אמרתי לכם: שי ניצן השקרן לא רוצה להתמודד על כס היועץ המשפטי לממשלה!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/36186
 
שמחה ניר, עו”ד 29.09.2015 12:00

עם מליצי יושר כאלה

עם מליצי יושר כאלה

ברשימה קודמת הבעתי את ההשערה כי פרקליט המדינה הנוכחי, שי ניצן, פרש מהמירוץ לכהונת היועץ המשפטי לממשלה, כדי להעלות את סיכוייו להגיע לביהמ”ש העליון *** עם  מליצי-היושר שלו – דוקטורים מהחלל החיצון – הוא עו”ד יגיע לשם, כדי למלא את מיכסת השקרנים, המתרוקנת עם הגיל

שמחה ניר, עו”ד

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

“נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

בן 75 שנים אנוכי, ועוד כוחי במתני!

“לייק” לדף הפייסבוק עו”ד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת “שק בתחת”?

בג”ץ 8743/14, שמחה ניר, עו”ד, נ’ הוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

 

לפני 11 ימים פרסמתי כאן מאמר שכותרתו רשימת מומלצי גרוניס לכהונת היוהמ”ש הבא: לאן נעלם שי ניצן השקרן?

באותו המאמר הבעתי את הסברה שהשקרן הזה הבין שסיכוייו להיבחר הפעם לתפקיד הזה הם קלושים, אבל גם אם יצליח בכך – אופק-הכהונה שיישאר לו לביהמ”ש העליון יהיה גבולי ביותר, ואם הוא יבחר לתפקיד הזה בפעם הבאה – אופן הכהונה שיישאר לו יהיה שואף-לאפס.

ואגב, בחישובים שערכתי היו לי כמה טעויות חשבוניות מטופשות שתלמיד כיתה א’ בבצפר העממי לא היה עושה אותן, ולמרבה הפלא אף קורא לא העיר לי עליהן.

את המאמר סיימתי בתחזית הזאת (ההדגשה במקור):

לפי כל השיקולים האלה, לשי ניצן לא כדאי לקבל על עצמו את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. עדיף לו להשלים את 6 שנות הכהונה כפרקליט המדינה ולפרוש ביום 16.12.2019 (בגיל 60), ולאחר תקופת הצינון יהיה לו אופק-כהונה של כשמונה וחצי שנים בבית המשפט העליון – אם תצלח דרכו, ואף אחד לא יבדוק בגוגל כמה פעמים הוא מופיע בצוותא חדא עם המילה “שקרים”.

להערכתי זה מה שהוא יעשה, בניסיון להגיע לבית המשפט העליון.

תזכרו שאמרתי לכם!

ואכן, הנה זה בא, והיום, 29.9.2015, תחת הכותרת המקופחים, המוזרים והחסרים ברשימת המועמדים ליועץ המשפטי לממשלה, מאמת לנו עידו באום (דה מארקר) את ההשערה הזאת (ההדגשה לא במקור):

ועדת האיתור חייבת להתייחס גם לכשירותם הציבורית והמוסרית של המועמדים. עמידה בתנאי סף מינימליים של החוק אינה יכולה להיות קריטריון מספיק. עם זאת, נראה שיו”ר הוועדה, גרוניס, הידוע בגישתו השמרנית, יסתפק במינימום הנדרש.

ובכל זאת, הרשימה פגומה. פרקליט המדינה, שי ניצן, נחשב מועמד מוביל, אבל פורסם כי ביקש לא להתמודד על תפקיד היועץ. מפתיעים בהיעדרם שופטים מחוזיים מכהנים בולטים. קצרה היריעה מלנקוב בשמות. חסרים גם שמות בולטים מתוך משרד המשפטים, כמו המשנה ליועץ דינה זילבר.

ואכן, הדבר פורסם, ואני טחו עיני מראות.

ביום 17.9.2015, יומיים לפני שפירסמתי את ההשערה, מספרת לנו רויטל חובל (הארץ 17.8.2015):

ל”הארץ” נודע כי יו”ר ועדת האיתור, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, ניסה לקדם את מועמדותו של פרקליט המדינה שי ניצן, אך לבסוף ציין שניצן אינו מעוניין בתפקיד.

הנה כי כן, באספקלריה של מה שכבר פורסם, לא היה למאמר שלי ערך חדשותי רב (לפחות למי שקורא את הארץ, כי לא מצאתי את הידיעה הזאת בשום מקור אחר – ועל כך אמרו חז”ל גיגלת ולא מצאת – תאמין), אבל באספקלריה של מה שידעתי אז – הייתה זו תחזית שהתאמתה.

יחד עם זאת, שתי הכתבות (של רויטל חובל ושל עידו באום) מגלות לנו שני דברים שחשוב לדעת אותם: האחד – אשר יגורתי ראה בשקרן הזה מועמד ראוי, והשנייה – עידו באום, פרשן משפטי אשר סיים את לימודי הדוקטורט בהצטיינות יתרה, רואה את השקרן הזה כבעל “כשירות ציבורית ומוסרית”, אשר בלעדיו “הרשימה פגומה”.

המשותף לשני מליצי-היושר האלה, גרוניס ובאום: שניהם עשו את הדוקטורטים שלהם מחוץ לישראל – כנראה בחלל החיצון.

והרי התחזית, מעודכנת

באמצע שנת 2021, לאחר תקופת הצינון הקבועה בחוק, השקרן שי ניצן מגיש את מועמדותו לביהמ”ש העליון, עם סיכויים טובים להיכנס לשם, וזה בסדר גמור.

זה בסדר גמור, כי עד אז יפרשו מביהמ”ש העליון, מחמת גיל, השקרנים אליקים רובינשטיין, סלים ג’ובראן, מרים-כלענה נאור ואחרים, ואיך נסתדר בלי מיכסת-המינימום של שקרני-צמרת במערכת המשפט הטובה ביותר במזרח התיכון (מסכנות האחרות!).

ותזכרו שאמרתי לכם.

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור “הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו “מבחן בוזגלו” – אמרו “מבחן אלישבע”*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עו”ד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס



 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר