הצחנה העולה השמימה

הצחנה העולה השמימה

אהרון רול
29.03.2008 08:37
הצחנה העולה השמימה


האם שאלנו עצמנו אי פעם מה פירושה של “הנאמנות” האוילית והמופרכת של רפי (המסריח) איתן לאהוד (המתגמל) אולמרט אם לא תוצאתה של פעולת סחיטה, לכאורה, המופעלת על איתן ע”י האולמרט? הרי רמזים עבים לכל אורך התנהלותו הפוליטית של האולמרט נותנים רגלים לסברה כי זוהי דרכו הפוליטית מקדמת דנא, משהו בנוסך סיציליאני ידוע.



מזה 22 שנים מרצה יונתן פולרד עונש על מעשה ריגול לטובת ישראל תוך מעילה באמון מעסיקיו בארה”ב בשם טובתה של מדינת ישראל.  משך הזמן הרב שעבר מאז מאסרו של פולרד מלמד כי אפשר והינו מרצה את העונש הכבד ביותר שהושת על מרגל בעולם המערבי.

גם תומכיו, ואיך אפשר שלא, וגם מתנגדיו ביננו, “יפי נפש” בעלי אמות מידה מוסריות כפולות, יסכימו כי יונתן פולרד ריצה את ענשו לפי כל אמת מידה מקובלת לאור מעשיו אשר אכן, בראיתה של ארה”ב אין להקל בחומרתם.

התנהלות ממשלות ישראל נותנת רגל גסה לסברה כי את האשמים במחדל מאסרו הממושך של יונתן פולרד אין לחפש מעבר לים במשרדי משרד ההגנה האמריקני אלא דווקא במקומותינו בין אלו אשר היו אמונים על ניהול הפעולה להעברת מסמכי המודיעין הנוגעים להתחמשות איראן בהכנותיה לדומיננטיות במפרץ הפרסי ולתקיפת ישראל בבוא היום.  על פניו ניראה כי רב הניסתר על הניגלה לאשר התרחש בחדרי החדרים של ארגון המודיעין האמון על הפעולה ואת שהתרחש אין לשייך דווקא לנושא ביטחון ישראל אלא להתנהלות אינטרסנטית אישית וצרה של הנוגעים בדבר וחששם מחשיפת מחדליהם בציבור.

התבשרנו כי בדיקת התהליך למען שחרורו, בדיקה האמורה לתת תשובה באם נעשה כל הנידרש על מנת שפולרד ישוחרר מכלאו, כבר החלה.  וועדת ביקורת המדינה היטילה על מבקר המדינה לערוך ביקורת ולהגיש מסקנותיו בהקשר דנן.  למעשה הבדיקה החלה תחת מעטה סודיות כמתבקש מנושא רגיש זה לפני כשלשה חודשים ופירסומה המוקדם לפני ימים מספר ע”י עיתון ידיעות אחרונות, קרי, העיתון הפרטי של האולמרט המקיים הלכה למעשה את החיבור המושחת של הון-מדיה-שלטון, בהחלט יכול לחבל בבדיקה זו.

ובכן למי היה ענין לחבל בבדיקה?

המסקנות אשר יובאו בעת כתיבת מאמר זה אפשר והינן ספקולטיביות אך גם ספקולציה יכול ויהיה בה יותר מגרעין אמת והגיון צרוף.

כפי שפורסם עד עתה הניפגע העיקרי מדו”ח הבדיקה יהיה האולמרט והדו”ח אמור להביא ממצאים חמורים על התנהלותו בקשר לפרשת פולרד, כאילו ואנו מופתעים, הרי הנכלולי הסידרתי הזה מחריב כל נושא שנוגע הוא בו.

אך הסיבה להתנהלותו הקלוקלת של האולמרט בפרשה זו גרועה מונים רבים יותר.  ממשלתו של האולמרט נהנית מרוב יציב אך קטן, כל תנודה יכולה להפיל הממשלה.  מן המפורסמות הוא כי מפלגת הגמלאים מהווה רשת ביטחון גורפת וללא תנאי לממשלת אולמרט, מפלגת הגמלאים שווה את משקלה בזהב עבור שרידות זו ממשלת העוון (לא נישכח מעורבותם של חבריה בפרשיות פליליות לכאורה, אך ננסה לישמור על איפוק).

וכאן עלינו לערב את הצחנה בסירחון, סירחונו של “רפי המסריח”.  התנהלותו בפרשת פולרד של זה לאורך כל התקופה מאז מאסרו, למצער תמוהה וסביר כי מאמתת היא את הצחנה האופפת את האיש בכל התנהלותו, הרי חבריו לעבודה הידביקו לו את הכינוי המצחין הזה ועלינו אך להטות להם אזנינו.  הרי יודעים הם טוב מאיתנו את טיבו של האיש.

סבירות גבוהה ביותר לכך כי אנשי לישכתו של האולמרט, “המקורבים” הידועים זה מכבר לשמצה, אשר אפשר ובן דמות צחנתו של “רפי המסריח” דבקה בהם משכבר הימים, בעצה אחת עם הבוס, חשפו את דבר הבדיקה בנושא פולארד על מנת לטרפדה ולהגן בכך על רפי (המסריח) איתן.  כל רבב הקשור לפרשת פולרד שידבק בו באיתן יתפס בעיני הציבור כחמור מעין כמוהו ויחייבו להתפטר מהממשלה, פעולה אשר תפיל קרוב לוודאי את הממשלה.

ובכן מה יש לנו כאן?  ראש ממשלה אשר שרידותו האישית גוברת על כל שיקול ממלכתי, יהיה זה באשר יהיה, ולו גם יהיה זה כרוך אף בחורבנה של מדינת ישראל, ממשיך ומחזיק באותה התצורה המדריכתו מאז דבק זה בקרנות כיסא ראש הממשלה.  ברי הוא כי לטעמו וגבהות ליבו של האולמרט המדינה זו הוא וכך טובתו, דהיינו שרידותו, לראיתו, היא טובת המדינה. האולמרט כאולמרט, הוא מקריב את פולרד והפעילות לשיחרור בשם שרידותו ומגן לשם כך על רפי (המסריח) איתן.  כמה נאה, השנים הללו “ההולכים ונועדים יחדיו” מקרצפים זה את גבו של זה במערכת שלמונים וטובות הנאה המפיקה דיבידנדים נאים עבורם בלבד וכנגד כל אינטרס סביר של עם ומדינת ישראל.

האם שאלנו עצמנו אי פעם מה פירושה של “הנאמנות” האוילית והמופרכת של רפי (המסריח) איתן לאהוד (המתגמל) אולמרט אם לא תוצאתה של פעולת סחיטה, לכאורה, המופעלת על איתן ע”י האולמרט?  הרי רמזים עבים לכל אורך התנהלותו הפוליטית של האולמרט נותנים רגלים לסברה כי זוהי דרכו הפוליטית מקדמת דנא, משהו בנוסך סיציליאני ידוע.

ניתבשרנו כי דו”ח מבקר המדינה בנושא הפעילות הממשלתית לשחרור פולארד ישאר חסוי מעיני הציבור.  לא נימסרה הסיבה לכך.

אנו מאמינים כי ימצאו די אנשים טובים אשר יראו בחשיפת פרטי הדו”ח לציבור הרחב שליחות לאומית חיובית מעין כמוה ויעבירוהו, עם סיומו, לידי אותם מאמצעי התקשורת אשר עדיין לא פסה הרוח הדמוקרטית מדפיהם.  אור השמש המחטא אפשר ויתרום לשחרורו של פולרד מוקדם יותר ובכל מיקרה יעזור לחשוף לעיני הציבור את הנכלול האמיתי מאחורי האולמרט, עבור אותם אשר עדיין טחו עיניהם מראות.

 

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
http://www.global-report.net/aroll/

אהרון רול
טורונטו
905-886-8998
amroll@rogers.com

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר