ג’ון סידני מקקיין השלישי (29.8.1936 – 25.8.2018) – האמריקאי היפה, זכרונו לברכה

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/53904

שמחה ניר, עוד

*** לעומת דונאלד ג’יי טראמפ – האמריקאי המכוער ***

תחת הכותרת דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ט): אצל ברק אובמה זה לא היה קורה, וכותרת המשנה אפשר, אם רוצים, לשמוח על מדיניותו של טראמפ כלפי ישראל, ואפשר, אם רוצים, לגנות את אובמה על יחסו לישראל – אבל ישנם דברים המקוממים כל אדם תרבותי, שקורים אצל טראמפ, ואצל אובמה לעולם לא היו קורים, פתחתי ואמרתי:

המאמר הזה מתפרסם בבוקר היום בו אמורה להיחנך שגרירות ארה“ב בירושלים, אבל אני לא אתייחס כאן אל העניין הזה, כי כבר כתבתי עליו בסדרה הזאת, וכנראה שעוד אשוב אליו.

הפעם אני מבקש להראות לכל הישראלים החוגגים עם מי יש להם עסק.

בהמשך תיארתי, בין השאר, את מנת הביזויים שהעתיר דונאלד טראמפ על סנאטור ג’ון ס’ מקקיין השלישי (John Sidney McCain III), גיבור לאומי אמריקאי, פוליטיקאי אצילנפש.

בהמשך הזכרתי את השתלחותו הבלתי–פוסקת של טראמפ בג’ון מקקיין, שהגיעה לשיאה כאשר הוא אמר עליו אני לא אוהב לוחמים שנפלו בשבי.

כך אמר נשיא אמריקאי שבעצמו השתמט מהשירות בווייטנאם.

לשיא חוסר הבושה הגיע טראמפ לפני שבועיים, בטקס החתימה על חוק תקציב ההגנה לשנת 2019, אשר מקקיין, בתור יור ועדת הסנאט לעניין השירותים המזויינים, טרח עליו חודשים ארוכים, והוא נקרא רשמית על שמו של מקקיין: THE JOHN S. McCAIN NATIONAL DEFENSE AUTHORIZATION ACT FOR FISCAL YEAR 2019.

ראו מה אמר טראמפ באותו הטקס:

Last year, we secured a historic $700 billion to rebuild our military.

מי הבטיחאת החוק הזה? לא מקקיין, שהחוק נקרא על שמו, אלא אנחנו” – ה-pluralis majestatis של דונאלד טראמפ: במהלך כל הטקס הזה טראמפ לא הזכיר את מקקיין אפילו פעם אחת.

השתלחותו של טראמפ במקקיין לא פסקה גם כאשר הסנאטור לקה בסרטן–המוח, ונאבק על חייו – עד יומו האחרון, וגם אחרי שמשפחתו הודיעה שהוא החליט להפסיק כל טיפול כנגד המחלה, והיה ברור כי שעותיו ספורות – דונאלד ג’יי טראמפ לא חדל מההתקפות המבישות עליו.

רק אחרי שמקקיין הלך לעולמו, טראמפ צייץ את השתתפותו בצערה של המשפחה, אבל זה כבר לא יעזור לו.

ונקודה אחרונה: חודשים ספורים לפני מותו מקקיין ביקש במפורש שטראמפ לא יהיה נוכח בלווייה שלו.

מדוע העליתי את הדברים האלה עם היוודע דבר מותו של מקקיין?

לא כדי לפאר את מקקיין – כלי התקשורת האמריקאים עושים זאת בכישרון רב יותר – אלא כדי להציג בפני מעריציו הישראלים של דונאלד טראמפ – האמריקאי המכוער – גם את ג’ון מקקיין – האמריקאי היפה.

יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר