ישוחרר גאו ג’י-שנג, תופסק רדיפת הפאלון גונג!

ישוחרר גאו ג’י-שנג, תופסק רדיפת הפאלון גונג!

רועי בר אילן, דובר מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא
20.02.2009 15:55
ישוחרר גאו ג'י-שנג, תופסק רדיפת הפאלון גונג! - פאלון גונג - Falun Gong


חטיפתו של עורך הדין הסיני הידוע והעינויים הקשים שעבר דורשים תגובה בין-לאומית



על מנהיגי העולם לקרוא לשחרורו של גאו ג’י-שנג ולהפסקת הרדיפה נגד הפאלון גונג

20.2.2009

ניו יורק – מקרה היעלמותו של גאו ג’י-שנג, אחד מעורכי הדין החשובים לזכויות אדם ומועמד לפרס נובל לשלום, והעינויים שסבל מידי כוחות הביטחון הסינים מדגישים את הסכנה בה נמצאים מתרגלי הפאלון גונג ואלו היוצאים להגנתם בסין. נתונים אלו צריכים לעורר תגובה בין-לאומית, כך נמסר ממרכז המידע של הפאלון דאפא.

“ההחלטה לעצור ולענות אישיות ידועה כל כך יכולה להגיע רק מדרגה המקורבת לקצה ההיררכיה של המשטר הסיני. המנהיגות הסינית בהחלט שקלה את היתרונות והחסרונות של פעולה זו נגד גאו והחליטה כי היא יכולה לעשות מעשים מעין אלה וכי היא תצליח לחמוק מעונש. הגיע הזמן שהקהילה הבין-לאומית תטה את מאזן “העלות מול תועלת” באמצעות תגובה ברורה”, אמר דובר מרכז המידע של הפאלון דאפא בניו-יורק ארפינג זאנג.

הוא הוסיף: “גאו ג’י-שנג סיכן את חייו שוב ושוב כדי לצאת נגד אי הצדק. הוא נחטף ועונה בעיקר משום שהגן על מתרגלי פאלון גונג בפומבי, חשף את הזוועות שסבלו וקרא למנהיגי המשטר להפסיק את הקמפיין שניהל נגד קבוצה גדולה של אזרחים סינים פשוטים המבקשים ליישם את אמונתם בשלווה”.

“ההתעללות הקשה ממנה סבל בשל פועלו צריכה לשמש לקהילה הבין-לאומית כקריאת התעוררות באשר לכך שהמשטר הסיני מתעלם מזכויות אדם ומשלטון החוק. המקרה של גאו מראה בבירור כי בהיעדר לחץ בין-לאומי יעיל לא ניתן לסמוך על מנהיגי סין שישמרו על כבודם וזכויותיהם הבסיסיות של האזרחים שלהם עצמם”.

גאו ג’י-שנג, עורך דין סיני לזכויות אדם שהופיע על עמוד השער של עיתון הניו יורק טיימס ב-2005 ודורג בין שלושת המועמדים המועדפים לפרס נובל לשלום ב-2008, סיפר על העינויים הקשים שסבל במעצר המשטרתי ב-2007 בהצהרה שמסר ב-28 בנובמבר 2007, אך פורסמה רק בתאריך 9 בפברואר 2009 על ידי China Aid Association וארגון זכויות האדם בסין (ההצהרה).

ב-4 בפברואר 2009, מספר ימים לפני פרסומו של המכתב, נחטף גאו שוב על ידי הרשויות הסיניות. מקום הימצאו עדיין אינו ידוע וקיימת סכנה ממשית שיעונה.

תיאור העינויים

בהצהרה שהתפרסמה בשמו תאר גאו את ההתעללות שעבר בידי סוכני הביטחון הסיני לאחר שנחטף ב-21 בספטמבר 2007 . זאת משום שכתב מכתב לקונגרס האמריקאי בו פירט את העינויים הכרוכים בהכנות לקראת המשחקים האולימפיים.

גאו תיאר בפירוט רב כיצד הפשיטו אותו, השליכו אותו לרצפת הבטון ומספר שוטרים הכו אותו וחשמלו אותו באלות חשמל בכל גופו, כולל באיברי מינו ובפיו. במקרים אחרים כבלו את גאו בשעה שניקבו את איבר מינו בחפצים חדים. בזמן שהשוטרים עינו אותו הם קישרו את ההתעללות בו שוב ושוב לזו של הפאלון גונג, שהרי גאו ידוע כמי שגינה בפומבי את הרדיפה נגדם:

“12 הטיפולים של שיטות העינויים שנעביר אותך שימשו נגד הפאלון גונג” נזכר גאו במה שאמר אחד מהאנשים שעינו אותו ששמו וואנג. “אנחנו יכולים לענות אותך למוות בלי שימצאו את גופתך”.

העינויים נמשכו 50 ימים. גאו אומר כי איימו עליו שאם יחשוף את העינויים שסבל, יחטפו אותו שוב ויענו אותו לעיני אשתו וילדיו הקטנים.

בסופו של דבר הועבר גאו לכלא רגיל שם הציעו לו מספר שוטרים לכתוב מאמרים נגד הפאלון גונג ובשבחה של המפלגה הקומוניסטית הסינית וכי “אתה יכול לדרוש בשביל זה כמה שאתה רוצה”. גאו סירב.

עתירה בין-לאומית

 מכתבו של גאו מסתיים בכמה נקודות המכוונות לממשלות זרות ולעמיתיו האזרחים: “לבסוף, אני רוצה לומר כמה מלים שלא ימצאו חן בעיניהם של כמה אנשים. אני רוצה להזכיר ל’חברים הטובים’ לכאורה בעולם, אלה שהמפלגה הקומוניסטית הסינית מכנה אותם ‘הפרטנרים הטובים’, שמידת האכזריות הגואה והניכור של המפלגה הקומוניסטית הסינית נגד העם הסיני הם תוצאה ישירה של מדיניות הפיוס שלכם ושלנו גם כן (העם הסיני עצמו)”.

המשקיפים של סין מציינים לעתים קרובות את היחסים הכלכליים והפוליטיים עם המשטר הסיני וטוענים כי נקיטת עמדה ברורה בנוגע למקרים כמו אלה של גאו והפאלון גונג עלולים לפגוע בקידום האינטרסים בתחומים אחרים כמו כלכלה, אנרגיה והמלחמה בטרור.

ארפינג ג’אנג, לעומת זאת, אומר כי עמדות כאלה הן קצרות רואי. “מדינות חופשיות מעולם לא הפיקו תועלת אמיתית מפיוס מדינות הנשלטות בעריצות”, אומר ג’אנג. “בסופו של דבר, זה תמיד חוזר לרדוף אותנו, ולעתים קרובות – בצורה הגרועה ביותר. הפרטנר הטוב ביותר של הקהילה הבין-לאומית תהיה סין בה אנשים הגונים ואמיצים כמו גאו ג’י-שנג יזכו לכבוד ולא לעינויים”.

מרכז המידע של הפאלון דאפא קורא:

  • למשטר הסיני לשחרר מיד וללא תנאי את גאו ג’ישנג.

  • לנשיא ברק אובאמה ולמנהיגי עולם נוספים לבקש באופן אישי בפומבי בפני המשטר הסיני לשחרר את גאו.

  • לארה”ב ולאומות אחרות לנקוט בעמדה פומבית ברורה נגד הרדיפה של הפאלון גונג בסין שהסלימה את הרדיפה לאחרונה (מידע).

רקע נוסף על גאו ג’י-שנג:

מאז 2004 היה גאו, נוצרי אדוק, מראשוני עורכי הדין הידועים לזכויות אדם בסין שדיבר בפומבי נגד רדיפת הפאלון גונג. גאו גם כתב מספר מכתבים למנהיגי סין (מכתב 1, מכתב 2, מכתב 3) ולקונגרס האמריקאי (מכתב) המפרטים את ממצאי חקירותיו באשר לזוועות נגד הפאלון גונג. ב-2007 פרסם גאו את הספר “A China More Just“, בו הוא מפרט את חייו ואת עבודתו למען הגנה על מכלול הקבוצות הפגיעות בסין.

רקע

מרכז המידע של הפאלון גונג שנוסד ב-1999, הוא ארגון היושב בניו יורק. הארגון מתעד את הפרת זכויות האדם של מתרגלי הפאלון גונג (הפאלון דאפא) ברפובליקה העממית של סין. ביולי 1999 פתחה המפלגה הקומוניסטית השולטת באופן אוטוקרטי בסין בקמפיין בלתי חוקי של מעצרים, אלימות ותעמולה בכוונה ל”חסל” את השיטה – שאין לה כל שאיפה פוליטית. יש הסבורים כי מספר מנהיגים חששו מהשפעתם של 100 מיליוני המתרגלים של השיטה. מאז, התרחב הקמפיין ונעשה אלים עוד יותר ומיליונים נעצרו או נשלחו למחנות עבודה בכפייה. המרכז אימת יותר מ-3,000 מקרי מוות ויותר מ-63,000 מקרים של עינויים במעצר (דו”חות/מקורות). פאלון גונג הוא שיטת תרגול של “צ’יגונג” בסגנון בודהיסטי מסורתי, שיש לה שורשים במסורת הסינית לטיפוח הגוף והנפש, לשיפור הבריאות ולצמיחה רוחנית / נפשית.

מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא

FALUN DAFA ISRAELI INFORMATION CENTER

רועי בר אילן, דובר המרכז  052-5518866

 

info@falunnews.org.il

 

www.falunnews.org.il

 

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר