אל תפחידו אותנו עם “אוסלו”!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/55746

כל מי שיש להם טענות כנגד השמאל/סמול וכו’ – מומלץ שיחפשו להם דחלילים מוצלחים יותר כדי להפחיד אותנו, ולנסות להשכיח מאיתנו את העובדה המצערת שהבחירות הפעם, מועד ב’, 2019, אינן על חידוש הסכמי אוסלו, אלא על שחיתותו של בנימין נתניהו.

 

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

הקדמה

זוכרים את הסיפור על הקרן“?

אם לא, אז אני יזכירלכם:

לימין הישראלי אין תשובות בשום שאלה שבמחלוקת בין הימין לשמאל.

הסדר מדיני עם הפלשתינאים? לא, אין להם תשובה.

הם לא יגידו מדינה אחת, כי אף אחד לא רוצה מדינה שבמוקדם או במאוחר יהיה בה רוב ערבי.

הם לא יגידו שתי מדינות, כי אין פרטנר לשלום“, וכו’, וכו’ (ואם היה, הם היו מוכנים להסדר הזה?!).

אבל הם גם לא יגידו שהם בעד הנצחת המצב הקיים, כי זה לא יילך בשוק, ויעמיד במחלוקת את רצונה של ישראל בשלום.

אז מה הם יענו לך?

בואההה… יהודונציק שמאלן קטן שלנו . מה ? אין כסף מהקרן ,החודש,,,?

ועל כך כתבתי את המאמר: כל האמת על הקרן החדשה לישראל, בו תיארתי את המצב בשיח הישראלי בקשר לקרן“: כאשר מספר הפעמים בהם הפריחו לי את המנטרה הקרןהגיע למאסה הקריטית, התחלתי לשאול מה זאת הקרן שאתם מדברים עליה כל הזמן?

והתשובות שקיבלתי: גגל ותמצא!

על כך עניתי: מי שרוצה לשכנע אותי, מי שרוצה לשווק לי סחורה כלשהי – שיטרח, כמו כל אדם החפץ לשווק את מרכולתו.

ושוב: גגל ותמצא!

בסוף נשברתי, גיגלתי, ואכן גיליתי את כל האמת על הקרן החדשה לישראל, ואת האמת, פשוטה ולא נעימה, תיארתי תחת ראשהפרק כל האמת על ה“קרן“, או: על הקרן כשכפ“ץ:

ראינו לעיל כיצד העמקות האינטלקטואלית של הימני המצוי אינה מספיקה כדי ויכוח ענייני עם הזולת, הוא יזרוק לחלל האוויר אחת מהמנטרות אשר בחגורתו: שמאלן, סמולן, סססמולן, 0000מולן, אינטליגנט, יפה–נפש, ויגלגל אלי–מרום עיניים מדושנות–עונג – גם כאשר לוויכוח עצמו אין שום קשר למחלוקות בין השמאל לימין, ולפעמים אפילו אין לו שום קשר לפוליטיקה: אחרי שהוא פלט את אחת מהמנטרות האלה, הוא כבר “ניצח” בוויכוח הזה.

ומה עושים כאשר ה“ארסנל” הזה כבר מיצה את עצמו? ממציאים מנטרה חדשה: הקרן“…

מדוע “הקרן“?

משום שאם פולטים “הקרן” – זה פוטר את הפולט מלהתווכח עם השמאל על העניינים האמיתיים שבמחלוקת שבין השמאל לימין. אמרת “הקרן” – אמרת הכל, למרות שלא אמרת שום דבר.

מעבר לכך הראיתי במאמר כי כל פעולותיה של הקרן החדשה לישראל, לא רק שהן חוקיות, אלא שהן גם ראויות, כמו הגנה על זכויות אדם, בעד צדק חברתי וכלכלי, חברה משותפת ומאבק בגזענות, חופש דת, ובעד איכות הסביבה ושונות”, וכו’.

כן, כן, הקרן גם בעד החברה הערבית בישראל ובעד קידום השיח הדמוקרטי, וזו כנראה האמת אשר מקפיצה את פולטי המנטרה הזאת, אבל הם לא יעזו לומר שהם נגד החברה הערבית או נגד קידום השיח הדמקרטי, ולכן הם מקשקשים את המנטרה הקרןהקרןהקרןהקרןהקרןהקרןהקרן, במקום להתווכח איתה.

והנה עוד מנטרה עלומה: “אוסלו

לכו תתווכחו עם שפוטיביבי על השחיתות שלו … התשובה: אתה רוצה עוד אוסלו?

אני שואל: מה זה אוסלו, מה יש לך נגד אוסלו, מה היה בלעדיו, וכו’.

תשובה: לך תגגל!

אני: לא רוצה לגגל. אתם משתמשים במנטרה הזאת, אתם רוצים לשווק לי אותה – תטרחו.

תשובה: 2000 הרוגים, לא מספיק לך?

אני: זה לא אומר לי כלום.

תשובה: בתי הקברות שלנו מלאים בהרוגי אוסלו, לא מספיק לך?

אני: גם הורי זל מאכלסים את בתי הקברות, ואין להם קשר לאוסלו.

תשובה: לך תגגל.

אז הפעם אני לא רוצה לגגל, לא רוצה לעשות עבורכם את מלאכתכם, וכמו שאתם שולפים לי מהשרוול מספרים ממספרים שונים, שבין 1000 ל-2000, הכל על פי מקורות מזוהים פוליטית עם הימין, ובלי שום ביסוס, כך גם אני אקשקש בלי ביסוס, וכיוון שאתם הם המפחידים אותנו באוסלו” – נטל הראייה הוא עליכם, לא עלי.

על אוסלו, כגירסתי

תוך כדי המגעים להסדר בין ישראל לפלשתינאים הוסכם כי הפלשתינאים ייקחו על עצמם את השלטת הסדר והחוק בשטחים, במקום שישראל תעשה את השיטור הזה במקומם, וישראל תספק למשטרה הפלשתינאית את הרובים הדרושים למטרה הזאת.

אכן, היו קרבנות בנפש בתקופת הסכמי אוסלו, אבל מעולם לא הוכחה טענת המתנגדים להסכמים האלה כי הקרבנות נפגעו מכלי נשק שישראל סיפקה, והם הגיעו לידיים לא נכונות.

מכל מקום, מספר ההרוגים מפעולות הטרור בתקופת ההסכמים היה 537, כאשר אלמלא ההסכמים האלה מספר הקורבנות היה עולה כמה מונים.

אבל זה עוד לא הכל: הגורמים הפוליטיים שהתנגדו להסכמי אוסלו הבינו שהם מוליכים להקמתה של מדינה פלשתינאית בשטחים, ולכן עשו הכל כדי לחבל בהסכמים האלה – אפילו במחיר של קורבנות נוספים.

בין הגורמים האלה, היו, בין השאר, יגאל עמיר, שרצח את יצחק רבין, מאדריכלי הסכמי אוסלו, וברוך גולדשטיין, קצין מילואים ורופא צבאי, שרצח, בדם קר, עשרות מתפללים מוסלמים במערת המכפלה אשר בחברון.

מעבר לנתונים המספריים יצויין עוד כי במערכת הבחירות לראשות הממשלה, בשנת 1996, עדיין בשיטת הבחירה הישירה של ראשי הממשלה, הבטיח ביבי נתניהו לכבד את הסכמי אוסלו שעליהם חתמה הממשלה, למרות התנגדותו העקרונית להם, ויש המייחסים להבטחתו זו את נצחונו הדחוק מול שמעון פרס.

כפי שביבי התחייב מראש, הוא לא ביטל את הסכמי אוסלו, אבל גם לא טרח במיוחד במימושם, וב-24 בספטמבר 1996 הוא החליט על פתיחת מנהרות הכותל בירושלים; בעקבות זאת פרצו מהומות מנהרת הכותל בכל רחבי יהודה ושומרון ובצפון רצועת עזה, ובמהלכן נהרגו 16 חיילים ישראלים וכ-60 שוטרים ואזרחים פלסטינים.

נתניהו הצדיק את האישור שנתן לפתיחת פתח המנהרה בהתאם לחוות דעת של מערכת הביטחון, ואמר שהיא מאפשרת נגיעה בסלע קיומנו“. מדובר היה באירוע ביטחוני משמעותי בתקופת כהונתו של נתניהו, הן בשל מספר ההרוגים הגבוה בצד הישראלי והפלסטיני והן בשל המחאות החריפות של ערביי ישראל, כולל שביתה כללית והפרות סדר בערים הערביות ובערים המעורבות, שנפסקו תוך ימים ספורים.

הנה כי כן, לא רק יגאל עמיר, ולא רק ברוך גולדשטיין, חיבלו בהסכם אוסלו, אלא גם ביבי נתניהו חיבל בו, אחרי שהוא הבטיח לקיים אותו.

והכל על מזבח נגיעה בסלע קיומנו“, שאפשר היה להגיע אליה במסגרת הסדר מדיני, בלי להקריב קרבנותאדם ולשפוך דם יהודי (תגידו לי, בבקשה, מאימתי קוראי מוות לערביםסופרים דם ערבי?).

דחליל מפלאסטיק

למרות כל האמור לעיל, וכדי להפיס את דעת הקוראים, אני מוכן לראות אם הסכמי אוסלו ככישלון, ולא סתם כישלון, אלא כישלון טוטלי, שעלה לנו בחיי אדם רבים.

אבל את הסכמי אוסלו לא ניתן לחמם שוב, כמו קפה ישן, ולאף אחד אין כוונה לעשות כן.

לכן, כל מי שיש לו טענות כנגד השמאל/סמול/000000מול וכו’ – מומלץ שתחפשו לכם דחלילים מוצלחים יותר כדי להפחיד אותנו, ולנסות להשכיח מאיתנו את העובדה המצערת שהבחירות הפעם, מועד ב’, 2019, אינן על חידוש הסכמי אוסלו, אלא על שחיתותו של בנימין נתניהו.

זה כל הסיפור, ונא להפסיק לקשקש את עצמכם לדעת עם המנטרות שלכם.

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר