קווים לדמותו של הביביסט המצוי

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58039

 

שמחה ניר, עוד

בתגובה בפייסבוק אמרתי לפלוני שהוא לא שונה מכל ביביסט מצוי“, מתוך הנחה שהכל יודעין מה זה ביביסט“, ומה זה מצוי“, והשאלה היחידה שמתעוררת היא אם הוא אכן שונה, או לא שונה, מכל ביביסט מצוי (והמהדרין יוסיפון וישאלון הטוב הדבר, אם לאו, שהוא לא שונה, או כן שונה, מכל ביביסט מצוי) *** נאוםתשובה לשואלין מה זה ביביסט מצוי“.

בכל המועתק מהפייסבוק לא תיקנתי את שגיאות ההקלדה (גם את אלה שלי).

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

בן 82 שנים אנוכי היום (15.6.2021), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

מבוא

הקדמה בלתי נמנעת

תמצית: מה זה ביביסט מצוי“?

מה הוליד את המאמר הזה?

קצת היסטוריה

כך התחיל סיפורנו זה

וכך זה המשיך

לו אני ביביסט (מצוי או לא מצוי)

ההסתערות עלי

נאוםתשובה לשושי קורנפלד

על האמת ועל השקרים, ועל השיטה הגבלסית

על העמקות האינטלקטואלית של הביביסטים

על המדברים בלשון אתם“, “אתם השמאלנים“, “הםוכו’, מול אנחנו

על המפקפקים בכושר ההתבטאות שלי (ולא בהתנשאות“, חס וחלילה), אבל בורחים מהתמודדות מולי

על מי שרואים עצמם ביביסטים (וחלקם, אם לא רובם ככולם, אף גאים על כך)

דברי ביקורת, מילות גנאי או רק reference?

על לקסיקון מילותהגנאי של הביביסטים

ביטויגנאי ביביסטי, מקרה פרטי: “רק לא ביבי

על הביביסטים המנהלים על גבי את חשבונותיהם עם השמאל ועם אחרים

ראו מי שמדברים על שנאה

על הביביסטים הלוקים בתסביך ההתנשאות

על הביביסטים המתיימרים להיות חכמים וטובים יותר מאחרים, בעודם מייחסים לאחרים התנשאות

הערות נוספות על הביביסטים

יש לכם בעייה עם המילה ביביסטים“, היא גורמת לכם אינוחיות

מגדל בבל, ממעוף החסיד

האם ביביזה כינוי גנאי“?

סיכום: אני מקווה שעניתי לכם

והיה אם טעיתי

מבוא

בתגובה לפוסט של ידידי, הפיזיקאי נחום שחף (להלן גם נחום, או שחף), אני אומר:

נחום אתה חי על הירח.

אתה מבין בפיזיקה, אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל ביביסט מצוי.

מה שהקפיץ על רגליהם האחוריות את המשתתפים בדיון הזה היו שתי המלים ביביסט מצוי“, בהם הם ראו משום ביטוי גנאי“, למרות שהם, או רובם, רואים את עצמם ביביסטים (ואפילו ביביסטים גאים), ועד כמה שניסיתי להסביר להם שזה בסךהכל רפרנס” (reference), דהיינו תדע, נחום, למי אתה דומה – זה לא עזר לי.

מעניינת הרגישות שלהם לביטויי גנאי – אמיתיים או מדומים – אשר מופנים אליהם, כאשר הם עצמם לא בוחלים בשום ביטוי גנאי כלפי אחרים.

במיוחד אמורים הדברים כלפי נחום שחף, המנהיג של להקתהמעודדים הזאת, אשר משתמש כל הזמן במילה סמול“, ואפילו “סמולנצ’יק”, ועל כן ביקשתי להעמידו במבחן, ובפוסט אחר, בו הוא השתמש במלים “שרי הסמול”, הצגתי לו את השאלה: נחום, כשאתה אומר שרי הסמול” – האם זה ביטוי גנאי, או רק reference?

ראו איך הוא מתחמק מלומר כן, התכוונתי לביטוי גנאי“, ורק אחרי שמגיב אחר מתנדב לעזור לו, הוא מודה, בעקיפין וכמי שכפאו שד, בכך שהוא אכן התכוון לביטוי גנאי.

אז לא, נחום ושאר ידידי הביביסטים – אפילו אם התכוונתי לגנות, לשיטתכם, בעניין הזה אני חלק מכם, ולמי שביקשו ממני להתנצל אומר חד משמעית: קודם תתנצלו אתם, אחר כך אשקול התנצלות מצידי. בינתיים אין לי שום כוונה להתנצל.

הקדמה בלתי נמנעת

את ההקדמה הבלתי–נמנעת הזאת אני נאלץ להביא שוב ושוב:

הערה למייחסים לי מוטות פוליטית

כאשר אני מגן על פסיקה כזו או אחרת, תוקפים אותי מימין, ומייחסים לי “סמולנות“, וכאשר אני תוקף את השופטים, תוקפים אותי משמאל, אבל גם מימין, על כך שאני “מאזן” את הביקורת שלי באופן מלאכותי, רק “כדי שלא יגידו“.

אז אלה גם אלה יכולים לנשק לי בתחת.

וליתר ביטחון, קחו את מה שיש לי לומר על עצמי – ותעשו עם זה מה שאתם רוצים:

על האוריינטציה הפוליטית של עו”ד שמחה ניר;

האם אני ימין או שמאל?

מקווה שבזה נסיים את הוויכוח, כי אני לא חייב לכם דבר, רק לעצמי.

הבעייה שלי היא שעם התקוות האלה אי אפשר לרדת למכולת, אני צריך לחזור על כך שוב ושוב, וגם הפעם אני עושה זאת, כדי להסיר מהדיון כל נימה פוליטית.

תמצית: מה זה ביביסט מצוי“?

כדי לענות על כך, צריך קודם לדעת מה זה ביביסטבאופן כללי.

ביביסט הוא בראש ובראשונה מי שרואה את עצמו ככזה, ובמיוחד מי שגאה על כך: על מי שרואים עצמם ביביסטים (וחלקם, אם לא רובם ככולם, אף גאים על כך).

ביביסט הוא מי שסוגד (במקרים רבים – בעיוורון מוחלט) לראש הממשלה לשעבר, חבר הכנסת מר בנימין נתניהו (להלן, לשם הקיצור – נתניהו) – וגאה על כך.

ביביסט הוא מי שמזדהה עם נתניהו, לעולם לא תצעד לבד.

ביביסט הוא מי שהולך שבי אחרי החיוך השמנוני של נתניהו, ומאמין לשקריו, לדמגוגיה שלו, ולהבטחות שלו.

ביביסט הוא מי שאינו מסוגל להאמין שנתניהו מושחת, שהוא מדינאי כושל, מניפולטור פוליטי שלא טובת המדינה עומדת לנגד עיניו, אלא טובתו האישית, ושהוא רימה גם את ברק אובמה, גם את דונאלד ג’יי טראמפ, גם אותנו הישראלים – וגם את העולם כולו, ואם תנסה להסביר לו את זה, הוא יגיד שאתה סמולן“, “רלב” (רק לא ביבי), ושאר תאריגנאי שהומצאו כדי לחסוך דיון ענייני – בו הוא לעולם לא יצליח לעמוד.

ביביסט הוא מי שבמקביל לסגידתו לראש הממשלה לשעבר, סוגד גם לנשיא ארהב לשעבר, דונאלד טראמפ, מאמין שהוא סמל הדמוקרטיה, לא מסוגל להאמין שטראמפ הוא שקרן, כישלונר ומושחת, אשר רק טובתוהוא עומדת לנגד עיניו. בנוסף לכך, הביביסט מאמין שהבחירות נגנבומטראמפ, שהסתערות ההמונים על הקפיטול, ב-6.1.2021 השחורמשחור, הייתה ביקור תיירותי רגיל“, שלא היה לה שום קשר לטראמפ, ושהתייריםהתחבקו עם השוטרים והרעיפו עליהם אהבה.

והוא גם מאמין שטראמפ אוהב את ישראל ואת היהודים.

אבל כשהוא שומע את המילה ביביסטהוא רואה בה תוארגנאי (למרות שהוא עצמו, כאמור, גאה על היותו כזה) וקופץ על רגליו האחוריות, למרות שהיא בסךהכל רפרנסמקוצר, מילה אחת במקום 18 המלים מי שבעיוורונו סוגד לראש הממשלה לשעבר, חבר הכנסת מר בנימין נתניהו (להלן, לשם הקיצור – נתניהו) – וגאה על כך“.

ומה זה ביביסט מצוי“?

ביבי מצוי זה כמו יהודי מצוי“, “ערבי מצוי“, “ישראלי מצוי“, “שמאלן/סמולן מצוי”, “אמריקאי מצויוכו’ – ביטוי סטטיסטי לקבוצה הנמצאת במרכז העקומה הגאוסיאנית של הציבור הרלוואנטי אליו הוא משתייך (בעיני עצמו, או בעיני אחרים):

ואם כבר בסטטיסטיקה קא עסקינן, הביביסט המצוי הוא יצור סטטיסטי אשר לא יודע אם הוא גאה בהיותו ביביסט, או שרואה בהצגתו ככזה משום ביטויגנאי.

מכל מקום, ביביסט, או ביביסט מצוי”, שרואה במילה הזאת משום “כינוי גנאי”, עדיף לו לשאול את המשתמש בה את השאלה למה הוא מתכוון.

אבל לא, הוא לא ישאל את השאלה הזאת, מחשש שהתשובה לה תהרוס לו את כל התיזה.

ועוד הערה, שאולי תישמע גזענית, אבל היא מבוססת סטטיסטית על המיתאם הסטטיסטי שבין הפילוח הסוציואקונומיעדתי ביישובים/ערים מסויימים לבין תוצאות הבחירות באותם יישובים/ערים: הביביסט המצוי הוא ישות סטטיסטית המורכבת, להערכתי הגסה, בין 51 ל80 אחוז מזרחיים קשייום, המצביעים בעד הקפיטליזם האשכנזי החזירי של ראש הממשלה לשעבר.

ומה מביא אותם לכך? להערכתי, מה שמטה את הכף אצל רבים מהם היא שנאת הערבים אותה טיפח נתניהו, ואיתה גם שנאת הסמולניםשבאה באותם האוטובוסים.

ראו להלן, בפרק ראו מי שמדברים על שנאה.

מה הוליד את המאמר הזה?

כפי שתראו בהמשך, השתמשתי בביטוי ביביסט מצויכרפרנסגרידא, ובמקום לשאול אותי למה אני מתכוון, חטפתי עשרות תגובות היוצאות מתוך הנחה שאני משתמש בו כביטויגנאי, ואף אחד לא היה מוכן להביא בחשבון שאני לא יכול בכל תגובה לתת הרצאה על כל הביטויים בהם אני משתמש.

המאמר הזה בא לענות על השאלה הזאת, ולחסוך ממני את הצורך לענות לכל מגיב בנפרד.

כמובן שאף אחד לא חייב לקבל את ההסברים שלי, וכל החפץ יכול לתת הסברים משלו, ואם ימצא לנכון הוא יכול לומר שאין דבר כמו ביביסטאו ביביסט מצוי“, וכן גם לומר שהתיאור שלי אינו נכון“, והתיאור שלו הוא הנכון“, אבל, כאמור, אני נותן תשובה לשאלה כשאני אומר ביביסט מצוי“, למה אני מתכוון.

קצת היסטוריה

את ידידנו נחום שחף אנחנו כבר מכירים ממזמן“:

על שמאל ועל סמול, על סוציאליזם ועל סוציאליזם, ועל דמגוגיה זולה: נאום תשובה לידידי נחום שחף, מאמר בו אני מודה לידידי על כך שהוא גייס לעזרתי את אדולף היטלר ואת בניטו מוסוליני, כי אם אני הייתי עושה את זה, הוא היה אומר לי “איך בכלל אפשר להשוות!”, ואולי אפילו באיזה סגנון אדוני מדבר!!!”.

נחום שחף, ידידי – אני מתנצל בפניך, אבל בהסתייגות!

במאמר הזה אני מודה כי צדק ידידי בכך שבית המשפט העליון מוטה פוליטית, אבל – בניגוד למצופה ממדען כמוהו – הוא לא הביא תשתית לכך, אלא רק תחושותבטן. עוד הוספתי כי אם הוא מצפה לשינוי בתקופתו של אשר גרוניס כנשיא ביהמש העליון – כאחרים גם הוא צפוי להתבדות (המאמר נכתב ביום 24.03.2012, פחות מחודש אחרי שגרוניס נכנס לתפקידו, ביום 28.2.2012, ועתיד היה לשמש בתפקיד זה כמעט שלוש שנים נוספות, עד ה-17.1.2015).

המאמר הזה הסתיים כך: נשארה רק השאלה מתי כצל’ה וחבריו יאשימו גם את גרוניס באקטיביזם “סמולני”.

ומסתבר כי לא היינו צריכים לחכות שלוש שנים לכך, כי ממש ביום המחרת, 25.3.2012, נתן הרכב בראשותו של אשר יגורתי את ההחלטה בתיק בגץ 8887/06, יוסף מוסא עבד אראזק אלנאבות נ’ שר הביטחון, החלטה אשר קוממה את כל הימין הפוליטי, ועליה כתבתי את המאמר אשר יגורתי (ב): כצל’ה ושות’, אמרתי לכם שיהיה כך – ולא האמנתם!

ועל כך אני אומר אמנם נכון הוא שמאז שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה רק לקטנים ושוטים, אבל – כמה נורא, כמה עצוב – גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום.

ואסיים את רשימתשחף הזאת במאמר נאוםתשובה לרותי קימור: כן, אני מכהן כפועל הניקיון – בבית השימוש בו את מחרבנת על הרצפה, מאמר בו גם השלכתי כפפה לרגליו של הפיזיקאי נחום שחף, שמגייס את הפיזיקה לשירות השקפותיו הפוליטיות, ומייחס דווקא לי חוסר הגינות.

אותו המאמר מתייחס למאמרי בחירות מועד ג‘, התש“ף, 2020 (ד): על בני גנץ ומוסר המלחמה – נאום–תשובה לאביגד ברבי ואיתן דרעי, אשר הוקדש לטענה החוזרת–ונשנית כי בני גנץ הקריב חיי חיילים, ולפוסט שלי שבא בעקבותיו (כיום הוא כבר לא נמצא בפייסבוק), אשר קומם עלי ביביסטים רבים, ולהם עניתי כך:

בחזרה לפוסט בו עסקינן

כאמור לעיל, בפוסט שלי אני אומר:

ראיתי את התגובות שלכם לפוסט שלי על גנץ, וכמי שיודע דבר או שניים על משפט, על משפט–צדק ועל עיוותי–הדין, אומר לכם רק דבר אחד: אם שופטיו של נתניהו יאמצו את נורמות ה“הגינות” שלכם כלפי גנץ, ביבי יחטוף לפחות 2000 שנות מאסר – רק על התיק הקל, תיק 1000.

ובלי ההקדמה האישית:

אם שופטיו של נתניהו יאמצו את נורמות ה“הגינות” שלכם כלפי גנץ, ביבי יחטוף לפחות 2000 שנות מאסר – רק על התיק הקל, תיק 1000.

בעברית זה נקרא משפטתנאי: אם – אז. אם השופטים יהיו הוגניםכמוכם – אז מצבו של ביבי יהיה בכי רע.

ומה רוצים התוקפים אותי לומר? האם הם רוצים לומר כי אם שופטיו של נתניהו יאמצו את נורמות ה“הגינות” שלהם כלפי גנץ, ביבי יזוכה מכל אשמה?

רק שיגידו.

אבל לא, הם לא אומרים שביבי יזוכה אם השופטים יהיו הוגנים כלפיו כמו שהם לבני גנץ. הם מייחסים לי את האמירה המטופשת לפיה לביבי מגיעות לפחות 2000 שנות מאסר – רק על התיק הקל, תיק 1000, ועל התיקים הכבדים – מי יודע.

עכשיו תגידו לי איכן אמרתי את הדבר המטופש הזה, ותגידו לי גם איכן בכלל אמרתי דבר על מה שמגיע לבנימין נתניהו בגין ההאשמות התלויות כעת נגדו, כאשר אני מצהיר, וחוזר ומצהיר, כי כיוון שחומרי החקירה בתיקי ביבי לא הועמדו לעיוני, אני לא מעז לנקוט עמדה.

ועל כך לאף ביביסט – מצוי או לא מצוי – לא הייתה תשובה כלשהי.

את אותו המאמר הזה סיימתי כך:

כישלון שלי, כישלון שלכם

שופטי ישראל אינם אמונים על עשיית משפטצדק, ואת זה אני לא צריך ללמוד מחסידיו של בנימין נתניהו – אני הכרתי אותם עוד לפני שרובכם נולדתם, וכבי שכבר אמרתי לעיל, ראייה רחבה של הנושא הצגתי במחזה אהרן ברק נרצח פעם שלישית – הרוצחת הפעם: מרים נאור.

עיקר הבעייה עם השופטים היא חוסר היושר האינטלקטואלי שלהם: הם מסמנים מראש את המטרה אליה הם מתכוונים להגיע, מתייחסים רק למה שמתיישב איתה, ומתעלמים מכל מה שלא מתיישב איתה – ומה שמתחיל בחוסר יושר אינטלקטואלי, ממשיך בשחיתות פרופר.

גם הפרקליטות היא ממלכת תרבותהשקר, וגם המשטרה שותפה לשחיתות.

אני לא גיליתי את כל אלה בעקבות החקירות והאישומים נגד בנימין נתניהו, אני גיליתי הכל כאשר רוב תומכיו של ביבי עוד לא נולדו.

על כך, כפי שציינתי לעיל, אני נאבק בהם כחמישה וחצי עשורים, ועל כך אני משלם את המחיר הכי יקר שיכול בעל–מקצוע לשלם: שלילת פרנסתו לשתי צמיתויות מצטברות + 27 שנים נוספות – מצטברות גם כן.

האם הצלחתי במאבקי, ולו גם באופן חלקי?

קשה לכמת את זה, כי אי אפשר ליצור “קבוצת ביקורת“, אבל אין לי ספק: בלי המאבק שלי, המצב היה גרוע שבעתיים.

אחרים במצב הזה היו מתהדרים בהצלחתם, החלקית, לפחות – אני רואה בכך כישלון, כי ציפיתי ליותר, הרבה יותר. לא כישלון מחפיר, אבל כישלון.

אלא שהכישלון הוא גם שלכם, הקוראים את הנאמר כאן, וזה כולל גם אתכם, תומכי ביבי.

אכן, יש לכם ממה לחשוש: ביבי שלכם עומד מול מערכת מושחתת.

אבל יש לכם גם פתח–תקוה: גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום, והטלתמטבע נותנת הרבה יותר: סיכוי של 50% למשפטצדק.

ובמה מתבטא הכישלון שלכם?

הוא מתבטא בכך שאתם עמדתם מנגד. ראיתם את המערכת המושחתת, ושתקתם. ראיתם אותה תופרת תיקים – ושתקתם.

ומתי התעוררתם מרבצכם? כאשר זה נגע בביבי יקירכם.

כאשר אוהדיו של אריה דרעי זעקו “הוא זכאי! הוא זכאי!!!”, הם לא ביקשו צדק, הם ביקשו דרעי.

וכך גם אתם: אתם לא מבקשים צדק, אתם מבקשים ביבי.

אני לא יודע אם ביבי זכאי, או אשם. אני גם לא יודע אם יעשה עמו צדק, או שייעשה לו עוול, אבל אני יודע מה אתם תעשו בתום המשפט שלו: אם הוא ייצא זכאי, אתם תהיו מבסוטים עד הגג, אבל תלכו הבייתה ולא תישארו להילחם על כך שאחרים לא יעברו את הוויהדולורוזה הזאת, ואם הוא ייצא אשם – אתם לא תלכו איתו לבית הסוהר, ולא תישארו להילחם על כך שאחרים לא יעברו את הוויהדולורוזה הזאת.

אם יעשה לביבי עוול, אתם תשאירו אותי לבד בבית השימוש הזה, לנקות את מה שאתם חירבנתם על הרצפה וקינחתם על הקירות, כי אתם, כאמור, לא מבקשים צדק, אתם מבקשים ביבי, ואילו אני דווקא מבקש צדק.

צדק לכל: צדק לראשי ממשלה, צדק לפועלי הניקיון, צדק לרוכלים בשוק.

ואחרי ריצתההמראה הזאת (כידוע, ככל שהמטען כבד יותר, אנחנו זקוקים למסלול המראה ארוך יותר), אפשר להגיע ישר לגויעלנפש“.

כך התחיל סיפורנו זה

ידידנו הנל, נחום שחף, מפרסם פוסט, אשר זה תוכנו:

על ארבע תאונות והצלחה אחת גדולה.

ברכות לביבי שעבר את בן גוריון לדאבון ליבם של כל השונאים מבית ומחוץ.

אמנון אברמוביץ קומיסר של הסמול שמעולם לא החמיץ הזדמנות להחמיץ הזדמות אמר בטלויזיה ב 2009 על בחירת נתניהו לראש הממשלה:

נתניהו עומד להיזכר בהסטוריה של ראשי הממשלה כהערת שולייםאם בכלל” …

תעשו לי טובה, אם מישהו תיעד את הפרצוף של אברמוביץ באותו רגע שאוזכר שביבי עבר את בן גוריון, שיביא לכאן.

בסדר?

על כך אני עונה לו:

לא אתה, לא אני, לא אברמוביץ ולא אף אחד אחר לא יכול היה לדעת שבעוד שמונה שנים יבוא מיליארדר לא ישראלי שחרט על דיגלו את הכוונה לנווט דרכיהן של מדינות באמצעות הכסף שלו, ויושיט לנתניהו גלגל הצלה.

אז הכסף הזה הספיק ל-12 שנים, ולא יפתיע אותי אם יבוא יום ונתניהו יקלל את המיליארדר הזה.

ואם לשחף לא היה ברור למה התכוונתי, הכוונה היא למיליארדר שלדון אדלסון, אשר הצהיר מהמקפצה שהוא משתמש בכספו כדי “לנווט את דרכיהן של מדינות“ (כך!!!), רומם בכספו ראש ממשלה שכשל בבחירות לכהונה השנייה, ועשה ממנו אליל–המונים.

ובאשר לאמירה שלי שלא יפתיע אותי אם יבוא יום ונתניהו יקלל את המיליארדר הזה” – זו מתייחסת, איך לא, לאמירתו המפורסמת של משה קצב, שאחרי שנדון לשבע שנות מאסר הוא אמר ארור היום בו נבחרתי כנשיא המדינה.

אגב, אמירתו של אמנון אברמוביץ הייתה ב-1999, והתייחסה לכישלונו של נתניהו בבחירות, אז, ולא ב 2009 על בחירת נתניהו לראש הממשלה“, אבל מי שם לב לפרטים.

ועוד אגב: גם אדולף היטלר, שנבחר בבחירות דמוקרטיות, שרד בשלטון 12 שנים, ומן הסתם גם עליו אמרו, בראשית דרכו, שהוא עומד להיזכר בהסטוריה של הקנצלרים כהערת שולייםאם בכלל” … אז אמרו.

והוא, שחף, עונה לי (ההדגשה לא במקור, תזכרו אותה בהמשך):

אתה חי על הירח.

בהצלחה.

ואני לו:

כל מי שחושב אחרת ממך חי על הירח.

האם אמרתי משהו לא נכון?

ועל כך כבר לא הייתה לו תשובה, דבר עליו עמדתי במאמר כל האמת על הקרן החדשה לישראל, בו הצגתי את השאלה מדוע אנשי הימין זורקים לחלל את המנטרה “הקרן”, כאשר אין להם משהו חכם יותר להגיד?

כך פתחתי את המאמר:

תמצית

לפניכם תרחיש המתמצת את המאמר כולו.

תארו לעצמכם מאמר הדן בשאלה עם בנימין נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה, כאשר תלוי כנגדו כתב חשדות כזה שהוגש לו ע”י היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לשאלה הזאת יכולות להיות תשובות שונות, חיוביות או שליליות, במישור המשפטי, הציבורי או המוסרי, וכן אפשר להזכיר דברים שביבי עצמו אמר בעבר, ודעתי שלי אינה רלוואנטית למאמר הזה.

תארו לעצמכם תגובה כזאת:

מבלי לחלוק על כך שביבי עדיין בחזקת זכאי, השאלה היא אם הוא יכול להמשיך בתפקידו, כאשר רובצת מעליו עננת–חשדות כזאת.

ותשובה לה כזאת:

בואהההיהודונציק שמאלן קטן שלנו . מה ? אין כסף מהקרן ,החודש,,,?

זה, בקליפת אגוז, כל הסיפור על מי שלא מסוגלים להתווכח לגוף העניין, ומשתמשים במילה “הקרן” כשכפ“ץ שאפשר ללבוש אותו בכל הזדמנות – כאשר הם עצמם לא יודעים מהי בדיוק “הקרן” הזאת, ולא מסוגלים לתת תשובה עניינית לשאלות על הקרן החדשה לישראל, כולל על השאלה מה פסול בפעולותיה.

וזה, בקליפת אגוז, כל הסיפור על הביביסט המצוי, או, לפחות, עיקרו של הסיפור, בו נדון היום.

וכך זה המשיך

בפוסט מאוחר יותר אומר ידידנו נחום:

ותרשו לי להודות לאחד שהוכיח שאני בוט שלא מבין כלום:
בחור יקר
הטיפשות לא מתה לעולם, ויפה שאתה מצליח להוכיח

ואני מגיב, בלשונו שלו (זוכרים?):

נחום אתה חי על הירח.

אתה מבין בפיזיקה, אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל ביביסט מצוי.

לתגובה הזאת יכולות להיות כמה תשובות ענייניות, ובהן:

אני/נחום (תלוי במי שעונה) לא חי על הירח;

אני/נחום אכן חי על הירח, אבל בכך אני/הוא שונה מכל ביביסט מצוי;

אכן, אני/נחום חי על הירח, כמו כל ביביסט מצוי, ועל כך גאוותי/גאוותנו;

ביביסט מצוי לא חי על הירח.

וגם השאלה עליה עמדתי לעיל:

שמחה, למה אתה מתכוון בביטוי ביביסט מצוי“?

לו אני ביביסט (מצוי או לא מצוי)

לו הייתי ביביסט, הייתי מגיב כך:

שמחה, על מה אתה מבסס את אמירתך שהביביסט המצוי חי על הירח?

אלא מאי?

הביביסט המצוי לא יעז להציג לי את השאלה הזאת.

הוא לא יעז, משום שבכך הוא מכניס את עצמו לשדה מוקשים – לוויכוח בו הוא לא יוכל להשתמש בסיסמאותרחוב, או בדפי המסרים של ראש הממשלה לשעבר, לוויכוח בו הוא יצטרך להפגין יכולת אינטלקטואלית שבלעדיה הוא עשוי לצאת וידו על התחתונה, ולכן, במקום להתייחס לתגובה שלי, התחילה ההסתערות עלי של מי שכנראה דרכתי להם על קצות עצביהם הרגישים ביותר.

דוגמה לכך שאוצר הטיעונים של הביביסט הוא מוגבל אביא בדוגמה מההתנסות האישית שלי: אחד מידידי אמר לי אשתי ביביסטית, מה אני יכול לעשות?

הצצתי בדף הפייסבוק של אשתו, ואמרתי לו: בשנייםשלושה סבבים אני דוחק אותה לפינה.

הוא: אבל אשתי דעתנית, היא לא נשארת חייבת, היא תיאבק עד הסוף המר.

אמרתי לו חכהחכה, נכנסתי לדף של אשתו (כיוון שהיא מאפשרת תגובות גם למי שאינם חבריםשלה, יכולתי להיכנס בשמי האמיתי), והגבתי לאחד הפוסטים שלה.

היא אכן ענתה לי, אבל אחרי סבב נוסף היא כבר לא חזרה אלי – כפי שצפיתי, עוד לפני שהשלכתי לרגליה את הכפפה בסבב הראשון.

וכעת, ביביסטים, מי שרואה בדברי התנשאות“, התיימרות להיות חכם מכם – זה לא. אני לא יותר חכם מכם, אני רק נזהר מלהיכנס לנושאים בהם אין לי שיעוריבית מלאים, וזה כולל גם את דע את האוייב” – מה שיש לו, ומה שאין לו.

וכיוון שאתם רק מדקלמים את דפי המסרים שלכם, אני יודע מה יש בהם, ומה אין בהם, ונערך בהתאם.

וכעת, מי שרוצה להכות אותי על המגרש הזה, מוזמן לאתגר אותי.

ההסתערות עלי

נתחיל את הסקירה הזאת עם המארח עצמו:

Nahum Shtrom Shahaf

Simha Nyr

כשהסמולן ידבר אמת יבוא המשיח.

נשאלת השאלה אם באמת הסמולמשקר יותר מהימין, אבל זה חלק משטיפתהמוח הגבלסית, עליה דיברתי במאמר שטיפת מוח ושמה הנדסת התודעה.

לפירוט נרחב יותר, ראו להלן בפרקים על האמת ועל השקרים, ועל השיטה הגבלסית, והערות נוספות על הביביסטים.

ואני מוסיף:

Simha Nyr

Nahum Shtrom Shahaf

נתתי לך לקרוא 2 מאמרים המראים בדיוק איכן אני נמצא עם המפה הפוליטית, אבל במקום לקרוא אותם, אתה ממשיך למלמל סמולןסמולןסמולן.

ראה את מאמרי החדש, העוסק בדיוק בנושא הזה:

https://www.quimka.net/57994

המאמר המקושר הוא המאמר הנל, על שטיפת המוח.

ובהמשך, באותו ההקשר, אני מוסיף עוד:

Simha Nyr

Nahum Shtrom Shahaf

כשאתה מדבר על אמת ושקר, על ימין ועל סמול“, האם אתה מתכוון לזה?

https://www.mako.co.il/news-politics/2021_q3/Article-de895c9e0caba71027.htm

והכוונה היא למאמר האמתלפי הדובר החדש של נתניהו: “העובדות לא משנות יותר; צריך להיות טראמפ, בו מגלה לנו דפנה ליאל (מאקו, 18/07/21 21:39) כי אלי ורד חזן, שנכנס לאחרונה לתפקיד דוברו של ראש הממשלה לשעבר, הסביר לתומכי ליכוד שהוא מאמין בהצפת הרשת בפייק ניוז כמו שעשה נשיא ארהב הקודם: האמת לא משנה יותר. האנשים האלה מבינים רק מלחמה“, כך הדובר החדש, אשר, בנוסף לכך, הדובר החדש אף התייחס למשפט נתניהו כאל מזימה של הדיפסטייט“.

ובתשובה לתגובה שעוד נגיע אליה, אני עונה למגיבה:

Simha Nyr

מרקו דורית עניתי על זה אלף פעמים במקום הזה.

יש לך משהו לחדש, שאלה שלא עניתי עליה?

ונחום עונה במקומה:

Nahum Shtrom Shahaf

Simha Nyr

ויפה ענית.

כדור הארץ שטוח. חווה ושבעת הגמדים.

אני מקווה שהרמז מובן.

בנית שרשראות חזקות מחוברות לכלום ושום דבר.

אבל מה אני הבוט מבין?

ואני לו:

Simha Nyr

Nahum Shtrom Shahaf

אתם בניתם את השרשראות האלה.

אני בסך הכל עניתי לך בלשונך שלך.

אתה אמרת לי שאני חי על הירח, וכך גם אני עניתי לך, ומזה כל החבורה שלך בנתם שרשראות.

למה הן מחוברות? תגיד אתה.

אני מעולם לא אמרתי עליך שאתה בוט, אבל אם זה מה שאתה אומר על עצמך זה קדוש מבחינתי.

ואם עדיין לא ברור לכם מהן תשובותיו לשאלותי ותהיותי, באה הפאנץ’ ליין:

Nahum Shtrom Shahaf

Simha Nyr

הייתי אומר בצניעות שאתה די מלא בעצמך.

טוב, אתה לא צריך להצטנע“, כי אני מודה בכך שאני אכן מלא בעצמי” – אז מה? ומה הרלוואנטיות של היותי מלא בעצמילדיון כאן?

והאם הביביסטים, המצויים והלא מצויים, אלה שכל מה שיש להם להגיד על החושבים אחרת זה שהם סמולנצ’יקים“, “נאורים“, “יפינפש” – האם אלה אינם מלאים בעצמם“?

והאם אתה, נחום, לא מלא בעצמך“?

ובמה אתה, נחום, שונה מהם, כאשר גם אתה משתמש באותה הטכניקה?

לא, אתה לא שונה מהם – זה בדיוק מה שאמרתי לך, וזה בדיוק מה שקומם את אוהדיך.

נאוםתשובה לשושי קורנפלד

אני מתחיל בנאוםתשובה זה, מכמה טעמים:

ראשית – משום ששושי היא ביביסטית (כנראה גם להגדרתה את עצמה), אבל לא ביביסטית מצוייה (להגדרתי);

שנית – משום שהיא היחידה כאן שמוכנה להתמודד אתי לגוף העניין (ובכך היא שונה מכל האחרים עליהם אדברה כאן, ואעידה);

שלישית – משום שבהמשך מופיעות הפניות לתשובותי לשושי, אשר במקור היו למעלה מכאן“, ולשם הנוחיות והסדר הטוב עדיף להן שתישארנה למעלה מכאן“;

ורביעית – משום שהבטחתי לה את המאמר הזה (שהתרוצץ לי בראש הרבה זמן, ועל כך אני רומז גם בשיח שלי איתה, אבל בזכותה נתתי לו קדימות על פי מאמרים אחרים שאצלי בתכנית).

פותחת שושי ואומרת:

שושי קורנפלד

Simha Nyr

עובדות מבלבלות, לרק לא ביביסטיםכמוך, ולידיעתך ביביסט זה לא גינוי, ההיפך, כשאני רוצה לגנות שמאלני ריקני בור ועם הארץ אני מכנה אותו לפידיסטיכי לבחור בור ועם הארץ למדינה כמו שלנו לא מוכיח על שיקול דעת אלא על טימטום ובורות לפידיסטי

ואני עונה לה:

Simha Nyr

שושי קורנפלד יש לך בעייה בהבנת הנקרא, ואולי אולי גם רגשי נחיתות האופייניים לתומכי ראש הממשלה לשעבר.

מעולם לא ראיתי את המילה ביביסטכמילתגנאי, אלא כרפרנסמקוצר, במקום לומר תומך ראש הממשלה לשעבר, חבר הכנסת מר בנימין נתניהו“.

את גם לא ערה לכך שאני ער לכך שאת ורבים כמוך רואים את עצמם ביביסטים, וגאים על כך.

יש לי הרבה מחלוקות עם הביביסטים, וא6ני מתווכח איתם, אבל מעולם לא ראיתי במילה ביביסטמילת גנאי, אלא, כאמור, רפרנס בלבד.

היא משיבה:

שושי קורנפלד

Simha Nyr

תקרא את תגובתך לנחום (מכירה אותו אישית) והסבר לי לקשת הבנת הנקרא למה התכוונת כשענית לו באלה המילים “…אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל ביביסט מצוי

מי ומה הוא ביביסט מצוי?

ודרך אגב כמי שמבינה בתקשורת בעיקר הישראלית כי לאמריקאית לא מקשיבה, מוכן לגלות לי איזו מילת ביקורת של התישקורת (לא שגיאה) על התנהלותה של הממששת הזו?

ואני אליה:

Simha Nyr

שושי קורנפלד יש לי ביקורת על הביביסטים המצויים, בדיוק כשם שלך וחברייך יש ביקורת על השמאל, אבל אני לא יכול בכל תגובה להתייחס לכל הדברים שבעולם, ולכן נתתי את זה כרפרנס.

כשתעמוד לדיון השאלה מיהו הסביביסט המצוי, אענה עליה, אולי אפילו במאמר שייוחד לכך.

לא מאמינה לי? חבל, כי אין לי אינטרס לשקר, כאשר האמת מעסיקה אותי שעות נוספות.

מעניין שהביטוי סמולןלא נחשב אצלך לכינוי גנאי.

ובאשר לשמאלן” – תשאלי את החברים שלך כאן מי רואה במילה הזאת רפרנס, ומי רואה בה משהו גס“.

לא יודע מה זה תישקורת, כי המילה הזאת לא מופיעה בשום מילון.

להבנתי זה כינוי גנאי, כמו סמולן“.

והוא הדין גם במילה הממששת, אלא אם הכוונה היא לאחת שממששת, (מלשון מישוש), ואני לא יודע למי את מתכוונת.

ושוב היא:

שושי קורנפלד

Simha Nyr

ביקורת חייבת להיות ממקום של דיעה בונה או אגדירה כביקורת בונה“, הרי אתה יודע שמשמעות המילה/כינוי ביביסטלא באה להחמיא למי שתומך בנתניהו, בדרך כלל כאן במדינתנו הקטנה אחרי המילה ביביסט יש שמות תואר כמו בבון“, “פרמיטיביוכמובן אנאלפבית.

זה שיש לך ביקורת על הביביסטיםזה לגיטימי אבל לדאבון לב זה בא ממקום פטרוניסטי.

אכן אני מבקרת את השמאל, אבל תמיד מציינת שהשמאל של היום זה לא השמאל שהכרתי, היום השמאל הישראלי כמו האמריקאי הוא פרוגרסיבי, אין ערכים, אין דת, אין גבולות, אין את מוסד המשפחה ועל המגדר המיני חבלז ועל נושאים אלה אני כותבת בביקורת, וכשאני שומעת את לפיד והגדרתו את האנטישמיות, כשאני שומעת את דבריו החלולים אני מתקשה להבין את מצביעיו שאמורים להיות אינטליגנטים.

צר לי אבל ראשי מפלגות השמאל היום הם בורים ועמי ארצות ולא בגלל שהם מאמינים במדינת כל אזרחיה אלא משום שהם רדודים יותר מביצה מרקיבה שיתושים עפים ממנה.

גילוי נאות מעולם לא הצבעתי ליכוד, בעוונותי הצבעתי לברק, הצבעתי לשרון, לשינוי בגילגולה הראשון ובבגרותי הצבעתי לבית היהודי בראשות בנט ואילת ואפילו הייתי חברת המפלגה ושילמתי דמי חבר עד היום שבנט החליט לפרוש כך סתם משום מקום כדי להקים מפלגה חדשה, האסימון נפל לי ואמרתי לא עוד!! ואז המציאו מפלגה חדשה מפלגת כחול לבן, לא אכנס לסיבות הזדעזעותי והחלטתי שאם חפצת חיים אני אצביע ליכוד, ובבחירות האחרונות הצבעתי סמוטריץ, כן!! ובדיעבד מסתבר שהוא צדק וצודק

וברוח מה שהבטחתי לעצמי, כאמור לעיל, באה הבטחתי זו:

Simha Nyr

שושי קורנפלד לבקשתך, אני מתחיל עכשיו לכתוב מאמר בנושא קווים לדמותו של הביביסט המצוי“.

אענה בו גם על השאלות שאת מעלה עכשיו.

על כל הנושא של הביביסט, והביביסט המצוי“, אני מדבר בכל המאמר הזה – מעל הפרק הזה, ומתחתיו – אבל כיוון שהבטחתי לענות בו גם על השאלות שאת מעלה עכשיו“, אתכבד ואענה עליהן, אחת אחת, ובהזדמנות זו גם אשלים, לפי הצורך, תשובות שנתתי בדיון המקורי, בדף הפייסבוק של נחום שחף (והן גם מובאות כאן).

אז ככה:

מעבר למה שעניתי לך בדיון המקורי, אוסיף ואפתח למטה מכאן, תחת ראש הפרק מילותביקורת, מילותגנאי, או רק reference?

באשר לתגובתך האחרונה, אענה לך כאן:

ראשית – לפעמים אי אפשר להסתפק בביקורת בונה“, וצריך להרוס הכל, לפנות את ההריסות, ולבנות הכל מחדש. האם זוכרת את היא, ברעכן!של זאב ז’בוטינסקי (אשר, כידוע, לא היה ממש שמאלני“)?

בוודאי שהמילה ביביסטלא באה להחמיא למי שתומך בנתניהו, אבל ביקורת מחמיאה יש רק בפראבדה, בישראל היום, בפוקס ניוז ואצל גלית דיסטל אטבריאן, וגם יש הבדל בין ביקורת קשה, ואפילו קטלנית, לבין מילותגנאי (דבר המצריך הרצאתדברים נפרדת).

את מוסיפה כי בדרך כללכאן במדינתנו הקטנה אחרי המילה ביביסט יש שמות תואר כמו בבון“, “פרמיטיביוכמובן אנאלפבית – אז כדי להיות ישרים עם המשתמשים בשמות התוארהאלה, צריך לראות דוגמאות.

כך, למשל, אם אני אחשוב שמישהו אנאלפבית, וזה רלוונטי, אני לא אזרוק לחלל את המילה הזאת כמילתגנאי, אלא אסביר במדוייק מדוע אני משתמש בה – מי שירצה, יקבל, מי שלא ירצה – זה חלק מהשיח הציבורי.

את אומרת כי זה שיש לי ביקורת על הביביסטיםזה לגיטימי אבל לדאבון לב זה בא ממקום פטרוניסטי” – תודה שאת מכירה בלגיטימיות של ביקורתי על הביביסטים (את המירכאות את שמת, לא אני!), אבל מאיכן לקחת את עניין המקום הפטרוניסטי“, חוץ מהרהורי ליבך? האם זה לא תוספתגנאי? האם שחקןהחיזוק הזה בכלל נחוץ לשיח הנוכחי?!

ונניח שאני בא ממקום פטרוניסטי“, ושאני אפילו מתנשא” – האם זה הופך אותי לפחות צודק?!

והאם באמירות שלך לפיהן ראשי מפלגות השמאל היום הם בורים ועמי ארצות […] משום שהם רדודים יותר מביצה מרקיבה שיתושים עפים ממנהובביטוי דבריו החלולים” (של יאיר לפיד) אין בדיוק אותו הדבר אשר מקומם אותך?!

ואם את רואה בהגדרתו של יאיר לפיד את האנטישמיות כ”דברים חלולים“, אולי תגידי לנו מה בדיוק הוא אמר, מהי הגדרתך שלך לאנטישמיות, ובהזדמנות חגיגית זו גם מהי הגדרת ה-IHRA (International Holocaust Remembrance Alliance) לאנטישמיות?

ואולי גם תסבירי לנו על מה את מתבססת באמירה ראשי מפלגות השמאל היום הם בורים ועמי ארצות“, ובמה הם רדודים יותר מביצה מרקיבה שיתושים עפים ממנה“?

שניים, אני יודע!

אם אני אגיד על יאיר לפיד, למשל, שהוא מעלים מס, בועל קטינות וחונה במרחק של פחות משני מטרים מברז כיבוי (הידרנט)”, זה יהיה בעינייך דברים כדרבנותגם אם לא אביא שום נימוק או ראייה לכך.

אבל אם, מאידך, אגיד על בנימין נתניהו שהוא מעלים מס, בועל קטינות וחונה במרחק של פחות משני מטרים מברז כיבוי (הידרנט)”, זה יהיה בעינייך דברים חלוליםורדודיםאפילו אם אביא אלף ראיות, ואכתוב על כך סדרה שלמה של ספרים עביקרס.

את נוהגת כך כי את בוחנת את העמקות והרדידות של דברים – לא לפי ערכם הסגולי“, אלא לפי תאימותם לאוריינטציה הפוליטית שלך – ותקני אותי אם אני טועה.

והאם התאריםשאת מעניקה למי שחולק על השקפותיך לא באים ממקום פטרוניסטי“?!

ומה דעתך (לפי הקריטריונים שלך) על ראשי מפלגת הביביסטים (כהגדרתך), כגון אמיר אוחנה, דוד אמסלם, מכלוף מיקי זוהר, אורלי לוי אבקסיס, מירי מרים רגב? מהי העמקותשלהם, מול הרדידותשל עמיתיהם בשמאל?

והאם הביטויים תישקורת” (“לא שגיאה”, לדבריך), הממששתוהסמולן“, שאם משתמשת בהם חופשיחופשי, לא נחשבים, גם בעינייך, כינויי גנאי?!

ראי הפרק על לקסיקון מילותהגנאי של הביביסטים.

מעבר לכך לא תצליחי לגרור אותי אל השיח הפוליטי, לגופו – ואת יודעת זאת, אבל גם מדברייך כאן עולה שאת מעניקה את תאריהגנאי (לשיטתך) למי שדעתו שונה משלך.

בכך את מצטרפת לכל הביביסטים, שתאריהגנאי שהם מעניקים לבעלי הדיעה השונה, אינם עוגן לוויכוח הפוליטי – אלא תחליף לו. תחליף עלוב.

וזו המילה האחרונה שלך, שושי:

שושי קורנפלד

Simha Nyr

בכיף, אשמח לקרוא, אבל עשה זאת ראציונאלית ולא אמוציונאלית מהמקום שאתה חי בו כי איך אומר שמרחוק כל אחד יכול להיות חכם כשבפועל אותו אחד רחוק מחכם.

אתה אינטליגנטי מאד וזו לא הפעם הראשונה בה אנו מתווכחים אלא שהפעם אתה הרבה יותר ראציונאלי מהפעמים הקודמות

על כך אני מרבה לומר: איכן שגיתי, איכה כשלתי ברך, כי בשבחי תדברי, אבל אוסיף ואשאל: מה עניין האמוציונאלית מהמקום ש[אני] חי בו“, ומה עניין ממרחוק כל אחד יכול להיות חכם“, כאשר כולנו נמצאים בכפר הגלובלי“?

ואימתי ראית אצלי אמוציונליות“?!

והאם אמירתך שבפועלאותו אחד רחוק מחכםאינה מעידה על התנשאות” – מילה האהובה על רבים מהביביסטים, ואת, בזהירות ראוייה לציון, מחליפה את המילה הזאת בפטרוניסטיות”?

על כל השאר ראי בפרק על הביביסטים הלוקים בתסביך ההתנשאות, ובפרק על הביביסטים המתיימרים להיות חכמים וטובים יותר מאחרים, בעודם מייחסים לאחרים התנשאות.

ומכאן להערותי על התוקפים אותי ביצאם להגנת הביביזם (המצוי, או הבלתי מצוי) – לפי ה“קטיגוריות” המתבקשות מתוכן הדברים והקשרם.

על האמת ועל השקרים, ועל השיטה הגבלסית

כמובא לעיל, אומר לי נחום שחף:

Simha Nyr

כשהסמולן ידבר אמת יבוא המשיח.

ועל כך אמרתי, שם: נשאלת השאלה אם באמת הסמולמשקר יותר מהימין, אבל זה חלק משטיפתהמוח הגבלסית, עליה דיברתי במאמר שטיפת מוח ושמה הנדסת התודעה, שם הראיתי כי השימוש החוזרונשנה במוטיבהזה מתיישב מצויין עם שיטתו של יוזף גבלס, שר התעמולה של המשטר הנאצי: לחזור על השקר שוב ושוב, עד שהוא נקלט כאמת לאמיתה.

אז בבקשה, נחום, ראה את השקרים של הימניים, אשר באים גם ממקלדתך:

ארבע (כך!!!) הסכמי שלום תמורת שלום” – שקר.

החלת הריבונות” – שקר.

עוצרים את הגרעין האיראני” – עם העלאתה של העשרת האורניום מ-3.67% ל-60% (ועוד ידם נטוייה) – אם זו עצירה“, אז זה אכן אמת.

שאר הפריטים שאתה כורך יחד עם השקרים שלך, הם עניינים המצריכים דיון ענייני, ולא סיסמאות רחוב, ואני מזמין אותך להתמודדות על כל פריט בנפרד.

ועל הרק לא ביביראה להלן, בפרק ביטויגנאי ביביסטי, מקרה פרטי: “רק לא ביבי.

ואכן, המוטיב הזה – השקריםשל הסמולוהאמת של הימין (הלאמתנשא, כמובן) חוזר לאורך כל הדיון הזה:

קחו, למשל, את אלה:

Salit Gotliv

Nahum Shtrom Shahaf

אלף אמיתות לא יתמודדו עם שקר ( שקרים).

והם אבי אבות הכזבים והטרלולים.

וגם לגברת הזאת אני מציג את אותה השאלה שהצגתי לנחום:

Simha Nyr

Salit Gotliv

כשאת מדברת על אמת ושקר, על אנחנוועל הם“, האם את מתכוונת לזה?

https://www.mako.co.il/news-politics/2021_q3/Article-de895c9e0caba71027.htm

והכוונה היא, כאמור, למאמר האמתלפי הדובר החדש של נתניהו: “העובדות לא משנות יותר; צריך להיות טראמפ, וכמו נחום, כך גם היא, כמה מפתיע, לא עונה.

על העמקות האינטלקטואלית של הביביסטים

כאמור לעיל, אני אמרתי לנחום, ראשית – בלשונו שלו (זוכרים?):

נחום אתה חי על הירח.

ואחר כך הוספתי:

אתה מבין בפיזיקה, אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל ביביסט מצוי.

החלק הראשון של התגובה (“אתה מבין בפיזיקה, אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל …”) לא הפריע לאיש, ואף אחד לא הגיב עליו.

על החלק השני (“ביביסט מצוי”), לעומת זאת, יצא זעמם של כל המגיבים (למעט אחד או שניים), ואנסה לסווג את המגיבים – לפי דבריהם שלהם (ולפי הצורך תגובות מסויימות תופענה בכמה קטיגוריות”).

אתחיל בעמקות האינטלקטואלית.

מרקו דורית

Simha Nyr מטורלל

ובהמשך היא עוד מגדילה לעשות:

מרקו דורית

Simha Nyr אז איפה הבעיה?לא יושב לך טוב הביביסטים,תנסה לאכול את זה עם מרק עוף אולי זה יעבור לך,יאללה תתקדם גאווה להיות ביביבסט ולא תומך בממששת מטורללת

והיא לא היחידה:

Lilian Ohayon

Simha Nyr

רחמי הכנים

וגם:

Eliezer Saidi

Simha Nyr מי הבני זוton שעו לך לייקים? זבלים בני זבלים. ככה מדבר ביביסט מצוי, תחיה עם זה או שתמות.

אולי תגידו לי מה הם רוצים להביע בכך?

האם אליעזר סעידי רוצה לומר כן, אני ביביסט מצוי, אני [אנחנו?] מדבר[ים] כך, וכל מי שעשו לך לייקים הם בני זוton, זבלים בני זבלים?

כן, זה מה שמסתבר, ועל כך אני עונה גם לו: מה שאתה אומר על עצמך – קודש הוא לי.

או, למשל:

Mira Shlomo

Simha Nyr אתה מוכיח כמה הימין צודק לגביכם,,רק בנימין נתניהו החכם בימינו

השאלה היא לא רק מה הגברת רוצה לומר בכך, אלא גם מה הקשר בין בנימין נתניהו לבין דברי, ואיך אני מוכיחאת מה שאני מוכיח, אבל לפני כן אני מבקש הבהרה:

Simha Nyr

Mira Shlomo

דברי אלי בלשון יחיד, אני לא אתם“.

וכאן – כמה מפתיע – היא כבר נאלמת ונעלמת, והדבר ברור: ברגע שאומרים שמאל“, או אתם“, כבר אין צורך להוסיף דבר: אמרת שמאל“, אמרת אתם – “ניצחתבכל ויכוח, למרות שלא אמרת ולא כלום.

שושי קורנפלד, האם לשיטתך אלה אינם “דברים חלולים“, “רדודים“, וכו’?

או, למשל, אינטלקטואל המגלה עמקות מיוחדת:

אשר שואן

Simha Nyr

יש לנו מנצח!

הטיעון הכי מגובש שלא לומר קוהרנטי מאז ומעולם.

ביביסט וסגרת את כל הבעיות שלך בעולם הנמוך שלך.

ושוב אתכם.

שמחה?

עצב

ואיך אפשר בלי לענות לו כך:

Simha Nyr

אשר שואן לפני שאתה מחרטט, קרא את מה שעניתי לשושי, מעליך.

ראה מה שאתם עושים כל הזמן:

https://www.quimka.net/57994

ואתה מדבר על טיעון מגובשוקוהרנטי“, כאשר אתה לא יודע על מה אתה מדבר (כי לא קראת אם כל מה שנאמר למעלה מכאן.

ומעניין מה הוא רוצה לומר בביביסט וסגרת את כל הבעיות שלך בעולם הנמוך שלך“, כאשר אני, בהשתמשי במילה הזאת, אני לא סוגרשום דבר בלי מאמר מפורט התומך בתיזה שלי (כגון המאמר הזה), ודווקא הוא זה שסוגרבאמירה הסתמית מגובשוקוהרנטי” (ולמעשה כל המתנפלים עלי לא שונים ממנו בנושא הזה).

על המדברים בלשון אתם“, “אתם השמאלנים“, “הםוכו’, מול אנחנו

בפרק הקודם, על העמקות האינטלקטואלית של הביביסטים, עמדנו על אלה שאומרים שמאל“, או אתם“, ואינם רואים צורך להוסיף דבר: אמרת שמאל” – “ניצחתבכל ויכוח, למרות שלא אמרת דבר.

קחו, למשל, את אלה:

Salit Gotliv

Nahum Shtrom Shahaf

אלף אמיתות לא יתמודדו עם שקר ( שקרים).

והם אבי אבות הכזבים והטרלולים.

גם כאן יש הם“, ואילו על האמיתות“, השקרים“, וההכזביםדיברנו לעיל, בפרק על האמת ועל השקרים, ועל השיטה הגבלסית.

ועל הטרלוליםכבר דיברנו לעיל, בפרק על העמקות האינטלקטואלית של הביביסטים.

או, למשל, דברים שכבר הבאתי לעיל:

Mira Shlomo

Simha Nyr אתה מוכיח כמה הימין צודק לגביכם,,רק בנימין נתניהו החכם בימינו

השאלה היא לא רק מה הגברת רוצה לומר בכך, אלא גם מה הקשר בין בנימין נתניהו לבין דברי, ואיך אני מוכיחאת מה שאני מוכיח”, לשיטתה, אבל לפני כן אני מבקש הבהרה:

Simha Nyr

Mira Shlomo

דברי אלי בלשון יחיד, אני לא אתם“.

וכאן היא כבר נאלמת ונעלמת, והדבר ברור: ברגע שאומרים שמאל“, או אתם“, כבר אין צורך להוסיף דבר: אמרת שמאל“, אמרת אתם – “ניצחתבכל ויכוח, למרות שלא אמרת ולא כלום.

זה בדיוק העניין: אתם מניחים שהאדם איתו אתם מתווכחים הוא חלק מקולקטיבכלשהו, אתם תגידו לו אתם השמאלנים“, או סתם אתם“, כדי לפתות אותו להתגונן מפני “אשמה” כלשהי שהוא לא אחראי עליה, ואולי אפילו לא יודע מהי, בהנחה שהוא יענה לכם בנאוםהגנה מפורט, ואתם “תסגרו” באמירה סתמית כגון “אתה מדבר שטויות” …

אז לא: אצלי זה לא עובד, ומי שרוצה לאתגר אותי יפנה אלי בלשון “אתה”, ויציג תיזה מסודרת.

על המפקפקים בכושר ההתבטאות שלי (ולא בהתנשאות“, חס וחלילה), אבל בורחים מהתמודדות מולי

ראו, למשל, את זאת:

אסתר שובל

Symha Simha Nyr

רלב רגיל,אינך מסוגל להפיק דבר ,או טעון כלשהו.

כל מה ששכמותך הפיקו ,הוא ממששת המנדטים והשליט מנצור עבאס.

לא ממשלת שמאל,אלא ממש ממשלת אויב..

אנו אהל דימה,בני חסות ומשלמים גיזייה,מס לשליט..هدي هي الحقيقة المرة

הדי הי אלחקיקה אלמורה.

זוהי האמת המרה

אני עונה לה:

Simha Nyr

אסתר שובל מציע לך לא להתערב בשיחות בין אחרים כשאת לא יודעת על מה הם מדברים.

הזמיני באמזון את הספר הזה:

https://www.amazon.com/Donald-Netanyahu-Benjamin-Trump-Israeli-American/dp/1728996368

המונה 503 עמודים, וקראי אותו:

אחר כך נראה מי משנינו אינו מסוגל להפיק דבר ,או טעון כלשהו” – אני או את, שמרחת 41 מלים, ולא אמרת שום דבר.

היא עונה:

אסתר שובל

Simha Nyr

אם אתה כותב לעצמך,חביב ביותר,

וקראתי את התמצית,

תודה.

רלב רגיל,

מ.ש.ל

אני:

Simha Nyr

אסתר שובל את יודעת למי לא מראים תמצית עבודה?

להזכירך, לא מדובר בדיעות שלי, אלא בשאלה מי מסוגל להפיק דבר ,או טעון כלשהו” – שאלה שאת עצמך העלית על ראש שמחתך, לא אני.

היא:

אסתר שובל

Simha Nyr

לעיתים אפשר להתרשם, ללא קריאת כל החומר.

אני פעמים לא מעטות משקיעה בדברים של מי שאני חלוקה עליו לגמרי!

לנוכח הדברים שאתה מעלה בכאן,נראה לי שאין לזה מקום.

אני מבינה שאתה מרוצה מהמצב הנוכחי.

היה מי שדיבר על גרמניה של שנות ה30..יהודי גרמניה שלחו מכתב בקשה להארץ” ,לא להשמיץ את היטלר וגרמניה!

כן,אני משווה.

אני:

Simha Nyr

עדיין יש לך בעייה בהבנת הנקרא.

לא דיברתי על המצב הנוכחי“, לא התווכחתי איתך על גרמניה, על היטלר ועל הארץ“.

אני דיברתי רק על דבר אחד: על השאלה מי מסוגל להפיק דבר ,או טעון כלשהו” – שאלה שאת עצמך העלית על ראש שמחתך, לא אני.

השאלה אם אותו דבר ,או טעון כלשהותואם את דעתך אינה רלוואנטית לאותה המסוגלות“, כהגדרתך.

ועל כך היא כבר לא עונה.

או, למשל:

Salit Gotliv

Nahum Shtrom Shahaf

אלף אמיתות לא יתמודדו עם שקר ( שקרים).

והם אבי אבות הכזבים והטרלולים.

היא מדברת על התמודדות“, ואני משליך כפפה גם לרגליה:

Simha Nyr

Salit Gotliv

אני לא יודע מי זה הם“, אבל כיוון שאני רואה בדבריך רמז אלי, אני מזמין אותך להתמודד בכל נושא שתחפצי, ואני אייצג את אותם הם” (כהגדרתך), ובמקביל להתמודדות בכל נושא שאני אחפוץ.

שני תנאים בלבד: הצהרה בתוםלב על נכונות להשתכנע (אני מצהיר בזאת), ודיון בנקודה אחת בלבד בכל התמודדות (וכשנמצה אותה נבחר נקודה אחרת).

כפפה לרגלייך.

וגם היא לא חוזרת אלי. ממה היא פוחדת?

ועוד אחד:

יוסי רוקיטה

Simha Nyr

רלביסט שנסתתמו טענותיו, זועק עצמו לדעת:

ביביסט ! ביביסט ! “…

לבד מכך שאני לא זעקתי ביביסט ! ביביסט ! “, אלא רק השוויתי בין ביביסט אחד (נחום שחף) לבין כל ביביסט מצוי” (האם כבר אסור להשוות בין ביביסטים?!), אני השלכתי כפפה לרגליו:

Simha Nyr

יוסי רוקיטה ראה את תשובתי לשושי קורנפלד, מעל תגובתי זו, היא עונה גם לך.

נסתתמו טענותי“?!

אני מזמין אותי להתמודדות אחדלאחד בכל נושא הקשור לראש הממשלה לשעבר ונראה טענותיו של מי באמת הסתתמו“.

במקום אחר הוא חוזר על אותו הנסתתמו“, ואני חוזר ומשליך לרגליו את אותה הכפפה, וזאת תשובתו הפעם:

יוסי רוקיטה

Simha Nyr

מ.ש.ל.

התשובה תמיד:

ביביסט !

או

אבל ביבי

גם ביבי…

האיש הזה לא יודע מה זה מ.ש.ל.”, אבל משתמש בו כדי להראות עד כמה הוא חכם.

תוהה אני איכן הוא ראה אצלי את התשובה תמידהזאת, כאשר אני השתמשתי בה רק פעם אחת בדיון הזה, והסברתי היטב את ההקשר בו השתמשתי.

ושימו לב לשימוש שלו בסימן שלוש הנקודות (“…”): הסימן הזה נועד במקורו להוסיף גוון כלשהו לדברים ברורים, אולי להוסיף חיוך רפה, אולי לשם השמטה של דברים לא רלוונטיים מתוך ציטוט כלשהו, אולי משהו דומה.

אבל הוא, רוקיטה, שייך לאלה שבאמת נסתתמו טענותיהם, וכשאין להם מה להגיד, הם שמים את הסימן הזה סימן שלוש הנקודות (“…”), בבחינת המבין יבין“.

אז לא, ממש לא: הגיע הזמן שתלמד להתבטא בנושאים שאתה מעלה על ראש שמחמתך, במקום להשליך יהבך על המבין יבין“.

על מי שרואים עצמם ביביסטים (וחלקם, אם לא רובם ככולם, אף גאים על כך)

הנה ביביסט שהעברית היומיומית שלו דלה עד כדי כך שהוא לא מכיר את המילה ביביסטים“:

Yossef Ronen Ben Naim

Simha Nyr זה שאתה משתמש במילה ביביסט מראה כמה עלוב אתה וכמה לא צריך להתייחס אלייך

ועונה לו חברו, שדווקא גאה על היותו ביביסט:

איתן בן שושן

Yossef Ronen Ben Naim למה ?

אני ביביסט גאה,ואילו (כנראה אפילו” – ש’ נ’) אוהב איך שזה מצטלצל על הלשון.

אז תסתדרו ביניכם, ואחר כך תגידו לנו: האם אתם רואים בהיותכם ביביסטים משום בושה, או דווקא סיבה לגאווה?

דברי ביקורת, מילות גנאי או רק reference?

למרות כל ההתנפלויות עלי, אומרת שושי, כמובא לעיל:

שושי קורנפלד

Simha Nyr

עובדות מבלבלות, לרק לא ביביסטיםכמוך, ולידיעתך ביביסט זה לא גינוי, ההיפך, כשאני רוצה לגנות שמאלני ריקני בור ועם הארץ אני מכנה אותו לפידיסטיכי לבחור בור ועם הארץ למדינה כמו שלנו לא מוכיח על שיקול דעת אלא על טימטום ובורות לפידיסטי

הנה כי כן, “ביביסטזה לא גינוי, אבל, מאידך, מותר גם מותר לגנות, כאשר אדם מוצא לנכון לגנות את זולתו.

ואני אכן מגנה, ללא היסוס, את כל מי שנראה לי ראוי לגינוי, אבל כשאני מגנה – זה ברור, והעברית שלי, כמו גם כושר הכתיבה שלי, מספיק טובים כדי לגנות – בלי להשתמש במילותגנאי.

ראו את אלה:

יום כיפור התשע”ב: אליקים רובינשטיין, שתיצלה באש הגהינום, שתמות בייסוריתופת!;

בחירות לכנסת, 2013: אליקים רובינשטיין, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השתטה כליל;

מפולארד עד פלוני – אליקים רובינשטיין הנבל לא השתנה.

ומי שרוצה עוד חומר על רובינשטיין אליקים, ילחץ כאן.

מישאל חשין: אני לא מכבד גם את המפרסמים בזהותם האמיתית (הקישורים הפנימיים לא עובדים, ועמכם הסליחה);

לא אבכה את חשין מישאל.

ומי שרוצה עוד חומר על חשין מישאל, ילחץ כאן.

ללמדכם שבמסגרת חופש הביטוי אפשר לתקוף, אפשר לגנות, אפשר להשפיל – בלי צורך להשתמש בביטוייגנאי.

ולתשומת ליבם של כל המתנפלים עלי: אתם לא עושים זאת משום שאתם רגישים למילות גנאי, אלא משום שאין לכם מה לומר לי לגופו של עניין.

על לקסיקון מילותהגנאי של הביביסטים

ראו איך כל הרגישים לגינויכאשר הגינוי – אמיתי, או רק בדמיונם – הוא על בשרםהם, אבל כאשר הם תוקפים אחרים, הם לא עוצרים בשום אדום:

סמול/סמולן/סמולנצ’יק/סמולנצ’יק נאור“, ואפילו את המילה הלגיטימית, כשלעצמה, “שמאל/שמאלןהם לא מביאים כרפרנס, או כבסיס לוויכוח אידיאולוגי עם השמאל, אלא כמילתגנאי, אותה הם תוקעים כפילרכאשר אין להם מה לומר לגופו של עניין.

נאורים“, “יפינפש“, “מתנשאים“, “פטרוניסטים“, וכו’, והמהדריןאף יוסיפון נאורים בעיני עצמם“, כאשר אף אחד מהם אף לא התיימר להיות נאור.

ממורמרים“: כאשר באמתבאמת כבר נגמר לכם הסטוק מדפי המסרים, אתם מתיימרים לתת חוותדעת פסיכיאטרית על ההמונים – לא רק בלי הכישורים המקצועיים לכך, אלא גם בלי שבדקתם את הפציינטים“. נו, טוףףףף.

תשקורת“: יש לכם ביקורת על התקשורת – תבקרו כמה שאתם רוצים, אבל אל תדחפו את הפילרהזה כמילתגנאי, כאשר אין לכם משנו ענייני יותר. מעניין שאף ביביסט לא מכניס גם את ישראל היום לקטיגוריההזאת.

טרלולים“: לגברת שהשתמשה כאן במילה הזאת – האם יש לך תשתית לשימוש במילה הזאת, או שסתם לא היה לך משהו חכם יותר לומר?

שקרים“, “כזבים“: כשאני מייחס למישהו דברים כאלה, אני מביא דוגמאות, אצלכם זה פילרגנאי, שלא עומד מאחוריו דבר.

ממששת”: מה דעתכם לכתוב מאמר מסודר המביע את דעתכם, במקום לזרוק את המילה הזאת לחלל, ולחסדי המבין יבין“?

מהונדסים“: על כך אני מדבר בפירוט להלן, בפרק הערות נוספות על הביביסטים, שם אני מזכיר גם את המאמר שטיפת מוח ושמה הנדסת התודעה.

בוגר הקרן“, “בוגר וקסנר”: האם זה תחליף לוויכוח עם אדם על דיעותיו?

לפידיסט“: מילתגנאי כאשר למשתמש בה אין מה לומר – לא על לפיד, ולא על מי שהוא מדביק אליו את התוארהזה.

שמאלני ריקני בור ועם הארץ“, “רדודים יותר מביצה מרקיבה שיתושים עפים ממנה”, “פחות מחכם“, וכו’: שושי קורנפלד, בואי נראה אותך מתווכחת עם אדם שאת מייחסת לו את התכונות האלה.

טימטום ובורות“: בוודאי – מי שחושב אחרת מאיתנו הוא לעולם מטומטם ובור.

פרוגרסיבי“: מי שבעד רגרסיביות” – שיקום, אבל, כמה נורא, כמה עצוב – אף אחד לא קם.

ואיך אפשר בלי החמוצים“?!

אפסים ..אפס מודעות עצמית“: ולך, גברת קאופמן סביל, יש מודעות עצמית? האם את יותר מאפס, או, אולי, הרבה פחות מאפס?!

ביטויגנאי ביביסטי, מקרה פרטי: “רק לא ביבי

ראו את המסראשר בתמונה הזאת:

מה רוצה נחום להגיד בזה?

הוא לא רוצה להגיד כלום, הוא רוצה להחדיר לתתתודעתנו את סיסמתהרחוב לפיה כל מה שיש לאחריםזה רק לא ביבי“, במקום לתת לנו תיזה מסודרת – וכבר דיברנו לעיל על שיטתו של יוזף גבלס: לחזור על השקר שובושוב, עד שהוא נקלט כאמת הצרופה.

המוטיב הזה חוזר גם בדיון נשוא סקירה זו, ואין החולק על כך שהכוונה היא לכינויגנאי.

קחו, למשל, את זו:

אסתר שמיוביץ

Simha Nyr כת רק לא ביבי מבינים בכל בעיקר איך לחסל את היהדות במדינת ישראל !!!

וזה לא מספיק לה:

אסתר שמיוביץ

Simha Nyr לך למנהיגך ההזויים ובזויים שחוברים לאויבי ישראל בחסותכם כת רק לא ביבי

תגידי לי, שמיוביץ, נפלת על הראש?

האם לא היה זה ביבי שלך אשר הכשיר את הרעם – שהוא ואתם הגדרתם כ”אוייבי ישראל”, רק כדי להיאחז בבלפור?!

האם ביבי שלך לא ויתר על הסיפוח, בתמורה לשלום שזרעיו נזרעו בתקופת רבין ופרס, וממילא הגיעו לפרקם? האם לא היה זה שלום בין אוהביםבסתר שהיו מתנים את אהבהביהם במושב האחורי, בפינתיער נידחת וחשוכה, ויום אחד הם החליטו לצאת מהארון, ולעשות את זה במלון חמישה כוכבים, בלב העיר, עם רישום בקבלה בשמותיהם האמיתיים?!

האם זה לא מזכיר לך את הזוג המאושר, חבוקים ואוהבים, אשר באים לבית הדין הרבני, בבקשה לסדר להם שלום בית“, והדיינים אומרים להם קודם תריבו, אחר כך נדבר על שלום בית“?!

וגדעון סער, למשל, האם הוא מאלה אשר, לשיטתך, “מבינים בכל בעיקר איך לחסל את היהדות במדינת ישראל“, כאשר – אם הדבר היה תלוי בו – הוא היה מספח למדינת ישראל את כל השטחיםכולם?

ומה זה יהדותלשיטתך? להפוך לאזרחים סוג ב’ את הדרוזים, שמספר הנופלים למען המדינה שבהם, פרקפיטה, עולה במידה רבה על חלקם היחסי באוכלוסיה הכללית?

רוצה להמשיך בדיון על בנימין נתניהו והיהדות? רק תגידי!

לכל הרקביביסטים, אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר “רק לא ביבי” זה לא “אג’נדה” ולא “שנאה”, זה רק בקו”ם, בו אני מצביע על העובדה שהביביסטים מלינים על כך שלכל האחרים יש רק דבר אחד משותף: “רק לא ביבי”, ואם יש להם שיטת שיטת מיון טובה יותר, מקצועית יותר – שיתכבדו להוציא את שיטתם, ונדענה.

שמיוביץ, קראי גם את את המאמר הזה, ואחר כך תגגלי כמה שאת יכולה, ותגידי לי איכן מצאת אצל כל הכת רק לא ביבישמץשלשמץ של עיסוק בשאלת היהדות ומדינת ישראל“?!

בסיום אותו המאמר אני מציע לביביסטים להסתכל על החטוטרת שעל גבםהם:

מי באמת פוסל–מראש?

ואגב, אם כבר מדברים על “אג’נדה” ועל “פסילה מראש” – דווקא הרק–ביביסטים הם הלוקים בכך: הם פוסלים מראש את כל מי שלא נושא את השם בנימין נתניהו, מכל אלה שעברו את המשוכה הזאת הם פוסלים את כל אלה שלא נולדו ביום 21.10.1949, ומכל אלה שעברו גם את המשוכה הזאת הם פוסלים את כל מי שלא מכהן כרגע ברחוב בלפור בירושלים, ומכל מי שעבר גם את המשוכה הזאת הם פוסלים את מי שלא נשוי לאישה בשם שרה, ושאין לו בנים בשם יאיר ואבנר – ואחר כך הם בוחרים את הטוב ביותר מכל אלה שעברו את כל המשוכות.

ועל כך אמרינן כל הפוסל, וגו’.

עכשיו תעברו על כל התגובות שלכם, תספרו את אלה שאין להם כל מטען ערכי לבד מהמנטרה רלברלברלברלברלברלברלב, ומי שרוצה להתווכח אתי גם על כך – אני כאן.

על הביביסטים המנהלים על גבי את חשבונותיהם עם השמאל ועם אחרים

ראו את זה:

יוסי רוקיטה

Simha Nyr

כפעיל שמאל לשעבר, אני קובע:

* השמאל שכח מזמן, מה זה להיות שמאלנים.

היום הם אוניברסלים כלל עולמיים.

* השמאל הוא משטרת מחשבות.

* תרבות של עליהום, פוגרום ולינץ‘.

* לשמאל לא נותר דבר, פרט לשנאת נתניהו.

אני לו:

Simha Nyr

יוסי רוקיטה את החשבונות שלך עם השמאל אל תנהל על גבי.

ובמקום נוסף הוא חוזר בדיוק על אותם הדברים, ואני מבהיר לו שאני לא חרש כמוהו, וגם חוזר ומשליך לרגליו את הכפפה:

Simha Nyr

יוסי רוקיטה עניתי לך על כל אלה, למעלה מכאן.

את החשבונות שלך עם השמאל אל תנהל על גבי.

נסתתמו טענותי“?!

אני מזמין אותי להתמודדות אחדלאחד בכל נושא הקשור לראש הממשלה לשעבר ונראה טענותיו של מי באמת הסתתמו“.

מסתבר שדווקא טענותיו המה שנסתתמו, כי הוא לא חזר אלי.

או, למשל, מי שמנהלת על גבי את חשבונותיה לא רק עם השמאל, אלא גם עם יאיר לפיד:

אידית קאופמן סביל

עוד מתנשא כלומניק לפידיסט עם שכל של המתאגרף חסר הבגרות שמאלנים משום מה מתנשאים על היותם אפסים ..אפס מודעות עצמית .

ולא, היא לא משתמשת בכינוייגנאי. שייה תמה!

ראו מי שמדברים על שנאה

יוסי רוקיטה אומר כי לשמאל לא נותר דבר, פרט לשנאת נתניהו“.

הוא לבטח לא קרא את המאמר ראו מי שמדברים על שנאה, ואת המאמר על ה”שנאה” לנתניהו – נאוםתשובה לאראל סג”ל.

הוא גם לא ראה את התמונות האלה:

לי אין ייפוי כוח מטעם השמאל להגן עליו, אבל בעניין רק לא ביבי“, ראה את הפרק ביטויגנאי ביביסטי, מקרה פרטי: “רק לא ביבי, ותראה שפרט לשנאה לסמול“, דווקא למחנה רק ביבילא נותר דבר, פרט לאהבה עיוורת לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

הרי נתניהו הוא מחרחר השנאה הגדול ביותר, השנאה היא מקור כוחו: שנאת הערבים, שנאת הסמול“, שנאה כל מי שלא כורע ברך לפני המולך שמו ביבי.

אני חי את הארץ הזאת למעלה מ-82 שנה, ואת המדינה מאז היווסדה, ומעולם, עד לתקופת נתניהו, לא הייתה שנאה כזאת מהימין אל השמאל ואל הערבים.

אז על תדברו על שנאה“, כי חטאתה רובצת לפתחכם – ורק לפתחכם.

על הביביסטים הלוקים בתסביך ההתנשאות

במאמר שטיפת מוח ושמה “הנדסת התודעה”, שהוא נאום תשובה לכל המקשקשים כשאין להם משהו חכם יותר לומר. אמרתי, בין השאר:

[…] כל אלה מנטרות שאם פלטת אותן, “ניצחתבכל ויכוח, למרות שלא אמרת ולא כלום, וגם לא יכולת לומר כי בדפי המסרים לא הציעו לך מה לומר – גם בעניין הזה.

כך גם לעניין המנטרות “נאורים“, “יפי נפש“, “מתנשאים“, שמקורם ברגשי הנחיתות של פולטי המנטרות, אשר מסתכלים על אחרים מלמטה, ואלה נראים להם כמתנשאים“.

וכמה שאני אומר להם אני לא יפהנפש, אני מכוערנפש (ואף נותן להם רשימה של ממליצים“!) – זה לא עוזר לי.

והנה ראו כמה פעמים ההתנשאותהזאת מיוחסת לי:

דוד שובט

Simha Nyr כמה התנשאות יש בתגובה העלובה שלך. במה את יותר טובה מביביסט מצוי? גם אני ביביסט מצוי וגאה!

על כך עניתי לו:

Simha Nyr

דוד שובט קרא את זה:

https://www.quimka.net/57994

יש שם גם תשובה בעניין ההתנשאות“.

לא אחזור עליה שוב ושוב, כל אימת שהמסתכלים עלי מלמטה מייחסים לי התנשאות“.

אבל כאן אני לא מדבר אליו אישית, אלא לציבור כולו, ולכן אוסיף: אני לא אמרתי שאני יותר טוב מביביסט מצוי. יש לי ביקורת על הביביסטים, כמו שלהם יש ביקורת עלי, וכך הוא גם בין נחום לביני – לו יש ביקורת עלי, ולי יש עליו, אבל במקרה הזה אני רק השוויתי בינו לבינם, ולא בינם לביני.

ואם אתה, דוד שובט, גם ביביסט מצוי וגאה“, אולי אתה מתנשא עלי, אבל זה לא יעזור לך, כי אני לא נמצא בשום תחרות, עם שום ביביסט, מצוי או לא מצוי, גאה או לא גאה, וככל הזכור לי, אני מעולם לא אמרתי על מישהו שהוא מתנשאעלי.

ומי שמייחס לי התנשאות“, אני עונה לא כהאי לישנא: אני מדבר אתך בגובה העיניים, אבל אתה מסתכל עלי מלמטה, ונדמה לך שאני מתנשא, אבל אני לא מתנשא מעליך, אלא אתה מתנשא מתחתי.

יש לי ביקורת עליכם, יש לכם ביקורת עלי – זה דרכו של עולם, ומי שרוצה לקיים תחרות של מלך החוכמה” – שיבושם לו. אני לא זקוק לכך.

או, למשל:

אידית קאופמן סביל

עוד מתנשא כלומניק לפידיסט עם שכל של המתאגרף חסר הבגרות שמאלנים משום מה מתנשאים על היותם אפסים ..אפס מודעות עצמית .

מעניקה לאחרים תאריםכמו מתנשא“, “כלומניק“, “לפידיסט עם שכל של המתאגרף חסר הבגרות“, “שמאלנים“, “אפסים“, “אפס מודעות עצמית“.

והיא עצמה לא מתנשאת, ממש לא.

על הביביסטים המתיימרים להיות חכמים וטובים יותר מאחרים, בעודם מייחסים לאחרים התנשאות

ראו את זאת:

Irit Pony

Nahum Shtrom Shahaf בויכוח אידיאולוגיעינייניבין אנשי שמאל לאנשי ימין,מיד השמאל שוכח בכלל על מה הוא נושא דבריו מה מטרת השיח,ומיד בודק את אופיו של האיש מהצד הימני של המפה הפוליטית,לא דיעותיו האידיאולוגיות,אלא אופיו או הרטנת אנשי ימין,כי בעצם שום אידיאולוגיה אין לשמאל אין,אין.

זו בדיוק שיטת תיפסו את הגנב!!!”: לייחס לבעלי פלוגתתך את התכונות הלקויות שלך.

בויכוח אידיאולוגיעינייניבין אנשי שמאל לאנשי ימין, מיד השמאל שוכח בכלל על מה הוא נושא דבריו מה מטרת השיח”: מתי ראית ויכוח אידיאולוגיענייני בין אנשי שמאל לאנשי ימין“, כאשר לאנשי הימין יש בדפיהמסרים חמגשיות שלמות של מנטרות מוכנות ומבושלות, אבל אין בהן תשובות לשאלות קשות?

קחי, למשל, את הטענה שבגלל האינטרס הפוליטי של דונאלד טראמפ ובנימין נתניהו, האיראנים השתחררו ממגבלת 3.67% בהעשרת האורנים – מגבלה שלדעת כל גורמי הביון בעולם הם עמדו בה, מכוח ההסכם משנת 2015 – וכעת הם כבר הגיעו ל-60%, ועדיין לא אמרו את המילה האחרונה?

תתוכחי עם זה, גברת פוני, הן בשם עצמך (כמי שרואה עצמה אשת ימין“), הן בשם ראש הממשלה לשעבר, שעליו את מגינה בחירוףנפש, והן בשם הימין האידיאולוגי“, לשיטתך, אם את עדיין סבורה שיש כזה.

ומהי האידיאולוגיה של הימין באשר להסדר המדיני הסופי לגבי עתיד השטחים“, זולת לא להחליט?

תעני גם על זה, גברת פוני, הן בשם עצמך (כמי שרואה עצמה אשת ימין“), הן בשם ראש הממשלה לשעבר, שעליו את מגינה בחירוףנפש, והן בשם הימין האידיאולוגי“, לשיטתך, אם את עדיין סבורה שיש כזה.

השמאל שוכח בכלל על מה הוא נושא דבריו מה מטרת השיח”, “בעצם שום אידיאולוגיה אין לשמאל אין,אין“?

האם בכלל ניהלת איפעם ויכוח עם איש שמאל?

ואיך את מעזה לטעון שלשמאל אין אידיאולוגיה“, כאשר הימין מייחס לו אידיאולוגיה של פוסט ציונות“, “מדינת כל אזרחיה“, “תמיכה באוייבי המדינהוכו’?

אז יש לו אידיאולוגיה, או אין לו?

ומיד [איש השמאל] בודק את אופיו של האיש מהצד הימני של המפה הפוליטית,לא דיעותיו האידיאולוגיות,אלא אופיו או הרטנת אנשי ימין” – אולי תבדקי בכל התגובות כמה פעמים אתם, הימניים, לא מתייחסים לדיעותיהם של השמאלנים, אלא לאופיים?

ואולי תתני לנו קישור למקרה אחד, לפחות, בו איש שמאל בודק את אופיו של האיש מהצד הימני של המפה הפוליטית,לא דיעותיו האידיאולוגיות“?

לא, את לא תבדקי, וממילא גם לא תביאי שום דוגמה לאישוש, כי זה יהרוס לך את התיזה!

ולא רק שזה יהרוס לך את התיזה, אלא יתברר לך שדווקא אתם, הנעלבים מהכינוי ביביסטיםומגיבים לדברי – דווקא אתם הם הלוקים בכך:

מרקו דורית

Simha Nyr אז איפה הבעיה?לא יושב לך טוב הביביסטים,תנסה לאכול את זה עם מרק עוף אולי זה יעבור לך,יאללה תתקדם גאווה להיות ביביבסט ולא תומך בממששת מטורללת

מה לעשות, גברת מרקו, שאני צמחוני? אין לך בשבילי מרשם אחר, פחות מטופש?!

ועוד רופא” (אולי דווקא יועץ כלכלי):

Rafael Zrihan

Simha Nyr יש תרופה טובה למחלה הזאת והיא כלולה בסל

ועוד אחד שתוהה”:

יאיר חסיד

Nahum Shtrom Shahaf

נחום, לאן נעלמת ?

מה קרה ?

נבהלת משמחה הפרובוקטור ?

ונחום, שנובח כל הזמן סמולסמולנצ’יקסמולסמולנצ’יקסמולסמולנצ’יקסמולסמולנצ’יקסמולסמולנצ’יק“, מדבר על נביחות“, ומשווה את עצמו לווינסטון צ’רצ’יל (בלי התנשאות“, כמובן):

Nahum Shtrom Shahaf

יאיר חסיד

צרציל: אני לא עוצר לכל נביחה

ושושי קורנפלד, בלי שמץ של התנשאות“:

צר לי אבל ראשי מפלגות השמאל היום הם בורים ועמי ארצות ולא בגלל שהם מאמינים במדינת כל אזרחיה אלא משום שהם רדודים יותר מביצה מרקיבה שיתושים עפים ממנה.

שושי, כיוון שהאמירה התנשאותהינה בעיני הביביסט הלאמצוי (כמוך) בבחינת יציר לשוני וולגארי“, האם אמירתך שבפועל אותו אחד רחוק מחכם“, היא עצמה אינה מעידה על התנשאות” – מילה האהובה על רבים מהביביסטים, ואת, בזהירות ראוייה לציון, מחליפה את המילה הזאת בפטרוניסטיות”?

ובחזרה אלייך, גברת פוני, אשר, כאמור, אומרת כי –

בויכוח אידיאולוגיעינייניבין אנשי שמאל לאנשי ימין,מיד השמאל שוכח בכלל על מה הוא נושא דבריו מה מטרת השיח,ומיד בודק את אופיו של האיש מהצד הימני של המפה הפוליטית,לא דיעותיו האידיאולוגיות,אלא אופיו או הרטנת אנשי ימין,כי בעצם שום אידיאולוגיה אין לשמאל אין,אין.

את יודעת מה? כיוון שממילא המארח שלנו כאן, נחום שחף, ולא רק הוא, מייחסים לי שמאלנות/סמולנות (אם היו קוראים את שני המאמרים אליהם קישרתי בהקדמה הבלתינמנעת למאמר הזה, הם היו חושבים פעמיים לפני התיוג שלהם אותי, אבל הם לא יעשו גם את זה, כי גם זה יהרוס להם את התיזה) – כיוון שממילא כך הוא, אני מוכן לשחק את תפקיד פרקליטו של השטן“, ולייצג את השמאל מולך, בכל ויכוח שתרצי, על כל במה שתרצי, ועל כל נושא שתרצי, הקשור לוויכוח האידיאולוגי שבין הימין לשמאל.

כפפה לרגלייך, הגברת פוני.

הערות נוספות על הביביסטים

אומרת לי

Anat Spiegelberg

Simha Nyr האמת היא שאתה הוא הפרוטוטייפ של מהונדסים.

זה שאתה מטיח את זה באחרים זה תוצר רגיל של השמאל שלמד את זה מהערבים. כמה שההשכלה יותר גבוהה ככה רמת ההינדוס. בנוסף קצת פירגון, קצת העלת אגו, הבטחת מעמד וכמובן הכנסות יפות, הזמנות להרצאות, קידום ספרים וכו‘. זה עובד כמו מכונה משומנת. והמהונדסים עוד חושבים מעצמם עילת משובחת ונאורה

במה אני מהונדס“, שלא לדבר על הפרוטוטייפ של מהונדסים“?

את זה היא לא אומרת, כי היא לא קראה את המאמר שטיפת מוח ושמה הנדסת התודעה.

היא מדברת על תוצר רגיל של השמאל שלמד את זה מהערבים”, על כך ש”כמה שההשכלה יותר גבוהה ככה רמת ההינדוס”, ועל כך ש”בנוסף קצת פירגון, קצת העלת אגו, הבטחת מעמד וכמובן הכנסות יפות, הזמנות להרצאות, קידום ספרים וכו‘. זה עובד כמו מכונה משומנת”, ו”המהונדסים עוד חושבים מעצמם עילת משובחת ונאורה“.

ובאמירתה כי כמה שההשכלה יותר גבוהה ככה רמת ההינדוס“, האם היא מתכונת למשכילים כמו הדוקטורנט (אולי כבר דוקטור) נחום שחף? ומה דעתה על כך שלי יש רק תואר ראשון? האם היא תודה כי בכך אני פחות מהונדסממנו?!

ונניח שהתיזה שלה נכונה, השאלה היא איך זה מתקשר למהונדסותשל שמחה ניר?

את זה היא לא אומרת.

והיא לא אומרת, כי אין לה נקודה ארכימדית לכך, שלא לדבר על נימוקים כלשהם.

ועל כך בדיוק דיברתי במאמר שטיפת מוח ושמה הנדסת התודעה: מכבירים במלים, מקנחים במנטרה הנדסת התודעה” – גזרי ויש לך ארוחה!

את ליליאן אוחיון כבר פגשנו לעיל, בפרק על העמקות האינטלקטואלית:

Lilian Ohayon

Simha Nyr

רחמי הכנים

מה אני יכול לענות לה, זולת זאת:

Simha Nyr

Lilian Ohayon

נשארו לי רחמיך הכנים מהפעם שעברה, לא נזקקתי להם.

תגידי לי לאיזו כתובת לשלוח לך אותם.

והיא עדיין לא מבינה:

Lilian Ohayon

Simha Nyr

לא השתמשתי אז תשתמש בכפול עכשיו

זה ייטיב עימך

אז לא, גברת ליליאן, שיהיה לך משהו חכם יותר, אשמח לשמוע.

לחכמה הזאת יש עוד מה לומר:

Lilian Ohayon

Simha Nyr

קראתי את מאמרך

עם הרבה סייגים

עד שיגעתי לתיק 4000

מציע לך לעקוב אחר המישפט אולי תקבל עוד רעיון למאמר אמת

ולא להנדס תודעה כמו שאתה מנסה לעשות

אז תודה לך, ליליאן, מקרב הלב, אבל אני לא זקוק לעצות כאלה, משום שאני לא מוציא מילה ממקלדתי בלי להכין שיעורי בית, וזאת בניגוד לך, שמרוב סגידה לראש הממשלה לשעבר, את כבר יודעתכיצד המשפט ייגמר.

ראי, לעניין זה, את מאמרי האם התיק נגד הרמטכ”ל “מתפורר וקורס”?

ובאשר להנדסת התודעה“, שלדברייך אני מנסה לעשות” – ראי למעלה מכאן את תשובתי ל-Anat Spiegelberg – היא מתאימה גם לך, אותבאות.

כדי לתת לדברייך משנהתוקף את מביאה את צילוםהמסך הזה:

בצאתך מתוך הנחה שאם את מביאה את ההוכחההזאת, זה יחדור לתתהתודעה של הקורא, זה יהנדס לו את הנשמה להאמין במה שאת מורחת לו.

אז בואי ננתח את ההוכחהשלך, מילה במילה.

מה שמאשימים בו את נתניהו של [צל זה] מתן טובות הנאה שלטוניות תמורת טובות הנאה עיתונאיות, אבל על כך אף אחד לא מדבר.

מה את רוצה לומר בזה?

האם את חולקת על מה שמאשימים בו את נתניהו”, או על כך שעל כך אף אחד לא מדבר“? ואם כן – מדוע את לא מציגה את גירסתך?

והלאה:

או, למשל, הטענה שאין בחוק דבר הקרוי “היענות חריגה“: המילים האלה מופיעות בכל מילון מצוי, ובהקשר דנן: אם בעולם היחסים בין פוליטיקאים לבין עיתונאים מקובל שלפוליטיקאים לפעמים יש בקשות מהעיתונאים, בקשות שנענות במידת האפשר, אבל אם פוליטיקאי “מסתובב לעיתונאים בין הרגליים“, דורש מהעיתונאי לכתוב עבורו מאמרים אוהדים, ומאמרים לא–אוהדים על יריביו, ומפעיל לשם כך את הבעלים של כלי התקשורת (שהוא עצמו אינו עיתונאי), ובסוף דרישתו נענית – מה זה אם לא “היענות חריגה“?

האם את חולקת על פרשנותי ל”היענות חריגה”? ואם כן – מדוע את לא מציגה את פרשנותך?

והלאה:

ואם תמורת אותה היענות – חריגה או לא חריגה – הפוליטיקאי נותן לבעלים של כלי התקשורת הטבות שלטוניות – מה זה אם לא שוחד?

נו, מה זה, אם לא שוחד?

והלאה:

טענה נוספת היא שלא רק שהמציאו לנתניהו עבירה שאינה בספר החוקים, אלא שגם אין תקדים לאישום לפי העבירה ה“מומצאת” הזאת, ועל כך, בין השאר, אני עונה במאמר ואף על פי כן – נתניהו לקח שוחד! לדיון מעמיק בנושא הזה אני מביא, בגוף המאמר ובשוליו, קישורים לכ-30 – 40 מאמרים המשתדלים להקיף את הנושא מכל הכיוונים והזוויות – על פי כל הידוע בעת כתיבתם, וכל החפץ – יקרא ויחלוק.

ומה יש לך לומר על זה? לא, אין לך שום דבר. אפילו לעשות צילומימסך את לא יודעת.

והלאה:

לתשומת ליבך, דובר הליכוד/נתניהו אלי ורד חזן, אשר מדבר על תכניתו להציף את הרשת בפייק ניוז, ומכריז כי מבחינתו “האמת לא משנה יותר”, ובאותה הנשימה גם מתייחס למשפט נתניהו כאל “מזימה של הדיפ–סטייט“.

נו, האם את מכחישה שדובר הליכוד אמר את זה? לא, את לא מכחישה, כי את, כאמור, קנאית לאמת, ורק השמאל משקר.

והנה מה שלא הבאת בסופו של הקטע, אותו אני מנדב לך:

כפפה לרגליך, אלי חזן – קרא את כל המאמרים שלי בנושא, ותחליט על איזו במה אתה רוצה להתמודד מולי בנושא הזה.

נו, מה הפסול בכך שאני מזמינו להחליט על איזו במה הוא רוצה להתמודד מולי בנושא הזה?

ובקיצור – את מנפחת לזולתך את השכל להאמין במה שאת רוצה שהוא יאמין, מנסה להנדס את תודעתו, אבל מייחסת דווקא לאחרים את הניסיון להנדס תודעה“.

ראי שוב למעלה מכאן את תשובתי ל-Anat Spiegelberg – היא, כאמור, מתאימה גם לך, אותבאות.

וברשותך, אכדרר בחזרה אלייך את העצהשנתת לי: מציע לך לעקוב אחר המשפט, ולהתייעץ עם יודעידין, אולי תביני שכדי להתווכח על עניינים משפטיים לא מספיקה אהבתך לצד זה או אחר במשפט.

אבל לגברת ליליאן זה לא מספיק כדי להראות עד כמה היא חכמה:

Lilian Ohayon

ואם תיקרא את סיפרו של נתניהו מקום בשמש

אולי תבין שהשלום אם האמרויות

היה כבר כתוב לפני 25 שנה

רואים לך

אז גם כאן, ליליאן, יש לך בעייה, כי את זה דווקא אני טענתי, כנגד מה שאת וחבריך אומרים, כאשר אתם מייחסים את ההסכמים האלה לראש הממשלה לשעבר.

כך אמרתי על כישלונה של “עסקת המאה”, כישלון שראש הממשלה לשעבר תכנן מראש:

מה עושים כאשר נכשלים בפיצוח אגוז קשה? מחפשים ענבים מתוקים, בשלים ורכים, כדי “לפצח” אותם!

וביתר הרחבה, ראי בעמ’ 331 – 336 ו-359 – 368 לספרי זה:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump: On the Israeli-American Interface in the Netanyahu-Trump Era – A Glimpse at an Era in Demise, with a View to the Future,

אותו תוכלי להזמין באמזון, ואולי אז תביני מיטעןמהומתי, ואולי תרכשי גם כמה תובנות נוספות.

ואת מרקו דורית אנחנו כבר מכירים מהדיון על העמקות האינטלקטואלית, ובניגוד לאחרים שמציעים לי את “רחמיהם הכנים”, וכו’, היא מציעה לי תרופה פראקטית, מזור וארוכה:

מרקו דורית

Simha Nyr אז איפה הבעיה?לא יושב לך טוב הביביסטים,תנסה לאכול את זה עם מרק עוף אולי זה יעבור לך,יאללה תתקדם גאווה להיות ביביבסט ולא תומך בממששת מטורללת

מה לעשות, גברת מרקו, שאני צמחוני? אין לך בשבילי מרשם אחר, פחות מטופש?!

ועוד רופא” (אולי דווקא יועץ כלכלי):

Rafael Zrihan

Simha Nyr יש תרופה טובה למחלה הזאת והיא כלולה בסל

וראו את המצטנע:

אילן הרפז

Simha Nyr משעמם לך ?? אתה סופר מילים ?? תקשיב , אנחנו אנשים פשוטים בערבית יש משפט שאומר פלספאת אל חמר וודאראטאת . פרושו התפלסף החמור עד שהפליץ . אנחנו במרכז ירוחם לא מבינים את ההתפלספויות שלך . קוהרנטי וכאלה לא מדבר אלינו .אנחנו רק קוראים שאתה מכנה אותנו ביביסטים מצויים בגלל שאנחנו מאמינים בראש הממשלה לשעבר ואנחנו מבינים בהבנתנו הדלה שאתה מתכוון לכינוי גנאי כאשר אתה עושה הכללה גורפת כזאת . אז בלי לקרוא את הספרים שלך אני מודיע לך שכדאי שתבדוק את עצמך למה אתה מלכלך על ציבור שלם שכל חטאו הוא שהוא חושב בדרך שונה משלך .

אז משום כבודך, אילן, אענה גם לך, נקודה, נקודה:

משעמם לך ?? אתה סופר מילים ??

כן, אני סופר מלים, כי אני אדם יסודי ופרפקציוניסט, ואם היית קורא בעיון את מה שאני כותב, היית מבין כי גם לספירת המלים יש משמעות.

קח, למשל, את אלה:

שופטים נכבדים, סלקו ידיכם מהתקשורת!

בנק שמגר, מאיר ברק, אהרן המזרחי – יום הולדת ראוותני להערתאגב נכונה, אבל נבזית ושערורייתית;

ותבין מדוע אתה יושב בכלא שנים ארוכות, בעוד ערעורך תלוי ועומד (ובסוף אתה עשוי לצאת זכאי, אבל את הזמן שישבת, איש לא יחזיר לך).

ואם איש פשוטכמוך לא מבין, אז אני יסבירלך: כאשר שופט סוגר ענייןב“אני מסכים” המונה 33 מלים בלבד (גם זה יותר מדי, כי שתי מלים מספיקות לכך), אבל מוסיף עוד 39,074 מלים, של “מה הייתי פוסק אילו” – הזמן השיפוטי הזה הוא על בשרך, על חשבונך האישי – ועל חשבון הציבור כולו, וכאשר זו מכת מדינה – זו אכן מכת מדינה.

ואתה יודע מדוע קיימת התופעה הזאת? משום שכל שופט רוצה להראות עד כמה הוא חכם, ולהשאיר את חותמו הן בכותרות יום המחרת, הן באקדמיה, והן על חולות ההיסטוריה, ואם מערערים יושבים במאסר עד שהם ייתפנו מהחיזורים אחרי ההיסטוריה – למהמהקרה?

משעמםלי?!

אתם, האנשים הפשוטים“, כהגדרתך, כנראה עדיין לא יודעים שבכל מעבד תמלילים מצוי יש “word count” (בשביל אנשים “פשוטים” כמוך – “ספירת מלים”), ולא צריך לשבת בלילות לאור עששית הנפטא, ולספור מלים, כמו שהיינו עושים לפני שנות אלף.

אז זה לא משעמום, כי פעולה כזאת לוקחת שבריר שנייה, אלא משום חובתי לקוראי – וגם לעצמי.

והלאה:

תקשיב , אנחנו אנשים פשוטים

כן, אני מכיר אתכם: כשנוח לכם, אתם החכמים בעולם, וכשנוח לכם – אתם אנשים פשוטים” (אבל באשר למה שאתה אומר על עצמך – אתה בהחלט צודק).

והלאה:

בערבית יש משפט שאומר פלספאת אל חמר וודאראטאת . פרושו התפלסף החמור עד שהפליץ.

כן, אני יכול לתת לך אמירות כאלה, בכל שפה שאני מכיר, ולכל מטרה שתרצה, אבל לך אייחד את אמירתו המפורסמת של אלברט איינשטיין, לפיה ההבדל בין היקום לטיפשות הוא שליקום יש גבולות.

ועם כבר פתגמים בערבית, קח משהו שלמדתי מידיד ערבי: יד אחת לא מוחאת כפיים.

ובתרגום גוגל בחזרה לערבית (כדי שזה יהיה אותנטי“): يد واحدة لا تصفق.

זה מה שאתם עושים, במגדל בבל שלכם: רוקדים טאנגו עם עצמכם, ומנצחיםבכל ויכוח.

והלאה:

אנחנו במרכז ירוחם לא מבינים את ההתפלספויות שלך . קוהרנטי וכאלה לא מדבר אלינו .

כן, מי שלא מבין כשמדברים אליו בגובה העיניים, בשפה המובנת לתלמידי כתה ד’ של בית הספר העממי, אומר שזו התפלספות“.

ואגב, את המילה קוהרנטילא אני הכנסתי לדיון הזה. אם זה חשוב לך, תעבור על כל התגובות ותיווכח.

ומה בסך הכל אמרתי? עניתי לנחום בלשונו שלו. כך הוא אמר:

ותרשו לי להודות לאחד שהוכיח שאני בוט שלא מבין כלום:
בחור יקר
הטיפשות לא מתה לעולם, ויפה שאתה מצליח להוכיח

ואני, כאמור, עניתי לו בלשונו שלו (זוכרים?):

נחום אתה חי על הירח.

אתה מבין בפיזיקה, אבל מעבר לכך אתה לא שונה מכל ביביסט מצוי.

ואולי תגיד לי איזו התפלספותמצאת ב-17 המלים האלה? האם אתה בכלל יודע מה זו התפלספות“?!

ואתה יודע מה?

אולי תעבור מהמרכז לפריפריה, שם יסבירו לך את מה שאתה לא מצליח להבין.

והלאה, מפיך:

אנחנו רק קוראים שאתה מכנה אותנו ביביסטים מצויים בגלל שאנחנו מאמינים בראש הממשלה לשעבר ואנחנו מבינים בהבנתנו הדלה שאתה מתכוון לכינוי גנאי כאשר אתה עושה הכללה גורפת כזאת .

אז לא!

אני קורא לכם ביביסטים“, כי כך גם אתם קוראים לעצמכם (לרוב בגאווה), ולמעשה המילה הזאת כבר הפכה לחלק מהשפה העברית.

ובאשר לתוספת מצויים” – ראה לעיל לעניין ההתפלגות הגאוסיאנית.

ולעניין מה שאני מתכוון” – זה בעיני רוחך, “בהבנתך הדלה“, כמו שאתה מציג את עצמך, ובצדק, משום שהסברתי זאת לאורך כל הדרך, וגם בסקירה הזאת, ואין לי כל כוונה לתת לך שיעור פרטי, כי ממילא, על פי תיאורך את עצמך, אתה לא תבין.

והלאה:

אז בלי לקרוא את הספרים שלך אני מודיע לך שכדאי שתבדוק את עצמך למה אתה מלכלך על ציבור שלם שכל חטאו הוא שהוא חושב בדרך שונה משלך .

אז לא, קודם תקרא את הספרים שלי, תדע על מה אני מדבר, ואם תישארנה לך שאלות או השגות – תחזור אלי, אולי אוכל לענות לך ברמה שלך, כפי שאתה מציג את עצמך, במקום להתווכח על ספרים שלא קראת, ואתה לא יודע מה נאמר בהם.

ובאשר למי שבאמת מלכלך על ציבור שלם שכל חטאו הוא שהוא חושב בדרך שונה משלך” – קרא בעיון את הפוסטים של נחום שחף, כולל את הפוסטים אליהם התייחסתי במבוא, את הפוסט עליו מבוססת הסקירה הזאת שלי, ולרבות את כל התגובות לדברי באותו המקום.

ולסיכום, מר אילן הרפז, אומר לך דבר אחד: יש לי לא מעט מחלוקות עם הביביסטים, ואת המחלוקות האלה אני מביע בספרים ובמאמרים שלי (שאתה, כאמור, לא קורא, אבל מתווכח עליהם), ולא בכינוייגנאי, אבל, על פי דבריך שלך ועל פי תיאורך את עצמך, אתה לא ביביסט מצוי – אתה נמצא בתחתית של העקומה הגאוסיאנית של הביביסטים, ואתה מהווה בושה לכל הביביסטים שמכבדים את עצמם.

ובגלל אנשים כמוך יש המכלילים את כל הביביסטים במילתהגנאי בבונים“.

ואני, להבדיל, כתבתי מאמר הגנה עליכם: בחירות מועד ג’, התש”ף, 2020 (ג): מצביעי הליכוד/ביבי אינם “בבונים”! במאמר הזה אני מבהיר כי לא מקובלת עלי ההכללה שבוחרי הליכוד הם בבונים, והשאלה היא אם מישהו מהימין כתב איפעם מאמרהגנה כזה על מצביעי השמאל?

וכעת ראו מי בא לקראת נעילה, מתנשם ומתנשף, ובמקום לקרוא את כל מה שעניתי למתווכחים הוא ממציא את הגלגל מחדש, ו”מציין” את מה שנראה לו מובן מאליו:

Ittay Dror

לSimha Nyr רק לציין, שאת לא התייחסת לביביסטכרפרנס אלא כגנאי.

וכדי להוכיחאת התיזהשלו, הוא מביא צילום מסך של דברי:


תרגיל שכנוע“, שכבר עמדתי עליו לעיל, בתשובתי ל-Lilian Ohayon.

ואני עונה לו:

Simha Nyr

Ittay Dror

אתה לא צריך להביא הוכחותשאמרתי מה שאמרתי, ומה שהיית צריך לעשות זה לשאול אותי למה אני מתכוון, כי מתוך הטקסט עצמו זה לא משתמע, ואם השאלה הזאת הייתה מתעוררת בזמן אמת, הייתי עונה, ובכך הדיון הארכני הזה היה נחסך.

והוא חוזר ומסתמך על עצמו, עדיין כמובן מאליו, ומפתח את זה הלאה:

Ittay Dror

לSimha Nyr כתבת מה אתה מתכוון“, אלא שזה היה כהתחמקות מלהתנצל על הגנאי שאיתו פתחת בתגובה.

אז לא, בתגובה שלך לא התייחסת לביביסטכהקשר מקוצר.

ואגב, המאמר שלך, שאותו אתה מקשר כל תגובה שניה כתוב בצורה מאוד מבולבלת

איתי, מה כאן מבולבל“? רוצה לדון איתי על הצורהבה אני כותב – תכין את שיעוריהבית בנושא (רצוי בלוויית מאמר משלך, להשוואה), ואחרי שנמצה את הדיון הנוכחי – נוכל להמשיך בנושא צורת הכתיבה“.

ואני מסכם:

Simha Nyr

Ittay Dror

במאמר שהבטחתי לשושי אענה לך גם על כך.

אז הנה, אני כאן, מקיים את הבטחתי, ועונה לך על כל התהיות שלך.

ובאשר להתנצלות שאתה מצפה ממני: אחרי שכל חבריך כאן יתנצלו על ביטוייהגנאי – כלפי וכלפי אחרים (ביטויים שבמפורש מכוונים לגנאי, ולא מתיימרים להיות רפרנס) – אני אשקול להתנצל גם כן.

יש לכם בעייה עם המילה ביביסטים“, היא גורמת לכם אינוחיות

אם הייתי אומר לנחום: אתה לא שונה מכל אוהדביבי מצוי, לא הייתם קופצים על רגליכם האחוריות – למרות שזה בדיוק אותו הדבר.

אבל המילה ביביסטגורמת לכם אינוחות רבה, למרות שגם אתם רואים את עצמכם ביביסטים, ואף גאים על כך, ורק תספרו כמה קבוצות פייסבוק הנושאות בגאווה את התואר ביביסטים“.

תארו לעצמכם שאתם אומרים לי שאני לא שונה מכל שמאלני מצוי“, או אפילו לא שונה מכל סמולני מצוי” – אתם יכולים להגיד לי את זה כמה שאתם רוצים, ואתם אכן אומרים לי את זה יוםיום … אז אני תמיד עונה, ואף פעם לא קופץ על רגלי האחוריות, כמוכם.

תארו לעצמכם שאתם אומרים לשמאלני מוצהר שהוא לא שונה מכל שמאלני מצוי“, או אפילו לא שונה מכל סמולני מצוי“: הוא יודע שאתם עצמכם רואים בכך מילתגנאי:

הוא גם יודע שלכך אתם מתכוונים, והוא יענה לכם כמיטב הבנתו, אבל הוא לא יקפוץ על רגליו האחוריות.

אתם כן קופצים, והשאלה היא מה גורם לכם אינוחיות כזאת?

אמרו אתם!

מגדל בבל, ממעוף החסיד

לא אחת אני תוהה עד כמה רחב מיגוון הדיעות בקרב הביביסטים.

קחו, למשל, קבוצות פייסבוק של גלית דיסטל אטבריאן או של תומכיה, גיא בכור או תומכיו, דונלד טראמפ או תומכיו, וכן הלאה – תקצר היריעה למנותן, בעיקר עם האלצהיימר המתקדם שלי.

כל פוסט בקבוצות האלה זוכה למאות, ולפעמים גם לאלפי תגובות – וכולן שפה אחת ודברים אחדים, ואולי רק אחד למאה, או אחד מאלף, שוחה נגד הזרם (וחוטף, כמו שאני חטפתי כאן).

ואני מוסיף ותוהה: בשביל מה אתם משקיעים כל כך הרבה אנרגיה על שכנוע המשוכנעיםממילא?

רוצים לשמוע את עצמכם? תעמדו מול הראי ותדברו כמה שאתם רוצים.

קחו, למשל, את זה:

יאיר חסיד

Nahum Shtrom Shahaf

נחום, תעיף את שמחה לכל הרוחות !!

אל תרשה לאף אחד לדבר אליך באופן שכזה !

ואם דיבר, אחת דינו.

עונה לו משה לוי:

Moshe Levy

יאיר חסיד ….איך דיבר אליו מה קרה יאללה תוציא נשק מלחמה מה קרה? אמר וקרא לו בשמו האמיתי….ביביסט ! אז מה קרה? גם אני הייתי ביביסט So what

ומוסיף לי דבר תמיכה:

Moshe Levy

Simha Nyr מסכים עם כל מילה שלך! הנדסת התודעה! בוא תגיד להם מילה….”שמאלןשטופי מוח

ומה עונה לו החסיד?

יאיר חסיד

Moshe Levy

אז גם אתה תעוף, רק תבחר לאן.

והשאלה היא אם אתם זוכרים מה קרה למגדל בבל – ולמה.

האם ביביזה כינוי גנאי“?

אחד מקוראי התקומם על כך שאני מכנה את כבוד ראש הממשלה (בזמנו) בשם ביבי“. הוא לא חבר שלך“, הטיח בי.

טוב, אז אם יש ביביסט הסבור כמוהו שביביזה לא כינוי חיבה, אלא כינויגנאי – שיקום!

שונים הדברים כאשר מכנים את נפתלי בנט במילה נפתול“: אם המכנה הוא חברו של בנט מסיירת מטכל – הרי זה כינוי חיבה, ואם נחום שחף יכנה אותו כך – הרי זה כינוי גנאי.

ואם לא יודעים מה הקשר בין האומר לבין בנט – אז שואלים את המשתמש: כשאתה אומר נפתול“, למה אתה מתכוון?

ואת השאלה הזאת אתם לא שאלתם אותי. אתם לא שאלתם אותי למה התכוונתי כשאמרתי לנחום אתה לא שונה מהביביסט המצוי“, כי אתם הייתם נעולים על המסקנה שלכם, נעולים עד כדי כך שאפילו אחרי שהסברתי היטב למה התכוונתי – אתם נשארתם נעוצי עקבים.

סיכום: אני מקווה שעניתי לכם

אתם ביקשתם ממני הבהרות למה אני מתכוון בביטוי ביביסט מצוי“, והבטחתי לכם נאוםתשובה – הבטחה אותה אני מקיים כאן.

באשר לתשתית העובדתית של הניתוח הזה – אני השתמשתי רק בטקסטים שלכם.

ובאשר לפרשנות שאני נותן לדבריכם – אני לא החכם בעולם, אני בהחלט יכול לטעות, ואין לי שום מונופול על הפרשנות.

ומי שיש לו פרשנות אחרת לאותן העובדות – שייתי ויבוא, עם פרשנותוהוא.

ואם אתם עדיין רואים אותי כמתנשא” – זו הפרשנות שלכם, וגם לכם שמור חופש הפרשנות.

והיה אם טעיתי

אני לא חסיןטעויות. גם אני טועה, ולפעמים אני טועה, ובגדול.

לפעמים אני נתפס גם לטעויות אידיוטיות, וכשזה קורה, אני לא מחכה שיעירו לי על כך, אני מכה על חטא, ביזמתי: על טעות אידיוטית שלי: על חובת הדיווח להוצל”פ ע”י כונס נכסים שהוא גם באכוחו של הזוכה, ועל תקנה לארלוואנטית.

אז ייתכן שאני טועה גם באשר אליכם, הביביסטים, אבל את המאמר הזה אתם עצמכם כתבתם, במומקלדתכם, ואני רק התכופפתי ולקטתי את הנקרה בדרכי.

כן, ייתכן שאני טועה, אבל רביםרבים חושבים עליכם כמוני, ואף דברים חמורים בהרבה, כמו בבונים (אני, כאמור, לא חושב עליכם כך: בחירות מועד ג’, התש”ף, 2020 (ג): מצביעי הליכוד/ביבי אינם “בבונים”!).

זאת התדמית שלכם, והשאלה היא אם לא אכפת לכם מהתדמית הזאת.

ולא, אל תשלו את עצמכם שתדמיתכם זו באה לכם בגלל השנאהלנתניהו, בגלל הפוסט ציונות“, בגלל הקנאהבהצלחותיו, או בגלל פוליטיקה בכלל.

וגם לא בגלל הסמולנותשל המבקרים אתכם, כי תדמיתכם זו היא מקיר לקיר.

ואל תרמו את עצמכם, בחפשכם לכם נחמה: אתם יצרתם את התדמית הזאת, ואפילו במסגרת הרבשיח שממנו נולדה הסקירה הזאת עשיתם הכל כדי לבסס אותה, לבצר אותה.

לא חראם עליכם? האם מנחמת אתכם העובדה שתדמיתכם זו אינה באשמתכם, אלא באשמת הזולת (אם כך נראה לכם), כאשר את הזולת הזה לעולם לא תוכלו להחליף ולמצוא לכם זולתאחר, זולת כזה שיאהב אתכם, ויראה בכם החכמיםבאדם?!

ואני רוצה לומר לכם עוד דבר שבהחלט לא תאהבו: אם נתניהו יגיע בסופו של דבר לכלא, זה יהיה בגללכם, בגלל שנתתם לו יותר מדי. בגלל התוספת השולית“, אשר מטה את הכף בבחירות בהן הקולות שקולים.

אתם זוכרים שהוא אמר שראש ממשלה לא צריך לכהן יותר משתי קדנציות?

כך הוא אמר, ובצדק – ולא רק מהסיבה שהוא ציין (“מה שלא הצלחת לעשות בשתי קדנציות – כבכר לא תצליח“, או משהו דומה), אלא גם משום שעודף שלטון מעלה לשליט את השתן לראש.

כן, השתן עלה לנתניהו לראש, ודי לכם לצפות בנאום החמוצים שלו כדי להיווכח כמה היבריס פורץ ממנו.

אם הייתם נותנים לו שתי קדנציות, אפילו שלוש, ולא בוחרים בו הלאה, הוא לא היה מגיע את ספסל הנאשמים ברחוב צלאח אדין, ירושלים 9711060.

הוא לא ידע שובע לשלטון וכוח, אתם לא ידעתם שובע לביבי, ואפילו אם הוא ייצא זכאי – את החווייה הזאת הוא היה מעדיף שלא לעבור.

והכל בגללכם, שתרומתכם השולית נתנה לו יותר מדי כוח, יותר מדי זמן.

כן, כן … אתם מפרסמים נתניהו, לעולם לא תצעד לבד“, אבל גם אם תרצו להגשים את זה בתרחישהקצה הכי גרוע – שערי הכלא לא ייפתחו לקראתכם. אין חיה כזאת.

ותעשו את חשבוןהנפש שלכם.

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו” – אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר