כל האמת על הקרן החדשה לישראל

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/55516

שמחה ניר, עוד

מדוע אנשי הימין זורקים לחלל את המנטרה “הקרן”, כאשר אין להם משהו חכם יותר להגיד?

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

תמצית

הקדמה

מהאוקינוס האטלנטי ועד קמצ’טקה

על תנועות המטוטלת

המשל

והמציאות

שמאל, סמול, 0מול, וכו’ – עכשיו לדוגמאות

הימני המכוער

הטוקבקיסטים של ישראל היום לא טומנים ידם בצלחת

מי היה מאמין שנתגעגע למפאי המושחתת?!

מה הביא אותי לכתוב על הקרן החדשה לישראל?

מה ידוע על הקרן החדשה לישראל (או: הקרן לישראל חדשה)?

כל האמת על הקרן“, או: על הקרן כשכפץ

שכפץ על גבי שכפץ

הקרן החדשה לישראל לעומת ה-NRA וכו’

כשלון הקרן: משה יועד הכהן, שופט בימש מחוזי

ובחזרה אליך, יונתן צמח

תמצית

לפניכם תרחיש המתמצת את המאמר כולו.

תארו לעצמכם מאמר הדן בשאלה עם בנימין נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה, כאשר תלוי כנגדו כתב חשדות כזה שהוגש לו ע”י היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לשאלה הזאת יכולות להיות תשובות שונות, חיוביות או שליליות, במישור המשפטי, הציבורי או המוסרי, וכן אפשר להזכיר דברים שביבי עצמו אמר בעבר, ודעתי שלי אינה רלוואנטית למאמר הזה.

תארו לעצמכם תגובה כזאת:

מבלי לחלוק על כך שביבי עדיין בחזקת זכאי, השאלה היא אם הוא יכול להמשיך בתפקידו, כאשר רובצת מעליו עננתחשדות כזאת.

ותשובה לה כזאת:

בואהההיהודונציק שמאלן קטן שלנו . מה ? אין כסף מהקרן ,החודש,,,?

זה, בקליפת אגוז, כל הסיפור על מי שלא מסוגלים להתווכח לגוף העניין, ומשתמשים במילה הקרןכשכפץ שאפשר ללבוש אותו בכל הזדמנות – כאשר הם עצמם לא יודעים מהי בדיוק הקרןהזאת, ולא מסוגלים לתת תשובה עניינית לשאלות על הקרן החדשה לישראל, כולל על השאלה מה פסול בפעולותיה.

מי שתפס את הפרינציפ, יכול לעבור למאמרים אחרים באתר הזה, אבל אני בכל זאת ממליץ לקרוא אותו עד תום.

הקדמה

אני הולך עכשיו להיכנס לשדה מלא נחשים.

נחשים אשר כל אימת שתדבר על זכויות האזרח הם יכתירו אותך בתואר שמאלניבמקרה הטוב, “סמולןבמקרה הפחות טוב, ו“0מולן“, 0000מולן או כיוצא בזה במקרים הגרועים.

ובמקרים הגרועיםשבגרועים יגדירו אותך כאינטליגנט“, כנאור או אפילו כיפה נפש“, וכמה שתגיד שאתה לא יפהנפש, אלא מכוערנפש – זה לא יעזור לך, כי ברגע שהטביעו עליך את התוויתהזאת, תוויתהגנאי המובנת מאליה“, אתה גמור” – נחשפה ערוותך ברבים, אפילו אם אין לך אחות.

לא שזו בושה להיות שמאלן, אינטליגנט, נאור או אפילו יפה נפש“, אבל בימינו כל מי שמדבר על זכויות האדם, למשל, אוטומטית ייחסו לו מוטות פוליטית, ואיש לא ישאל אם הוא צודק לגופו של עניין.

כך, למשל, שאלתי פעם מכותב שלי, הוגהדעות ימני מובהק ומוכר, שבחייו הפרטיים הוא מנהל מחלקה בבית חולים ידוע, שאלה פשוטה: אם יתנו לך תקציב של 10 מיליון שקל, עם הברירה להשתמש בו להרחבת המחלקה שלך ולהוסיף לה ציוד רפואי חדיש, או להשקיע את הסכום הזה בתשתית הכבישים ביוש – במה תבחר?

האיש לא ענה לי, כי אם הוא היה מעדיף את בית החולים, הוא היה נחשב סמולןבעיני קוראיו הנאמנים, ואם היה מעדיף את התשתית ביוש, היו אומרים עליו שהוא מוטה פוליטית“.

לי אין בעייה כזאת, ואם הייתי נשאל הייתי מחזיר שאלה: מה כל חלופה נותנת במונחים של חיי אדם לכל מיליון שקל, ולפי זה הייתי עונה.

מהאוקינוס האטלנטי ועד קמצ’טקה

אתחיל ממה שהבהרתי כבר מזמן: אני לא חלק מהמחלוקת הפוליטית שמפלגת היום את הציבור בישראל בין הימין לשמאל, ומי שרוצה לנהל חשבונות עם השמאל הישראלי, או עם הימין הישראלי – שלא יעשה זאת על גבי הכחוש.

ראו את האוריינטציה הפוליטית של עוד שמחה ניר, מאמר בו הבהרתי עד כמה, ומדוע, אני מתנזר ממזוהות פוליטית, וגם הבהרתי מהי עמדתי לגבי כל הסדר מדיני אפשרי בשטח שממערב לירדן.

בתמצית: אני בעד ארץ ישראל השלמה, מג’יברלטאר והמאגרב ועד קמצ’טקה, אבל כיוון שהפוליטיקה היא אמנות האפשרי, אני מוכן להתפשר על כל פתרון שיחסוך לנו שפיכותדמים, ויהיה מוסכם לפחות ע”י 51% מהישראלים ו-51% מהפלשתינאים.

ראו גם את המאמר חיות טרף (א): אסתר חיות מקשקשת על זכויות האדם“, ומשקרת במצח נחושה, ללא בושה, ואת המחזה בנימין (ביבי) נתניהו ואסתר חיות מדברים דמוקרטיה, ושניהם מתייחסים למתיחות בין המערכת הפוליטית, אשר כיום נוטה בבירור ימינה, לבין הממסד המשפטי, אשר עדיין נוטה שמאלה.

מדוע הממסד המשפטי, התקשורת, וכווכו‘, עדיין נוטים שמאלה, הסברתי במאמר על השמאלנות והאקטיביסם של ביהמש העליון, התקשורת ועוד.

תמצית: כדי להגיע לצמרת בעולם המשפט, התקשורת ועוד יש צורך בעשריםשלושיםארבעים שנה לאחר האוניברסיטה, וזה אומר שהצמרת המקצועית בתחומים האלה משקפת את החתך הסוציואקונומיפוליטי של הסטודנטים באוניברסיטאות בעבר, עשריםשלושיםארבעים שנה קודם לכן, כאשר הם עצמם חבקו את ספסלי האוניברסיטאות.

התוצאה היא שהתנודות הפוליטיות של עולם המשפט, התקשורת ועוד באות לידי ביטוי בשיהוי של עשרים, שלושים או ארבעים שנה אחרי התנודות האלה בציבור הרחב, ומכאן ברור שאני מסכים עם כל הטוענים שבית המשפט העליון עדיין נוטה שמאלה (אם כי, כמו שכתבתי, גם כאן כבר מרגישים את השינוי, כי אנחנו כבר למעלה מארבעים שנה אחרי המהפך של שנת 1977).

על תנועות המטוטלת

שרת המשפטים עד לאחרונה, איילת שקד, חתרה בגלוי להימיןאת מערכת המשפט, ותארו לעצמכם מצב בו ממשיכי דרכה משלימים את מפעל חייהזה, ואילו המטוטלת הפוליטית נעה בחזרה שמאלה

מה יקרה אז? לא קשה לנחש: השמאל, שהיום מגן על מערכת המשפט, והימין, שתוקף אותה, יחליפו צדדים, ואילו אני לא אצטרך להחליף אפילו חצי פסיק, כי אני מסתכל על הדברים “אוניברסלית”. ראו:

הבגץ דורך להם על היבלות הפוליטיות – רק אז הם מתבכייניםזה על הימין;

הבגץ דורך להם על היבלות הפוליטיות – רק אז הם מתבכיינים (ב): הפעם זה בשמאל.

ולאחרונה ראינו שוב את הסרט הזה, בכיכובן של יקירות מערכת המשפט, זהבה גלאון: לא אמרתי לכם? עכשיו שוב השמאל תוקף את הבג”ץ – הפעם זהבה גלאון מחפשת דיניין, ורויטל סויד: איילת הכושלת (ט): סתימת הפיות ממשיכה וחוגגת.

המשל

לפני שנמשיך, קראו את המאמר על השמאלנות וזכויות האזרח, ועל ביהמ”ש העליון כשמאל מזוייף, אותו פתחתי במשל:

אחמד, תושב השטחים, הורשע על פיצוץ אוטובוס ורציחתם של 50 נוסעיו, ונדון לחמישים מאסרי–עולם מצטברים.

אברהם, עורך דין, הורשע על האמירה “לדעתי זו הייתה טעות“, בהתייחס לפסק–דין פלוני, ונדון להוצאה ממקצועו לצמיתות.

שני הנאשמים האלה ערערו לבית המשפט העליון, כל אחד ונימוקיו עימו, כאשר נימוק אחד היה משותף לשניהם: ההרשעה הייתה מבוססת על תגובה אנונימית בפייסבוק.

שני הערעורים נדונו בביהמ“ש העליון באותו היום, ע“י אותו ההרכב.

המערער אחמד זוכה בערעור, בפסק–דין המונה 200 עמודים רוויי אסמכתאות מכל העולם, והכל כדי להראות כי גם כאשר התותחים רועמים, מוזות המשפט אינן שותקות, וכי אין ביטחון ללא כיבוד החוק, לרבות זכותו של הנאשם – יהודי כערבי – לכך שאשמתו תוכח למעלה מכל ספק סביר.

ערעורו של עורך הדין אברהם נדחה בפסק–דין קצרצר, המונה 11 מלים בלבד:

נחה דעתנו כי לא נמצאה כל טעות בפסק הדין. הערעור נדחה.

ומכאן, לאחר שהראיתי כי מבחינה משפטית צדק ביהמש בזכותו את אחמד, ושגה קשות באשרו את הרשעתו של אברהם, עברתי אל התגובה הציבורית:

התגובות בציבור לפסק הדין בעניינו של אחמד היו נסערות: סמולנים, בוגדים, עוכרי ישראל, אוהבי ערבים!

ומה בעניינו של אברהם? חצי שורה בעמוד הלפני–אחרון באחד העיתונים, בשולי הידיעה המפורטת על זיכויו אחמד: כן דחה בית המשפט את ערעורו של עורך הדין אברהם על הוצאתו לצמיתות ממקצוע עריכת הדין.

והתגובה הציבורית? דממה מוחלטת.

והמציאות

בהמשך המאמר עמדתי על כך שבכל העולם הדמוקרטי השמאל הפוליטי רגיש יותר לזכויות האזרח, והימין הפוליטי רגיש להן פחות, ולאחר מכן הבאתי שני מקרים אמיתיים מהכרוניקה המשפטית שלנו, וקוננתי על כך שהביקורת הציבורית בשני המקרים נחלקת במקרה ממש במקרה“! – לפי קו פרשתהמים הפוליטית, כאשר הימין מוקיע את שני פסקי הדין (באחד מהם מחבל ערבי שהואשם ברצח אישה יהודיה הורשע רק בהריגה ולא ברצח, ובשני יהודי שהרג ערבי הורשע בהריגה, במקום שיוזמן להדליק משואה בערב יום העצמאות הסמוך למקום מגוריו), ואילו השמאל משאיר את ההגנה עליהם לדוברי מערכת המשפט, עם הקלישאות החבוטות שלהם.

בצעד הבא באותו המאמר, תחת ראשהפרק ביהמש העליון שמאל מזוייף, הראיתי כי, ככל הנוגע לזכויות האזרח, בית המשפט העליון (ובעקבותיו כל מערכת המשפט) מגן על זכויות האזרח רק כאשר נוח לו הדבר, רק כאשר זה מפאר את שמו, רק כאשר רוצים לתרגם אותו לאנגלית ולהפיץ בעולם.

מכאן קצרה הייתה דרכי אל פרק הסיום:

שונאי הערבים בימין הפוליטי אתם יורים לעצמכם ברגל!

עיקר הטענות של הימין כנגד הסמולנותשל ביהמש העליון מתרכז בעניין האקטיביזם השיפוטי, אבל, כמו שאני מראה במאמר לא האקטיביזם השיפוטי מפריע לכם, אלא הסמולנות“! וגם במקומות רבים אחרים (לאחרונה במאמר לא אמרתי לכם? עכשיו שוב השמאל תוקף את הבגץ הפעם זהבה גלאון מחפשת דיניין), כאשר נוח לימין הפוליטי, דווקא הוא זה הדורש אקטיביזם שיפוטי, וכבר נתתי רשימה ארוכה של דוברים ימניים אותם שאלתי אם הם בעד האקטיביזם השיפוטי, או נגדו, והם, כמה מפתיע, לא העזו לענות.

כך, לאחרונה (עם אזכור של מקרים קודמים): על חופש הביטוי במדינת ישראל: נאוםתשובה לדר דרור אידר; מי מציע עכשיו מהפכה חוקתית? – נאוםתשובה לעיתונאי אראל סגל; על האקטיביזם השיפוטי – נאום תשובה לעו”ד שמחה רוטמן.

לדברי הימין, ובעיקר לטוקבקיסטים הימניים, יש תשובה אחת לכל טענה בעניין זכויות האזרח: שמאל, סמול, 0מול, וכו’.

אם, למשל, בית המשפט מזכה את המחבל בגלל העדר ראיות קבילות (ראו לעיל), או, למשל, קובע כי למפקד האזור אין סמכות לאגור מלאישל גופות מחבלים לצורך מיקוח על החזרת שבויינו ונעדרינו לא מתווכחים איתו לגופו של עניין, אלא זורקים לחלל את המילה שמאל“, על כל עיוותיה, ומגלגלים עיניים מדושנותעונג כאילו שכנעו את כל העולם, כאשר הם שכנעו רק את עצמם, המשוכנעיםממילא.

ומה אם אראה להם כי פרשנות החוק מחייבת את התוצאה אליה הגיע בית המשפט (ואף אשבח אותו על כך שהוא נתן למדינה ארכה כדי לשנות את החוק)? גם אני אהיה בעיניהם סמולני” – למרות שהבהרתי שגם אני, כמותם, לא אוהב את התוצאה, אבל אני בעד פרשנות של החוק שאינה מותנית באוריינטציה הפוליטית של הפרשן.

אז בבקשה מכם, הגיע הזמן להפסיק לראות בשמאל משהו גס“, מילתגנאי – גם אם אתם חולקים על עמדותיו מן הקצה אל הקצה;

הגיע הזמן לקיים ויכוח ענייני בין השמאל לימין אלה ואלה לגיטימיים, ויש לכבדם ואם בית המשפט טועה, לטעמכם, תתווכחו איתו כמה שאתם רוצים אתם יודעים שאני אעמוד לימינכם, גם אם דעתי שונה משלכם.

והשתדלו – באמת, השתדלו – לבקר את בית המשפט במנותק מהשקפותיכם הפוליטיות, כי אתם יודעים היטב עד כמה אני מתעב פרשנות משפטית מוטהפוליטית (ראו, למשל: תגובה להרצאתו של עוד אביעד ויסולי על חוקיות השימוש בצהל למטרות שאינן הגנה על המדינה).

תתווכחו עם בית המשפט כמה שאתם רוצים, אבל כאשר אתם יוצרים זיקה אוטומטית בין ההגנה על זכויות האזרח לבין השמאל הפוליטי וביהמש העליון אתם רק מקבעים את תדמיתו המזוייפת של ביהמש העליון ככלב השמירה של הדמוקרטיה” – כאשר גם אתם וגם אני יודעים שהוא אינו כזה.

שמאל, סמול, 0מול, וכו’ עכשיו לדוגמאות

ברבשיח פייסבוקי בעניין סירובו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לחון את אלאור אזריה, הגבתי:

Simha Nyr

חברים, יש לי שאלתתם: מדוע הדיעות בעניין אזריה (כולל בעניין החנינה שלו) נחלקות בדיוק לפי קו פרשתהמים הפוליטית? מדוע כל הימין בעד וכל השמאל נגד?
האם אי אפשר להתנתק מהפוליטיקה בעניין שאין לו שום זיקה לפוליטיקה?

Nahum Shtrom Shahaf

שאלת את עצמך?

Simha Nyr

כן, והתשובה שהגעתי אליה היא שגם הימין וגם השמאל מצפים מבית המשפט (כולל מנשיא המדינה) שיפסקו לפי טעמם הפוליטי.
וזו בדיוק הסיבה שאני נזהר ממזוהות פוליטית, כדי שלא יגידו על מה שאני אומר או כותב שאני מוטה פוליטית“.

Michael Reuter

אני ימני וחושב שהיה משפט צדק.

Simha Nyr

Michael Reuter, ימני שחושב שהיה משפט צדק, או שמאלני שחושב שלא היה משפט צדק אני מכבד אותם מאוד.
כל השאר נושאים בנטל הראייה לנקיון שיקוליהם.

Nahum Shtrom Shahaf

שימחה. לא עניין של מאמין או חושב“.
יש אומנם אידאולוגיה שונה אבל יש גם עובדות.
ההוכחות חד משמעיות אלאור פעל עפי חוקי מטכל ובכך חיפה על פאשלה של המפ.
החוק אומר שאם מתקימים שלושת. הגורמים אכי: אמצעים כוונה יכולת חייבים לפעול.
כוונה הוכחה.
אמצעים לא נוטרלו המחבל לא נבדק.
ויכולת. הוכחה בשניה בה אלאור זיהה שהמחבל הזיז את הראש.

Simha Nyr

נחום, ההערה שלי כוונה אל Michael Reuter, שהתייחס לטענתי בדבר הפילוח החופף שבין המאמינים בחפותו/אשמתו של אזריה, לבין הפילוח הפוליטי ימין/שמאל, ואין לו שום השלכות לויכוח עצמו.
כמו שאתה מכיר אותי, אני מת למצוא התעלמויות של שופטים מטענות וראיות זה מפעלחיי זה למעלה מחמישים שנה.
אז בוא ותן לנו מאמר מסודר על כל ההתעלמויות של השופטים בפרשת אזריה, בשתי הערכאות הצבאיות וכשאני אומר מאמר מסודראני מתכוון על מחקר ברמה המקצועית שהפגנת בפרשת אדורה, מחקר שאף אחד לא יוכל להפריך אותו (ממך אני לא מוכן להסתפק בפחות).
תן לנו דבר כזה אני מנשק לך את כפות רגליך, ומפרסם אותו בהאתר של קימקא, ובכל הבמות העומדות לרשותי.
לא עשית את המחקר הזה, בשבילי אתה סתם קשקשן.
עכשיו תגיד שאני מוטהפוליטית, שאני סמולני, בועל קטינות וחונה במרחק של פחות משני מטרים מברז כיבוי (הידרנט). אני רגיל לכך.

והנה, עד היום ידידי נחום שחף לא עשה את המחקר הזה, לא ברמה המקצועית שהוא הפגין בפרשת אדורה – ולא בכלל.

כאן בא אחד המגיבים לעזרתי:

Mangisto Taganiya

ב2002 הגיע מחבל עם חגורת נפץ לתחנת דלק באריאל. אזרח שהיה במקום ניטרל אותו כשניסה לדקור אנשים. מספר דקות אחרי האירוע הגיע אדם וירה על המחבל המנוטרל. הירי פוצץ את חגורת הנפץ ובעקבותיו נהרגו קצין וחייל.
מכאן אנחנו למדים: אסור בשום אופן לירות על חגורת נפץ, כשבקרבת מקום עומדים אנשים.
החייל הזה אלאור אזריה עשה כל כך הרבה משגים, שרק אנשים חסרי בינה לא מבחינים בהם.
א. החטא המוסרי: אדם צריך להיות מורשע בבית משפט, לא בלינץ‘. לינץמתאים לאויבינו החולניים (רמאללה, זוכרים?).
ב. אזריה ירה בנוכחות מפקדים וקצינים בכירים ממנו וותיקים ממנו בהרבה. בלי לבקש את רשותם ובלי להזהיר את הנוכחים שהיו קרובים לאירוע. בכך הוא גם סיכן את חבריו וגם ביזה את מפקדיו. רק חייל קרבי יכול להבין את גודל הביזיון.
ג. אזריה גרם למחבל למות מוות מהיר, במקום למות ביסורים קשים, כפי שמגיע לו. למעשה, אזריה גאל את המלבל מיסוריו.
ד. אזריה גרם נזק תדמיתי לצהל בכל העולם, בכך שצבאינו הוצג כצבא פלנגות, ללא מוסר ומשמעת.
ה. אזריה שיקר. כולם יודעים ימין ושמאל, שאזריה לא פחד שהמחבל יתפוצץ, אלא רצה לנקום או להראות שהוא גבר. רק מה שהיה חייל קרבי יודע כמה חשובה האמינות בצהל.
ו. כמה מטורללים ניסו להפוך את אזריה לגיבור, ובכך פגעו בכבודם של גיבורי ישראל האמיתיים, שנלחמו כגברים נגד אויב אכזר, ולא היו גיבורים על גוויה.
ז. ברצותם לזכותו, פגעו סנגוריו של אזריה בצהל כולו. בראשם, יורם שפטל האיש הבזוי שהציל נאצי אכזר מחבל התלייה עבור בצע כסף. זכור לכולם איך בכניסה לבית המשפט הציג שפטל מסמכים המוכיחים כביכול שצהל מתעלל בשבויים, דבר שאין לו כל אחיזה במציאות.
בקיצור: רק ימנים מטורללים יכולים לא לראות את העובדות כהוויתן!

גלית בן זקן Mangisto Taganiya
אזריה ירה במחבל בראש בכוונה תחילה ולא בגוף, בשל חשש להתפוצצות חגורת הנפץ. בהחלט גאל אותו מיסוריו, כי המחבל היה כבר גוסס בדרך להחזיר את נשמתו לאללה..
המושג גיבורנוצר כאות מחאה נגד השמאל הנכלולי. אף אחד לא באמ חושב שהוא גיבור, אלא רק ביצע את מלאכתו.
מחבל לא צריך לצאת חי מהזירה!!!
יתכן, שאתה צודק בטיעוניך לגבע הוראות פתיחה באש, נכון שהוא עבר על נוהל, חוק, קוד אתי שנוסח עי פרופאסא כשר ברוח צהל. אין פה עבירה על חוקת זנווה, מאחר שהמחבל לא היה שבוי, אזוק, מזוכה, או מופשט מבגדיו, המוגדר בחוק כשבוי.
אי לכך, היה צריך להשפט בדין משמעתי, בין דלת אמותיו של הצבא ולא להגיע לדין פלילי.
מאחר, שכל האירוע היה מתועד, כל הגנראלים עשו במכנסיים מהמפ ועד הרמטכל מפחד בית הדין בהאג.
בשם טוהר הנשק ומוסריות הצבא נהרגו לנו הרבה חיילים בצוק איתן!!
וכןשפטל הוא תותח, למרות שהראה מיקרים בהם הצבא החליק ירי לא מוצדק. מחט יהודה, ישראל שומרון, שירה בנער פלשתינאי בגבו כאשר הנל ידה אבנים על מכוניתו.
המיקרה לא היה מתועד וכשזה נוגע למפקדים בכירים, צהל עוצם את העין!
יתכן, שאלאור טעה בשיקול דעתו. היה הרבה רעש מסביב, זירה לא סטרילית, כל דיכפין הגיע לשם, מפ לא מתפקד, ששינה את גירסאותיו 11 פעמים בשל חשש כי יבולע לו.. הגירסא המקורית של המפ נעמן היתה שהמחבל זז ולכן אלאור ירה. לאחר שפחד פן ידיחו אותו מתפקידו שינה את גירסאתו המקורית.
אגב, גם הוא חטף!
כרגע נמצא בבסיס ניצנים ולא בתפקיד פיקודי בשטח

הימני המכוער

עד כאן ויכוח רגיל, בהחלט תרבותי, עם בעדונגד, ולא ממש חף מפוליטיקה – אבל לא במידה המצדיקה מאמר נפרד, אלא שכאן נכנס לתמונה הימני המכוער (ההדגשות שלי):

Hagai Shor

ושוב זה לא משנה בכלל הגירסא מדוע ירה
העובדה היא שהמחבל לא היה מנוטרל ככל שהיה ידוע באותו רגע
לא חומרת פציעתו
לא אם היה עליו מטען או אמלח אחר
לא מת וזז
לא נכפת או נאזק
ברגע שהשמאלן הנחות הראשון יוכל לסתור זאת
אני אקבל אשמתו
האם אותו שמאלן נחות יקבל זיכויו באם לא יצליח להוכיח אחרת????

Simha Nyr

חגי, Hagai Shor, ראה כמה עלובה התיזה שלך.
כפי שכבר הערתי כאן, כאשר לך ולשכמותך אין נימוקים לגופו של עניין, אתם מייחסים שמאלנות למי שחושב אחרת מכם.
לך גם זה לא הספיק, וחזרת פעמיים על שמאלן“, ואף הוספת בכל פעם את המילה עלוב“, כי שמאלןעדיין לא הספיק לך.
אולי תגיד לי, בשם אלוהים ואדם, מה הקשר בין האוריינטציה הפוליטית של הטוען לבין אשמתו/חפותו של נאשם זה או אחר.
ובאשר לכפפה שאתה משליך לרגלי השמאלן הנחות הראשון“, יש לי הפתעות בשבילך, איש קטן, מסכן ועלוב: בינתיים ישנו פסקדין, ואני אהיה האחרון לומר (שאל את Nahum Shtrom Shahaf) שפסקידין הם דבר קדוש, אבל כיוון שהשופטים מכירים את התיק יותר מכולנו, עומדת להם בינתיים החזקה (“לכאורה“) שהם נתנו פסקדין נכון וצודק, וכל הטוען את ההיפך עליו הראייה.
ועל כן אומר, בלשונך:
ברגע שאתה, ימנון קטן, נחות, מסכן ועלוב, תוכל לסתור זאת אני אקבל את חפותו של אלאור אזריה.
האם אתה, ימנון קטן, נחות, מסכן ועלוב, תקבל את הרשעתו אם לא תצליח להוכיח אחרת????

Hagai Shor

איש טיפש התגובה שלי היתה בדיוק לגבי הטיעון היכן עובר הקו בין אשם לחף מפשע
וכרגע נחות מחשבה שכמותך נסה לסתור את העובדה שהמחבל לא היה מנוטרל. אתה ממש קרוב להגדרת מפגר.

Hagai Shor

אגב לגבי טיעון של איש טיפש כמו ניר שיש פסק דין מה נאמר על עמוס בראנס? טיעון מטומטם של אדם טיפש

Hagai Shor

מה לגבי כנופית מעצ? ולאלפי מקרים אחרים? לא היה פסק דין? והנה ההוכחה עד כמה טיפש ומטומטם הוא השמאלן המצוי

Hagai Shor

הטיפש השמאלני הנחות מתבקש להציג הוכחה בודדת שהמחבל היה מנוטרל. הוכחהבניגוד להשערה או הנחה. אם טיפש שכמותו מבין את המושג

כאן חוזר מגיב קודם עם תגובה שכבר הובאה לעיל:

Mangisto Taganiya

ב2002 הגיע מחבל עם חגורת נפץ לתחנת דלק באריאל. אזרח שהיה במקום ניטרל אותו כשניסה לדקור אנשים. מספר דקות אחרי האירוע הגיע אדם וירה על המחבל המנוטרל. הירי פוצץ את חגורת הנפץ ובעקבותיו נהרגו קצין וחייל.
מכאן אנחנו למדים: אסור בשום אופן לירות על חגורת נפץ, כשבקרבת מקום עומדים אנשים.
החייל הזה אלאור אזריה עשה כל כך הרבה משגים, שרק אנשים חסרי בינה לא מבחינים בהם.
א. החטא המוסרי: אדם צריך להיות מורשע בבית משפט, לא בלינץ‘. לינץמתאים לאויבינו החולניים (רמאללה, זוכרים?).
ב. אזריה ירה בנוכחות מפקדים וקצינים בכירים ממנו וותיקים ממנו בהרבה. בלי לבקש את רשותם ובלי להזהיר את הנוכחים שהיו קרובים לאירוע. בכך הוא גם סיכן את חבריו וגם ביזה את מפקדיו. רק חייל קרבי יכול להבין את גודל הביזיון.
ג. אזריה גרם למחבל למות מוות מהיר, במקום למות ביסורים קשים, כפי שמגיע לו. למעשה, אזריה גאל את המחבל הנבל מיסוריו.
ד. אזריה גרם נזק תדמיתי לצהל בכל העולם, בכך שצבאינו הוצג כצבא פלנגות, ללא מוסר ומשמעת.
ה. אזריה שיקר. כולם יודעים ימין ושמאל, שאזריה לא פחד שהמחבל יתפוצץ, אלא רצה לנקום או להראות שהוא גבר. רק מי שהיה חייל קרבי יודע כמה חשובה האמינות בצהל.
ו. כמה מטורללים ניסו להפוך את אזריה לגיבור, ובכך פגעו בכבודם של גיבורי ישראל האמיתיים, שנלחמו כגברים נגד אויב אכזר, ולא היו גיבורים על גוויה.
ז. ברצותם לזכותו, פגעו סנגוריו של אזריה בצהל כולו. בראשם, יורם שפטל האיש הבזוי שהציל נאצי אכזר מחבל התלייה עבור בצע כסף. זכור לכולם איך בכניסה לבית המשפט הציג שפטל מסמכים המוכיחים כביכול שצהל מתעלל בשבויים, דבר שאין לו כל אחיזה במציאות.
בקיצור: רק ימנים מטורללים וחסרי בינה ודעת, יכולים שלא לראות את העובדות כהוויתן!

והאינטלקטואל הנל עונה לו (כשהוא מעוות במכוון את שמו – תופעה ידועה כאשר הנימוקים חלשים):

Hagai Shor

נחות המחשבה טטגניה לא הבין שירי מדוייק לראש מנטרל מחבל ללא צורך בהפעלת המטען. נהפוך הוא הנחות רק מאשש שכל הסובבים את המחבל שאלאור ניטרל ביעילות עמדו סביבו זחוחים ובסכנה מידית. הירי לראש המקום היחידי שאין בו חומר נפץ הוא המקום הנכון לירות ולנטרל ללא סכנה. טטגניה מעט הזוי אבל זה אופייני לשמאלן הנחות.
אולי הטטגניה חשב שהמחבל חיבר חומר הנפץ לגלי מוחו?

Hagai Shor

הטטגניה מעט טיפש כי הוא לא יודע שחוקי הפתיחה באש מתירים לכל חייל המרגיש בסכנה מידית לפתוח באש ללא כל אישור. תארו לכם מצב שנתקלים במארב אבל הקצינים לא מזהים. מה יעשו שאר החיילים. אדם טיפש הטטגניה

Hagai Shor

השמאלן ההזוי והנחות טטגאניה לא הבין שצהל אינו משרד יחסי ציבור אלא נועד לנצח אוייבים. ומי שפגע בצהל הם טינופות כפצר וסגן הפצר וכל אלו שמונו על ידם לכהן במשפט דרייפוס מביש זה. הרמטכל וסגן הרמטכל אלוף פיקוד המרכז והמפ.

כאן אני לא יכול להתאפק, ואני עונה לו:

Simha Nyr

אדון שור, קודם תקרא את מה שכותבים לך, לפני שאתה מרסס ורוקד טאנגו עם עצמך.
צרור התגובות שלך מתאים לטרולים שמגיבים בישראל היום“.
אני לא אנסה לסתור שום דבר, כי אני לא מקשקש על דברים שאיני מעורה בהם.
את דעתי על קדושתפסקי דין הבהרתי לך בדיוק, וגם הפניתי אותך אל Nahum Shtrom Shahaf כדי שתשמע ממנו את דעתי בנושא.
כיוון שאין לך תשובות ענייניות, אתה מכופף את דברי כדי שיתאימו לתשובות שלך וכדי שיהיה לך מה להפריך“.
לך תקבל שיעורים בהבנת הנקרא.

כאן נגמר לו הסוס, לאדון חגי שור, שנדחק לפינה.

ולסיום הדיון הזה, עוד תגובה:

Michael Bendkowski

מר ניר עם כל ההערכה (ויש הערכה) הפעם נפלת. אפשר לעשות אקסטרפולציות אבל בזהירות. וגם האנלוגיה שלך מורידה מערכך.

Simha Nyr

מר בנדקובסקי, על איזו אנלוגיה ועל אילו אקסטרפולציות אדוני מדבר?

האדם השלישי בוויכוח הזה שנכנס לוויכוח הזה בלי שיעורי בית מוכנים, המאפשרים לו להגן על התיזה שלו עד הסוף (או להרים ידיים ולהודות בחולשתה) – נאלם ונעלם.

הטוקבקיסטים של ישראל היום לא טומנים ידם בצלחת

ואם כבר הזכרנו את הטרולים המגיבים בישראל היום, הרי דוגמה:

תחת הכותרת אושר בסנאט: הסיוע לישראל יעוגן בחוק, ללא תלות בנשיא שייבחר, וכותרת המשנה עד כה, הסיוע לישראל אושר על ידי הקונגרס כחלק מהתקציב השנתי נאמר (ישראל היום, 04.08.2018):

הסנאט האמריקני אישר: הסיוע האמריקני לישראל בשווי 38 מיליארד דולר על פני עשור, יהיה מעוגן בחוק האמריקני. כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות JTA.

עד עתה, הסיוע לישראל היה מאושר על ידי הקונגרס כחלק מהתקציב השנתי. אלא שאם חקיקה זו תעבור באופן סופי, הסיוע ימומן מראש למשך עשור.

מהלך זה עשוי למנוע התנצחויות פוליטיות שונות בין המפלגות או בין הקונגרס לממשל בכל פעם כשבאים לאשרר אותו. בנוסף, יישומו לא יהיה יותר תלוי בממשל כזה או אחר.

המשמעות היא שהממשל הנוכחי או כל ממשל אחר לא יוכל להתנות את יישום המזכר ולמנוע כספים מישראל מכוח ההסכם הבילטרלי.

למי שלא מכיר את הנושא, וגם לא קורא בין השיטין, על רקע המתרחש בפוליטיקה האמריקאית: התקציב הזה (38 מיליארד דולר על פני עשור) ניתן לישראל עי נשיא ארהב הקודם, ברק אובמה, אבל הנשיא הנוכחי, דונאלד טראמפ, הן בקמפיין שלו והן בנאום ההשבעה, קונן על כך שארהב תומכת יותר מדי בצבאות זרים, על חשבון צבא ארהב המדולדל (depleted).

כיוון שבקונגרס האמריקאי ישנם ידידי ישראל אשר לא ממש סומכים על טראמפ והבטחותיו, נוצר הצורך לשריין את התמיכה של אובמה בחוק שלא יהיה נתון לגחמותיו של טראמפ. הנושא הזה לא ממש חדש, כבר חודשים מדברים עליו בציבוריות האמריקאית, והתמיכה בחוק הזה היא מקירלקיר, כך שהיא חסינתוטו, אם טראמפ ירצה לטרפדו (והוא לא ירצה, זה בטוח).

כמובן שישראל היום – תומך טראמפ ונתניהו – לא יעז לציין את העובדה שהחוק הזה בא לשריין חלק ממורשת אובמה מפני פגיעה בה (מחיקת מורשת אובמה היא במרכז האגנדה של טראמפ), ולכן מישהו אחר היה צריך לעשות זאת. שורושורו (ההדגשות לא במקור):

GoldLocomotive

טראמפ מגשים את החלום הציוני

Simha Nyr

בעניין הזה הקונגרס משאיר אותו תקוע עם מורשת אובמה.

CyanBeer

עזוב את המוסלמי הזה הוא דופק את הבת שלו במסיבות עכשיו

Simha Nyr

נראה שראית במראה מישהו שנראה כערבי הדופק את בתו, ולא הבנת שאתה רואה את עצמך.

rombo

בואהההיהודונציק שמאלן קטן שלנו . מה ? אין כסף מהקרן ,החודש,,,?

Simha Nyr

עניתי מידהכנגדמידתו למי שאמר לי פולני, חזור לאושוויץ“, בלי לדעת עלי ולא כלום, כאשר מעצם תחושת הנחיתות המזרחית שלו הוא מחפש עליונות על אחרים.

הנה, הגענו אל הקרן החדשה לישראל, נשוא המאמר הזה (ואת עניין הגזענות המזרחית נשאיר לפעם אחרת).

מי היה מאמין שנתגעגע למפאי המושחתת?!

מפאי ההיסטורית הקימה את מדינת ישראל – על כל אין החולק.

מפאי זו גם הסתאבה והושחתה במשך השנים הרבות שהייתה בשלטון – לפני פרוץ המדינה, ואחריה.

אחד הזכוריםלרע בעניין הזה היה פנחס ספיר, בתחילה שר המסחר והתעשייה ואחר כך שר האוצר, אשר נודע, בין השאר, בפנקס השחור שלו, באמצעותו היה מנהל את כלכלת המדינה, וגם מעניק פרוטקציות למקורבים – במיוחד אנשי מפלגתו (אבל גם לאחרים).

לזכותו של ספיר ייאמר כי בנין המדינה היה בראש מעיינו, והוא עצמו חי בצנעה (דירת 2 וחצי חדרים בכפר סבא) – דבר שכבר לא רואים בימינו, כאשר שווי רכושו של ראש הממשלה, ככל הנראה, עולה כמה וכמה כמה מונים על סךכל רכושם של כל ראשי הממשלה מתקופת מפאי.

ומהימים ההם לזמן הזה: ארגון פלוני זכה – כדת וכדין – במכרז של משרד המשפטים, ומיד קפצו על רגליהם האחוריות כל הפוליטיקאים באגף הימני של המפה הפוליטית (ישראל היום, 6.8.2018, ההדגשות שלי):

הליכוד והבית היהודי החליפו האשמות סביב ההתקשרות של משרד המשפטים עם ארגון אנושניהל קמפיינים פוליטיים נגד הממשלה.

בליכוד דרשו אתמול (ראשון) משרת המשפטים איילת שקד להפסיק מייד את ההתקשרות עם אנו“, ולוודא שמשרדה לא מעביר תקציבים ולא משתף פעולה עם ארגוני שמאל שפועלים להפיל את ממשלת הימין“.

כפי שנחשף בישראל היום” – ארגון אנועומד מאחורי הפגנות הדרוזים נגד חוק הלאום וכן ניהל קמפיינים עבור מחאת הלהטב נגד חוק הפונקדאות, ההפגנות נגד היועמש ונגד השחיתות השלטוניתהנערכות מדי שבוע בפתח תקווה ובמוקדים שונים ברחבי הארץ, ועוד.

בבית היהודי הגיבו בחריפות לטענות הליכוד: “… כמובן שהשרה שקד תבדוק את אפשרות ביטול המכרז ככל שיתברר שהפרטים המפורסמים נכונים. החלטתה היתה מתקבלת גם ללא ספין תקשורתי ילדותי של הליכוד. אגב, עדיין מועברים מליונים מנורווגיה לעמותות השמאל, ומה עם שר החוץ?” (בנימין נתניהו, למי שלא זוכר – שנ‘).

הארגון קיבל כ־600 אלף דולר מהקרן החדשה לישראל בשנים 2015 ו־2016 וכן תרומות נוספות מהאיחוד האירופי ואונסקו. במפתיע נודע כי במקביל לפעילות הפוליטית, “אנופועל בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים וזכה לאחרונה במכרז מטעמו להפעלת אתר אינטרנט שירכז רשימות של אנשי תקשורת יוצאי העדה האתיופית.

ממשרד המשפטים נמסר: “חברת אנוזכתה במכרז לביצוע פרויקט של הנכחה חיובית של יוצאי אתיופיה בתקשורת באתר אינטרנט ייעודי. בהליך התמודדו שני ארגונים בלבד, וחברת אנוזכתה בהיותה בעלת ניסיון מובהק וייחודי בביצוע מאגרי מומחים דומים ומוכחים לנשים, ערבים וחרדים. הארגון נבדק בהתאם לדרישות שנקבעו בהליך המכרז המקובלות בהתקשרויות ממשלתיות. משרד המשפטים לא היה מודע למידע המיוחס כעת לארגון, והנושא ייבדק“.

לישראל היוםנודע כי הנהלת המשרד תזמן היום את אנשי אנולבירור. ייתכן כי זו תהיה תחילת תהליך הבירור לקראת ביטול ההתקשרות עם הארגון.

מארגון אנונמסר: “הארגון זכה במכרז של משרד המשפטים על פי כל כללי הדין. פעילות הארגון שקופה והיא מוצגת לציבור הרחב“.

זה שאיילת שקד, שרת המשפטים (!) לא רואה חשיבות בכיבודם של הסכמים, אנחנו כבר יודעים, אבל זה שהיא מסכימה להפר הסכמים בגלל פעילות פוליטית שאינה לרוחה של הממשלה – זה מעורר את השאלה מי היה מאמין שנתגעגע למפאי המושחתת?!

עכשיו אל התגובות, שם, להן שני מאפיינים עיקריים:

האחד – אף אחד לא שולל את השימוש במשאבי המדינה למטרות פוליטיות;

והשני – כל המגיבים (כמעט) יוצאים מתוך ההנחה האקסיומטית לפיה השמאל הוא אוייב המדינה“, וממילא גם הקרן החדשה לישראל היא אוייבת המדינה“.

אז לא: השמאל הוא חלק מהנוף הפוליטי הלגיטימי של מדינת ישראל, בדיוק כמו הימין: אפשר לחלוק עליו כמה שרוצים, אבל לא על הלגיטימיות שלו.

והוא הדין גם בקרן החדשה: הפעילות שלה נעשית במסגרת החוק, ומי שחושב אחרת יכול לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה לביתו, ולהתלונן כמה שהוא רוצה.

מה הביא אותי לכתוב על הקרן החדשה לישראל?

כמי שלא נכנס לוויכוח הפוליטי (ראו הקדמה), הקרן הזאת מעולם לא הייתה בראש מעייני, ולראייה, בכל האתר שלי – המונה קרוב ל-5000 מאמרים, רק ב-11 מהם (חוץ מזה) היא מוזכרת, רק אחד מאותם המאמרים נכתב על ידי, וגם בו הקרן מוזכרת רק במסגרת ציטוט ממסמך שנכתב עי אחרים.

יום אחד אני מקבל בפייסבוק הודעה פרטית מאדם בשם יונתן צמח, עם קישור לפוסט הפותח במשפט הזה (ההדגשות שלי):

מפקד אמור ללכת ראשון לפני החיילים, מפקד אמור לרדת אחרון מכלי שייט טובע לאחר שבדק שאף אחד לא נשאר מאחור, מפקד אמור לשמש דוגמא, מפקד אמור להגן על חייליו ולקחת אחריות ראשון על מה שהתרחש בזירה, אבל לאן הגענו אחרי שטיפות המוח שהקרן החדשה עשתה להרבה מאנשי צמרת כוחות הביטחון. ממפקדים רפוסים שדואגים לתחת של עצמם ועד אופורטוניסטים שמוכנים להפקיר את האחים שלהם החיילים שתחת פיקודם.

כיוון שמהכתוב עצמו לא ניתן לדעת איזו שטיפת מוחעשתה הקרן הזאת להרבה מאנשי צמרת כוחות הביטחון“, הדבר עורר את סקרנותי, אבל מהפוסט שקיבלתי – המזכיר את הקרן 4 פעמים ומצרף 11 קישורים – לא יכולתי לקבל שום תמונה בלי ללמוד בעצמי את כל הנושא, מכל חומרהגלם הזה.

אני עונה לו:

תודה יונתן, אשמח לקבל ממך מאמר מסודר על הקרן החדשה, אבל שיהיה כזה שיהיה ברור מתוך הכתוב מה אתה מוכרלקורא. קישורים לא נועדו לשלוח כל קורא בנפרד לכתובלעצמו את המאמר, אלא רק לתת לקורא הספקן אישוש למה שהוא קורא במאמר עצמו. השתדל להציג את הדברים מנקודת ראות אוניברסלית“, אפוליטית, ולא לשכנע את המשוכנעיםממילא“, אלא דווקא את אלה שאינם משוכנעים, ואפילו סבורים ההיפך. תודה, שמחה

והוא לי:

בעזרת השם כשיהיה זמן.. הקרן היא בסך הכל זרוע אחת של תמנון גדול

ואני לו:

אני שומע את הדברים האלה כל הזמן בעיקר מאלה שכל המטען האינטלקטואלי שלהם מספיק רק כדי להחליף את המילה שמאל במילה סמול. כיוון שהנושא מעניין אותי, וכיוון שאני לא מתמצא בו, אני מחפש מי שיכתוב לאתר שלי מאמר בנושא. מה שעושה הפוסט שלך טוב רק כדי לשכנע את המשוכנעיםממילא. האם זה מספיק לך?

כיון שהמאמר המובטח לי יגיע כשיהיה זמן“, גברה עלי סקרנותי, ונכנסתי לקרוא את הפוסט המקושר, אבל נתקלתי שם במגדלבבל בו כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים“, כולם משוכנעיםממילא, ומאוד נהנים לשמוע את עצמם.

אני מביע התעניינות, ומקבל חומרי גלם. אני מסביר שאני מבקש מאמר מסודר, והמארח אכן מסכים אתי:

יונתן צמח

אבל אתה צודק צריך מאמר מסודר מפורט מא עד ת, למי שלא יודע כלום..

Simha Nyr

היה נדמה לי שעל כך אנחנו מדברים כל הזמן

וכאן מתערב משתתף אחר:

Ilan Mincovitch Simha Nyr
מביאים לך הוכחה אחרי הוכחה ואתה מתעלם
אתה לא רוצה לעשות מחקר לבד
ובנוסף מביאים לך הוכחה אחרי הוכחה (תמונות ראיונות קישורים ללינקים ) ואתה ממשיך להתעלם

תן לי לנחש
בלי להכיר אותך בלי להסתכל על הפרופיל שלך
רק מהתגובות פה
שמאלני
😬

ואני עונה לו:

Simha Nyr

הנה, יצא המרצע מהשק, כמו שאמרתי לאחד מהחברים כאן, ששלח לי קישור בנושא מסויים (שמשום מה עדיין לא עלה בשיח שלנו כאן), ואני ביקשתי ממנו מאמר מסודר.
אני לא באתי להגן על גורגסורוס, רק שאלתי, ואז התחילו כאן להגיד שאני שקרן ומיתמם.
ואחר כך נתנו לי קישור בהונגרית, שאני לא מבין, וממה שהצלחתי להבין עולה שזה לא בדיוק, ואחר כך הוצפתי בקישורים שהצריכו כניסה לעומקו של נשוא שאינו במרכז האגנדה העמוסה שלי, ואחר כך הגיע קישור המפריך, וכווכו‘.
אני לא ביקשתי לשכנע איש כאן, ואתם מבקשים לשכנע אותי, אז תתאמצו, אם זה חשוב לכם.
בסוף, כשראיתי שאנחנו מסתובבים סביב עצמנו, הזמנתי אתכם לכתוב מאמר מסודר, כזה שאוכל לפרסמו באתרים שלי, וגם הסברתי היטב את עקרונות העריכה שלי.
ולסיום אתם לא יודעים כלום עלי ועל האוריינטציה הפוליטית שלי, ואת החשבונות שלכם עם השמאל אל תנהלו על הגב שלי.
גם דרור אידר שאתם לבטח מכירים אותו ניסה להדביק לי תווית של שמאלני, אז נתתני לו הרצאה מלאה, כולל קישורים לדברים שפרסמתי בעבר, והוא ירדמזה.
כמו שאני מביא לקוראי חומר מבושל, כך אני מצפה ממי שרוצה לשכנע אותי ואת הקוראים שלי.
ואגלה לכם את מה שאתם אולי לא יודעים: כאשר מאמר בנוי על קישורים – לקישור העיקרי נכנסים רק כ-5% מהקוראים, ולכל השאר – כמעט אפס, ומי שנותן קישורים במקום להביע את דעתו – שיביא בחשבון שלקורא אין סבלנות להיכנס לקישורים, הוא פשוט עובר למשהו אחר, והכותב הפסיד עוד קורא.
תלמדו מזה משהו.
ולכן, כך הסברתי גם לכם: כתבו כך שהקורא יבין מה אתם מוכרים לו – מתוך הכתוב בלבד (והקישורים נועדו למי שמבין, אבל לא מאמין).

והאיש עדיין לא מבין:

Ilan Mincovitch Simha Nyr
יונתן צמח אם זה הבחורים הרצינים שאתה ממליץ בפוסטים שלך אבוי לנו, ועוד מוכן לקחת מימון מהקרן החדשה , וכל זה בשביל ״להילחם ״ בבית המשפט הרקוב
הבעיה היחידה ברעיון הזה ,
ששופטי בית המשפט הרקובים הגיעו לאן שהגיעו בזכות הקרן החדשה , אז איך בדיוק יעבוד המאבק המזוייף שלך בבית המשפט ?
בקיצור יונתן וניר
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😝

ואני עונה לו:

Simha Nyr

הנה, אילן, יצא עוד מרצע מהשק, מרצע גדול במיוחד, והיה לי ברור שזה יגיע, אז חיכיתי בסבלנות.
ההבדל בינך לביני הוא שאתה רואה ריקבון בבית המשפט כאשר הוא לא פוסק לטעמך הפוליטי. בשבילך במיוחד כתבתי את המאמר הזה:
https://www.quimka.net/a344149-%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%90%d7…/

אני, לעומתך, רואה את הריקבון בתרבות השפיטה הקלוקלת, ואם ביהמש פוסק שלא לטעמי הפוליטי שאתה לא יודע מהו אני הולך עם זה לכנסת.
אני נלחם בריקבון האמיתי הזה תרבות השפיטה הקלוקלת כבר למעלה מחמישים שנה כעשור וחצי לפני שאתה נולדת, ושנים רבות לפני שהקרן הזאת קמה, ואם אתה מייחס לה את השחיתות במערכת המשפט אתה נותן לה כבודשהיא אינה ראוייה לו.
לך, מן הסתם, לא אכפת שהשופטים יקחו שוחד ובלבד שיספקו לך את הסחורה הפוליטית האהובה עליך.
אתה שואל איך אני אלחםבבית המשפט הרקוב, אז קודם, במחילה ממך, תוריד את המרכאות האלה: בגלל המאבק שלי בתרבות השפיטה אני מרצה עכשיו שתי הוצאות לצמיתות מעריכת הדין + 27 שנות השעייה (הכל במצטבר, איך לא).
האתר שלי, www.quimka.net, מונה קרוב ל-5000 מאמרים, לפחות שליש מהם מוקדשים לתרבות השפיטה ולמאבק בה.
של נעליך מעל רגליך כאשר אתה שואל איך אני נלחם למען תרבות השפיטה.
ובאשר לקרן החדשה אני לא יודע עליה ולא כלום, וכאשר יונתן שלח לי, בפרטי, מסר המזכיר את הקרן הזאת, ביקשתי ממנו מאמר מסודר, והוא אכן הבטיח לי לעשות כן, כאשר יתפנה לכך.
והערה אחרונה: אין שום חשש שהקרן הזאת תתמוך במאבקי, אבל אם הנס הזה יקרה אין שום סיכוי שהיא תכתיב לי את המאבק. אני איבדתי את פרנסתי במאבק הזה, ושום כסף לא יקנה אותי.
עכשיו תתנצל.

והוא לא מתנצל:

Ilan Mincovitch Simha Nyr
בית המשפט מושחת מהיסוד בלי קשר לכך שהוא מוטה באופן מובהק וקיצוני לשמאל
ואני לא צריך ״עיתונאי״ מטעם עצמו שיגיד לי זאת
זה ברור לכל ילד בישראל
ואפילו לשופטים ברחבי העולם
כולם כבר מזמן יודעים שבית המשפט כמו התקשורת מתנגד למדינה יהודית מתנגד ל……..
ולא שום ״אינטליגנט ״ בטח לא אחד שאין לו מושג מי זה ג׳ורג סורווס
יחשוף את השחיתות בבית המשפט
)
פעם שניה) שגם היא קשורה לג׳ורג סורווס

ואני:

Simha Nyr

זהו בדיוק, שאתם, נשואי המאמר שלי, גיליתם רק אחרי שהשחיתות התחילה ללחוץ לכם על היבלות הפוליטיות את מה שאני גיליתי שנים רבות לפני שנולדתם, ואם איילת הכושלת תחליף את השופטים המושחתים השמאלנים בשופטים מושחתים ימניים אתם תרקדו על הגגות, ותשבחו את יושרים של השופטים.
אתה אומר כי בית המשפט מושחת מהיסוד בלי קשר לכך שהוא מוטה לשמאל“, אבל אני לא ראיתי שום מאמר שלכם אשר מראה שזה ברור לכם, שלא לדבר על כך שזה ברור לכל ילד“.
בהמשך אתה חוזר אל עצמך: “שבית המשפט מתנגד למדינה יהודית“, וזה אומר שאתה לא מסוגל לדון בתרבות השפיטה במנותק מהשקפותיך הפוליטיות“.
תן לעצמך תארים, שים אותם במרכאות כמה שאתה רוצה.
אני לא אמרתי על עצמי שאני אינטליגנט, אתה מתיימר להיות כזה, אבל אתה חוזר על עצמך, ככלב השב על קיאו.

וכאן נגמרו לו התשובות, ובמיוחד לטענה שאותה שחיתות מהיסודשהוא מייחס לבית המשפט אינה נוגעת לתרבות השפיטה, אלא לסחורה שבית המשפט מספק, והיא אינה לטעמו הפוליטי.

מה ידוע על הקרן החדשה לישראל (או: הקרן לישראל חדשה)?

כמו שראינו לעיל, “הקרן החדשההיא מילה נרדפת לכל אלה שרואים משהו גסבשמאל/סמול/0מול“, וכשמבקשים מהם הסבר ענייני, אין להם אלא שמאל/סמול/0מול” – בדיוק כמו שאמרתי ליונתן צמח, כאשר הוא פנה אלי בראשונה.

כדי לקבל מידע נוסף, נכנסתי אל האתר של הקרן הזאת, וזה מה שמצאתי:

התפלגות התמיכה, לפי תחומים, בשנת 2015:

בשנת 2016:

ובשנת 2017:

זה מה שיש להם בעת כתיבתו של המאמר הזה.

ואם תגלגלו מתחת לכל אחת מהדיאגרמות, ותקליקו על הצג ארגונים נוספים“, תגלו בכל תחום ותחום שמותיהם של עשרות גופים שנתמכים עי הקרן הזאת: אם תמצאו בכל הרשימות האלה אפילו גוף אחד שאינו חוקי תגידו לי.

כל האמת על הקרן“, או: על הקרן כשכפץ

ראינו לעיל כיצד העמקות האינטלקטואלית של הימני המצוי אינה מספיקה כדי ויכוח ענייני עם הזולת, הוא יזרוק לחלל האוויר אחת מהמנטרות אשר בחגורתו: שמאלן, סמולן, סססמולן, 0000מולן, אינטליגנט, יפהנפש, ויגלגל אלימרום עיניים מדושנותעונג – גם כאשר לוויכוח עצמו אין שום קשר למחלוקות בין השמאל לימין, ולפעמים אפילו אין לו שום קשר לפוליטיקה: אחרי שהוא פלט את אחת מהמנטרות האלה, הוא כבר ניצחבוויכוח הזה.

ומה עושים כאשר הארסנלהזה כבר מיצה את עצמו? ממציאים מנטרה חדשה: הקרן“…

מדוע הקרן“?

משום שאם פולטים הקרן” – זה פוטר את הפולט מלהתווכח עם השמאל על העניינים האמיתיים שבמחלוקת שבין השמאל לימין. אמרת הקרן” – אמרת הכל, למרות שלא אמרת שום דבר.

אבל האם המשתמשים במנטרה הזאת יודעים מה עושה הקרן?

אולי הם יודעים, ואולי לא (כנראה שלא), אבל גם אם הם יודעים, מה הם יכולים להגיד לרעתה?

  • שהם נגד זכויות אדם? – הם לא יעזו, כי זה לא בוןטון”;

  • שהם נגד צדק חברתי וכלכלי? – מי נגד צדק חברתי וכלכלי?

  • שהם נגד חברה משותפת ומאבק בגזענות? – הם יכולים לומר שחברה משותפתזה משהו כללי ומעורפל למדי (ובכך הם יצדקו), אבל אף אחד לא יעז לומר שהוא נגד מאבק בגזענות;

  • שהם נגד חופש דת? – נו, באמת…;

  • שהם נגד החברה הערבית בישראל? – זו כנראה האמת, אבל הם לא יעזו לומר זאת, כדי שלא יאשימו אותם בגזענות;

  • שהם נגד קידום שיח דמוקרטי? כנראה שגם זו כנראה האמת, אבל גם אותה הם לא יעזו לומר;

  • שהם נגד איכות הסביבה ושונות? – אולי הם ישאלו מה זה שונות“, אבל כיוון שהם לא נתמכים עי תעשיית הדלקים הפוסיליים אין להם שום סיבה להיות נגד איכות הסביבה. הם יכולים שלא לאהוב אם נושא איכות הסביבה בגלל אהבתם והערצתם לדונאלד טראמפ, אבל כיוון שהוא לא משתף אותם בעשרות מיליוני הדולרים שהוא מקבל מהתעשיות מזהמותהסביבה, אין להם שום סיבה לתמוך בו בנושא הזה.

הנה כי כן, כאשר אין להם היכולת להתמודד עם בעלי דיעה פוליטית שונה, וכאשר הם לא מעזים לתקוף אף אחת ממטרותיה של הקרן, הם פולטים את המנטרה הקרן” – ובכך הם מנצחיםבכל ויכוח: אמרת הקרן” – אמרת הכל, למרות שלא אמרת שום דבר.

טלו, למשל, את קבוצת הפייסבוק NIF הקרן הרפורמית הארורה להשמדת ישראל והכחדת היהדות: אני הצעתי להם שאלתתם: מה יש בקרן הזאת הקושר אותה להשמדת ישראל“, או הכחדת היהדות“? האם לא הגזמתם? האם העובדה שהיא תומכת (כנראה) בפעולות מסויימות של השמאל הפוליטי, היא כשלעצמה עושה אותה להקרן להשמדת ישראל והכחדת היהדות“?

את התשובות שלהם תמצאו כאן.

Shttps://www.facebook.com/groups/553819508339125/permalink/917733208614418/

הנה כי כן, כל מה שהקרן עושה זה לספק שכפץ לאלה אשר תוקפים את השמאל כאשר הם לא מסוגלים להתמודד איתו.

שכפץ על גבי שכפץ

אבל בימים טרופים כאלה כנראה שלא ניתן להסתפק בשכפץ אחד.

לאחר ששרה נתניהו הודתה באשמה במשפטה הפלילי (בעיסקת טיעון מקלה), פרסם גורם אנונימי המכנה עצמו רק ביבי, בדף פייסבוק באותו השם, על עדהמדינה המיועד, מני נפתלי, את הפוסט הזה:

== מי עומד מאחורי מני נפתלי? ==

עוד נעמי לנדאו, המייצגת את מני נפתלי, חברת גם במועצה הציבורית של עמותת אמון לציבור“. עמותה זו נתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל“, ארגון שמאל המשקיע משאבים רבים כדי לפגוע בשלטון הימין ולהפיל את הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

והוא מוסיף, מדושןעונג:

ההוכחה https://www.emun.org/content/%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%a6%d7%94-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa?fbclid=IwAR3bH5bqQty4yXLlFbtqYG2pVdB4ujGp6-ul_ijnlZ1RvGVzFkh0p9n5M58

בואו נתחיל מהתוכן עצמו:

שכפץ ראשון – הקרן החדשה לישראל“, [שהיא] ארגון שמאל המשקיע משאבים רבים כדי לפגוע בשלטון הימין ולהפיל את הליכוד בראשות בנימין נתניהו;

שכפץ שני – עמותת אמון לציבור“. עמותה זו נתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל“;

שכפץ שלישי – עוד נעמי לנדאו, שהיא חברה גםבמועצה הציבורית של עמותת אמון לציבור“;

שכפץ רביעי – עוד נעמי לנדאו מייצגת את מני נפתלי.

וכאן באה ההוכחההנל: https://www.emun.org/content/%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%a6%d7%94-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa?fbclid=IwAR3bH5bqQty4yXLlFbtqYG2pVdB4ujGp6-ul_ijnlZ1RvGVzFkh0p9n5M58

עכשיו היכנסו אל ההוכחה“. מה תמצאו?

תמצאו ברשימת חברי המועצה הציבורית של העמותה, שכולם פועלים בהתנדבות, בין השאר את עוד נעמי לנדאו – חברה בועדת משפטנים.

אבל תמצאו שם, באותו הדף, רשימה של עשרות אנשים, חלקם אנשי ציבור מוכרים משנים, שאיש מעולם לא הדביק להם תווית פוליטית, ואני הייתי גאה להיות ביניהם.

קחו, למשל, את פרופיצחק אפלויג – נשיא הטכניון. גגלו אותו בויקיפדיה. ממש תומךחיזבאללה.

תמצאו שם גם אל הלוגו של העמותה, ובצד שמה נאמר גם לקידום הגינות בעסקים. ממש סמולנות, ממש נגד המדינה, ממש תמיכה בחמאס, בטרור ובפתרון שתי המדינות. ממש תמיכה בתכנית הגרעין האיראנית.

ואם תקליקו על הגשת תלונה תקבלו: אנו מטפלים בתלונות הנוגעות לכלל העסקים והגופים הציבוריים בישראל, למעט תלונות על יחסי עובד – מעביד.

ממש סמולנות, ממש נגד המדינה. ממש תמיכה בחמאס.

ואחרי שטיפתמוח כזאת מי שואל את עצמו שאלות טריוויאליותכמו:

שאלה ראשונה – מי אמר שהקרן החדשה לישראלהיא “ארגון שמאל“?

שאלה שנייה – מי אמר שהארגון הזה משקיע משאבים רבים כדי לפגוע בשלטון הימין ולהפיל את הליכוד בראשות בנימין נתניהו“?

שאלה שלישית – מי היא עמותת אמון לציבור“, והאם גם היא תומכת בחמאס, בפתרון שתי המדינות ובתכנית הגרעין האיראנית?

שאלה רביעית – מתוך הנחה שעמותה זו אכן נתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל“, האם הקרן הזאת היא גוף שהחוק אוסר לקבל ממנה תמיכה לקידום הגינות בעסקים?

שאלה חמישית – מה פשעה של עוד נעמי לנדאו, שהיא פעילה (בהתנדבות) בגוף שמטרתו לקידום הגינות בעסקים?

ושאלה ששית – מה פשעה של עורכתדין אשר מייצגת את מני נפתלי? האם צריך לקבל הכשר ביביכדי לייצג אדם בענייניו המשפטיים?

ובקיצור, יש לנו עוד דוגמה של משפט רבמפרקי, אשר מטרתו להסיח את הדעת: מתחילים בפנים, בקרןהחדשה, וגומרים בחוץ – עם מני נפתלי, שאמור היה לשמש עדמדינה כנגד שרה נתניהו, כאשר מקובל על הכל כי מוסד עד המדינה הוא רע הכרחי, אשר אף אחד לא מאושר מקיומו, אבל בלעדיו כנראה אי אפשר.

ואם בשכפץ הארבעשכבתי לא די, בא פלוני, מעתיק את דברהחוכמה הזה, ומוסיף את השאלה: מעניין כמה מני נפתלי שילם על הייצוג … אם בכלל …

בשביל מה סימוני השלושנקודות? כאשר אין מה להגיד, שמים שלוש נקודות, והמבין יבין“.

ואם לא די בכך, באת גברת בשם אליז מלול, ומוסיפה: גברת עוד לנדאו מיצגת את נפתלי על חשבון הציבור אמון לצבורארגון שמאל להפיל את הימין לא יעזור לכם רק ביביביביביביבי

לא להאמין איך השנאה מעוורת.

ומה אמור הקורא להבין מכל אלה: עמותה פלונית, ששמה לה למטרה להשמיד את מדינת ישראל, מממנת את הגנתו של מני נפתלי כדי להפיל את בנימין נתניהו, חומתהמגן היחידה של מדינת ישראל מפני הנפילה לתהום. Q.E.D (מה שהיה להוכיח!).

וכל זה למה?

כדי לחמוק מויכוח ענייני עם השמאל: על שאלת הפתרון לסכסוך הישראליפלשתיני (מדינה אחת, שתי מדינות, השארה לנצח של המצב הקיים, וכו’), על השאלה אם צהל שומר על זכויות האדם בשטחים, על השאלה אם אנשי השמאל הם פטריוטים בעלי דיעות שונות, או אנשים שכל מעייניהם הם חורבן המדינה, וכו’.

הקרן החדשה לישראל לעומת ה-NRA וכו’

בארהב הכסף מניע את הכל, כולל את הפוליטיקאים.

אחד הגופים הידועים בשימונםשל הפוליטיקאים הוא ה-NRA, אותו כבר הזכרתי כאן בעבר הלארחוק, במאמר על השמאלנות וזכויות האזרח, ועל ביהמ”ש העליון כשמאל מזוייף:

השמאל וזכויות האזרח

לא כאן המקום לנתח את הסיבות לכך, אבל עובדה חד–משמעית היא: בכל העולם הדמוקרטי השמאל הפוליטי רגיש יותר לזכויות האזרח, והימין הפוליטי רגיש להן פחות.

טלו, למשל, את ארה“ב, ואת נשיאה דונאלד טראמפ: בכל נאום–בחירות שלו הוא מזכיר שוב–ושוב את התיקון השני לחוקת ארה“ב, הדן בזכות לשאת נשק, אבל את התיקון הראשון לחוקה, המבטיח את חופש הביטוי, הוא לעולם לא מזכיר.

מדוע הוא מקדש את התיקון השני? משום שה-NRA, לובי הנשק הגדול בארה“ב, המונה 6 מיליון חברים, תרם 30 מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלו.

ומדוע הוא כלל לא מזכיר את התיקון הראשון? משום שהדמוקרטיה ממנו והלאה, משום שהוא עצמו מגדיר ביקורת שלילית כ-fake news …

אז מה עושים שם? כאשר מתווכחים על פיקוח על כלי ירייה (Gun Control), מתווכחים על השאלה עד כה הפיקוח הזה מתיישב עם התיקון השני לחוקה, ואם, לאור אירועי הירי המתרחשים תדירות וגובים קרבנותאדם רבים, מוצדק לקיים פיקוח כזה, וכאשר מדברים על טוהר הבחירות, מדברים על ה-NRA.

בכל מקרה אין צורך לקשר בין ה-NRA לבין התנגדותו של טראמפ לפיקוח על כלי ירייה, כי הכל יודעים את זה, והכל גם יודעים שה-NRA אינו עוסק בזכויות אדם, בצדק חברתי וכלכלי, בחופש דת, בקידום שיח דמוקרטי, ובאיכות הסביבה ושונות, אלא במסחר בכלי נשק, ובשביל זה הם משמניםפוליטיקאים.

ואם מקשרים פוליטיקאי שמתנגד לפיקוח על כלי ירייה כמה כסף הוא קיבל מה-NRA, הוא לעולם לא יוכל להגיד שהוא מקבל מהם את המיליונים כתמיכה במאבקו למען חופש הביטוי כי הכל יצחקו לו – להבדיל, למשל, מארגון אמון הציבור“, שאיש לא חושד בו ובקרןשתמיכתה של זו בארגון נועדה לתמוך בפיעילותו של הארגון לטובת החמאס, החיזבאללה והגרעין האיראני.

ובמלים אחרות: בארהב כאשר מזכירים את ה-NRA בקשר עם פוליטיקאי שמתנגד לפיקוח על כלי ירייה, זה כחיזוק לטוען, ואילו אצלנו, כאשר מזכירים את הקרן” – זה כתחליף לוויכוח.

כשלון הקרן: משה יועד הכהן, שופט בימש מחוזי

אחת מתכניותיה של הקרן החדשה לישראל היא תכנית המשפטנים.

כך הם אומרים על התוכנית הזאת:

שנים אחרי שהקמנו את הקרן החדשה לישראל הבנו שהמאבק למען זכויות אדם בישראל זקוק לא רק לארגונים שונים, אלא גם לעורכי דין מומחים בתחום הזה. לכן יזמנו בשנת 1984 את הקמתה של מסגרת להכשרת מנהיגות משפטית בתחום זכויות האדם, האזרח והצדק החברתי. חברנו לאוניברסיטת American University, מוושינגטון ויחד יצרנו תכנית שבמסגרתה יחולקו מדי שנה מלגות לשני עוד ישראליםאחד/ת יהודי ואחד/ת פלסטיני.

בשלב הראשון של התוכנית נשלחים שני המלגאים לשנת לימודים ב-American University, ובסיומה הם מקבלים תואר שני במשפטים עם התמחות בתחום זכויות האדם (LLM). בשלב השני נשלחים המלגאים לאחד מארגוני זכויות האדם בישראל ועובדים שם במשך שנה.

אני מבין – ותקנו אותי אם אני טועה – שכאשר מדברים על ישראלי יהודיועל ישראלי פלסטיני“, הכוונה היא לישראלי יהודיוישראלי ערבי“, כי הרי אין בנמצא ישראלי פלסטיני“.

אני מנחש ששיתוף ישראלים ערבים בתכנית כזאת הוא לצנינים בעיני שונאיהערבים שבקרבנו, אבל הם לא מעזים לומר זאת, ולכן הם מסתפקים בזריקהלחלל של הקרן החדשה“, כמילה נרדפת לשמאלני“, וכאן אביא שוב את שיח הטוקבקים שהבאתי לעיל:

GoldLocomotive

טראמפ מגשים את החלום הציוני

Simha Nyr

בעניין הזה הקונגרס משאיר אותו תקוע עם מורשת אובמה.

CyanBeer

עזוב את המוסלמי הזה הוא דופק את הבת שלו במסיבות עכשיו

Simha Nyr

נראה שראית במראה מישהו שנראה כערבי הדופק את בתו, ולא הבנת שאתה רואה את עצמך.

rombo

בואהההיהודונציק שמאלן קטן שלנו . מה ? אין כסף מהקרן ,החודש,,,?

Simha Nyr

עניתי מידהכנגדמידתו למי שאמר לי פולני, חזור לאושוויץ“, בלי לדעת עלי ולא כלום, כאשר מעצם תחושת הנחיתות המזרחית שלו הוא מחפש עליונות על אחרים.

אז לא, כיוון שאף אחד לא קם לומר אני שונא ערבים“, אז אני לא חושש לומר שגם אני לא שונא ערבים, ונשאלת השאלה מה פסול, מה גסומה שמאלניבהכשרת מנהיגות משפטית בתחום זכויות האדם, האזרח והצדק החברתי“.

אף אחד לא קם.

אחד המשתתפים בתכנית זכויות האדםהוא היום שופט ביהמש המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, ואם זה זכויות האדםשהקרן מייצרת – היא יכולה, מבחינתי, ללכת הבייתה, ולפנות את מקומן לקרן אחרת, שתעשה את אותם הדברים – אבל תקפיד על התוצרת.

ראו מי הוא חלאתהאדם הזאת:

בקשה לפסילת שופט שקרן: משה יועד הכהן, ביהמש המחוזי, ירושלים

אדוני השופט, אתה שיקרת, סילפת, מרחת, טייחת והסווית במצח נחושה, וללא בושה, ועכשיו אתה תאמר כי “לא הייתה לך דיעה קדומה” ממש לא! …

לשופט משה יועד הכהן: אתה מזהם ומטנף לא רק את ההליך השיפוטי, אלא גם את עצמך ואת מערכת המשפט כולה

מכתב אישי (המתפרסם גם בפומבי) לשופט חצוף אשר עושה תרגילים מסריחים, משקר במצח נחושה, ונותן יד לקומבינות נגד מי שמתדיין בפניו *** תזכרו שאמרתי לכם!…

מרת ליאת יוסים, הגורםהממונה על הכפשת שופטים, מבקשת מאיתנו “להסיר לאלתר” תכנים מסויימים

הכוונה היא לפרסום על אותו חלאתהאדם, אני משיב לה: בואי נתחיל מהדברים החמורים! – והיא, כמה מפתיע, לא מרימה את הכפפה.

והשאלה שלי אל כל הקופצים מעורם כנגד הקרן“: יש לכם בוגרמושחת שיצא מבית מדרשה – מדוע אתם לא מטפליםבו? מדוע אתם לא מציגים אותו כדוגמה של הסחורהשהיא מייצרת?

ולא קשה לנחש מה תהיה תשובתכם (אם תענו בכנות): משה יועד הכהן אולי מושחת, אבל הוא לא סמולניואנחנו מטפלים בסמולנים ולא במושחתים – בשביל זה קיים עוד שמחה ניר – תפנה אליו.

אז אני מודה לכם על תשובתכם הכנה, וממשיך לשאול: אם הקריטריון שלכם הוא הסמולנותולא הקרן” – מדוע שלא תניחו לקרן, ותטפלו באופן אישי וישיר בכל מי שאתם לא אוהבים?

ובחזרה אליך, יונתן צמח

כאמור לעיל, אתה הוא זה ששלחת לי מסר פרטי, בו התייחסת אל הקרןכאל אותו השכפץ, ולאחר כמה סבבי מסרים הסכמת אתי שהנושא הזה מצריך התייחסות רצינית – וגם הבטחת להיענות לבקשתי, “בעזרת השם כשיהיה זמן“.

מאז מארס 2018 כבר עברו שנה ורבע, וגם הצמח הזה נעלם מהפייסבוק. כנראה שהוא היה מאותם הפיקטיבים, שצריך לומר להם לך תזדהה.

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

2 תגובות על “כל האמת על הקרן החדשה לישראל”

  1. Israel הגיב:

    זאת לא “הקרן החדשה לישראל” – זה כינוי שנועד להונות. השם הנכון הוא “הקרן לישראל חדשה” – באנגלית The New Israel Fund

    • Simha Admin הגיב:

      השם באנגלית סובל את שני התרגומים בדיוק אותו הדבר, וכבר עמדתי על כך בעבר שייתכן שזה נעשה במכוון, שיהיה דו משמעי.

      לכל אדם וארגון מותר לבחור את שמו, ואני לא רואה בכך שום “הונאה” שבפרסומים בעברית הם בחרו כפי שבחרו, מתוך הנחה שזה משקף את מטרתם.

      אני במקומם הייתי מתרגם כפי שאתה תרגמתי: ישראל חדשה, משום שישראל הקיימת הסתאבה לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר