ליילת אל מעראג’


ליילת אל מעראג’



אלון לוין
“סיקור ממוקד” 26.07.2006 14:50


ליילת אל מעראג'


למרות דרישת הקהילה הבינ”ל לתשובה מהירה, מתעקשת איראן מזה זמן להשיב רק ב-22 באוגוסט. ביום זה יחול חג אסלאמי- ליל עלייתו של מוחמד השמיימה ממסגד אל אקצה. האם נבחר התאריך בצורה אקראית?




על פי האמונה המוסלמית, ליילת אל מעראג’, הוא הלילה שבו עלה מוחמד לשמיים, והוא מצוין ברחבי העולם המוסלמי כיום חג. ביום זה רכב מוחמד, נביא המוסלמים, על בהמה פלאית בשם אל בוראק המתוארת כ”בהמה לבנה וארוכה, גבוהה מחמור ונמוכה מפרד”. על פי האמונה רכב מוחמד על אל בוראק ממכה לירושלים, עלה השמיימה בעוברו את שבעת הרקיעים ובפוגשו מספר נביאים: האדם הראשון, ישו, יוסף, אהרון, משה ואברהם. כל אחד מהם בירך את מוחמד, עד שהוא פוגש את אלוהים בכבודו ובעצמו המצווה עליו להתפלל חמישים פעמים ביום.

 

מאחר וזו גזירה קשה, מנסה מוחמד להפחית ממנה ומצליח להורידה לחמש פעמים ביום. משם הוא שב בחזרה למכה והכל במהלך אותו הלילה. האירוע אירע על פי המסורת האסלאמית ב-27 בחודש השביעי הוא חודש ראג’אב?, שנה לפני הספירה המוסלמית המתחילה באירוע ההיג’רה- הגירת המוסלמים ממכה למדינה.

 

באותם ימים היו המוסלמים נרדפים במכה ומספר המאמינים באסלאם היה נמוך. על פי המסורת האסלאמית, כששמעו המוסלמים את סיפורו של מוחמד על מסעו השמיימי, התחילו לפקפק בכך ופנו לאבו באקר, מחבריו הקרובים של מוחמד ומי שעתיד היה להחליפו כמנהיג האומה המוסלמית (הח’ליף הראשון). לשמע הפקפוק אמר אבו באקר שאם מוחמד אמר אזי הדבר אכן אירע. לאחר מכן פנה אבו באקר למוחמד בבקשה שיתאר לו את מאורעות אותו לילה. לאחר התיאור הצהיר אבו באקר כי מוחמד הוא שליח האלוהים (רסול אללה). בתגובה זיכה אותו מוחמד בתואר צדיק ומאמין (אל-צאדיק).

 

משמעות הלילה הזה בקרב המאמינים באיסלאם היא עצומה. ראשית מדובר בעשיית נס, בדבר פלאי. שנית, הנקודה המדויקת ממנה עלה מוחמד השמיימה היא המסגד הקיצון, או מסגד אל אקצה, המזוהה בעיני המוסלמים עם המסגד שעל הר הבית.

 

משבר הגרעין

 

השנה יצוין ליילת אל מעראג’ בתאריך ה-22 באוגוסט. ביום זה, כך על פי האיראנים, תתקבל תשובתם באשר להצעה האירופית אמריקנית הנוגעת למשבר הגרעין. על אף הפעלת לחץ קשה מצד ארה”ב ואירופה, ממשיכים האיראנים להתעקש דווקא על תאריך זה אשר מבחינת האמריקנים הוא יום ככל הימים.

 

אולם מנהיג איראן, מחמוד אחמדינג’אד, הוא בעל תפיסה שיעית קיצונית הגורסת כי יש לזרז את ביאתו של המהדי, המשיח המוסלמי באמצעות יצירת כאוס ברחבי העולם. הכנת התנאים לכך כבר החלה בשורה של התקפות של החמאס בעזה ושל החיזבאללה בלבנון, ארגונים המקבלים תמיכה כספית, נשק והדרכה מגורמי משמרות המהפכה האיראניים, המאיימים לדרדר את האזור למלחמה כוללת

 

בעיראק, איראן ממשיכה לבחוש מאחורי הקלעים ולעודד טרור השוטף את כל המדינה. מחויבת לרעיון הכאוס, אין איראן פוסקת מלפעול על אף הפגיעה הקשה בכל המקומות הקדושים האפשריים לשיעה בעיראק- מסגד חוסיין בן עלי, מסגד עלי והמסגדים בסאמארה שבהם קבורים על פי האמונה השיעית האימאם ה-10 והאימאם ה-11, כמו גם מקדש לכבודו של האימאם ה-12 “הנעלם”, אותו מהדי או משיח לו מחכים האיראנים שיופיע במהרה.

 

רשתות הטרור האיראניות נפרסות ברחבי העולם וממתינות להוראות מטהרן בכדי לבצע פיגועים כנגד הצלבנים והיהודים. ובאיראן עצמה, נמשכת ביתר שאת תוכנית הגרעין האיראנית במטרה לייצר פצצה גרעינית “שיעית”, כאמצעי נוסף ליצירת כאוס.

 

איראן אף פועלת במישור הכלכלי- היא אחת מהמדינות המשפיעות ביותר על מחירי הנפט בעולם, והמדיניות שבה היא נוקטת נחשבת לאחד מהגורמים המרכזיים לעליית מחירי הנפט בעת האחרונה – בימים אלה שוב מתקרב מחירה של חבית נפט לכיוון 80 דולר, פי 4 לערך מהמצב לפני 10 שנים ואף פחות. בעוד המחירים עולים, מתעשרת מדינת ההאייתוללות וכלכלתן של המדינות המתועשות נפגעת קשות. בכדי לשמר לעצמה תמיכה בקרב מדינות צורכות נפט החשובות לה כמו סין, מוכרת איראן נפט מוזל או מקפידה על אספקה סדירה לאותן מדינות שהיא חפצה ביקרן.

 

מחמוד אחמדינג’אד, הנשיא האיראני, כבר הוכיח את חשיבות הסמליות בחייו – כשנאם בפני מליאת האו”ם לפני כמה חודשים, סיפר בשובו לאיראן כי הילה אפפה אותו בזמן שדיבר בעוד שומעיו גמעו את דבריו בשקיקה ובהערצה. הוא עושה שימוש בסיפורים מהקוראן ומהחדית’ (הרחבה הלכתית של הקוראן) בנאומיו ובדבריו.

 

אחמדינג’אד מקפיד לשפץ מקומות בעלי חשיבות לאמונה האסלאמית-שיעית ברחבי איראן – לאחרונה הקצה אחמדינג’אד 20 מיליון דולר לשיפוץ המסגד בג’אמקארן, מסגד הנמצא בעיירה ליד קום (המרכז הדתי של איראן). על פי האמונה השיעית, אתר זה הוא אחד המקומות שמהם עשוי להופיע האימאם הנעלם. לדעת אחמדינג’אד, הוא צפוי להגיע בשנתיים הקרובות.

 

לכן, מדאיגה ההתעקשות שלו על התאריך ה-22 באוגוסט כתאריך שבו ייתן תשובה לארה”ב ולמדינות האיחוד באשר להצעתן לפתרון המשבר – האם מתוכנן פיגוע גדול בארץ או בעולם (אסור לשכוח את סמליותו של אל אקצה ליום זה) או שמא המדובר באיזו פריצת דרך במשבר הגרעין.

 

קשה לומר בודאות כי קביעת מועד התשובה בליילת אל מעראג’ היא בשל תוכנית איראנית לדרדר את הביטחון בעולם בכלל ובמזה”ת בפרט, אך טוב תעשה ישראל אם תגביר את הכוננות הביטחונית שלה עד וביום ה-22 באוגוסט.

 

 

 

אלון לוין עורך המאמרים בסיקור ממוקד

http://www.sikurmemukad.com/sikurim/muslimworld/august22nd.html

 

מקור המאמר: http://www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר