על הגרעין האיראני – אנטומיה של חוצפה ישראלית

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58894

מדינת ישראל חיבלה במום על הסכם הגרעין בשנת 2015, ואחר כך הביאה לביטולו כליל, למרות שהיא ידעה שהוא עדיף בהרבה על לאכלום, ושכל מטרתו היא למנוע מלחמה ואיום גרעיני – גם על ישראל, וכעת היא מנסה לחבל שוב *** מה הייתי אומר לה, אם הייתי ג’ו ביידן?

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

תמצית הפרקים הקודמים

הפרת אמונים

על ההסכם משנת 2015

הפרת ההסכם עי טראמפ

בא לשכונה בחור חדשישן

לאן חותרת מדינת ישראל עכשיו?

לו אני ביידן

תמצית הפרקים הקודמים

בראשית המילניום הזה שאפה איראן להתקבל כחברה במועדון הגרעין העולמי.

משהתחילה איראן לממש את שאיפתה זו, נתעורר החשש לביטחונו של העולם כולו, ובמיוחד לביטחונו של העולם המערבי, שמדינת ישראל מתיימרת להיות חלק ממנו (ובמידה מסויימת היא אכן כך).

ישב העולם הרלוונטי והתלבט: הלצאת למלחמה הכרוכה בדם ובדמים, ולההסתכן במלחמת עולם גרעינית, או להגיע להסכם עם האיראנים לפיו הם יתאפקו, ותמורת האיפוק הזה הם יקבלו סוכריות כלשהן.

אז העולם הרלוונטי נכנס למום עם האיראנים, אבל כיוון שהאיראנים לא הסכימו לשתף את מדינת ישראל, ישבה ישראל בחדר סמוך, קיבלה דיווח שוטף, ואף השיאה את עצותיה המועילות. התנאי של העולם הרלוונטי לשיתופה הסמוי של ישראל במום היה שהיא לא תדליף שום דבר, פן ייודע הדבר לאיראנים, ומי יודע כיצד הם יגיבו.

הפרת אמונים

ביום 3.3.2015 הפרה מדינת ישראל את התנאי, ובעמדה על במת הקונגרס האמריקאי היא קשקשה את עצמה לדעת, ומתוך כוונה ברורה מראש לטרפד את ההסכם, או לפחות לחבל בו, היא חשפה, קבל כל העולם כולו, את כל הסודות מהחדר.

התוצאה הייתה כפולה ומשולשת: מדינת ישראל גורשה אחר כבוד מהחדר הסמוך, העולם הרלוונטי חדל להיוועץ בה, וההסכם שנעשה בסוף היה פחות טוב ממה שיכול היה להיות אלמלא פתחה מדינת ישראל את פיה, במקום ובזמן שהיא הייתה אמורה לשתוק כדג.

על ההסכם משנת 2015

אין לכחד שהסכם הגרעין משנת 2015 עם איראן לא היה אידיאלי. הוא לא היה אידיאלי כי במום לכריתת הסכם לא תמיד תוכל לצאת עם מלוא תאוותך בידך, ואם תנסה למתוח את החבל יתר על המידה, היא ייקרע, ובמקום לצאת עם מלוא תאוותך אתה תצא עם הלשון בחוץ.

יחד עם זאת, ההסכם היה better than nothing, והוא בכל זאת הגביל את איראן: היא נאלצה להוציא מתחומה את רוב האורניום המועשר שהיה בידיה, לפרק את רוב הצנטריפוגות, למלא בבטון את ליבת הכור הגרעיני הגדול שלה, ולהגביל את העשרת האורנים לרמה של 3.67%, ובכמות מוגבלת (300 ק”ג בלבד).

למען שלמות התמונה מן הראוי לציין, בין השאר, שני דברים בקשר להסכם שכל המתנגדים להסכם שותקים לגבי האחד, ומדברים על השני, אבל לא מגלים את כל האמת:

האחד – בניגוד לשקרים של נתניהו, ההסכם לא סלל את הדרך לאיראן להשיג ארסנל גרעיני, אלא להיפך: הוא הסיג את הפרוייקט האיראני שנים אחורנית, בכך שאיראן פירקה את רוב הצנטריפוגות שלה, הוציאה מתחומה את כל המלאי הגרעיני מעבר למה שהותר לה בהסכם (300 קג, ברמת העשרה של 3.67%, שמספיקה לצרכים מדעיים, אבל רחוקה מאוד מלהספיק לנשק גרעיני), הגבילה את מתקני ההעשרה למתקן אחד בלבד (נתאנז), ועוד, ועוד.

זה מה שאיראן התחייבה – וקיימה – בין השאר, על פי ההסכם המקורי:

Shipped 25,000 pounds of enriched uranium out of the country

Dismantled and removed two-thirds of its centrifuge

Removed the calandria from its heavy water reactor and filled it with concrete

Provided unprecedented access to its nuclear facilities and supply chain.

ולמי שלא יודע מה זה calandria (גם אני לא ידעתי עד עכשיו, וגם המילונים המצויים לא יודעים): זאת היא ליבת הכור הגרעיני, והאיראנים מילאוה בבטון.

והשני – האיראנים אכן קיבלו הרבה כסף במסגרת ההסכם (דומני כמה מאות מיליוני דולרים), אבל זה היה כסף איראני מוקפא, ובמסגרת מום להסכם לא תמיד אתה יוצא עם מלוא תאוותך בידך.

לדעת כל גורמי המודיעין, הן של העולם הרלוואנטי והן של מדינת ישראל, האיראנים עמדו בהגבלות שהתחייבו בהן על פי ההסכם.

הפרת ההסכם עי טראמפ

ביום 20.1.2017, שעה 1200 בצהריו של יום, עלה לשלטון בארהב הנשיא דונאלד ג’יי טראמפ, איש עסקים נוכל, כושל ומושחת, אשר כיבוד הסכמים מעולם לא היה הצד החזק שלו, אם בכלל, ומדינת ישראל, בהכירה את תכונותיו אלה, השפיעה עליו לצאת חדצדדים מההסכם עם איראן, בלי להחליף אותו במשהו אחר, טוב יותר (או, לפחות, פחות גרוע).

התוצאה הייתה שטראמפ אכן שעה ללחציה של מדינת ישראל, ביטל חדצדדית את ההסכם בלי ליצור משהו אחר תחתיו, ובכך הוא שחרר את האיראנים ממגבלות ההסכם. האיראנים, כידוע, אינם ממש פראיירים, הם ניצלו את השחרור מכבלי ההסכם והגיעו לרמת העשרה של 60%, ואולי אפילו יותר – שתי פסיעות ורבע מפצצה אטומית מוכנה לפעולה.

בא לשכונה בחור חדשישן

ביום 20.1.2021, שעה 1200 בצהריו של יום, עלה לשלטון בארהב הנשיא ג’ו ביידן, ארבע שנים לפני כן סגנו של הנשיא ברק אובמה. הוא קיבל בירושה מטראמפ מדינה משוסעת וחבולה, והוא היה צריך לתקן את מה שטראמפ הקדיח בתבשיליו.

אחד הדברים היה נושא הגרעין האיראני, והדילמה האכזרית הניצבת לפני ביידן וממשלו היא אם לנסות ולהחזיר את הגלגל אחורנית, במידת האפשר, או להתכונן לפעולות צבאיות – דבר שהציבור האמריקאי לא ממש אוהב.

להחזיר אחורנית את הגלגל – זה בעייתי, כי, כאמור, מאז שטראמפ הפר את ההסכם האיראנים שיפרו פוזיציות למום החדש, ולהחזיר את הכסף האיראני שהם קיבלו במסגרת ההסכם המקורי איש לא חולם.

מעבר לכך טראמפ גם נתן להם, לאיראנים, הכשר מוסרי לטעון אנחנו קיימנו את ההסכם, ואת הפרתם אותו. מתחרטים ורוצים הסכם חדש – תציעו לנו משהו יותר טוב.

עוד נזכיר כי הממסד הביטחוני הישראלי – בניגוד לממסדים ביטחוניים מאז ומעולם – דווקא העדיף אז הסכם רע על מלחמה טובה.

לאן חותרת מדינת ישראל עכשיו?

כעת, כאשר המימשל האמריקאי מנהל מום להסכם חדש עם איראן, הממסד הישראלי (הפוליטי והביטחוני) מתנגד לעשיית כל הסכם איתם.

להערכתי הפוליטיקאים בממשלה (בעיקר לפיד, גנץ, בנט) לא מעזים לתמוך בגלוי בחידוש המום, כי נתניהו הדמגוג יעשה מהם קציצות, ואילו הדרג המקצועי מתיישר לפי הדרג הפוליטי.

לצורך העניין הזה הפוליטיקאים לא מסתפקים בדיבורים בעלמא, ובעת כתיבתם של הדברים האלה יוצא שר הביטחון, בני גנץ, לוושינגטון, על מנת להניא את הממשל לחדול בו מהמומ עם האיראנים.

השאלה שלי היא לאן חותר המימסד הישראלי, מתוך הנחה שהאמריקאים ישעו לישראל, ויפסיקו את המום עם איראן.

את השאלה הזאת הצגתי גם בכמה קבוצות פייסבוק, כך:

אני רק שאלה, באמת לא פרובוקטיבית, ובאמת שאני לא יודע את האמת, ואפתח בתיאור הרקע ההיסטורי, שאינו במחלוקת.

הסכם הגרעין משנת 2015 עם איראן לא היה אידיאלי, אבל הוא בכל זאת הגביל אותה: היא נאלצה להוציא מתחומה את רוב האורניום המועשר שהיה בידיה, לפרק את רוב הצנטריפוגות, למלא בבטון את ליבת הכור הגרעיני הגדול שלה, ולהגביל את העשרת האורנים לרמה של 3.67%, ובכמות מוגבלת.

דונאלד טראמפ ביטל חדצדדית את ההסכם, בלי ליצור משהו אחר, טוב יותר, שחרר את האיראנים ממגבלות ההסכם, והם הגיעו לרמת העשרה של 60%, ואולי אפילו יותר שתי פסיעות ורבע מפצצה אטומית מוכנה לפעולה.

כעת המימשל האמריקאי חותר להסכם חדש עם איראן, והמימסד (הפוליטי והבטחוני) הישראלי מתנגד לעשיית הסכם חדש.

עד כאן ההיסטוריה, שאינה במחלוקת.

השאלה שלי היא לאן חותר המימסד הישראלי, מתוך הנחה שהאמריקאים ישעו לישראל, ויפסיקו את המום עם איראן.

האם ישראל מתכוונת שארהב תנקוט פעולה צבאית כדי להגן עלינו מהגרעין האיראני, או שאנחנו נעשה זאת בעצמנו, ומהאמריקאים אנחנו לא מצפים אלא שלא יפריעו לנו?

מי יודע?

על כך קיבלתי לא מעט לייקים, אבל אף לא תשובה לגבי כוונותיה של מדינת ישראל.

מה אומרים הפוליטיקאים?

ראש הממשלה, יאיר לפיד:

לפיד בביקורת על המומ עם איראן: “הכסף שתקבל ישמש לחיזוק תוכנית הגרעין

ראש הממשלה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על האיחוד האירופי ומדינות המערב, וטען כי אם איראן תחתום על חזרה להסכם הגרעין המקורי הלכה למעשה היא תקבל פרס שנתי של 100 מיליארד דולר על הפרת ההתחייבויות שלה • לפיד: “ההסכם לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית

שאלה: מאיכן שאב לפיד את המספר 100 מיליארד דולר לשנה, ומאיכן יגיע הכסף הזה, כאשר כל תקציב ההגנה של ארצות הברית הוא כ-600 – 700 מיליארד, וכאשר הממשל רוצה לתת לאוקראינה מיליארדים בודדים, הוא צריך לרוץ לשני בתי הקונגרס?

שאלה: מאיכן בכלל הוא יודע מה יהיה בהסכם, כאשר המימשל, למוד לקח מהדלפת הסודות מהחדר עי נתניהו, קבל העולם כולו, מעל במת הקונגרס, כבר לא שש לשתף את מדינת ישראל במגעים שהוא מנהל?

שאלה: על איזו הפרת התחייבויותשל האיראנים אדוני מדבר, כאשר האיראנים עמדו בכל ההתחייבויות שלהם, ומי שהפר את ההסכם הייתה דווקא ארהב, בהשפעתה של ישראל?

שאלה: איך אפשר לומר שאם איראן תחתום על חזרה להסכם הגרעין המקורי הלכה למעשה היא תקבל פרס שנתי של 100 מיליארד דולר“, כאשר את הכסף (אשר, כאמור, היה כסף איראני מוקפא) היא כבר קיבלה (ומן הסתם כבר אכלה אותו)?

שאלה: אם איראן מוכנה לחזור במכונת הזמן אל ההסכם המקורי, להוציא שוב מתחומה את האורניום שהיא העשירה בינתיים (תזכורת: עד להפרת ההסכם עי טראמפ היא עמדה במגבלת ה-3.67%, ואחרי שטראמפ שיחרר אותה ממגבלותיו היא הגיעה לרמת העשרה של 60%, ואולי אף יותר), למלא שוב בבטון את ליבת הכורים הגרעיניים שהיא הקימה בינתיים, לפרק את כל הצנטריפוגות החדישות והחזקות שהיא התקינה בינתיים, ולהבטיח לסבאא שוב גישה לכל מתקניה הגרעיניים – האם לא צריך להזדרז ולקחת את זה בשתי ידיים, לפני שהאיראנים יגידו רגערגע, בצחוק אמרנו?

אבל לא, זה חלום רטוב שלעולם לא יקרה, כי אנחנו – מדינת ישראל וארהב של טראמפ – הענקנו לאיראנים, כאמור, פוזיציה משופרת לכל מום מחודש.

ושוב: כיצד הוא יודע שההסכם לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעיניתכאשר הוא לא ראה אפילו טיוטה שלו, וההסכם עדיין בשלב המום?

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט:

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט קרא לנשיא ביידן להימנע מחתימה על הסכם גרעין חדש עם איראן. “הסכם זה יזרים כ-250 מיליארד דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה בעוד כשנתיים בלבד“, אמר. בנט הוסיף כי במשך שנה הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, אני מקווה שיהיה כך גם כעת“. בד בבד, בנט הדגיש כי ישראל אינה צד להסכם, וכך לא מחויבת לכל מגבלה במסגרתו: “נפעל בכל הכלים כדי למנוע התקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית“.

ושוב: מאיכן הוא לוקח את ה-250 מיליארד דולר – כשליש מתקציב ההגנה השנתי של ארהב כולה?

ומאיכן הוא יודע כי ההסכם יאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה בעוד כשנתיים בלבד“, כאשר את זה הם כבר קיבלו לפני ארבע שנים תמימות (למעשה לגמרי לא תמימות!) מהברית הטמאה בין מדינת ישראל לארהב של טראמפ?

ואחרוןאחרון: אכן, “ישראל אינה צד להסכם, וכך לא מחויבת לכל מגבלה במסגרתו” ואכן, “נפעל בכל הכלים כדי למנוע התקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית” – אבל מה החידוש בכך, חוץ מאשר סיסמה טובה לקראת הבחירות הקרבות (שהוא לא ישתתף בהן)?

שר הביטחון, בני גנץ, עם צאתו לארה”ב, כאמור:

שר הביטחון בני גנץ טען היום, שלישי, ערב ביקורו בוושינגטון מחר, כי איראן עושה בינתיים מאמץ להשלים ולייצר 1,000 צנטריפוגות IR6 מתקדמות באתר תת קרקעי ליד נתנץ.

אחד הלקחים מהמלחמה באוקראינה הוא שנכון להפעיל כוח כלכלי, מדיני אם יש צורך גם בכוח צבאי, כמה שיותר מוקדם, ואולי אפשר למנוע מלחמה בדרך זו“, אמר גנץ. בנאום באוניברסיטת רייכסמן בהרצליה.

הוא המשיך, “זה תקף גם למצב בו אנו נמצאים מול איראן. ניתן להוזיל את המחיר של מלחמה עתידית פוטנציאלית זו באמצעות הפעלת לחצים רבממדיים, מצד העולם כולו, ובאמצעות שיתוף פעולה אזורי ובינלאומי רחב. והעלויות של התמודדות עם האתגר האיראני בממדים גלובליים ואזוריים כיום גבוהות ממה שהיה לפני שנה ונמוכות ממה שהיא תהיה שנה לאחר מכן.

גנץ הוסיף, “איראן ממשיכה לצבור ידע וניסיון בלתי ניתנים לעצירה בפיתוח, מחקר, ייצור ותפעול של צנטריפוגות מתקדמות. היא נמצאת במרחק של כמה שבועות מצבירת חומר בקיע מספיק לפצצה ראשונה, ועם 60 קג של חומר מועשר ב-60 רמת %, היא מייצרת אורניום מתכתי. ברמה של 20% העשרה היא מונעת מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להגיע לאתרי ייצור“.

אכן, “נכון להפעיל כוח כלכלי, מדיני אם יש צורך גם בכוח צבאי, כמה שיותר מוקדם, ואולי אפשר למנוע מלחמה בדרך זו” – הדגש הוא על ואולי“.

אכן, איראן ממשיכה [] היא נמצאת במרחק של [] היא מייצרת […] היא מונעת […]” – האם כדי לדעת את מה שכל העולם יודע אנחנו צריכים ללוות את שר בטחוננו לנתבג התעופה בןגוריון, בצאתו לקשקש בוושינגטון את מה שהם יודעים ממילא?

עברתי על דברי הפוליטיקאים שלנו, ולא מצאתי כל תשובה לשאלה אם הם מתכוונים לכך שארהב תנקוט פעולה צבאית כדי להגן עלינו מהגרעין האיראני, או שאנחנו נעשה זאת בעצמנו, ומהאמריקאים אנחנו לא מצפים אלא שלא יפריעו לנו.

גם בנימין נתניהו לא עונה על השאלה הזאת:

ומה הפלא: כל תשובה שייתנו תגרע מהם בוחרים – בין לימין, בין לשמאל.

והתוצאה: את בנימין נתניהו כבר קברנו, אבל בכל הנוגע לגרעין האיראני הוא עדיין מושל בנו מקברו.

לו אני ביידן

מדינת ישראל אחראית, יחד עם דונאלד טראמפ, השקרן המושחת, למצב בו לאיראנים יש הכוח להכתיב את תנאי כל מום להסכם מחודש, הסכם אשר גם בחלומותינו הוורודים ביותר לא יגיע לקרסוליו של ההסכם המקורי, ורק אידיוטים מושלמים מתנגדים לחזרה אליו – לו היה הדבר אפשרי.

כעת, כאשר ממשל ביידן מנסה להציל את אשר ניתן להציל מהחורבות שטראמפ השאיר, מדינת ישראל, ברוב חוצפתה, ממשיכה להסתובב לאמריקנים בין הרגליים, ולחבל בכל ניסיון אמריקני לעצור את פרוייקט הגרעין האיראני ללא מלחמה עקובה מדם, בה הרוסים יעמדו לצד האיראנים, והיא עלולה להתפתח לכדי מלחמת עולם שלישית – הפעם מלחמה גרעינית.

לו הייתי ביידן, הייתי אומר למדינת ישראל כהאי לישנא:

פעם אחת שיתפנו אותך בסודות מהחדר, ואת פתחת את הפה המלוכלך שלך קבל כל העולם ואשתו, ואת הגליק הזה לא ניתן לך שוב;

יש לך מה להציע, לייעץ, לבקש? שלחי לנו דואר אימייל אלקטרוני, יש לנו באתר הבית הלבן טופס contactus, כדי להקל עלייך;

רוצה שנעדכן אותך בהתקדמות המומ ונתייעץ איתך באופן שוטף? קודם תודי בכל אלה:

א. שההסכם המקורי, על כל חסרונותיו, היה המקסימום שניתן היה להשיג בלי לפוצץ את המום;

ב. שבכל מקרה הוא היה better than nothing;

ג. שהוא לא התירלאיראנים שום דבר, אלא דווקא הגביל אותם;

ד. שהאיראנים עמדו בתנאי ההסכם, ודווקא הנשיא טראמפ הוא שהפר את ההסכם;

ה. שהיציאה ממנו ללא חלופה טובה יותר – לא כל שכן ללא כל חלופה – הייתה משגה חמור שאין לו כפרה;

ו. שבתנאים שנוצרו עקב הפרת ההסכם ע”י טראמפ, החלום להגיע למשהו המתקרב להסכם המקורי הוא חלום באספמיה.

ואז נדבר הלאה.

לא, זה לא עניין של קפריזות, או של נקמנות – זה עניין של אמינות.

הפילוסופיה שלכם, שאיתה אתם ניגשים לעשיית כל הסכם, היא שאתם תקיימו הסכמים שאתם חותמים עליה רק כשזה יהיה כדאי לכם, אבל אם הצד האחר להסכם ינהג כמוכם אתם תצעקו געוואלד! קדושת הסכמים! … וכו’. הפילוסופיה הזאת לא רק שאינה מקובלת בחברה בתתרבות, אלא שגם על פי החוק שלכם היא פסולה: היא מנוגדת לסעיף 12(א) לחוק החוזים (חלק כללי), תשלג-1973, הקובע כי במשא ומתן לקראת כריתתו של חוזה חייב אדם לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב“, ולסעיף 14(ד) לאותו חוק, הקובע כי טעותהמהווה עילה לביטול הסכם אינה כוללת טעות שאינה אלא בכדאיות העסקה“.

אני יודע בדיוק מה מפריע לכם, הישראלים, ואתם הרי מכריזים זאת מעל כל מקפצה אפשרית או בלתי אפשרית. אתם לא נגד הסכם שלנו עם האיראנים, ואתם גם יודעים שבסוף הוא אכן ייחתם, אבל אתם אומרים שאם לא תצעקו את התנגדותכם להסכם מעל כל במה שבעולם, לא תהייה לכם לגיטימציהלנקוט כל צעד שייראה לכם להגנת מדינתם מפני האיום הגרעיני האיראני.

אז אני מבהיר לך, מדינת ישראל, מבהיר בזה באופן החגיגי ביותר: את לא תהיי כבולה לשום הסכם עם האיראנים, את גם לא תהיי כבולה לשום הסכם ג’נטלמני עם ארצות הברית, ויש לך חופש פעולה מלא לנקוט כל פעולה, צבאית או אחרת, נגד איראן – החל מרגע זה!

רוצה את זה בכתב? הנה, קחי את זה בחתימתי.

ובאשר להסכם: אם זה לא טוב לך, מדינת ישראל, ואם את לא סומכת על אנשי המקצוע של ארצות הברית שישיגו את המקסימום האפשרי בנסיבות הנתונות, לכי בעצמך לנהל את המום עם האיראנים. מבחינתנו את יכולה למנות את מר נתניהו כשגריר אדהוק למום הזה – כשגריר ישראל לאום בעברו יש לו ותק מוכח בשגרירויות, וכסוחררהיטים בעברו יש לו גם ותק מוכח בעשיית עסקאות.

ואת יודעת מה, הגב’ ישראלה?

מצידי היית נותן לך ייפויכוח לנהל את המום עם האיראנים בשם ארצות הברית, אבל אני לא יודע אם מריק גארלנד היה מאשר את זה. לבדוק איתו?

ולבסוף, נניח שאנחנו מפסיקים את המום עם האיראנים לבקשתך, עכשיו וכאן, והיה כי תקראנה מלחמה עם האיראנים – האם את מתחייבת לנהל אותה לבדך, בלי לבוא אלינו להתבכיין לעזרה?

אם כן, אז תחתמי כאן בראשיתיבות, כאן בראשיתיבות, כאן בראשיתיבות, כאן בראשיתיבות, כאן בראשיתיבות, כאן בראשיתיבות, וכאן חתימה מלאה.

__________

לקריאה נוספת:

ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראני

נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים

על הגרעין האיראני – תרחישיהקצה באין הסכם

פוטין: פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תביא קטסטרופה על המזה“ת“, איראן היא בת ברית של רוסיה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר