דונאלד טראמפ למתקדמים (א): הכישלונר מאבד שליטה

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57118

משבר הקורונה, המשבר הכלכלי שנגזר ממנו, ומשבר ג’ורג’ פלויד, גבר שחור עצור ואזוק, שנרצח עי שוטר לבן – הכל תוצאה בלתי נמנעת מכשלונותיו הצפוייםמראש של נשיא ארהב *** מה כל אלה אלה אומרים לנו על ישראל?

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

נא להכיר (למי שעדיין לא הכיר)

על הכלכלה החזקהשל טראמפ

הקורונה

המשבר הכלכלי והאבטלה

משבר ג’ורג’ פלויד: הרקע

משבר ג’ורג’ פלויד: התוצאות

איכן חשבוןהנפש, איכן קבלת האחריות?

משבר ג’ורג’ פלויד ומשברי הכלכלה והקורונה

משבר ג’ורג’ פלויד והקורונה

ההשלכות על מדינת ישראל

Disclaimer

נא להכיר (למי שעדיין לא הכיר)

דונאלד טראמפ היה ידוע בארצו, ארהב, כאיש עסקים מושחת וכושל.

הוא התחיל את הקריירההעסקית שלו בגיל אפס, כשהוא מקבל מאביו משכורת“, ובגיל שמונה שנים הוא כבר היה מיליונר.

איך הוא טיפס במעלה סולם העסקים? “אני מלך החוב“, הוא נהג להתרברב.

הוא לקח הלוואות, כשל בעסקים, פשט את הרגל חצי תריסר פעמים – ותמיד הפסיד כספים של אחרים.

הוא הקים אוניברסיטה פיקטיבית, לקח עשרות מיליונים, בתביעה ייצוגית התפשר על חלק ממה ששילמו לו, כאשר גם את הסכום הזה מישהו אחר שילם.

אחת מהשיטות שלו לפתות אנשים לעשות איתו עסקאות, לפי דבריוהוא היא I fake it till I make it, ואם זה מה שהוא אומר על עצמו – מה עוד נחוץ.

הדבר היחיד שבו טראמפ הצליח יותר מכל הוא יצירת תדמית של איש עסקים מצליח“, של מיליארדר אשר אין שום וודאות שהוא אכן מיליארדר (בניגוד להבטחות הבחירות שלו לחשוף את הצהרותהמס שלו אחרי הבדיקה של רואי החשבון, הוא לא מקיים את ההבטחה הזאת, ואף נלחם בבתיהמש נגד הדרישה של רשויות שונות לחשוף אותן).

על גלי התדמית הזאת הוא נבחר להיות נשיא ארצות הברית, כאשר אחת הסיסמאות שלו הייתה to run the country like a business.

אם נביא בחשבון את הטריליונים שעלה עד עכשיו המשבר הכפול (הקורונה וההשלכות על האבטלה והכלכלה), ואת הטריליונים הבאים, נראה שגם את הביזנס הזה הוא ניהל באופן הכי כושל שאפשר.

על הכלכלה החזקהשל טראמפ

קודמו של טראמפ בבית הלבן, ברק אובמה, קיבל מהקודם לו, ג’ורג’ בוש הבן, כלכלה במשבר עם 10% אבטלה, והוריד אותה כמעט לרמה של 4%. אצל טראמפ האבטלה המשיכה לרדת, בצורה מתונה יותר, והוא התרברב בכך שאצלו האבטלה ירדה לרמה הנמוכה ביותר מאז 1969.

זה מה שאני קורא שימוש מניפולטיבי בעובדותאמת.

המפליא הוא שגם כלכלנים מקצועיים, כתבי כלכלה ואפילו יריבים פוליטיים הודובכך שהכלכלה של טראמפ היא אכן חזקה“.

ורק אני הקטן, העניממעש וחסר ההשכלה בתחום הכלכלה, מילאתי את תפקיד הילד הקטן, העניממעש וחסר ההשכלה, וקראתי המלך עירום:

It is NOT the economy, stupid – it is Trump’s demagoguery!

זה לא שאני חכם במיוחד (לילד קטן אין ניסיוןחיים, וזה בדיוק היתרון שלו, וכן גם שלי), וזה לא שידעתי שמגיפת הקורונה בשער, תוך פחות משנה וחצי: אני רק התכופפתי, וליקטתי את אשר נקרה בדרכי, ושאלתי את עצמי איך הנאד הנפוח יתמודד עם משבר כלכלי, כאשר יגיע (ומדוע שלא יגיע?).

מה שנקרה בדרכי הראה שאצל כל הנשיאים הרפובליקנים, חוץ מרייגן, הייתה עלייה ברמת האבטלה (ממוצע שנתי, כולל את תקופתו של רייגן – 0.386%), ואצל כל הנשיאים הדמוקרטים הייתה ירידה באבטלה (ממוצע שנתי – 0.436%).

לנתונים האלה צירפתי את העובדה שטראמפ עצמו אמר על הכלכלה, בתקופת קודמו, שהיא בועה“, והנה היא בועה נפוחה שבעתיים, ויחד עם העובדה שטראמפ הוא כישלונר עם קבלות – והתחזית הייתה חדמשמעית.

ושוב: לא ידעתי מה יגיע, מתי יגיע, ובאיזו עוצמה, והנה זה בא: יותר מהר, יותר גבוה, יותר חזק!

הקורונה

כבר בחודש נובמבר 2019 היו התרעות של גורמי המודיעין האמריקאים על המגפה הממשמשת ובאה, אבל טראמפ ומימשלו השתינו על המודיעין שלהם, כמו שהם השתינו, ועדיין משתינים, על כל גורמי המודיעין, שכולם בדיעה אחת על ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, שאכן הייתה כזאת.

ב-27.2.2020, כאשר בכל ארהב היו רק כ-15 מקרים (הידבקויות, לא מתים), הוא אמר שתוך ימים הכל יירד לכמעט אפס, כמו נס“, וגם טפח לעצמו על השכם: We have done an incredible job.

ביום המחרת, ה-28.2.202, באסיפת בחירות, הוא אמר שהדמוקרטים עושים מזה פוליטיזציה“, ושזו המתיחה החדשה שלהם“.

ראו הכל כאן: From ‘hoax’ to pandemic: Trump’s shifting rhetoric on coronavirus.

לקראת סוף מאי 2020 המתיחההזאת, הירידה לכמעט אפס“, גבתה את חייהם של מעל 100,000 אמריקאים, כאשר מספר הנדבקים הכללי הגיע לכ-1,700,000 מקרים.

ואת מי טראמפ מאשים? את ממשל אובמה, שלא הכין מספיק ערכות בדיקה, כאשר בזמנו הווירוס הזה עוד לא היה קיים, וכדי להסיר ספק, הוא אמר: I take no responsibility.

ולמי שלא זוכר, או שלא עקב: במפגש בין צוותי הטרנזישן של שני המימשלים הועלה נושא המוכנות למגיפה כלל עולמית (כמו משבר האיבולה, שמימשל אובמה הצליח להדביר), אבל אנשי טראמפ ניגבו בזה את התחת, ובהמשך טראמפ ביטל את כל המנגנונים שנועדו להיערכות לדברים כאלה).

וראו גם: בין האנוי לבני ברק: וייטנאם צפופה וענייה, איך יש בה אפס מתים מקורונה?

ורק לשם השוואה: וייטנאם: שכנה לסין, מקור הקורונה, 99 מיליון תושבים (ארהב 330 מיליון), נכון ל-1.4.2020: 233 חולים, 0 מתים (בארהב אנחנו יודעים).

זה ההבדל בין מדינה שמתכוננת מראש לפורענות, לבין מדינה שנשיאה אומר עליה שהיא המתיחה החדשה של הדמוקרטים“.

המשבר הכלכלי והאבטלה

משבר הקורונה והסגרים שבאו בעקבותיו הביאו מיד לסגירת מקומות העבודה, להקפצה מידית של האבטלה מרמת ה-3.5-3.6% ל-4.4% בחודש מארס, ל-14.7% בחודש אפריל, והתחזיות לחודש מאי 2020 נעות סביב ה-20%, כאשר מספר דורשי מענק האבטלה כבר עבר את ה-40 מיליון.

צריך להביא בחשבון שהסטטיסטיקה הרשמית מתבצעת בשיהוי, והיא מתייחסת, ככל הנראה, לממוצע החודשי, ולא למספר המובטלים בסוף החודש.

נתוני האבטלה בארהב לחודש מאי אמורים להתפרסם ביום ו’ הקרוב, 5.6.2020, שעה 1230 GMT, שעה 1430 שעון ישראל.

כמו שטראמפ וממשלו לא היו ערוכים לקראת משבר הקורונה, כך הם גם לא היו ערוכים למשבר הכלכלי שבא בעקבותיה.

משבר ג’ורג’ פלויד: הרקע

ג’ורג’ פלויד (George Perry Floyd), גבר שחור בן 46 שנים, תושב מינסוטה, ארהב, נחנק למוות על ידי שוטר לבן, דרק צ’ובין (Derek Michael Chauvin ), כשהוא עצור, ואזוק עם ידיו מאחורי גבו.

באירוע השתתפו שלושה שוטרים נוספים, שעמדו מנגד, לא פצו פה ולא צפצפו.

כל הארבעה פוטרו בוביום, אבל אף אחד מהם לא נעצר.

רק ארבעה ימים לאחר המקרה נעצר צ’ובין, והוגש נגדו כתב אישום על רצח מדרגה שלישית, עבירה שקיימת רק במינסוטה, פלורידה ופנסילבניה. במינסוטה עונשה הוא 25 שנות מאסר, ובשתי האחרות – 40 שנה.

מעורבותם של שלושת האחרים עדיין נחקרת.

צ’ובין, שוטר במשטרת מיניאפוליס מאז שנת 2001, צבר במשך שירותו 18 תלונות שרק שתיים ממנו גררו הליכים משמעתיים שהסתיימו בנזיפות. כמו כן הוא היה מעורב בשלושה אירועי ירי משטרתיים, אחד מהם קטלני.

גם השוטרים האחרים צברו תלונות, אשר, ככל הנראה, לא גררו שום הליכי משמעת.

לפני שנמשיך, הבה נחזור למעלה משלוש שנים, אל מימשל טראמפ החדש מהניילונים“, ואל שר המשפטים, ג’ף סשנז, גם הוא חדש מהניילונים.

תחת הכותרת Sessions Indicates Justice Department Will Stop Monitoring Troubled Police Agencies (ניו יורק טיימז, 28.1.2017) אנחנו למדים כי המימשל החדש, מימשל טראמפ, החליט לבטל את מדיניותו של מימשל אובמה לפקח על יחידות המשטרה הבעיתיות“, ולתת להן יד חופשית:

By Eric Lichtblau

Feb. 28, 2017

WASHINGTON — Attorney General Jeff Sessions indicated on Tuesday that the federal government would back away from monitoring troubled police departments, which was the central strategy of the Obama administration to force accountability onto local law enforcement amid rising racial tensions.

In his first speech as attorney general, Mr. Sessions did not name any specific cities, but he indicated that Justice Department scrutiny from afar was undermining the effectiveness of the police across the country. It was a clear reference to the aggressive efforts of the Obama administration to oversee law enforcement agencies charged with civil rights abuses.

We need, so far as we can, in my view, help police departments get better, not diminish their effectiveness,” Mr. Sessions said in remarks to the National Association of Attorneys General. “And I’m afraid we’ve done some of that. So we’re going to try to pull back on this, and I don’t think it’s wrong or mean or insensitive to civil rights or human rights”.

[…]

Echoing President Trump’s dark vision of crime in the United States, Mr. Sessions said that rising violence in some big cities was “driving a sense that we’re in danger” — even as crime rates nationwide remain near historic lows. Monitoring police departments, Mr. Sessions added, did not help.

[…]

At the close of the Obama administration, the Justice Department issued a scathing report on systemic civil rights abuses at the Chicago Police Department and set the stage for negotiations with the city for a federal monitoring agreement.

But prospects for a deal now look doubtful, with Mr. Sessions saying this week that he was unimpressed by the report and openly questioning the value of such agreements.

[…]

זה לא היה החלוםמילדות של ג’ף סשנז (בעצם אולי כן, מי יודע), זו הייתה מה שקוראים אצלנו רוח המפקד” – הקומנדראיןצ’יף דונאלד ג’יי טראמפ, ובעוד אני כותב את הדברים האלה אני שומע את היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, Robert O’Brien, מצקצק ומגלגל עיניים, ואומר משהו מעין “99.9% מהשוטרים הם טובים ומסורים, אבל יחד עם זאת יש בהם כמה תפוחים רקובים“.

אז תסלח לי מאוד אדוני היועץ, אבל די בתפוח רקוב אחד כדי להביא למותו של אדם חף מפשע, 0.1% מכ-700,000 השוטרים בארהב זה 700 תפוחים רקובים, ואני מפקפק אם לא המעטת בהערכתך.

וראו גם:

Time to toss the ‘bad apples’ excuse.

וכאשר ההוראה להסיר את הפיקוח ממשטרות בעייתיותבאה מלמעלה, מהפיקוד העליון, זה מסתיים הרבה יותר גרוע.

ובמלים ישראליות: הם סגרו את המחששלהם, אשר בקדנציה הראשונה של ג’ורג’ בוש הבן ניהלה 12 חקירות שוטרים, בקדנציה הראשונה של ברק אובמה ניהלה 15 חקירות שוטרים, ואילו בשלוש וחצי שנותיו של טראמפ בבית הלבן ניהלה רק חקירה אחת.

אם נראה לכם שזה לא השפיע, ראו מה אמר, בוב קרול (Bob Kroll), נשיא איגוד השוטרים במיניאפוליס (אותה המיניאפוליס בה, שמונה חודשים לאחר מכן, נרצח ג’ורג’ פלויד, בידי השוטרים שהוא מנהיגם) באסיפת בחירות של טראמפ בחודש אוקטובר 2019, בשבחו את שינוי המדיניות עי טראמפ:

The Obama administration and the handcuffing and oppression of police was despicable,” Kroll said. “The first thing President Trump did when he took office was turn that around … he decided to start let cops do their job, put the handcuffs on the criminals instead of (on) us.”

ואם לא די בכך, אחרי הרצח הזה הוא עוד הרהיב עוז לבקר את המושל, את ראש העיר ומנהיגים אחרים על אופן טיפולם במהומות שאנשיו יצרו.

לפני שנמשיך, לא נעשה מלאכתנו שלמה לפני שנזכיר כי הריגת שחורים לאחמושים עי שוטרים בארהב הינה מכתמדינה שרק החמירה בתקופתו של טראמפ.

וראו גם:

Trump Killed Obama’s Police Reforms. Now He’s Getting What He Asked For;

As rage over killings of black Americans sweeps nation, DOJ has all but abandoned broad police investigations.

משבר ג’ורג’ פלויד: התוצאות

כאשר זורקים גפרור בוער לתוך חבית של חומרנפץ, אי אפשר לגלגל עיניים ולומר לחבית אנחנו מבינים את כאבך, אנחנו מכירים בזכותך להפגין נגד העוול שנעשה לך, אבל שומה עלייך להביע את כאבך בדרך מאופקת.

זה פשוט לא עובד.

זה לא עובד, משום שכאשר מצטברת מאסה קריטית, ההתפוצצות בואתבוא.

זה לא עובד, משום שיותר ויותר שחורים לא חמושים נקטלים עי שוטרים.

זה לא עובד, משום שזה נוגע לאוכלוסייה הכי דפוקה והכי מקופחת בארצות הברית, אשר גם במשבר הקורונה היא משלמת את מחירהמוות הרבה מעל חלקה היחסי באוכלוסיה הכללית.

והפעם זה אכן לא עבד.

זה לא עבד, ומה שהתחיל במיניאפוליס התפשט כאשר בשדה קוצים לכל רחבי ארצות הברית: מהומות, הצתות (כולל של תחנות משטרה וכלי רכב משטרתיים), ביזה, התנגשויות בין המפגינים למשטרה, הפרה מאסיבית של העוצר שהוכרז בערים רבות ברחבי ארהב.

משם המהומות הגיעו גם לשגרירויות ארהב בלונדון, ברלין וכנראה גם לשגרירויות ארהב במקומות אחרים בעולם – בעת כתיבתן של השורות האלה הדברים עדיין מתפתחים, ואיש לא יעז לתת תחזית איך ואיכן זה ייגמר, אבל בינתיים טראמפ מאבד שליטה, ואם יש צורך במשהו סמלי המבטא את מצבו הרי הוא החלטתם של מאבטחיו להוריד אותו לבונקר התתקרקעי שבבית הלבן, כאשר ההפגנות התקרבו לשם.

מזכיר משהו אצלנו?

ומה עושה דונאלד טראמפ, הקומנדראיןצ’יף?

במקום להרגיע את הרוחות הוא דווקא מלבה את הלהבות, ומאיים על המפגינים לשלוח אליהם vicious dogs and ominous weapons (“כלבים מרושעים וכלי נשק מבשרי רע“) וגם את המשמר הלאומי, הכל בתוספת אמירות בעלות היסטוריה גזענית, כגון “when the looting starts, the shooting starts”.

הוא לא יודע שפה אחרת. הוא מאבד שליטה על המצב. הרטוריקה שלו – גם יועציו הקרובים מזהירים אותו ממנה – גם מעידה על אבדן השליטה, וגם מחריפה אותו.

וראו גם: Trump envisioned ‘American carnage.’ Now, he’s got it.

איכן חשבוןהנפש, איכן קבלת האחריות?

דונאלד טראמפ יודע לנכס לעצמו את כל ההישגים שהגיעו במשמרת שלו, גם אם הם בושלו על ידי אחרים, כולל עי קודמו, ברק אובמה, כגון הירידה באבטלה, עד פברואר 2020, כפי שכבר ראינו לעיל.

את הכשלונות – איך לא – הוא מייחס לאחרים.

כך, למשל, הפיגור בהספקת ערכות הבדיקה לקורונה, אותו, כאמור לעיל, הוא ייחס לאובמה, למרות שבזמן כהונתו של זה, כאמור לעיל, הקורונה עדיין לא באה לעולם:

‘I don’t take responsibility at all’: Trump deflects blame for coronavirus testing fumble

By CAITLIN OPRYSKO

03/13/2020 06:32 PM EDT

President Donald Trump on Friday deflected blame for his administration’s lagging ability to test Americans for the coronavirus outbreak, insisting instead — without offering evidence — that fault lies with his predecessor, Barack Obama.

I don’t take responsibility at all,” Trump said defiantly, pointing to an unspecified “set of circumstances” and “rules, regulations and specifications from a different time”.

גם בקשר למותו של ג’ורג’ פלויד, ולכל ההפגנות והכאוס שבאו בעקבותיו, דונאלד טראמפ לא מקבל על עצמו שום אחריות, ואפילו את חשבוןהנפש הוא לא עושה. כדרכו הוא מייחס את הכל לאחרים, ובמקרה הזה חיציו מופנים – איך לא – אל השמאל הרדיקלי” (מן הסתם תרגוםגוגל לאנגלית של המילה סמול“).

אז אולי היו ארגוני שמאל שבחשו בנושא, אבל הכאב הוא אמיתי, ולכל היותר אפשר לדמות את התהליך הזה לפיצוץ של פצצה אטומית כאשר הדטונטורשלה הוא חומר נפץ קונבנציונלי.

גם גורמים אחרים בשרשרת האחריות, מהנשיא ומטה (שר המשפטים, מושל מינסוטה, ראש העיר מיניאפוליס) לא קיבלו אחריות על האירוע.

חריג לטובה הוא מפקד המשטרה במיניאפוליס, Medaria Arradondo, שירד אל העם, הכיר באחריות ארגונו לרצח הזה (“הוא מת בידיים שלנו“), ואף כרע ברך והתפלל במקום בו נהרג ג’ורג’ פלויד.

אף אחד לא מדבר על אחריותם של הממונים הישירים על הרוצח.

ועל הסקת מסקנות אישיות – קרי: התפטרות – בכלל לא מדברים.

שמענו בכל מקום בו ההפגנות חרגו מגדר הפגנות שקטות אמירות כגון אנו שותפים לרגשותיכם, אנו מבינים את צערכם, אך זו לא הדרך להפגין“, וגם טראמפ לא טמן ידו בצלחת הזאת, אבל אמירות כאלה אינן התרופה למגפה – הן אפילו אינן תרופת הרגעה קלה.

טראמפ לא מבין, לא מסוגל להבין, שאיומים על כלבים אכזריים וכו’ כבר לא מפחידים את האוכלוסיות החלשות שכבר אין להן מה להפסיד, ואולי גם אינן יודעות שום שפה אחרת“, או שהן יודעות שפה אחרת, שפת הדיבור והשכנוע, אבל, בהדרגה, הן מבינות שהאזניים אליהם הן מדברות – הן אלה שאינן מבינות שפה אחרת.

ומה עושה הקומנדראיןצ’יף, “מנהיג העולם החופשי“, “ווינסטון צ’רצ’יל של המאה ה-21”? מתחבא בבונקר (לא מטאפורה!) ומאשים את מושלי המדינות בגילוי חולשה“:

Man Who Spent the Weekend In A Bunker Demands “Weak” Governors “Dominate” Protesters.

על שולחנו של הנשיא הארי טרומן היה השלט המפורסם, The Buck Stops Here (גלגול האחריות נעצר כאן), אבל – כמקובל גם אצלנו, בישראל – גלגול האחריות נעצר בדרג השיןגימל.

משבר ג’ורג’ פלויד ומשברי הכלכלה והקורונה

המשותף לכל המשברים האלה הוא האחראי העליון: נשיא ארהב, דונאלד ג’יי טראמפ, ובעוד שלגבי הכלכלה והקורונה הוא לא הכין את שיעוריהבית, ולא נערך מראש לאפשרות הקריסה, הרי שבעניין תיפקודם של השוטרים הוא אף זירז את השבר, עי נסיגה ממדיניותו של הנשיא ברק אובמה, והפסקת הפיקוח על יחידות משטרה בעייתיות, כפי שהבאנו למעלה מכאן.

ובהקשר הזה אני מזכיר, וחוזר ומזכיר, את חוק הכלים השלובים.

משבר ג’ורג’ פלויד והקורונה

לקורונה יש השלכות על ההפגנות, ולהפגנות יש (או יכולות להיות) השלכות על הקורונה.

לבד מהלחצים המצטברים על האוכלוסיות הדפוקות, המסיכות נגד הקורונה מקשות על הזיהוי, ובכך סביר להניח שהן מגבירות את התעוזה של המפגינים.

מאידך, ככל שנראה מהצילומים של ההפגנות, ההקפדה על הריחוק החברתי נראית קצת רופפת, וזה עלול להגדיל את שיעורי ההדבקה בנגיף. השאלה היא, כמובן, אם זה יהווה לקחעבור המפגינים, או שוט בידיהם.

בעוד שבועיים אולי נדע את התשובה.

ההשלכות על מדינת ישראל

שוב ושוב אני מוצא את עצמי רואה את בנימין נתניהו כדונאלד טראמפ, מהדורתכיס“.

גם על כך שההישגים הכלכליים שנתניהו מתגאה ומתנאה בהם הם בסךהכל הישגים מדומים אשר צפיםעם הכלכלה האמריקאית, שהיא עצמה התאוששה בזכות אובמה מהמיתון הגדול, יוצא חלציו של הנשיא הרפובליקני הקודם, ג’ורג’ בוש הבן.

הפעם אני מדבר על הסיפוח שביבי רוצה לחולל.

אל תבינו אותי לא נכון: כמו כל ישראלי, גם אני משתוקק לשלום באיזורנו, אבל אני לא משתייך לאלה הרואים את עצמם מחנה השלום“. ההיפך הוא הנכון: אני איש ארץ ישראל הכי שלמה שאפשר.

אני בעד מדינת ישראל השלמה, מג’יברלטאר והמגרב במערב, ועד קמצ’טקה במזרח – בתנאי שזה יהיה בחינם. אני מוכן אפילו שזה יהיה תמורת שערה משערות ראשו של ילד יהודי” (היא תצמח מחדש, אל דאגה), אבל ככל שהמחיר עולה, אני קונה פחות.

אני לא יודע מה תהיינה ההשלכות של הסיפוח בשטחים“, כי אין לי המומחיות הדרושה לכך, אבל כשאני רואה מה שקורה בארהב, וכשאני יודע מה הלוך הרוחות בשטחי הרשפ, אני חושש מאינתיפאדתהאינתיפאדות.

מאידך לא אתפלא אם ביבי יקבל רגליים קרות, כמו שקיבל המודללחיקוי שלו, דונאלד טראמפ, אשר איים על השליט הצפון קוריאני, קים ג’ונג און, ב-” fire, fury and frankly power the likes of which this world has never seen before“, וההמשך ידוע.

הבעייה של ביבי היא שהוא, מן הסתם, מריח את קץ שלטונו של חברו, דונאלד טראמפ, וכל מה שחשוב לו הוא לגמור מהר, ולרוץ לספר לחבר’ה.

בכל מקרה, תזכרו שאמרתי לכם.

Disclaimer

אחרי שהמאמר הזסה כבר היה מוכן לרדת לדפוס, עצרתי אותו כמה פעמים בגלל ההתפתחויות, אשר משיגות זו את חברתה בקצב בלתי נתפס.

לא מן הנמנע, איפוא, שעד שתקראו אותו הוא כבר יהיה מיושן.

בכל מקרה, אני לא מחזיר את הכסף.

____________

לממשלת ישראל: נא למחוק את השם “טראמפ” ממפת הארץ!

הסדרה הקודמת – מומלץ לקרוא כמה שיותר, למי שהדברים לעיל מהווים הפתעה בשבילו:

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב: מבוא ותוכן העניינים

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (א): פה ענק, מוח זעיר, בלי כל מימשק ביניהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ב): העכברים עוזבים את הספינה הטובעת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ג) טראמפ וישראל, תחזית לשנה השמינית – אם הוא יגיע לכך

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ד): האם מהלך השגרירות טוב ליהודים, או רק לטראמפ?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ה): על הצהרת ירושלים ומהלך השגרירות – אני רק שאלה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ו): אין לו אלוהים זולת הכסף

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ז): שאלת המיליון דולר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ח): קרית האמת על שם דונאלד טראמפ

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ט): אצל ברק אובמה זה לא היה קורה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (י): האם השקרן המושחת הזה מקיים הבטחות”?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יא): האם ניתן להשוות בין טראמפ לאדולף היטלר?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יב): נשיא המדינה מאחל יום זיכרון שמח

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יג): נאוםתשובה לפרופחובב טלפז, מעריץ עיוור

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יד): לאיזו רמה של אידיוטיות אפשר עוד להגיע?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טו): שקרים ללא בושה, עלבון לאינטליגנציה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טז): חוטף ילדים, וסוחר בהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יז): נאוםתשובה לאסתר שניאורסון גרי, מעריצה עיוורת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יח): ווינסטון צ’רצ’יל של המאה ה-21 שולל את הסיווג הביטחוני מראשי המוסד והשב”כ לשעבר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

וראו עוד:

מדינת ישראל מפסקת רגליה לפני דונאלד טראמפ

איילת הכושלת (א): עד אנה יכולה הטיפשות להגיע?

למתמוגגי דונאלד טראמפ: זכרו את אופורית ששת הימים!

האם מהלך השגרירות של דונאלד טראמפ טוב ליהודים, או רק לטראמפ? נאוםתשובה לידידי משה, עורךדין

על טראמפ וירושלים נאוםתשובה לעופר דרורי

אביחי מולר, רוברט ס’ מנדלבליט

ציפי לבני ומחמוד עבאס מנהלים שיחות מדיניות (דוקודרמה)

Tsipi Livni and Mahmoud Abbas Talk Peace

מדינת ישראל ודונאלד טראמפ: נא להנמיך ציפיות! (עדכון)

אהרן ברק, ברק טראמפ, דונאלד אובמה: תחזית לתוצאת המפגש בין בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ

Benjamin Abbas, Mahmoud Trump and Donald J. Netanyahu Make Peace in the Middle East

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר