כנסת 22, בין בחירות לקואליציה(ב): לקראת פקיעת המנדט: שאלות לבנימין נתניהו ותומכיו

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/56146

ביבי נתניהו אומר שממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים היא צעד מסוכן” … האם הוא ואוהדיו מוכנים לוותר על ראשות הממשלה כדי למנוע את הצעד המסוכן הזה?

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

ביבי נתניהו הקדים את הבחירות לכנסת ה-21 מנובמבר 2019 לאפריל 2019.

הוא עשה זאת בעקבות פרישת אביגדור ליברמן ומפלגתו, ישראל ביתנו, מהקואליציה, בגלל חוק הגיוס, דבר שהשאיר אותו עם קואליציה צרה ושבירה.

ביבי סבר שהבחירות המוקדמות תחזקנה את מעמדו ואת הקואליציה שלו, אבל ההיפך קרה, ובלי ליברמן הוא הצליח להרכיב קואליציה של 60 חכים בלבד – דבר שלא הספיק להרכבת ממשלה שתזכה לאמון הכנסת.

ביבי אינו היחיד שהקלפים האלה נטרפו לו. גם תרזה מאי, ראש ממשלת בריטניה, חשבה שפיזור הפרלמנט ובחירות חדשות יחזקו את מעמדה, אבל – כמה נורא, כמה עצוב – הבוחרים טפחו על פניה.

חוצפתו של ביבי

ליברמן לא רצה להצטרף לממשלה בלי חוק הגיוס, וביבי האשים אותו בכך שהוא גורר את העם לבחירות נוספות“.

זו חוצפה מאין כמותה.

זו חוצפה, משום שמותר למפלגה לומר לעם: אתה, מר העם, לא נתת לנו כוח להגשים את מטרותינו – תתכבד ותסתדר בלעדינו, או שתקבע בחירות חדשות, ותיתן לנו את הכוח הזה.

וזו חוצפה שאין כמותה ממי שהעדיף בחירות חדשות, לכנסת ה-22, במקום לתת למתחרהו, בני גנץ, לנסות ולהקים ממשלה, בלי בחירות חדשות.

ובמלים ברורות: ביבי העדיף בחירות חדשות, מאשר ממשלה שלא בראשותו.

עוד חוזר הניגון

ועכשיו שוב חוזר הניגון: כיוון שהאשמת ליברמן טעמה כבר כטעם החמץ שעברו עליו שתי מערכות בחירות, ביבי מאשים את בני גנץ, יור כחול לבן:

נתניהו מגיב לכחול לבן: “יקימו ממשלה בתמיכת הערבים צעד מסוכן

ראש הממשלה הגיב לסירוב של כחול לבןלמתווה האחדות שהציע בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. נתניהו האשים את המפלגה בחבירה למפלגות הערביות וטען שגנץ הולך שבי אחרי ליברמן ולפיד, שרק רוצה במפלתו“. מוקדם יותר אמר גנץ בנאום שנתניהו לא מפנים את רצון העם

חדשות 12 | פורסם 18/10/19 15:57 | עודכן 18/10/19 17:14

שוב אותה החוצפה: כחוללבן הבטיחו לבוחריהם לא נשב בממשלה בראשות נתניהו, ומותר גם להם לומר לעם“: אתה, מר העם, לא נתת לנו כוח להגשים את מטרותינו – תתכבד ותסתדר בלעדינו, או שתקבע בחירות חדשות, ותיתן לנו את הכוח הזה.

החשבון של ביבי

החשבון של ביבי נכון: יש לו 55 מנדטים בגושהימין, לגנץ יש 44 מנדטים (כל+עבודה+מחנד), עם תמיכהמבחוץ של הרשימה המשותפת יש לו 57 מנדטים, ועם הימנעות של ליברמן (8 מנדטים) הוא יכול להרכיב ממשלת מיעוט.

ממשלה בלעדי ביבי פירושה, מבחינתו, חסל סדר חסינות, והוא יעמוד לדין כאחד האדם, אם היוהמ”ש אביחי מנדלבליט יחליט על כך (קשה לי להאמין שבעקבות השימוע לא יישאר דבר וחצי דבר מכל ההאשמות נגדו).

ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכהמבחוץ של הרשימה המשותפת והימנעות של ליברמן לא צפוייה להחזיק מעמד ימים רבים, וזה אומר שבקרוב אנחנו הולכים שוב לבחירות, כאשר גנץ רץ כראש ממשלה מכהן, והליכוד עם ביבי כראש ממשלה לשעבר, היושב על ספסל הנאשמים בעבירות של שחיתות, או בלי ביבי בכלל – בלי הקוסםהפוליטי, אשר בלעדיו הליכוד לא היה מגיע למה שהגיע.

וכאשר ביבי והליכוד יצליחו – אם יצליחו – להפיל את ממשלת גנץ בהצבעת איאמון, הם לא יוכלו להאשים את גנץ בהקדמת הבחירות, וחוץ מזה, הם יקבלו ממשלתמעבר שתכהן חודשים ארוכים, בלי שניתן יהיה להפילה.

בזמן הקצר שממשלתו תחזיק מעמד גנץ יכול להראות שיש חיים גם בלי ביבי“, הוא יכול לקבל את עיסקת המאהשל דונאלד טראמפ ולעשות איתה משהו (לדעתי אין ולא תהייה שום עיסקה כזאת, אבל מי יודע), והוא גם יכול להראות שתמיכה מבחוץ של הערבים אינה סוף העולם” – וצעד משמעותי לשילובם בחברה הישראלית – כולל שירות לאומי כלשהו.

גנץ יכול גם להראות שאפשר להקים ממשלה עם פחות מעשרים שרים, ואולי אפילו פחות מחמישה עשר שרים – כמו בימים רחוקים ונשכחים, והוא יכול להביא הישגים נוספים כאלה ואחרים.

מפחד מהצעד המסוכן“?

ביבי לא מפחד מהערבים, ואם הם היו מוכנים להעניק לו תמיכהמבחוץ – הוא היה מחבק אותם, כי זה היה נותן לו את החסינות, ואת המשך דיירותו ברחוב בלפור.

ביבי לא מפחד מהערבים, משום שבעד תמיכתםמבחוץ הם ידרשו יותר תקציבים ושאר הטבות למיגזר הערבי, אבל הם לא ידרשו את תיק הביטחון, החוץ וכו’, וגם לא חברות בקבינט המדיניבטחוני.

אם ביבי באמתובתמים היה מפחד מהערבים, מפחד עד כדי כך שממשלה בתמיכתם היא אכן צעד מסוכן“, הוא היה אומר אוקיי, כדי למנוע את הצעד המסוכן הזה אני מוכן להיות שני ברוטציה, אני מוכן אפילו לוותר בכלל על ראשות הממשלה – רק שלא נזקק לתמיכתם – אפילו מבחוץ“, ושלא ניאלץ ללכת לבחירות מועד ג’.

אבל לא – הוא לא אומר את זה, ולא מציע את זה.

הוא רוצה ממשלת אחדות רחבה, בלי פסילות ובלי חרמות“, וכמובן גם בלי תנאים מוקדמים, אבל בתנאי שלא תהייה תמיכה מבחוץ של הערבים, ובתנאי שהוא יהיה הראשון ברוטציה, וחוץ מזה – ממשלת אחדות רחבה, בלי פסילות ובלי חרמות, ובלי תנאים מוקדמים“.

ואם לא – שתישרף המדינה“, ושייעשה אותו צעד מסוכןממשלה בתמיכהמבחוץ של הערבים.

והשאלות לביבי ולאוהדיו:

  1. אם יש לביבי אפשרות להקים ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הערבים, או לשבת באופוזיציה – מה תעדיפו?

  2. נניח שבני גנץ מעמיד לפני ביבי שתי אפשרויות: ממשלת אחדות בלעדיך, או ממשלת מיעוט בתמיכהמבחוץ של הערבים – מה תעדיפו?

  3. נניח שבני גנץ מתרכך, ומעמיד לפני ביבי שתי אפשרויות: ממשלת אחדות אתך אבל לא כראש הממשלה, או ממשלת מיעוט בתמיכהמבחוץ של הערבים – מה תעדיפו?

  4. נניח שבני גנץ מתרכך עוד יותר, ומעמיד לפני ביבי שתי אפשרויות: ממשלת אחדות עם רוטציה בראשות הממשלה כאשר אתה השני ברוטציה, או ממשלת מיעוט בתמיכהמבחוץ של הערבים – מה תעדיפו?

  5. ואחרונה: נניח שבני גנץ מעמיד לפני ביבי שתי אפשרויות: הליכה לבחירות מועד ג’, או ממשלת מיעוט בתמיכהמבחוץ של הערבים – מה תעדיפו?

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר