!

_____________________

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

______________________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר