היכונו, היכונו – השופט ומאשימתו יעידו בפומבי!

שמחה ניר, עוד

*** עד עכשיו ראינו היבטים שונים של השקיפות בהליכים המשפטיים בארהב, בניגוד לחשאיות הנוהגת בישראל *** הפעם אנחנו מתכוננים לעדותמול עדות,של מאשימה ומואשם (שופט מכהן) *** מתי גם אצלנו?!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/54087

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

בן 79 שנים אנוכי היום (15.6.2018), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עוד רבה המלחמה!

יש גונגל טוטאלי בבתי המשפט. תעשו הכול כדי לא להגיע אליהם

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

בפעם הקודמת סקרנו את פומביות ההליכים המשפטיים בארצות הברית, את הקלטות הוידיאו הרשמיות, את הצילומים וההקלטות ללא צורך בבקשת רשות וקבלתה, את הליכי המשמעת נגד שופטים, המתקיימים בפומבי, כמו שנשפטים בניתמותה רגילים“, את השימוע הפומבי בסנאט בהליכי האישור של מינויים לביהמש העליון, ואת משוב השופטים של לשכת עורכי הדין בפלורידה, הנערכים לאור היום, בברכת השופטים עצמם, ומתפרסמים תחת הלוגו של הלשכה עצמה, כל שופט וציוניו.

היוטם אנחנו לקראת צעד נוסף קדימה.

השופט ברט קאבאנו (Brett Kavanaugh) הוא מועמדו של נשיא ארהב, דונאלד טראמפ, לביהמש העליון, ובעוד הליכי האישור פרצה שערורייה חדשה: הפרופסור לפסיכולוגיה קריסטין בלייסי פורד (Christine Blasey Ford) האשימה אותו בהטרדה מינית לפני למעלה משלושים שנה, בהיותם תלמידי תיכון (הוא בן 17, היא בת 15).

לא אכנס לפרטים בדבר השתלשלות הדברים, מדוע היא נזכרה רק עכשיו, בדיקת הפוליגרף שהיא עברה בהצלחה, וכו’, ואגש ישר לגויעל נפש“: ביום ב’ הקרוב, 24.9.2018, שניהם יעידו בישיבה פומבית של הוועדה המשפטית של הסנאט.

לשם השוואה: במדינת ישראל שופטים לא רשאים להעיד – גם בהסכמתם וגם בעניינים שאינם קשורים לתפקידם השיפוטי, ורק במקרים מיוחדים וחריגים תינתן רשות להעדתו של שופט – וגם זאת רק על פי שאלות שיוגשו לו בכתב (ותשובותיו תיכתבנה ותיערכנה, מן הסתם, עי פרקליט המדינה, שי ניצן השקרן) – והכל כדי להבטיח את מעמד השופט ואת מעמדה של הרשות השופטתהכל על חשבון חקר האמת ועשייתהצדק.

בארצות הברית ישנה לקונגרס (שני הבתים, וכולל הועדות) הסמכות לזמן עדים ולגבות מהם עדות בשבועה, כך שאין צורך לבקש מהמערכת שתואיל, בטובה, “להרשותעדותו של שופט.

להזכירכם: ברט קאבאנו הוא לא רק מועמד לביהמש העליון, אלא גם שופט מכהן, ואם לא די בכך, בישיבות קודמות של ועדת הסנאט בעניינו הוא נשאל וענה גם על עניינים הקשורים להחלטות שנתן.

ומה עם מעמד השופט ומעמדה של הרשות השופטת“? מי שחרד למעמדו שלא יבקש להיות שופט, ובינתיים מערכת המשפט בארהב עדיין מסתדרת איכשהו.

היא מסתדרת לא רע אפילו אחרי ששופטים מושחתים הושלכו לכלא – ולא רק שמעמדה לא נפגע, אלא שהיא הוכיחה שבארהב מערכת המשפט לא מטאטאת שחיתויות של שופטים אל מתחת לשטיח.

ואגב, בארהב מותר להפגין מול בית המשפט, גם בעניין הליכים המתקיימים בפניו אותה שעה.

מתי אצלנו?!

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר