שטיפת מוח ושמה “הנדסת התודעה”

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57994

שמחה ניר, עוד

נאום תשובה לכל המקשקשים כשאין להם משהו חכם יותר לומר.

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

בן 82 שנים אנוכי היום (15.6.2021), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

 

כה אמר על עצמו דובר הליכוד

מנהג חדש בא למדינה

כיצד יודעים שנעשתה שטיפת מוח?

שטיפת המוח בישראל, מבוא: על נתניהו והגרעין האיראני

עוד שטיפתמוח מבית היוצר של נתניהו: על הישגיו הכלכליים המדומים

ואיך אפשר בלי הסכמי אברהם“?

שלל המנטרות של שוטפי המוח

שטיפת מוח תוצרת המגזר הפרטי

אפרופו טראמפ

שטיפת המוח על טראמפ ה”מצליחן”

על שטיפת המוח בעניין משפטו של נתניהו

ומארצנו הקטנטונת אל ארה”ב הגדולה

כטראמפ ונאמניו בארצו, נתניהו ונאמניו בארצו

המקשקשים על הנדסת התודעהלא יודעים אפילו על מה הם מדברים

כה אמר על עצמו דובר הליכוד

עוד אני מזיע ומתנשף, מתייגע על כתיבה המאמר הזה, והנה הגיעני התנאדמסייעא הזה: האמתלפי הדובר החדש של נתניהו: “העובדות לא משנות יותר; צריך להיות טראמפ“, בו מגלה לנו דפנה ליאל (מאקו, 18/07/21 21:39) כי אלי ורד חזן, שנכנס לאחרונה לתפקיד דוברו של ראש הממשלה לשעבר, הסביר לתומכי ליכוד שהוא מאמין בהצפת הרשת בפייק ניוז כמו שעשה נשיא ארהב הקודם: “האמת לא משנה יותר. האנשים האלה מבינים רק מלחמה“, כך הדובר החדש, אשר, בנוסף לכך, הדובר החדש אף התייחס למשפט נתניהו כאל מזימה של הדיפסטייט“.

לתשומת ליבם של קשקשני הליכוד, המייחסים הנדסת התודעהלכל מי שמבקר את ראש הממשלה לשעבר, ומייחסים פייק ניוזאפילו לדברים שבכלל אינם ניוז“.

ועל משפט נתניהו נדבר בהמשך.

מנהג חדש בא למדינה

אופנה פשתה במקומותינו: כל אימת שאין לברפלוגתתך משהו חכם יותר להגיד, הוא שאומר שהינדסו לך את התודעה“.

הגדיר זאת נכונה פייסבוקאי אחד:

 

ודוגמאות לכך תמצאו לאורך כל המאמר הזה.

מדוע הנדסת התודעה“? משום שהביטוי שטיפת מוחהוא יציר לשוני וולגארי, ואנחנו הלא אנשים משכילים אנחנו.

ויש אפילו כאלה שלא מבינים את המעט שהם פולטים.

ראו, למשל, את זה:

עליו נדבר בסוף הדיון הזה.

אלוף הארץ בנושא הזה הוא חהכ הטרי אבי מעוז.

מאז היותו חבר הכנסת, נשא מעוז 21 נאומים אותם הוא עצמו מגדיר וממספר כנאומי הנדסת תודעה”.

קחו, למשל את נאום הנדסת תודעה מס‘ 21”, שלו מיום 20.7.2021, בו הוא ממשיך את הסדרה, ואומר:

והפעם על הכותל המערבי והר הבית. שר החוץ לפיד ממשיך להביך את עצמו ואותנו. ההברקה החדשה הפעם – המקום המקודש ביותר ליהודים הוא הכותל המערבי. חבר הכנסת לשעבר יעקב חזן אמר: “רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי ארצות“. אם דבריו של לפיד נאמרו בתמימות מתוך העמרצותשלו – זה חמור. אבל אם הוא אמר זאת במודעות, במגמה להנדס את תודעתם של אזרחי ישראל – זה חמור פי כמה.

הנה, כיוון שהוא לא יכול לייחס ליאיר לפיד הנדסת התודעה“, אז הוא נותן לנו משפט תנאי“: אם הוא אמר זאת במודעות, במגמה להנדס את תודעתם של אזרחי ישראל – זה חמור פי כמה.

וזה אומר שגם אם אין לו מה להגיד, מהתיזה של הנדסת התודעההוא לא יכול להיגמל.

המכנה המשותף של כל השימושים האלו בביטוי הזה הוא התקפה על אלה החושבים אחרת ממנו, על אלה שאינם שותפים לדיעותיו הפוליטיות או הדתיות, והשימוש החוזרונשנה במוטיבהזה מתיישב מצויין עם שיטתו של יוזף גבלס, שר התעמולה של המשטר הנאצי: לחזור על השקר שוב ושוב, עד שהוא נקלט כאמת לאמיתה.

לחזור שוב ושוב על נאומי הנדסת התודעה“, עד שגם הם נקלטים כאמת לאמיתה – נאום וחצי בכל שבוע קלנדרי, כולל חגים ופגרות.

כיצד יודעים שנעשתה שטיפת מוח?

זה שאתה חושב אחרת ממני, או שאני חושב אחרת ממך, עדיין לא אומר שאתה או אני מהונדסי תודעה“. כדי לדעת אם קיימת, או לא קיימת שטיפת מוח, יש צורך בנקודה ארכימדית עצמאית, שאינה תלוייתהשקפה.

ראו, למשל, את המיתאם שקיים בארהב בין שיעורי ההתחסנות לבין ההשתייכות המפלגתית: שיעור המתחסנים בקרב הדמוקרטים הוא כפול משיעור המתחסנים בקרב הרפובליקנים.

אפשר לומר שהדמוקרטים הם המהונדסים, אפשר לומר שדווקא הרפובליקנים הם אלה, ואפשר לומר גםוגם, אבל המיתאם הסטטיסטי הוא מובהק עד כדי כך שגם אם אנחנו לא יודעים מי המהונדסים – זה מצריך נקודה ארכימדית נוספת – אנחנו יודעים לבטח שהנדסת התודעה/שטיפת המוח הייתה גם הייתה, ועדיין קיימת.

עוד נחזור לארהב, אבל נתחיל בארצנו הקטנטונת.

שטיפת המוח בישראל, מבוא: על נתניהו והגרעין האיראני

בשנת 2015 התקיים מום בין ארהב ושש מעצמות נוספות לבין איראן, במטרה למנוע את התגרענותה של איראן, בלי להיגרר למלחמה נוספת.

לציבור האמריקאי נמאס להיות שוטר העולם“, ולהקיז את דמו על אדמת ניכר, וגם המימסד הביטחוני בישראל העדיף הסכם לאאידיאלי על פני מלחמה, שאת תוצאתה וסופה מי ישורן.

שבועיים בדיוק לפני הבחירות בישראל (ושנה וחצי לפני הבחירות לנשיאות בארה”ב), ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, רץ לנאום בקונגרס האמריקאי נגד ההסכם המתבשל. ואמר, בין השאר: התחליף להסכם הרע הזה הוא הסכם טוב יותר, אבל אם אי אפשר – עדיף בלעדיו.

מה הציע נתניהו במקום ההסכם הרע הזה?

האם הוא הביא בחשבון שמתיחת החבל יותר מדי תביא לקריעתו?

האם הוא הביא בחשבון שבהעדר הסכם, איראן תמשיך לפתח את תכניותיה בתחום הגרעין, ובשלב מסויים יהיה צורך לשלוח את לשלוח את חיל האוויר להפציץ את כל המתקנים הגרעיניים הפזורים ברחבי איראן?

האם הוא הביא בחשבון שהאיראנים למדו מהניסיון המר של העיראקים והסורים, שלא לנהל את הגרעינים שלהן במקום אחד?

האם הוא הביא בחשבון ששטחה של איראן הוא לפחות פי 55 יותר משטחה של מדינת ישראל, וממילא אין לה שום בעייה לפזר את הגרעינים שלה כך שכל ניסיון להפציץ את כולם יחד הוא בעייתי למדי, וניסיון להשמיד אותם כל אחד בתורו מאבד את גורם ההפתעה, ומכניס את מדינת ישראל למלחמה ממושכת עם איראן – מלחמה בנשק קונבנציונלי שמטרתה למנוע פיתוח נשק גרעיני.

כל מי שחי בישראל בעשור הקודם זוכר את מחלוקת שהייתה בין מחייבי התקיפה על איראן לבין שולליה, שתמכו בהסדר דיפלומטי כלשהו, על בסיס ההנחה שעדיף הסכם גרוע על פני מלחמה טובה.

האם נתניהו חשב לתומו שחיסול מדען גרעין ראשי איראני מפעם לפעם, יסיר מעלינו את סכנת הגרעין האיראני כאשר בתי הקברות באיראן מלאים מדעני גרעין ראשיים שלא היה להם תחליף?

לא, הוא לא חשב כלום, כי אם הוא היה חושב, הוא היה אומר זאת בקונגרס האמריקאי, וגם לציבור בישראל, ומנסה לשכנע מול הדיעות הנוגדות, אבל הוא לא עשה זאת.

מדוע הוא לא עשה זאת?

כי יותר קל לחזור אלפי פעמים על המנטרה הסכם הגרעין עם איראן מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל“, מאשר להתמודד עם הטענות הנוגדות.

אבל ההסכם עם איראן נחתם, ואיראן הקפידה לקיימו, ולא עלתה מעל רמת העשרת האורניום מעל 3.67% שהותר לה בהסכם. לאיראנים היה אינטרס לקיים אם ההסכם, בגלל הסנקציות שנקבעו על הפרתו, ולדעת כל גורמי הביון – האמריקאים והאחרים – הם אכן קיימו אותו.

בשנה שלאחר מכן נכנס לתמונה דונאלד ג’יי טראמפ, אשר התמודד לנשיאות בארהב, והוא המציא את המנטרה: ההסכם עם איראן הוא disastrous, והבטיח לבטלו, אם ייבחר לנשיאות.

האם טראמפ נתן דעתו לכל ההשלכות של ביטול ההסכם עם האיראנים? האם הייתה לו משנה סדורה לגבי היציאה מההסכם, עם תכנית לגבי מה ליצור במקומו, במקום לשפוך את התינוק עם מי האמבטיה”?

לא, כי כמו נתניהו גם הוא העדיף לפלוט את המנטרה disastrous-disastrous-disastrous-disastrous-disastrous-disastrous, כי זה גורף יותר קולות מאשר ראיונות לתקשורת, בהן הוא יצטרך לענות על כל השאלות הכרוכות בהפרת ההסכם עם האיראנים.

והתוצאה – כשנה לאחר כניסתו לבית הלבן, הוא יצא חדצדדית מההסכם עם האיראנים, אלה ראו את עצמם – ובצדק – משוחררים מעולו, העלו את רמת ההעשרה ל-60%, ונראה שעוד ידם נטוייה.

ומה אומרים הביביסטים שטופיהמוח, כאשר מבקרים את ראש הממשלה לשעבר? “הגרעין האיראני“, וכששואלים אותם מה ידוע להם על ההסכם עם האיראנים, ועל היציאה ממנו, הם ממלאים פיהם/מקלדתם מים, כי בדפי המסרים שלהם אין דבר בנושא זולת המנטרה העבשה הגרעין האיראני“.

זו אינה הסברה ושכנוע, זו שטיפת המוח, או, בלשונם של שטופיהמוח – “הנדסת התודעה“.

שאל אותם מה אומר הביבי שלהם על האפשרות שיונחתו על ישראל כל יום מאות טילים איראניים מדוייקים, הנושאים ראשינפץ קונבנציונליים” … לא, זה לא נושא סקסיכמו הגרעין האיראני, זה לא סחורהעל המגרש הפוליטי, ולכן זה לא קיים במסרים שלהם.

וזה הפן האחר של שטיפתהמוח: לא רק מה שמתירים להמונים לחשוב, אלא שגם קובעים להם על מה לא לחשוב.

מה שמפריע לי יותר מכל הוא שגם ראש הממשלה החדש, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד – גם הם שבויים בקונספציה שטוב עשה טראמפ שיצא מההסכם עם איראן, ושאל לה לארצות הברית לדון עם איראן על הסכם חדש.

זוכרים את הקונצפציה“? אותי זה מפחיד!

עוד שטיפתמוח מבית היוצר של נתניהו: על הישגיו הכלכליים המדומים

שטיפת מוח נוספת נמצא גם בעניין הישגיוהכלכליים של נתניהו, ואת התשובה לכך תמצאו במאמר על השגיו הכלכליים המדומים של בנימין נתניהו בעשור לשלטונו, בו הראיתי כיצד ביבי הרברבן לא עשה דבר למען כלכלת ישראל, ולא השיג דבר משל עצמו ובזכות עצמו – הוא בסך הכל רכב, יחד עם שאר העולם המערבי, על השיפור בכלכלת ארה“ב, פרי הישגיו של שנוא–נפשו, ברק אובמה הדמוקרטי, אשר הציל את כלכלת ארה“ב מהמשבר שחולל קודמו, ג’ורג’ W בוש הרפובליקני, ובמאמר ההמשך, על מפולת האבטלה בארה”ב ובישראל, ועל הישגיו המדומים של בנימין נתניהו – אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי!

וראו עוד בעניין זה: נתניהו חזק בכלכלה? הנתונים אומרים אחרת.

עוד על טראמפ ה”מצליחן”, ראו להלן.

ואיך אפשר בלי הסכמי אברהם“?

עוד שטיפתמוח מבית מדרשו של ראש הממשלה בשעתו, על ההסכם עם ה-UAE ואלה שבאו בעקבותיו: זה שלום תמורת שלום“, אמר נתניהו בחיוכו השמנוני, אבל האמת היא אחרת לחלוטין.

במאמר על ה”שנאה” לנתניהו – נאוםתשובה לאראל סג”ל דיברתי, בין השאר, גם על הנושא הזה:

כך התנהלו הדברים במציאות:

במשך שלוש שנים עמל ג’ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה“ב דאז, דונאלד טראמפ, על “עיסקת המאה” – תכנית שבמרכזה סיפוח ההתנחלויות, מחד, ומדינה פלשתינאית, מאידך.

קושנר פעל בהנחייתו של טראמפ, ובתיאום הדוק ומתמשך עם בנימין נתניהו, אשר נתן לאמריקאים להבין שהוא אכן “הולך על זה“, אבל כמו שנתניהו זיגזג ורימה את ברק אובמה בעניין שתי המדינות, כך הוא רימה גם את טראמפ ואת קושנר, אבל כשהגיעה השעה הוא אמר רגערגע, סיפוח כן, מדינה פלשתינאית – לא ולא!

והתוצאה – עיסקת המאה המיוחלת (מתנת טראמפ לביבי, לבחירות מועד ג’) הייתה DOA – dead on arrival: מדינה פלשתינאית – שותפיו של נתניהו בימין לא יתנו לו, וסיפוח – שותפיו בממשלה, בני גנץ וסיעתו, לא יתנו לו.

מה עושים כאשר “ספינת הדגל” של טראמפ–נתניהו נתקעת באמצע התעלה?

מה עושים כאשר השניים זקוקים לפעלול–בחירות – טראמפ לקראת הריאלקשנז הקבועים בחוק, ונתניהו לקראת הבחירות החוזרות–ונשנות אליהן הוא גורר את המדינה?

מה עושים כאשר נכשלים בפיצוח אגוז קשה? מחפשים ענבים מתוקים, בשלים ורכים, כדי “לפצח” אותם!

הסכמי אברהם, עם הטקס בבית הלבן, לא היו פרי משנה סדורה עם תכנון–מראש, אלא לווייה ספקטקולרית לכישלונה הקולוסאלי של עיסקת המאה – כישלון מתוכנן מראש על ידי בנימין נתניהו.

אבל זה לא היה כל הסיפור: כיוון שטראמפ היה להוט למכור נשק אמריקאי, הוא ניצל את מצוקתו של נתניהו, ותימרן אותו לסגת מהתנגדותו לעיסקת הנשק עם האמירויות, וגם כאן נתניהו לא סיפר לנו את כל האמת: בהתחלה הוא אמר שזה לא כלול בהסכם עם האמירויות (אבל זה היה “כרוך” בו, הסכם “קולטראלי”), אחר כך הוא אמר שהוא לא נדרש להסכים, אבל בסוף הוא נאלץ להסכים פוזיטיבית ומפורשת.

ביבי, אם מלכתחילה היית אומר לנו על אותם הסכמי אברהם, כולל עיסקות הנשק הקולאטראליות, את האמת, את כל האמת ושום דבר זולת האמת, היית זוכה להרבה כבוד, גם ממני – הן על ההסכמים עצמם, והן על יכולותיך הדיפלומטיות ועל הגשמת חזונך המדיני – לפחות בחלקו.

ראו מה שכתבתי בזמןאמת, כאשר נודע על ההסכם עם האמירויות (בתחילה בלי הגילוי על עסקת הנשק, ולקראת סיום הכתיבה גם היא יצאה לאוויר העולם, במאמר ההסכם עם איחוד האמירויות – עדיף מלאכלום, אבל … בו הבאתי מספר הערות על ההסכם, עם תהייה מה יהיה אם יתגשם חזון נתניהו, מדינות ערביות נוספות תלכנה בעקבות האמירויות, וכל אחת מהם תקבל מטוסי F-35 ושאר כלי נשק מתקדמים.

אבל אתה, נתניהו, אתה כישלונר ונוכל: נכשלת במימוש הסיפוח, עליו חלמת, ובאת, עם חיוכך השמנוני, למכור לנו את הרעיון שהשגת שלום תמורת שלום” – דהיינו שלום בחינם, בלי כל דבר תמורתו.

אז ככה:

ה“שלום” הזה היה שלום של זוג אוהבים–בסתר, שתינו את אהבהביהם במושב האחורי, בפינת–יער נידחת, ויום אחד החליטו לצאת מהארון, ולנהל את הרומנים שלהם לאור היום, במלון חמישה כוכבים, עם רישום בקבלה בשמותיהם האמיתיים.

והשלום הזה לא היה ללא תמורה: גם ויתור גלוי על הסיפוח, וגם נסיגה מההתנגדות למכירת נשק מתקדם למדינה ערבית, שאחריה גם המדינות המצטרפות תדרושנה את אותו הדבר.

זאת האמת הערומה: הסכמי אברהם, עם הטקס בבית הלבן, לא היו פרי משנה סדורה עם תכנון–מראש, גם לא הצלחה דיפלומטית מסחררת, אלא לווייה ספקטקולרית לכישלונה הקולוסאלי של עיסקת המאה – כישלון שתוכנן מראש על ידי בנימין נתניהו.

שלל המנטרות של שוטפי המוח

הגרעין האיראניאינו המנטרה היחידה של הביביסטים – גם החיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסוניםמככבים אצלם לא רע.

שאל אותם שאלה אחת: מדוע נתניהו לא השאיר את נושא החיסונים לטיפולו של סמנכלרכש במשרד הבריאות, כדי שהוא, נתניהו, יוכל להתפנות לניהול ענייני המדינה – גם לכך אין תשובה בדפי המסרים שלהם.

שאל אותם על הקשרים בין נתניהו לבין פייזר – התשובה: חיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסונים.

ראו: חיסוניםחיסוניםחיסוניםחיסונים – כמה זה עולה לנו, ומהי כל האמת על הקשרים בין נתניהו לבין פייזר?

ועוד מנטרות מבית היוצר הזה, תשובות ענייניותלכל טענה נגד ראש הממשלה לשעבר: שמאלסמול-0000מול; אוסלואוסלואוסלו; הקרןהקרןהקרן – כל אלה מנטרות שאם פלטת אותן, “ניצחתבכל ויכוח, למרות שלא אמרת ולא כלום, וגם לא יכולת לומר כי בדפי המסרים לא הציעו לך מה לומר – גם בעניין הזה.

כך גם לעניין המנטרות “נאורים“, “יפי נפש“, “מתנשאים“, שמקורם ברגשי הנחיתות של פוליטי המנטרות, אשר מסתכלים על אחרים מלמטה, ואלה נראים להם כמתנשאים“.

וכמה שאני אומר להם אני לא יפהנפש, אני מכוערנפש (ואף נותן להם רשימה של ממליצים“!) – זה לא עוזר לי.

שנאה” – כל מי שמבקר את נתניהו, עושה זאת משנאה“, ועל כך דיברתי במאמר ראו מי שמדברים על שנאה, בו הראיתי שדווקא אלה המדברים על שנאה – הם השונאים הבכיריםביותר. באותו המאמר הזמנתי את הקוראים להציג דוגמאות דומות מכיוון השמאל – אבל אף אחד לא קם.

ועוד בעניין הזה: במאמר על ה”שנאה” לנתניהו – נאוםתשובה לאראל סג”ל, בו דיברתי כבר לעיל, התייחסתי גם לנושא הנדסת התודעה“, והראיתי כיצד דווקא הוא, סגל, כחבריו למחנה הביביסים – דווקא הם המנסים להנדס את תודעת ההמונים.

ואם כבר מדברים על שנאה – התמונות האלה לא יצאו מבית מדרשו של אסמול“:

 

 

חמוצים” – אחרי נאום החמוציםהשחצני והמביש של ראש הממשלה לשעבר בכנסת, נתניהו כבר לא היה צריך לעשות ולא כלום – אפילו לא לחלק דפי מסרים: אמירות כגון “חמוצים“, “לך תעשה חמוצים“, וכו’ מיד היו לשגרה בפי כל הביביסטים.

המפיצים את המנטרות האלה לא הביאו בחשבון שיום אחד הגלגל יתהפך עליהם, והם, יחד עם ביבי שלהם, יהיו החמוצים החדשים.

חֹפֵ֥ר גּוּמָּ֖ץ בּ֣וֹ יִפּ֑וֹל וּפֹרֵ֥ץ גָּדֵ֖ר יִשְּׁכֶ֥נּוּ נָחָֽשׁ׃

ממורמרים“, “מקנאיםוכו’ – גם כן מאותו הז’אנר. אצל הביביסטים אפשר להוציא דיאגנוזות פסיכיאטריות גם בלי לבדוק את הפציינט – די בכך שהוא מבקר את הביבי שלהם.

תאבישלטון בכל מחיר” – מעניין מאוד, אחרי כל מה שנתניהו עשה כדי להתבצר בבלפור.

פייק ניוז” – ראו את ההקדמה למאמר הזה.

שטיפת מוח תוצרת המגזר הפרטי

קראו את המאמר על שמאל ועל סמול, על סוציאליזם ועל סוציאליזם, ועל דמגוגיה זולה: נאום תשובה לידידי נחום שחף, בו אני מודה לידידי על כך שהוא גייס לעזרתי את אדולף היטלר ואת מוסוליני, כי אם אני הייתי עושה את זה, הוא עצמו היה אומר לי “איך בכלל אפשר להשוות“!

ולשם מה הוא מגייס את היטלר ואת מוסוליני?

כדי להראות שסוציאליזם=דיקטטורה, וכיוון שהשמאל הישראלי, לשיטתו, הוא סוציאליזם, וסוציאליזם הוא דיקטטורה, מכך נובע, לשיטתו, שהשמאל הוא דיקטטורה.

אפרופו טראמפ

טראמפ הידיד הכי גדול שהיה לישראל בבית הלבן“: עוד מנטרה של מי שלא מכירים את דונאלד טראמפ. כך אמרתי, בין השאר, בפנייתי לממשלת ישראל: נא למחוק את השם “טראמפ” ממפת הארץ!

לא מאהבת ציון

אני גם לא רוצה להתייחס לשאלה אם פועלו של טראמפ בקשר לישראל כאן היה לטובת ישראל או לרעתה, כי זו שאלה פוליטית תלוייתהשקפה, ואני לא נכנס לשאלות פוליטיותנטו הקשורות למחלוקות הפוליטיות הפניםישראליות.

אני מדבר רק על כך שכל מה שטראמפ עשה, לא היה מאהבתישראל, אלא מאהבתעצמו, וכדי לרצות את הבייסהאבנג’ליסטי שלו. כך, למשל, ראו מה שטראמפ אמר על עצמו, באוגוסט 2020:

We moved the capital of Israel to Jerusalem,” Trump said, “That is for the Evangelicals. You know it is amazing with that. The Evangelicals are more excited about that than Jewish people. It is incredible. But we did. We did that. And Golan Heights, do not forget Golan Heights.”

שימו לב שלא רק את השגרירות האמריקאית הוא העביר לירושלים בשביל האבנגליסטים שלו – גם את בירת ישראל הוא העבירלירושלים, ברוב טובו וחסדו.

גגלו trump jerusalem evangelicals ותמצאו את זה עשרות פעמים.

וזה לא היה הדבר היחיד שטראמפ שאמר על עצמו. כך, למשל, הוא אמר I’m the only one that matters, חיזוק לכך שלא על טובת מדינת ישראל הוא חשב, אלא על טובתוהוא.

זהו טראמפ אשר הרס כלאחריד את מדיניות ארהב זה עשרות בשנים: לשמור על נייטראליות בסכסוך הישראליפלשתינאי. כאמור לעיל אני לא אתייחס לשאלה אם זה היה טוב לישראל – לארצו שלו, שלהגנה על האינטרסים שלה הוא נבחר לנשיאות, זה היה רע מאוד, ונשיא שרע לארצו, ופועל למען עצמו על חשבונה – אינו יכול להיות טוב לישראל.

וכמובן שאיש מהמקשקשים על הנדסת התודעהלא מדבר על כך שטראמפ הוא גם גזען וגם תומך באנטישמים, ונתמך על ידם – עניינים שגם עליהם דיברתי בפנייתי אל הממשלה.

 

שטיפת המוח על טראמפ המצליחן

או, למשל, ההצלחה הכלכלית של טראמפ (שטיפת המוח הזאת הייתה משותפת גם לאמריקאים וגם לישראלים): קרקע הגידול שלה הייתה תדמיתו של טראמפ כמצליחןכלכלי בעסקיו, וממילא גם בכלכלת המדינה. במערכת הבחירות הראשונה שלו הוא גם הבטיח לנהל את המדינה כמו עסק“.

הוא גם הבטיח לחשוף אחרי הבחירות את הצהרות המס, ולשאלה מדוע לא עכשיו הוא ענה שהן נמצאות בביקורת חשבונאית. אלא מאי? הוא כלל לא התכוון לחשוף את הצהרות המס שלו, ובהמשך ניהל קרבות משפטיים כנגד דרישתן של רשויות החוק לחשוף אותן.

למרות כל אלה הוא הצליח לשמר את תדמיתו, שהייתה מזוייפת בחייו העסקיים, ונשארה כזאת גם כשהגיע לבית הלבן.

בחייו העסקיים הוא היה כושל ומושחת, אשר פשט את הרגל שש פעמים – ותמיד הפסיד כספים של אחרים, ועל הישגיובכלכלת המדינה עמדתי במאמר It is NOT the economy, stupid – it is Trump’s demagoguery! תמצית המאמר: בזמן כהונתו של טראמפ, לפני הקורונה, האבטלה ירדה לרמה הנמוכה ביותר ב-50 השנים עד אז – דבר שטראמפ חגג עליו, ואחריו נסחפו גם עיתונאי הכלכלה והפוליטיקאים (אפילו הדמוקרטים הפרוגרסיבים ביותר).

ורק עבדכם הנאמן, ילד קטן, בור ועני ממעש, אמר המלך עירום“, וההסבר שנתן: הנשיא הרפובליקני ג’ורג’ W בוש הכניס את ארצו למשבר השני בחומרתו בתולדותיה, העלה את האבטלה לרמה של 10%, ואז בא הנשיא ברק אובמה, הוציא את ארהב מהמשבר, הוריד את האבטלה לרמה של 4.3%, וכל מה שטראמפ עשה היה דחיפה קטנה נוספת בכיוון שנתן אובמה.

בסיכומו של אותו המאמר הראיתי כי מאז מלחמת העולם השנייה ועד טראמפ (ולא עד בכלל), אצל הנשיאים הרפובליקנים האבטלה עלתה בממוצע ב-0.386%, בממוצע שנתי, ואילו אצל הנשיאים הדמוקרטים האבטלה ירדה בממוצע ב-0.436%, בממוצע שנתי.

את חוסנהשל הכלכלה הטראמפיטליסטית ראינו בהמשך, בדיוק כפי שחזיתי (פרט לכך שמה שעתיד היה לקרות בקדנציה השנייה של טראמפ (אם היה מגיע אליה), קרה כבר בקדנציה הראשונה שלו.

על שטיפת המוח בעניין משפטו של נתניהו

וכמו שהבטחתי בסוף ההקדמה, אי אפשר לסיים את הפרק על הביביזם בלי כמה הערות על שטיפת המוח שהתחילה באין כלום, כי לא היה כלום“, כאשר בינתיים אנחנו יודעים שהיה גם היה, אפילו אם אנחנו עדיין לא בדיוק יודעים את הכל.

תעמולת האין כלוםשינתה כיוון אחרי שהוגש כתב האישום, ואז עלתה מנגינה אחרת: אין בחוק עבירה של סיקור אוהד“, כאשר אף אחד לא האשים את נתניהו בסיקור אוהד.

מה שמאשימים בו את נתניהו של מתן טובות הנאה שלטוניות תמורת טובות הנאה עיתונאיות, אבל על כך אף אחד לא מדבר.

או, למשל, הטענה שאין בחוק דבר הקרוי היענות חריגה“: המילים האלה מופיעות בכל מילון מצוי, ובהקשר דנן: אם בעולם היחסים בין פוליטיקאים לבין עיתונאים מקובל שלפוליטיקאים לפעמים יש בקשות מהעיתונאים, בקשות שנענות במידת האפשר, אבל אם פוליטיקאי מסתובב לעיתונאים בין הרגליים“, דורש מהעיתונאי לכתוב עבורו מאמרים אוהדים, ומאמרים לאאוהדים על יריביו, ומפעיל לשם כך את הבעלים של כלי התקשורת (שהוא עצמו אינו עיתונאי), ובסוף דרישתו נענית – מה זה אם לא היענות חריגה“?

ואם תמורת אותה היענות – חריגה או לא חריגה – הפוליטיקאי נותן לבעלים של כלי התקשורת הטבות שלטוניות – מה זה אם לא שוחד?

טענה נוספת היא שלא רק שהמציאו לנתניהו עבירה שאינה בספר החוקים, אלא שגם אין תקדים לאישום לפי העבירה המומצאתהזאת, ועל כך, בין השאר, אני עונה במאמר ואף על פי כן – נתניהו לקח שוחד! לדיון מעמיק בנושא הזה אני מביא, בגוף המאמר ובשוליו, קישורים לכ-30 – 40 מאמרים המשתדלים להקיף את הנושא מכל הכיוונים והזוויות – על פי כל הידוע בעת כתיבתם, וכל החפץ – יקרא ויחלוק.

לתשומת ליבך, דובר הליכוד/נתניהו אלי ורד חזן, אשר מדבר על תכניתו להציף את הרשת בפייק ניוז, ומכריז כי מבחינתו האמת לא משנה יותר”, ובאותה הנשימה גם מתייחס למשפט נתניהו כאל מזימה של הדיפסטייט“.

כפפה לרגליך, אלי חזן – קרא את כל המאמרים שלי בנושא, ותחליט על איזו במה אתה רוצה להתמודד מולי בנושא הזה.

ומארצנו הקטנטונת אל ארהב הגדולה

דונאלד ג’יי טראמפ, נשיא ארהב בשנים 2017 – 2021, התמודד בנובמבר 2020 מול ג’ו ביידן, בניסיון להגיע לקדנציה השנייה שלו – ונכשל. ובכך הוא היה הנשיא האמריקאי העשירי שנכשל בהתמודדות על הקדנציה השנייה.

אלא מאי? כשם שבבחירות לכהונה הראשונה שלו הוא נמנע מלהתחייב שאם הוא יפסיד הוא יכבד את התוצאות, בבחירות לכהונה השנייה, חודשים ארוכים לפני הבחירות הוא כבר הכריז: אם אני אפסיד, הבחירות תהיינה מזוייפות!

על סמך מה הוא יכול היה לחזות את העתיד? על סמך מה אפשר בכלל לומר שאם תהייה תוצאה א’, הבחירות תהיינה ללא רבב, ואם תהייה תוצאה ב’, הבחירות תהיינה מזוייפות“, “גנובותוכו’?

לא, אי אפשר לחזות דברים כאלה, והדרך היחיד לתקוף את כשרותן של בחירות, הוא רק לאחר מכן, על פי מימצאים בדוקים.

אבל טראמפ אמר”, וזה מספיק בשביל חסידיו השוטים, שטופיהמוח, להאמין – גם אחרי שטראמפ הפסיד – לא רק בבחירות עצמן, אלא בלמעלה מ-60 הליכים משפטיים בכל הערכאות – כולל בית המ/שפט העליון וכולל בפני שופטים שהוא עצמו מינה.

אחרי שטראמפ כשל בכל ההליכים המשפטיים, הגיע יום ה-6.1.2021, מועד ההליך הפורמאלי של אישור הבחירות עי הקונגרס: סגן הנשיא (מייק פנס, הסגן שלו, כי טקס ההשבעה של הנשיא הנכנס וסגנו עתיד להיות רק שבועיים לאחר מכן) יושב בראש ישיבה משותפת של שני הבתים, ובמעמד זה פותחים את המעטפות שהגיעו מכל מדינות ארהב, וסופרים את האלקטורים שהצביעו עבור כל אחד מהמועמדים. לבדוק שאם, למשל, במעטפה שהגיעה מקליפורניה ה”כחולה”, בה ג’ו ביידן זכה ב-55 קולות של אלקטורים, לא יימצאו, “במקרה” 271 קולות אלקטורליים שהצביעו עבור טראמפ, ובכך הבטיחו לו את הניצחון בבחירות.

לסגן הנשיא אין שום סמכות להשפיע על תוצאות הבחירות – הוא רק מנהל את הישיבה ואת ספירת הקולות הסופית, אבל לטראמפ זה לא משנה, ואחרי שהוא כשל בניסיונו “לשכנע” את סגנו לזייף את הספירה, הוא גייס את ההמונים כדי שיסתערו על הקפיטול – מקום מושבו של הקונגרס, ויסכלו את הליך האישור הסופי.

כך הוא נאם לפני האספסוף שלו, נאום המונה 10,956 מלים, בטרם ההסתערות על הקונגרס, ואמר, בין השאר (כל ההדגשות הן שלי):

You know, I say, sometimes jokingly, but there’s no joke about it: I’ve been in two elections. I won them both and the second one, I won much bigger than the first. OK. Almost 75 million people voted for our campaign, the most of any incumbent president by far in the history of our country, 12 million more people than four years ago.

טוב, אנחנו מכירים את הטכניקה הדמגוגית של שימוש מניפולטיבי בעובדותאמת, עליה עמדתי לפני 16 שנים, במאמר על אתיקה, דמגוגיה וסתימתפיות: זה נכון (כנראה, לא בדקתי) שהצביעו עבורו כמעט 75 מיליון, זה נכון שהצביעו עבורו יותר מאשר עבור כל נשיא מכהן לפניו בהיסטוריה האמריקאית, ו-12 מיליון יותר מאשר בבחירות הקודמות, אבל

והאבלהוא – כמה נורא, כמה עצוב – שעבור ביידן הצביעו כ-7 מיליון יותר מאשר עבור טראמפ, והמספרים הגבוהים (בשני הצדדים) נבעו בצד הדמוקרטי מהחרדה שטראמפ יזכה, ובצד הרפובליקני מהחרדה שטראמפ יפסיד.

וראו כיצד, בהדרגה, הוא מתקדם עד לשטיפת המוח הסופית:

And I was told by the real pollsters — we do have real pollsters — they know that we were going to do well and we were going to win. What I was told, if I went from 63 million, which we had four years ago, to 66 million, there was no chance of losing. Well, we didn’t go to 66, we went to 75 million, and they say we lost. We didn’t lose.

And by the way, does anybody believe that Joe had 80 million votes? Does anybody believe that? He had 80 million computer votes. It’s a disgrace. There’s never been anything like that. You could take third-world countries. Just take a look. Take third-world countries. Their elections are more honest than what we’ve been going through in this country. It’s a disgrace. It’s a disgrace.

Even when you look at last night. They’re all running around like chickens with their heads cut off with boxes. Nobody knows what the hell is going on. There’s never been anything like this.

We will not let them silence your voices. We’re not going to let it happen, I’m not going to let it happen.

(Audience chants: “Fight for Trump”).

Thank you.

כעת בא תור ההחנפה להמונים, צעד אחר צעד:

And I’d love to have if those tens of thousands of people would be allowed. The military, the secret service. And we want to thank you and the police law enforcement. Great. You’re doing a great job. But I’d love it if they could be allowed to come up here with us. Is that possible? Can you just let him come up, please?

And Rudy, you did a great job. He’s got guts. You know what? He’s got guts, unlike a lot of people in the Republican Party. He’s got guts. He fights, he fights.

And I’ll tell you. Thank you very much, John. Fantastic job. I watched. That’s a tough act to follow, those two. John is one of the most brilliant lawyers in the country, and he looked at this and he said, “What an absolute disgrace that this can be happening to our Constitution”.

ובהמשך מתחילה ההסתה נגד סגנו מייק פנס, מלווה ברמז“:

And he looked at Mike Pence, and I hope Mike is going to do the right thing. I hope so. I hope so.

Because if Mike Pence does the right thing, we win the election. All he has to do, all this is, this is from the number one, or certainly one of the top, Constitutional lawyers in our country. He has the absolute right to do it. We’re supposed to protect our country, support our country, support our Constitution, and protect our constitution.

כן, כן … הקריאות Hang Mike Pence של האספסוף המסתער על הקפיטול ופורץ לתוכו, לאולם בו התנהל ההליך וללשכות חברי הקונגרס, והגרדום שהם הביאו לשם כך – הכל בפקודתו של הCommander-in-Chief.

 

אחר כך מתחיל טראמפ עם שטיפת המוח על רצונןשל מדינות בארהב, על כך שניתן להן מידע כוזב“, ועל הדבר היחיד שמייק פנס צריך לעשות כדי שאנחנונהייה הנשיא, ואתם תהיו האנשים הכי מאושרים.

States want to revote. The states got defrauded, They were given false information. They voted on it. Now they want to recertify. They want it back. All Vice President Pence has to do is send it back to the states to recertify and we become president and you are the happiest people.

והדמוקרטהדגול הזה קורא להציל את הדמוקרטיה:

We’re gathered together in the heart of our nation’s capital for one very, very basic and simple reason: To save our democracy.

ועכשיו הפטריוטיזם, שהוא, כידוע, מפלטו האחרון של הנבל:

We want to go back and we want to get this right because we’re going to have somebody in there that should not be in there and our country will be destroyed and we’re not going to stand for that.

והשקרים:

For years, Democrats have gotten away with election fraud and weak Republicans. And that’s what they are. There’s so many weak Republicans. And we have great ones. Jim Jordan and some of these guys, they’re out there fighting. The House guys are fighting. But it’s, it’s incredible.

וכל הרפובליקנים שלא מתייצבים מאחורי טראמפ הם רפובליקנים חלשים, רפובליקנים פאתטיים“:

They’re weak Republicans, they’re pathetic Republicans and that’s what happens.

ושוב החנופה לאספסוף:

If this happened to the Democrats, there’d be hell all over the country going on. There’d be hell all over the country. But just remember this: You’re stronger, you’re smarter, you’ve got more going than anybody. And they try and demean everybody having to do with us. And you’re the real people, you’re the people that built this nation. You’re not the people that tore down our nation.

והנה, אחיזת העיניים הידועה, שגם ישראלים רבים נתפסו לה, וכמה שתסביר להם, הם לא ישמעו, כי הם כבר מתוכנתים:

That election, our election was over at 10 o’clock in the evening. We’re leading Pennsylvania, Michigan, Georgia, by hundreds of thousands of votes.

And then late in the evening, or early in the morning, boom, these explosions of bull——.

And all of a sudden. All of a sudden it started to happen.

(Audience chants: “Bull——“).

האמת היא פשוטה להחריד: רוב הדמוקרטים מעדיפים הצבעה בדואר, או הצבעה מוקדמת, ורוב הרפובליקנים מעדיפים הצבעה בקלפיות, ביום הבחירות.

יש מדינות בהן מתחילים לספור קודם את הקולות שהגיעו בדואר, או בהצבעה המוקדמת, ואז, מה שבהתחלה נראה כחול“, בבוקר שלמחרת היה לאדום“, ויש מדינות בהן הסדר הוא הפוך, ועד לבוקרו של יום האדוםהיה לכחול“.

זה כל הסיפור!

ויש עוד טענה מעניינת: נמצאו הצבעות של אנשים שכבר לא היו בין החיים ביום הבחירות. אכן זה נכון: בכל ארצות הברית נמצאו, ככל הזכור לי, 2 – 3 מתים שהצביעובפנסילבניה, אבל כולם הצביעו עבור טראמפ!

ושוב השקרים:

But we look at the facts and our election was so corrupt that in the history of this country we’ve never seen anything like it. You can go all the way back.

הכל כאשר הבחירות האלה היו הכי מאובטחות בהיסטוריה האמריקאית, וגם במדינות שבשליטת הרפובליקנים והדמוקרטים ניצחו, המושלים והאחראים על הבחירות אישרו שהבחירות היו תקינות לתלפיות.

ושוב רמזים על מה שיקרה אם מייק פנס לא יעשה למעננו“:

And Mike Pence is going to have to come through for us, and if he doesn’t, that will be a, a sad day for our country because you’re sworn to uphold our Constitution.

Now, it is up to Congress to confront this egregious assault on our democracy. And after this, we’re going to walk down, and I’ll be there with you, we’re going to walk down, we’re going to walk down.

וכעת – “קריאת הקרב“:

Anyone you want, but I think right here, we’re going to walk down to the Capitol, and we’re going to cheer on our brave senators and congressmen and women, and we’re probably not going to be cheering so much for some of them.

Because you’ll never take back our country with weakness. You have to show strength and you have to be strong. We have come to demand that Congress do the right thing and only count the electors who have been lawfully slated, lawfully slated.

I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard.

Today we will see whether Republicans stand strong for integrity of our elections. But whether or not they stand strong for our country, our country. Our country has been under siege for a long time. Far longer than this four-year period. We’ve set it on a much greater course. So much, and we, I thought, you know, four more years. I thought it would be easy.

וכך, אחרי נאום ארכני בן 10,956 מלים (להשוואה: המאמר הזה, כולל הציטוטים מאותו הנאום, מונה רק 6073 מלים), נאום בו, בהדרגה, הוא מוצץ מהאצבע מספרים ועובדות חסרישחר, ומחדיר לתת הכרתם של ההמונים עד כמה הוא טוב ומיטיב, ועד כמה רשעים הם כל האחרים (הדמוקרטים, הרפובליקנים שלא תמכו בו, המושלים הרפובליקנים שלא עיוותו את התוצאות לטובתו, התקשורת, בתי המשפט ומי לא), הוא מגיע אל התכל’ס:

So today, in addition to challenging the certification of the election, I’m calling on Congress and the state legislatures to quickly pass sweeping election reforms, and you better do it before we have no country left.

Today is not the end, it’s just the beginning.

ועוד תכל’ס:

Together, we will drain the Washington swamp and we will clean up the corruption in our nation’s capital. We have done a big job on it, but you think it’s easy. It’s a dirty business. It’s a dirty business. You have a lot of bad people out there.

ועוד:

But now, the caravans, I think Biden’s getting in, the caravans are forming again. They want to come in again and rip off our country. Can’t let it happen.

והנה, אחרי כל ההליכה סביבסביב, יוצא המרצע מן השק:

And we fight. We fight like hell. And if you don’t fight like hell, you’re not going to have a country any more.

והלאה:

So we’re going to, we’re going to walk down Pennsylvania Avenue. I love Pennsylvania Avenue. And we’re going to the Capitol, and we’re going to try and give.

The Democrats are hopeless, they never vote for anything. Not even one vote. But we’re going to try and give our Republicans, the weak ones because the strong ones don’t need any of our help. We’re going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country.

So let’s walk down Pennsylvania Avenue.

I want to thank you all. God bless you and God Bless America.

Thank you all for being here. This is incredible. Thank you very much. Thank you.

וזכרו את מה שהוא אמר למעלה מכאן:

And after this, we’re going to walk down, and I’ll be there with you, we’re going to walk down, we’re going to walk down.

קראו את הכל, במקור, כי כאן הבאתי רק קטעים נבחרים, וכיוון שרק על שטיפת המוח/הינדוס התודעה אדברה היום ואעידה, לא נכנסתי לשאלות נוספות, כגון החלטתו של טראמפ לעכב בלמעלה מארבע שעות את האישור להפעלת המשמר הלאומי, וכו’.

מדוע הבאתי את טראמפ לכאן?

משום שראש הממשלה לשעבר שלנו, והנשיא האמריקאי לשעבר, הם תאומים זהים, וכן גם האוהדים של זה ושל זה – כולם שפה אחת ודברים אחדים, ומי שבינינו אשר מייחס לאחרים הינדוס התודעה”, ואינו מסוגל לראות את הגיבנת שעל גבו, נתתי לו לראות את גיבנת דומה – על תמונתהראי שלו.

כטראמפ ונאמניו בארצו, נתניהו ונאמניו בארצו

כמו שראינו לעיל, התחזיתשל טראמפ, חודשים לפני הבחירות הכתה שורש עד כדי כך שגם אחרי שמוצו כל ההליכים המשפטיים, ואחרי שאפילו שר המשפטים שלו, ביל באר, שמונה עי טראמפ כדי לשמש פרקליטו הפרטי (על חשבון משלם המסים האמריקאי, איך לא) – אפילו הוא אמר שאין שום ראיה לזיופי הבחירות.

וגם לביביסטים יש תחזית“: המשפט שלו מכור“, כבר הוחלט מראש להרשיעו.

על מה הם מתבססים? הם מתבססים על הוא זכאי“, ועל הסמולנותשל הפרקליטות ושל בתי המשפט.

האם יש להם בסיס חיצוני, אובייקטיבי לתחזית“?

לא, אין להם: רובם אינם משפטנים, רובם אפילו לא ראו את כתב האישום, ואת הארגזים המלאים בחומרי החקירה איש מהם לא ראה וממילא גם לא למד – אלא אם הוא חלק מצוות ההגנה, אבל אלה, לזכותם ייאמר, אינם מדברים אל התקשורת.

הם מדברים אל הציבור, בדרך ניהולם את התיק.

כן, ויש גם משפטנים שמרמים את הציבור.

כמו, למשל, עורך הדין יורם שפטל. אני האחרון שאגיד עליו שהוא אידיוט, אבל הוא חושב שכל האחרים אידיוטים.

הוא אומר שאין בחוק דבר כמו היענות חריגה“.

זה נכון, אבל המלים האלה נמצאות בכל מילון עברי מצוי או בלתי מצוי.

מה זה אומר? זה אומר שהאלוביצ’ים נתנו לראש הממשלה לשעבר הטבות עיתונאיות החורגות מהמקובל ביחסי עיתונאיםפוליטיקאים, ובתמורה לכך זה האחרון נתן להם הטבות שלטוניות.

האם כך הווה? כיוון שלא ראיתי את חומרי הראיות, אני לא יודע.

אני רק מניח, על סמך מה שפורסם ברבים, על סמך מה שנתניהו אמר ולא אמר, ועל סמך ידיעותי המקצועיות, שנתניהו יגמור עם משהו בסדרגודל של שנהשנהוחצי מאסר בפועל, אולי יותר.

ומה נותנת לביביסטים התחזית לפיה המשחק מכור“?

אם נתניהו יזוכה, הם יגידו אמרנו לכם שידיו נקיות, והפרקליטות קשרה להפיל אותו שלא באמצעות הקלפי, ואם הוא יורשע, הם יגידו אמרנו לכם שהמשחק מכור!

וזה מחזיר אותנו אל התחזיתשל טראמפ: מתכנתים את ההמונים כך שגם אם מתברר לחאר מכן שהתוכנה מלאה באגים – זה כבר לא משנה.

המקשקשים על הנדסת התודעהלא יודעים אפילו על מה הם מדברים

ראו שוב את זה:

החכם הזה אומר לי: עייפתי במגילות שאתה כותב כדי למצוא הסבר מוטה ומהונדס לעמדתך“.

האם זה אומר שהוא לא עייףלמצוא הסבר אשר אינו מוטה ומהונדס“, או שהוא חיפש ומצא הסבר כזה, אבל הוא חיפש גם הסבר מוטה ומהונדס“, ודווקא הסבר כזה הוא לא מצא?
ואולי זה אומר שבמגילות שאני כותב אפשר למצוא הסברים רבים לעמדתי, אבל אפילו לא הסבר אחד שהוא מוטה ומהונדס“?

האמת, כך נראה, שמרוב עייפותהמסכן הזה התכוון לומר שהוא לא מצא שום הסבר לעמדתי, אבל, ברוח האופנה עליה אנחנו מדברים כאן, הוא חשב שהתוספת מוטה ומהונדסמוסיפה משנה תוקףלשטות שהוא פלט.

אז לא – שטות נשארת שטות.

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו” – אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר