לממשלת ישראל: נא למחוק את השם “טראמפ” ממפת הארץ!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57710

לממשלת ישראל: נא למחוק את השם טראמפממפת הארץ!

מדינת ישראל לא חיכתה לסיום כהונתו של דונאלד טראמפ, כדי לקבל פרספקטיבה רחבה לדעת אם וכיצד יש להנציח את שמו *** עכשיו, כשאנחנו וכל העולם כבר למדנו מי זה טראמפ, אנחנו במצב מביך מאוד *** מביך במיוחד לאור הדרישה החלופית, שתמצאו בסוף: אם מוכרחים טראמפ – מקל וחומר יש להעניק את אותו הכבוד גם לריצרד ניקסון, שהציל אותנו מחורבן הבית השלישי

שמחה ניר, עוד

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

בן 81 שנים אנוכי היום (15.6.2020), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

ביום 5.3.2021 שלחתי לממשלת ישראל, לעירית פתח תקוה ולעירית קרית ים, את המכתב הזה (מבוא והסבר, ראו כאן).

נראה כיצד הם יגיבו.

שמחה ניר, עוד

www.quimka.net

www.quimka.com

www.grunis.com

quimka@quimka.com

5.3.2021

לכבוד

ממשלת ישראל                עירית פתח תקוה                עירית קרית ים

משרד ראש הממשלה       העלייה השנייה 1                  שדמשה שרת 10

ירושלים                            פתח תקוה                            קרית ים

נכבדי,

הנדון: רמת טראמפ ועוד

אני פונה אליכם בקריאה לבטל את החלטותיכם לקרוא אתרים על שמו של דונאלד ג’יי טראמפ, נשיאה לשעבר של ארצות הברית.

הכוונה היא, בראש וראשונה, ליישוב רמת טראמפברמת הגולן, לכיכר טראמפבפתח תקווה, לפארק טראמפבקרית ים, וכן לכל אתר או מיזם אחר על שמו – אם כבר קבעתם כאלה, וכן להימנע מכל פעולה אחרת הבאה לחלוק לו כבוד.

קריאת מקומות על שמו של טראמפ מבאישה את ריחה של מדינת ישראל – בעיני העולם כולו, בעיני יהודי ארה”ב ובעינינו עצמנו.

על ניסיון הפוטש של טראמפ הגזען

אירועי הקפיטול ב-6.1.2021, הם רק הביטוי האחרון לחרפה שהוא המיט על עצמו ועל העם האמריקאי, והם הזכירו לרבים את הפיכתהנפל של המפלגה הנאצית בראשות אדולף היטלר, הידועה בשמות Beer Hall Putsch או Munich Putsch, בשנת 1923, שהייתה אולי יריית הפתיחהלעלותו של היטלר לשלטון, עשר שנים לאחר מכן.

ניפוץ חלונות הקפיטול עי האספסוף המוסת עי טראמפ הזכיר לרבים גם את הKristallnacht, הוא ליל הבדולח, הזכור לרע.

אין להתעלם גם מתמיכתו של טראמפ בחברת הקונגרס הגזענית והאנטישמית Marjorie Taylor Greene, אותה הוא הגדיר כfuture Republican star“.

אין בכוונתי לפרט יותר בשלב הזה – אנשי המקצוע (הלאפוליטיים) של משרד החוץ, העומדים לרשותכם, ייטיב ממני לפרט את כל מעלליו במשך ארבע שנות נשיאותו, ובמיוחד את מה שהוא עשה בקשר לבחירות, החל מכמה חודשים לפני הבחירות, כאשר התמיכה בו ירדה לשפל המדרגה, וכבר אז הוא הכריז שאם הוא יפסיד בבחירות, הן תהיינה rigged ומשם ועד האינתיפאדה על הקפיטול שמלבד הפגיעה במוסדות העליונים של הדמוקרטיה האמריקאית, היא גם עלתה בחייהם של שבעה בני אדם אחד מהם שוטר במשטרת הקפיטול, ושני שוטרים נוספים ששמו קץ לחייהם בעקבות האירוע וכן בפציעתם של עוד כ-140 שוטרים.

יחד עם זאת, אני מצרף לפנייתי זו תעתיק נאומו של מיצ’ מקקונל, מנהיג הסיעה הרפובליקנית בסנאט האמריקאי, על אחריותו האישית של טראמפ לאינתיפאדה על הקפיטול.

לא מאהבת ציון

אני גם לא רוצה להתייחס לשאלה אם פועלו של טראמפ בקשר לישראל כאן היה לטובת ישראל או לרעתה, כי זו שאלה פוליטית תלוייתהשקפה, ואני לא נכנס לשאלות פוליטיותנטו הקשורות למחלוקות הפוליטיות הפניםישראליות.

אני מדבר רק על כך שכל מה שטראמפ עשה, לא היה מאהבתישראל, אלא מאהבתעצמו, וכדי לרצות את הבייסהאבנג’ליסטי שלו. כך, למשל, ראו מה שטראמפ אמר על עצמו, באוגוסט 2020:

We moved the capital of Israel to Jerusalem,” Trump said, “That is for the Evangelicals. You know it is amazing with that. The Evangelicals are more excited about that than Jewish people. It is incredible. But we did. We did that. And Golan Heights, do not forget Golan Heights.”

שימו לב שלא רק את השגרירות האמריקאית הוא העביר לירושלים בשביל האבנגליסטים שלו גם את בירת ישראל הוא העביר לירושלים, ברוב טובו וחסדו.

גגלו trump jerusalem evangelicals ותמצאו את זה עשרות פעמים.

וזה לא היה הדבר היחיד שטראמפ שאמר על עצמו. כך, למשל, הוא אמר I’m the only one that matters“, חיזוק לכך שלא על טובת מדינת ישראל הוא חשב, אלא על טובתוהוא.

זהו טראמפ אשר הרס כלאחריד את מדיניות ארהב זה עשרות בשנים: לשמור על נייטראליות בסכסוך הישראליפלשתינאי. כאמור לעיל אני לא אתייחס לשאלה אם זה היה טוב לישראל – לארצו שלו, שלהגנה על האינטרסים שלה הוא נבחר לנשיאות, זה היה רע מאוד, ונשיא שרע לארצו, ופועל למען עצמו על חשבונה – אינו יכול להיות טוב לישראל.

תומך האנטישמים, ונתמך על ידם

אחטא לאמת אם לא אזכיר את הרומןשלו עם הארגון האנטישמי The White Supremacy, אשר צעדו ברחובות שארלוטסוויל, וירג’ניה, בקריאות Jews will not replace us, אירוע אשר נגמר ברציחתה של מפגינתנגד, ועל כך אמר טראמפ: There are very fine people on both sides.

ולא נשכח את חולצת CAMP AUSCHWITZ עם התרגום ל Arbeit macht frei זו “רוח המפקדהמרחפת על פני הקפיטול.

וכמובן שנזכיר פעם נוספת את הגזענית האנטישמית Marjorie Taylor Greene, אותה טראמפ הכתיר כfuture Republican star“.

ובל נשכח את הגזענות שלו, את העדפת מהגרים מארצות כמו נורווגיה, ולא מshithole countries (כך!!!). תארו לעצמכם שהוא היה מקים את מדינת ישראל – נחשו את מי הוא היה מעלה לארץ, ואת מי לא.

ואם בבחירות האחרונות כ-80% מיהודי ארהב תמכו ביריבו הדמוקרטי, ג’ו ביידן, זה לא מאנטישמיות” (רבים מהם תורמים לישראל, מבקרים בה תדירות, ואף שולחים את בניהם לשרת בצהל), אלא מהבנה שטראמפ הוא בושה לארהב, בושה לישראל, בושה ליהדות.

האם ישראל חייבתמשהו לטראמפ?

לא, אנחנו לא חייבים לו דבר: הוא ניצל אותנו לצרכיו הפוליטיים, אנחנו ניצלנו אותו לצרכינו הפוליטיים, הוא הלך והשאיר אחריו מדינה מנודה, אדמה חרוכה, אומה מדממת, מפלגה מפולגת. קנה את אהבתנו בנזיד שגרירות ועוד כמה נזידים, וכיום הוא כבר לא יכול לתת לנו דבר, ואנחנו כבר לא יכולים לתת לו דבר – כל צד נתן וקיבל, נוצל וניצל, ואפשר לראות את החשבון איתו כמקוזז וסגור.

ואסיים במה שאמר עליו קולין פאוול, שהיה מזכיר המדינה בתקופת הנשיא הרפובליקני ג’ורג’ בוש הבן: Trump is a national disgrace and an international pariah”.

הדברים האלה נאמרו בתקופת הקמפיין הראשון של טראמפ (2016), אבל הם ירדפו אותו עד יומו האחרון, וגם ההיסטוריה לא תשכח אותו לעולם (במהלך כהונתו ההיסטוריונים של הנשיאות בארהב דירגו אותו בין שלושת הנשיאים הגרועים ביותר של ארהב – והטענה נגדם הייתה שצריך לתת לו לסיים לפחות את הקדנציה הראשונה, אבל מסתמן שהשנה האחרונה שלו (פעמיים אימפיצמנט, ניהולו הכושל את משבר הקורונה, והאינתיפאדה על הקפיטול) תמצב אותו סופית כנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארהב.

האם מדינת ישראל חייבת משהו למפלגה הרפובליקנית?

אין לי שום בעייה עם המפלגה הזאת. תקראו יישוב בשם רמת המפלגה הרפובליקנית, תקראו על שמה כיכרות, רחובות, תחנות רכבת, פארקים, ספריות – אין לי שום בעיה עם זה, ואם לא תתנו את אותו הכבוד גם למפלגה הדמוקרטית – זה יהיה עניין פוליטינטו, מסוג העניינים שאני לא נוגע בהם, ואני משאיר אותם לאחרים לענות בהם.

אבל מפלגת טראמפ אינה המפלגה הרפובליקנית אותה אנחנו מכירים ומוקירים, אלא פורשי המפלגה הקוראים לעצמם מפלגת טראמפיהיה חלקם במפלגה אשר יהא – ומתיימרים להיות המפלגה הרפובליקנית בעודם תוקפים את המימסד הרפובליקני.

לא אכביר במלים על ההשתלטות העויינת של טראמפ על המפלגה הרפובליקנית, וזה לא מה שאני אומר עליו, זה מה שאמר עליו חתנו ויועצו הבכיר, ג’ארד קושנר (Trump executed a ‘hostile takeover’ of the Republican Party), זה מה שאומרים בני משפחתו ושאר נאמניו של טראמפ, אשר דבקים בו, ומכריזים אנחנו מפלגת טראמפ“, וזה מה שאומרים עליו גם נאמניו הישראליים אלה שגם היום עדיין מאמינים לו שהבחירות נגנבוממנו.

על פולחן האישיות של מפלגת טראמפ

זה עגל הזהבשהם הציבו לכבודו של טראמפ בוועידת הCPAC באורלנדו, פלורידה, סוף פברואר, השנה, לקראת נאומו הראשון לאחר שגורש מן העיר, ועידה בה התחרו כל הדוברים על מי ילקק לו יותר, והוא המשיך להפיץ את השקר שהבחירות נגנבו ממנו:

והשאלה היא אם העם היהודי עדיין לא הפנים את לקחי עגל הזהב המקורי. האם עבודתהאלילים הזאת עולה בקנה אחד עם ערכי היהדות?!

והייתם צריכים לעקוב אחרי הדיונים בוועידה הזאתאיזו חנופה, איזו התיישרותעם הדיקטטור, מחשש שהוא ישים קץ לקריירה הפוליטית של כל מי שלא יכרע לרגלי עגלהזהב הזה!

לא, זה לא יהודי, וכשם שאנחנו לא חייבים דבר לטראמפ – כך גם למפלגת טראמפ אנחנו לא חייבים דבר.

דונאלד טראמפ כחלאתאדם

ארצות הברית נוסדה כמדינת מהגרים, ונבנתה עי מהגרים.

גם טראמפ עצמו בן למשפחת מהגרים, אשתו מהגרת, והוריה קיבלו את אזרחותם האמריקאית בזכותה זה מה שנקרא בארהב chain migration, מוסד שטראמפ ניסה לבטל לגבי כולי עלמא חוץ מאשתו והוריה.

במשך השנים, מסיבות שונות, הצטברו בארהב כ-11 מיליון מהגרים לא חוקיים, שנכנסו לארהב כדין, או שלא כדין, אבל לא הסדירו את המשך שהייתם כדין, ובמהלך השנים התערו בחברה האמריקאית, רכשו מקצוע ואף השכלה האקדמית, ביצעו עבודות שהאמריקאים כנראה לא אהבו לעשות, החליפו כוחאדם מזדקן, תרמו לצמיחה הכלכלית, וגם שילמו מסים כשם שכל אדם הנמצא בארהב כדין או שלא כדין משלם את מיסיו.

חלקם הובאו לארהב עי הוריהם בהיותם ילדים, גדלו בה, מדברים רק אנגלית, ואין להם ארץ אחרת, או שפה אחרת.

כולם קיימו את מצוות לבנות ולהיבנות בה“.

לפי משאל גאלופ בשנת 2020, כ-77% מהאמריקאים סבורים כי ההגירה היא טובה לארצם.

שיעור דומה של אמריקאים תומך בהסדרת מעמדם של המהגרים הלא חוקיים, אבל לטרמפ זה מפריע: הוא, כאמור, רוצה מהגרים רק מארצות כמו נורבגיה, ולא מshithole countries, רוב המהגרים תומכים דווקא במפלגה היריבה, וחוץ מכך זה נושא שקל לשווק אותו באסיפות הבחירות שלו (עם סיסמאותרחוב כגון הם מביאים פשע, הם מביאים סמים, הן אונסים את בנותינו” – כזבים חסרישחר, כאשר המחקרים מראים כי המהגרים פושעים פחות, ורק בדור השלישי הם משתוויםלאוכלוסייה המקומית).

כל האמור לעיל בא כהקדמה לחידוש המזעזע של טראמפ: הפרדת ילדים מהוריהם, החזקתם בכלובים, ופיזורם ברחבי ארהב כדי לחבל באפשרות לאחד אותם בחזרה עם משפחותיהם והכל למטרות הרתעהשל מבקשימקלט, אשר לפי הדין האמריקאי אין לגרשם.

Overcrowding of families observed by Office of Inspector General on June 10, 2019, at Border Patrol’s McAllen, Texas station

כך הופרדו אלפי ילדים מהוריהם. ממשל טראמפ הכריז כי ניתן יהיה לאחד ילדים כאלה עם משפחותיהם בלחיצת כפתור“, אולם אחרי ארבע שנות נשיאותו עדיין נותרו מאות ילדים שהממשל לא הצליח לאתר את הוריהם (ספק אם בכלל ניסה).

וכך נראה טראמפ בעיני בני ארצו, בעקבות טביעתם למוות של אב וביתו, בדרך אל החופש:

כשאני אומר בני ארצואני לא מתכוון לאספסוףטראמפ, אשר דגימותאקראיממנו ראינו בקפיטול ב-6.1.2021 ובכנס הCPAC באורלנדו, פלורידה, בסוף חודש פברואר, 2021.

ותודה לדונאלד גיי טראמפ, אשר הכשיר את השימוש במילה אספסוף“, שעד כה הייתה בגדר משהו גס“.

ולחלאתהאדם הזה אתם רוצים לחלוק כבוד?

האם אתם מבינים מה אתם עושים?!

אפרופו שקרים

השקר שטראמפ מפיץ לפיו הבחירות נגנבוממנו, עליו דיברנו לעיל ואותו הוא ממשיך להפיץ, אינו השקר היחיד שלו.

הוושינגטון פוסט ניהל מעקב שוטף אחרי השקרים שלו, ובסיום כהונתו מאגר הנתונים של העיתון מנה 30,573 (שלושים אלף, חמש מאות שבעים ושלושה!) שקרים והטעיות.

הוסיפו את זה לכל האמור לעיל. הוסיפו את זה לאמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה“.

אפשר היה להמתין קמעה

במדינת ישראל ישנם רק שני יישובים על שם נשיאי ארהב:

הראשון הוא כפר טרומן, לכבודו של הנשיא הארי סטרומן, שהיה הראשון להכיר במדינת ישראל. היישוב הוקם בשנת 1949, ובשנת 1950 הוסב שמו מבני הראל לשמו הנוכחי כנראה שאז עדיין לא גובשה המסורת שלא להנציחאישים בעודם בחיים, וטרומן אפילו לא סיים את כהונתו כנשיא ארהב.

השני הוא רמת טראמפ, יישוב שקםלפני שבכלל הוחלט על הקמתו, ולפני שגם היו האישורים לכך, וקריאתו על שם טראמפ הייתה בשיא הטראמפופוריה הישראלית ולפני שהעם היושב בציון הספיק ללמוד מי זה טראמפ, ולאיזה מעמד הוא עתיד להגיע הן בארצו, והן בקהילה הביןלאומית.

כפר הנוער גבעת וושינגטון, אגב, הוקם לפני פרוץ המדינה, בשנת 1946, עי הקהילה היהודית בוושינגטון די.סי., ומי שרוצה לראות בכך ציד שתי ציפורים בירייה אחת זה אכן אפשרי, אבל הנשיא גורגוושינגטון כבר לא היה אז בחיים, כמה שבועות, וכנראה שהוא גם לא תרם רבות לתקומתה של מדינת ישראל.

הגיע הזמן לשים קץ לכל אפשרות לקרוא מקומות על שם אישים בעודם בחייהם.

הסתכלו קדימה, בבקשה, ראו את הנולד

צריך להביא בחשבון את שנות המאסר אשר צפויות לו – בראש ובראשונה על ההסתה להפיכה שהגיע לשיאה באינתיפאדה על הקפיטול, אבל מחכות לו חקירות פליליות לא מעטות – חלקן כבר מתנהלות – בכל מיני תחומים.

איך תרגישו – איך תרגיש מדינת ישראל, איך נרגיש כולנו – אם נתעורר לקיים את מה שאני מזמין אתכם לעשות היום רק אחרי שהוא ייכנס לכלא לשנים רבות, ויוקע לא רק עי הקהילה הבינלאומית, אלא גם עי אזרחי ארצוהוא, ואפילו עי הציבור בישראל – אשר סוףסוף יבין עם מי היה לו עסק?

עד מתי תצטרך מדינת ישראל לעבור לצד השני של הרחובמרוב בושה, כאשר היא פוגשת בדרכה את הקהילה הבינלאומית?

האם לא עדיף לנו לראות את הנולד, במקום להיגרר אחריו?

ואם כבר דיברנו על איך תזכור אותו ההיסטוריה – וממילא איך היא תזכור גם אותנו, בבחינת אמור לי מי ידידיך, ואומר לך מי אתה” – חישבו באיזה מצב אומלל יעמוד מורה להיסטוריה אשר ישבח את טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, והתלמידים ישאלו אותו שאלות קשות ומביכות.

לא, אני לא מציע להחזיר את מה שטראמפ נתן לנו, אבל על אנשים כמותו אפשר לומר שאם מוכרחים לקבל מהם מתנות, צריך לעשות זאת בסמטה חשוכה, באין רואה, ולא במצהלות אדירים, כמו שעשינו ועדיף למזער את הנזקים בדרך המוצעת על ידי כאן.

לחלופין

ואחרוןאחרון, למקרה שבכל זאת אינכם נענים לקריאתי, לחלופין אני קורא לכם להעניק את אותה ההוקרה גם לנשיא ארהב לשעבר, ריצ’רד ניקסון, אשר, במלחמת יום הכיפורים, הציל את מדינת ישראל מחורבן הבית השלישי, וזה הרבה יותר מהמחוות הסמליות של דונאלד טראמפ.

אכן, גם ניקסון סיים את הקריירה שלו בנסיבות לא מכובדות, אבל יש הבדל בין פרשת ווטרגייט לבין ניסיון הפוטש של נשיא שהודח על ידי העם, כנגד מוסדות השלטון העליונים, בעודו מכהן עד להשבעת הנשיא שנבחר תחתיו.

ולא זו בלבד, אלא שניקסון הבין שעליו לפרוש בגין חטאיו, ואילו טראמפ היה – ונשאר – a sore loser, אשר, אחרי שהוא נזרק מכל המדרגות בבושת פנים ביותר למעלה מ-60 הליכים (כולל בביהמש העליון, וכולל עי שופטים שהוא עצמו מינה) – הוא החליט לקחת את החוק לידיים, ולבצע פוטש נגד המשטר הדמוקרטי האמריקאי.

ואם כבר דיברנו על הסקאלהההיסטורית, בה טראמפ נמצא בתחתית ניקסון, לעומתו, נמצא בסביבת המקום ה-28 – 29 מלמעלה (מתוך 44 נשיאים, כאשר הנשיא גרובר קליבלנד כיהן פעמיים לארצופות, ולצורך מניין הנשיאים הוא נספר פעמיים) בזכות כמה דברים טובים שהוא בכל זאת עשה למען ארצו, ולא למען עצמו.

ואתם יודעים מה?

אם אתם מציגים לי תצהיר של הדרג המקצועי במשרד החוץ, האומר כי ההוקרה הנמשכת של מדינת ישראל את דונאלד טראמפ, גם כיום, אכן משפרת את מעמדנו בקהילה הביןלאומית, וכן גם תצהיר של הדרג המקצועי במשרד החינוך, האומר כי דונאלד טראמפ הוא אכן מודל חינוכי, אשר לאורו ראוי לחנך את ילדי ישראל – אם את אלה אתם מציגים לי, אני לא הולך לבגץ, ומשאיר את הנושא לשיפוטם של הקהילה הבינלאומית, ושל יהודי ארהב.

כן, אני יודע שאתם לא ממש מפחדים מהבגץ, שהרי לא על נקלה יתערב בית משפט זה בשיקוליה של הרשות המוסמכת“, אבל זכרו את בגץ ניר גלילי.

בכבוד רב,

שמחה ניר, עו”ד

נספח: דברי הסנאטור מיצ’ מקקונל, מנהיג הסיעה הרפובליקנית, על דונאלד טראמפ, במליאת הסנאט:

Mitch McConnell: (00:00)
Mr President.

Speaker 2 : (00:01)

The Republican leader.

Mitch McConnell: (00:04)

January 6th was a disgrace. American citizens attacked their own government. They use terrorism to try to stop a specific piece of domestic business they did not like. Fellow Americans beat and bloodied our own police. They stormed the center floor. They tried to hunt down the Speaker of the House. They built a gallows and chatted about murdering the vice president. They did this because they’d been fed wild, falsehoods by the most powerful man on earth because he was angry. He lost an election. Former President Trump’s actions preceded the riot or a disgraceful dereliction of duty. The House accused the former president of quote “Incitement”. That is a specific term from the criminal law. Let me just put that aside for a moment and reiterate something I said weeks ago. There’s no question, none, that President Trump is practically and morally responsible for provoking the events of the day. No question about it.

Mitch McConnell: (01:46)
The people who stormed this building believed they were acting on the wishes and instructions of their president and having that belief was a foreseeable consequence of the growing crescendo of false statements, conspiracy theories, and reckless hyperbole, which the defeated president kept shouting into the largest megaphone on planet Earth. The issue is not only the president in temperate language on January 6th. It is not just his endorsement of remarks in which an associate urged quote “Trial by combat”. It was also the entire manufactured atmosphere of looming catastrophe. The increasingly wild myths about a reverse landslide election that was somehow being stolen. Some secret coup by our now president.

Mitch McConnell: (03:09)
Now I defended the president’s right to bring any complaints to our legal system. The legal system spoke, the electoral college spoke. As I stood up and said, clearly at that time, the election was settled. It was over, but that just really opened a new chapter of even wilder and more unfounded claims. The leader of the free world cannot spend weeks thundering that shadowy forces are stealing our country and then feign surprise when people believe him and do reckless things. I sadly many politicians sometimes make overheated comments or use metaphors. We saw that. That unhinged listeners might take literally, but that was different. That’s different from what we saw. This was an intensifying crescendo of conspiracy theories orchestrated by an outgoing president who seemed determined to either overturn the voter’s decision or else torch our institutions on the way out. The unconscionable behavior did not end when the violence actually began.

Mitch McConnell: (04:47)
Whatever our ex president claims he thought might happen a day, whatever right reaction he’s says he meant to produce by that afternoon we know he was watching the same live television as the rest of us. A mob was assaulting the Capitol in his name, these criminals who are carrying his banners, hanging his flags and screaming their loyalty to him. It was obvious that only President Trump could end this. He was the only one who could. Former aides publicly begged him to do so. Loyal allies frantically called the administration. The president did not act swiftly. He did not do his job. He didn’t take steps so federal law could be faithfully executed and order restored. No, instead, according to public reports, he watched television happily as the chaos unfolded. He kept pressing his scheme to overturn the election. Now, even after it was clear to any reasonable observer that Vice President Pence was in serious danger. Even as the mob carrying Trump banners was beating cops and breaching perimeters their president sent a further tweet, attacking his own vice president.

Mitch McConnell: (07:07)
Now predictably and foreseeably under the circumstances, members of the mob seemed to interpret this as a further inspiration to lawlessness and violence not surprisingly. Later, even when the president did halfheartedly began calling for peace he didn’t call right away for the riot to end. He did not tell the mob to depart until even later. And even then with police officers bleeding and broken glass covering Capitol floors, he kept repeating election laws and praising the criminals. In recent weeks, our ex-president’s associates have tried to use the 74 million Americans who voted to reelect him as a kind of human shield against criticism. Using the 74 million who voted for him as kind of a human seal shield against criticism. Anyone who decries his awful behavior is accused of insulting millions of voters. That’s an absurd deflection. 74 million Americans did not invade the Capitol, hundreds of rioters did. 74 million Americans did not engineer the campaign of disinformation and rage that provoked it. One person did, just one.

Mitch McConnell: (09:13)
I’ve made my view of this episode very plain, but our system of government gave the Senate a specific task. The Constitution gives us a particular role. This body is not invited to act as the nation’s overarching moral tribunal. We’re not free to work backward from whether the accused party might personally deserve some kind of punishment. Justice Joseph Story, our nations first great constitutional scholar, as he explained nearly 200 years ago, the process of impeachment and conviction is a narrow tool. A narrow tool for a narrow purpose. Story explained this limited tool exists to quote, “Secure the state against gross official misdemeanors”, end quote. That is to protect the country from government officers. If President Trump were still in office, I would have carefully considered whether the House managers proved their specific charge. By the strict criminal standard the president’s speech probably was not incitement.

Mitch McConnell: (10:58)
However, in the context of impeachment, the Senate might have decided this was acceptable shorthand for the reckless actions that preceded the riot. But in this case, the question is moot because former President Trump is constitutionally not eligible for conviction. Now this is a close question. No doubt. Donald Trump was the president when the House voted. Though, not when the House chose to deliver the paper. Brilliant scholars argue both sides of this jurisdictional question. The text is legitimately ambiguous. I respect my colleagues who’ve reached either conclusion. But after intense reflection, I believe the best constitutional reading shows that article two, section four, exhausts the set of persons who can legitimately be impeached, tried, or convicted. It’s the president, it’s the vice-president and civil officers. We have no power to convict and disqualify a former office holder who is now a private citizen.

Mitch McConnell: (12:42)
Here is article two, section four, quote, “The president, the vice-president and all civil officers of the United States shall be removed from office on impeachment for and conviction of treason, bribery, or other high crimes and misdemeanors,” end quote. Now, everyone basically agrees that the second half of that sentence exhausts the legitimate grounds for conviction. The debates around the Constitution’s framing make that abundantly clear. Congress cannot convict for reasons besides those. It therefore follows that the list of persons in that same sentence is also exhausted. There’s no reason why one list would be exhaustive, but the other would not. Article two, section four must limit both why impeachment and conviction can occur and to whom if this revision does not limit impeachment and conviction powers then it has no limits at all. The House has sole power of impeachment and the Senate’s sole power to try all impeachments, would create an unlimited circular logic empowering Congress to ban any private citizen from federal office.

Mitch McConnell: (14:25)
Now, that’s an incredible claim, but it’s the argument of the House managers seem to be making. One manager said the House and Senate have quote, “Absolute unqualified, jurisdictional power”, end quote. Well, that was very honest because there is no limiting principle in the constitutional text that would empower the Senate to convict former officers that would not also let them convict and disqualify any private citizen, an absurd end result to which no one subscribes. Article two section four must have force. It tells us the president, the vice president, and civil officers may be impeached and convicted. Donald Trump’s no longer the president. Likewise, the provision states that officers subject to impeachment and conviction shall be removed from office if convicted. Shall be removed from office, if convicted. As Justice Story explained, the Senate upon conviction is bound, in all cases, to enter a judgment of removal from office. Removal is mandatory upon conviction.

Mitch McConnell: (16:01)
Clearly he explained that mandatory sentence cannot be applied to someone who’s left office. The entire process revolves around removal. If removal becomes impossible, conviction becomes insensible. In one light it certainly does seem counterintuitive that an office holder can elude Senate conviction by resignation or exploration of term, an argument we heard made by the managers. But this underscores that impeachment was never meant to be the final forum for American justice. Never meant to be the final forum for American justice. Impeachment conviction and removal are a specific intra-governmental safety valve. It is not the criminal justice system where individual accountability is the paramount goal. Indeed Justice Story specifically reminded that while former officials were not eligible for impeachment or conviction, they were, and this was extremely important, still labile to be tried and punished in the ordinary tribunals of justice. Put another way in the language of today, President Trump is still liable for everything he did while he was in office as an ordinary citizen. Unless the statute of limitations is run, still liable for everything he did while he was in office.

Mitch McConnell: (18:04)
Didn’t get away with anything, yet. Yet. We have a criminal justice system in this country. We have civil litigation and former presidents are not immune from being accountable by either one. I believe the Senate was right not to grab power the Constitution doesn’t give us. And the Senate was right not to entertain some light speed sham process to try to outrun the loss of jurisdiction. It took both sides more than a week just to produce their pre-trial briefs. Speaker Pelosi’s own scheduling decisions conceded what President Biden publicly confirmed, a Senate verdict before inauguration day was never possible. Now, Mr. President this has been a dispiriting time, but the Senate had done our duty. The framers’ firewall helped held up again. Oh, in January the sixth, we returned to our posts and certified the election. We were uncowed. We were not intimidated. We finished the job. And since then we resisted the climber to defy our own constitutional guardrails in hot pursuit of a particular outcome.

Mitch McConnell: (19:48)
We refused to continue a cycle of recklessness by straining our own constitutional boundaries in response. The Senate’s decision today does not condone anything that happened on or before that terrible day. It simply shows that senators did what the former president failed to do. We put our constitutional duty first.

ג’ו ביידן, מבט מקרוב (א): Welcome, Sleepy Joe

ג’ו ביידן, מבט מקרוב (ב): ביבי, תגיד תודה לביידן!

_______________

אמריקה אחרי טראמפ (א): איך למנוע מגו ביידן את כהונת הנשיא ה-46?

____________

דונאלד טראמפ למתקדמים

דונאלד טראמפ למתקדמים (א): הכישלונר מאבד שליטה

דונאלד טראמפ למתקדמים (ב): תפילה לשלומו

הסדרה הקודמת – מומלץ לקרוא כמה שיותר, במיוחד למי שהדברים לעיל מהווים הפתעה בשבילו:

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב: מבוא ותוכן העניינים

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (א): פה ענק, מוח זעיר, בלי כל מימשק ביניהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ב): העכברים עוזבים את הספינה הטובעת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ג) טראמפ וישראל, תחזית לשנה השמינית – אם הוא יגיע לכך

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ד): האם מהלך השגרירות טוב ליהודים, או רק לטראמפ?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ה): על הצהרת ירושלים ומהלך השגרירות – אני רק שאלה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ו): אין לו אלוהים זולת הכסף

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ז): שאלת המיליון דולר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ח): קרית האמת על שם דונאלד טראמפ

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ט): אצל ברק אובמה זה לא היה קורה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (י): האם השקרן המושחת הזה מקיים הבטחות”?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יא): האם ניתן להשוות בין טראמפ לאדולף היטלר?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יב): נשיא המדינה מאחל יום זיכרון שמח

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יג): נאוםתשובה לפרופחובב טלפז, מעריץ עיוור

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יד): לאיזו רמה של אידיוטיות אפשר עוד להגיע?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טו): שקרים ללא בושה, עלבון לאינטליגנציה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טז): חוטף ילדים, וסוחר בהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יז): נאוםתשובה לאסתר שניאורסון גרי, מעריצה עיוורת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יח): ווינסטון צ’רצ’יל של המאה ה-21 שולל את הסיווג הביטחוני מראשי המוסד והשב”כ לשעבר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

וראו עוד:

מדינת ישראל מפסקת רגליה לפני דונאלד טראמפ

איילת הכושלת (א): עד אנה יכולה הטיפשות להגיע?

למתמוגגי דונאלד טראמפ: זכרו את אופורית ששת הימים!

האם מהלך השגרירות של דונאלד טראמפ טוב ליהודים, או רק לטראמפ? נאוםתשובה לידידי משה, עורךדין

על טראמפ וירושלים נאוםתשובה לעופר דרורי

אביחי מולר, רוברט ס’ מנדלבליט

ציפי לבני ומחמוד עבאס מנהלים שיחות מדיניות (דוקודרמה)

Tsipi Livni and Mahmoud Abbas Talk Peace

מדינת ישראל ודונאלד טראמפ: נא להנמיך ציפיות! (עדכון)

אהרן ברק, ברק טראמפ, דונאלד אובמה: תחזית לתוצאת המפגש בין בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ

Benjamin Abbas, Mahmoud Trump and Donald J. Netanyahu Make Peace in the Middle East

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

2 תגובות על “לממשלת ישראל: נא למחוק את השם “טראמפ” ממפת הארץ!”

  1. אילן גלעדי הגיב:

    אמת האיש אדם שלילי רע שאף אחד לא הצביע בשבילו בבחירות במדינתו פעמיים , ושהודח 60 פעם ממשהו 🙂 צודק , ומכיוון שבאותה הנשימה גם אתה מספר לנו שהנבל עשה לעם ישראל דברים טובים רק שהכוונה שלו הייתה אחרת מהתוצאה , ומכיוון שכל המאמר שלך מבוסס על מה שנקרא “הנחת המבוקש ” שהרי הוא לא סיפר לך אישית ותיעד במסמכים שאלה היו באמת כוונותיו , הוויכוח שנותר הוא לא על המעשים אלה כוונותיו ואני לעומתך שמחה היקר מסתפק בספק שאתה הקמת וחושב שהערכה על ידי עם ישראל שניתנה לו מוצדקת גם אם לא התכוון לכך

    • Simha Admin הגיב:

      אני הסתמכתי בראש ובראשונה על מה שהוא אמר על עצמו.
      חוץ מזה, כמו שמתוך היכרות רבת שנים עם הפוליטיקה הישראלית אתה יכול לומר על פוליטיקאים ישראלים למה הם מתכוונים (נניח שביבי לא מוכן לוותר על בלפור, מטעמים אנוכיים, או שליברמן לא מצטרף לקואליציה של ביבי מתוך נקמה), כך גם אני יכול להסיק דברים ממה שאני רואה כאן, בארה”ב.
      נכון שעל הכל אפשר להתווכח ולחלוק, אבל כדי לגבש דיעה על מניעיהם של פוליטטיקאים לא צריך להחתים אותם על הצהרות נוטריוניות.
      חוץ מזה, השאלה המרכזית אצלי היא מעמדה של ישראל בעולם החופשי, ועם אלף יישובים ואתרים על שמו, מדינת ישראל צריכה, כמו שאמרתי, לעבור לצד השני של הרחוב, כאשר היא רואה מולה את הקהילה הבין לאומית, וזה אפילו אם התרומה לישראל הייתה ממניעים טהורים.
      צריך להביא בחשבון שבקהילה הבין לאומית טראמפ הוא מוקצה מחמת מיאוס.
      ולחלופין, כמו שהצעתי – מדוע לא נעניק גם לריצ’רד ניקסון את הכבוד הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר