למה אני בז לעמי איילון

למה אני בז לעמי איילון


נרי אבנרי 01.10.2007 04:54
למה אני בז לעמי איילון


חודש ימים לפני הבחירות ברשות הפלשתינית אמר עמי איילון לדן מרגלית: “אני כבר אומר לך, ואתה יכול לרשום: החמאס לא ינצח בבחירות!! לא משום שהוא לא יכול, אלא משום שהוא לא רוצה”. למעריצי איילון, אני ממליץ לקרוא פעמיים.



השר החדש עמי איילון הוא איש מטעה. יכולתו להתנסח בבהירות, וחתך הדיבור שלו מרמזים על נחרצות. מאוד קל להתרשם מאנשים כאלה. אבל אם בודקים את מה שיש לו להגיד, מוצאים פוליטיקאי נכלולי, זגזגן ציני, עם חשיבה פרימיטיבית ומסוכנת.

 

(גם) אני בז לאיש הזה, ואני גאה בבוז הזה שמקורו פטריוטיזם. כל אזרח שאוהב את המדינה, חייב להפיץ בוז כלפי שקרנים מסוכנים מהסוג של איילון, שלוקחים לעצמם רשות להגיע לתפקידים נחשקים, בדרך, שעל פי עדותם, היא בלתי מוסרית.

 

אמירתו, “תפקיד שר בלי תיק, הוא בלתי מוסרי”, הכילה בתוכה מסר: אני אוכיח לכם, שאפשר להתקדם בפוליטיקה, ולהישאר איש מוסרי. זה זיכה אותו בנקודות. הצטרפותו לממשלה שמנהיג אותה “כישלון מוכח” על פי דעתו, גם היא מכילה מסר: אני יודע שתנבחו. אני מצפצף עליכם. בפוליטיקה הישראלית, “כל זגזגן זוכה”. שאול מופז הוא לא הראשון, ואני, עמי איילון לא האחרון. דווקא ביום בו נישבע איילון לשר מיותר ויקר, הפגינו עיוורים בגין סגירת ספריית הברייל שלהם מחוסר תקציב.

 

עמי איילון הוא ביטחוניסט עם רקורד משופץ. את הקידום שלו בצבא הוא חייב, כמו רבים מחבריו, לשורשיו המפאיניקים. ההבנה המדינית שלו מוגבלת. “המפקד הלאומי” שעשה ביחד עם תימהוני פלשתיני בשם סרי נוסייבה, מוכיח חוסר יכולת לצאת מהעדר. מי זה  סרי נוסייבה?! החתימה שלו מחייבת, כמו חתימה של ילד בן תשע שקנה דירה, וחתם על צ’קים מהפנקס של אבא. ראש שב”כ לשעבר שלא מבין את זה, הוא בעל חשיבה שטחית.

 

במו עיניו ראה, שאפילו החתימה של ערפאת (שמעולם לא ויתר על זכות השיבה!!) לא מחייבת את העם הפלשתיני. המסקנה היחידה מקריסת אוסלו היא – כמה שזה קשה להודות: הימין צדק!!! הגיע הזמן שאיילון והמחנה שלו יבינו: בקולקטיב הפלשתיני, מי שיקבע את תוצאות הסכסוך, הם הקיצוניים. אלה שלא ויתרו על אשקלון.

 

(כל) מי שראה בטלביזיה איך מעיפים קצין פת”ח מהקומה ה-15, חייב להבין, שמבחינת החמאס, להתיז את ראשו של המשת”פ מחמוד עבאס, זו שאלה של עיתוי. אם רק יעז לחתום על “ויתורים כואבים”, הלך עליו. חוסר הרתיעה של כאלד משעל, מחמוד א-זהאר ואחרים ממלחמת אחים, מוכיח רמה עילאית של רצינות ונחישות. ראש השב”כ לשעבר עמי איילון צריך לדעת את זה. והוא לא ידע.

 

הבחירות לפרלמנט הפלשתיני, התקיימו בתאריך 25.1.06. חודש ימים קודם, התראיין עמי איילון בתוכנית “ערב חדש”. וזה מה שאמר לדן מרגלית: “אני כבר אומר לך, ואתה יכול לרשום: החמאס לא ינצח בבחירות!!- לא משום שהוא לא יכול, אלא משום שהוא לא רוצה”. סוף ציטוט. (ערב חדש / 20.12.05). למעריצי איילון, אני ממליץ לקרוא פעמיים.

 

ואם יש לנו הוכחה שטעה, הרי שבציטוט הבא, תגלו שיש לנו עסק עם וואחד שקרן. שימו לב מה אמר לארי שביט חמישה ימים אחרי ניצחון החמאס. “אני ראיתי את זה (את ניצחון החמאס), אני דיברתי על זה, ואני כתבתי- הראיתי לך את זה קודם- כבר בסוף דצמבר כתבתי: רבותיי, החמאס כנראה ינצח בבחירות” (ערוץ הכנסת. “בארבע עיניים” / 30.1.06).

 

אחרי שטעה בחיזוי התוצאות, הייתה לו החוצפה לשקר, ולספר שידע וחזה את ניצחון החמאס. זה עמי איילון. שקרן עם קבלות. אבל אם יש משהו שגורם לי לפחד מהאיש, זה הציטוט הבא, גם הוא מפיו של עמי איילון: ”אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת” (ידיעות-אחרונות / 14.11.03). מה שנתפס אצל רבים כטראומה, יושב בתודעתו של איילון, כפנטזיה שממתינה למימוש.

 

מעולם לא שמענו שחזר בו. משמע, פנטזיית אלטלנה שרירה וקיימת בראשו. לא רק מנהיגי החמאס אינם מפחדים ממלחמת אחים. גם עמי איילון. מהסיבה הזו ועוד, אני בז לו.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר