עוד על הגרעין האיראני – על זכותה המוסרית של ישראל להגן על עצמה, ואיכן היא נגמרת?

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58904

על בנימין נתניהו כמצית האנגרים, ועוד *** שתישרף המדינה, אבל אני לא אבקש שחיילים זרים ימותו למעננו בגלל הקפריזות הפוליטיות של נתניהו ושל ממשיכידרכו, אשר עדיין נותנים לו למשול בהם מקברו.

ידענו שההסכם ייחתם, אבל יצאנו נגדו

 

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

לא זקוקים ללגיטימציה מוסרית!

גבול זכותנו המוסרית

אני לא יפהנפש!

לא זקוקים ללגיטימציה מוסרית!

במאמר האחרון בנושא הזה, על הגרעין האיראני – אנטומיה של חוצפה ישראלית, תחת ראש הפרק לו אני ביידן, שמתי בפיו של ביידן, בין השאר, את הדברים האלה (ההדגשה במקור):

אני יודע בדיוק מה מפריע לכם, הישראלים, ואתם הרי מכריזים זאת מעל כל מקפצה אפשרית או בלתי אפשרית. אתם לא נגד הסכם שלנו עם האיראנים, ואתם גם יודעים שבסוף הוא אכן ייחתם, אבל אתם אומרים שאם לא תצעקו את התנגדותכם להסכם מעל כל במה שבעולם, לא תהייה לכם לגיטימציהלנקוט כל צעד שייראה לכם להגנת מדינתם מפני האיום הגרעיני האיראני.

אז אני מבהיר לך, מדינת ישראל, מבהיר בזה באופן החגיגי ביותר: את לא תהייה כבולה לשום הסכם עם האיראנים, את גם לא תהייה כבולה לשום הסכם ג’נטלמני עם ארצות הברית, ויש לך חופש פעולה מלא לנקוט כל פעולה, צבאית או אחרת, נגד איראן – החל מרגע זה!

רוצה את זה בכתב? הנה, קחי את זה בחתימתי.

במאמר קודם, נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים, בו התייחסתי לדברים דומים שנתניהו אמר בראיון עם יעקב ברדוגו, הבאתי את דבריו, ועניתי לו דבר דבור על אופנו.

ועכשיו לראיון עצמו

[…]

השאלה הראשונה מתייחסת להסכם המתבשל במקום ה-JCPOA, שבוטל עי דונאלד טראמפ.

ברדוגו:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: לא נצא בסיבוב בין לאומי כנגד הסכם הגרעין. נקודה? הרמנו ידיים? ישראל מודה, סה טו?

נתניהו:

אני חושב זו שגיאה בממדים היסטוריים. גם כשהנשיא אובמה הביא את ההסכם המקורי, ידענו שהוא ייחתם, אבל יצאנו נגדו משני טעמים: אחד – כדי לקבע את העובדה שאנחנו דוחים אותו על הסף, וכפי שאמרתי לנשיא אובמה, ואמרתי לעולם, בכל פורום: עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו נעשה כל מה שצריך, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, וההסכם הזה באמת לא יחייב אותנו. אף אחד לא מאמין שההסכם לא מחייב אותך, אם אתה לא יוצא נגדו, וזה דבר ראשון.

מעניין מאוד: האם המסבירן מס’ 1 בכל העולם לא מצא הסבר פחות קלוקל ומטומטם מההסבר הזה?

להזכירכם: ההתגרות הראשונה שלו בהסכם המקורי (ה-JCPOA) הייתה בנאומו בקונגרס, כאשר המום על עשייתו היה בעיצומו, והתוצאה של ההתגרות הזאת הייתה שהמימשל הפסיק את עידכונה של ישראל בהתקדמות המום, וממילא גם את ההתייעצות השוטפת איתה, ועל כך, כאמור, אמר חהכ רם בן ברק, לפנים המשנה לראש המוסד: זה הסכם רע [אבל בלי התערבותו של נתניהו] הוא יכול היה להיות פחות רע.

האם באמת נתניהו לא יכול היה לשתוק, ועם היחתם ההסכם ההוא לומר כדברים האלה:

היום נחתם בין ידידתנו הגדולה בעולם, ארצות הברית, יחד עם עוד חמש מדינות, הסכם עם איראן, המגביל אותה בפיתוח נשק גרעיני.

לפני שאביע את דעתי על ההסכם לגופו אבקש להודות לנשיא ברק אובמה ולמימשלו, ולכל העושים במלאכה, על האימון שהם נתנו בנו, והתייעצו איתנו לאורך כל הדרך.

אומר מיד, ההסכם הזה לא היה חלומנו הרטוב ביותר, אבל מקובל עלינו שההסכם הזה עדיף על לאכלום, שעדיף הסכם גרוע ממלחמה טובה, ושאם מותחים את החבל יותר מדי הוא עלול להיקרע, דבר המחזיר אותו למצב שאין הסכם, והדבר היחיד שנותר לעשות הוא להיערך למלחמה, שהיא תמיד עקובה מדם.

כיוון שההסכם הזה, לטעמנו, אינו עונה דיו על צרכיה הביטחוניים של ישראל, וכיוון שמדינת ישראל גם אינה צד להסכם הזה, אני מבהיר בזאת כי מדינת ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות ואת כל האופציות לנקוט בכל צעד אשר ייראה לה.

כה פשוט, כה כן ואמיתי, ומעל הכל – גם שומר על כבודה של ידידת ישראל, ארצות הברית, וגם מבטיח את זכותה של ישראל, “עם הסכם, בלי הסכם”, לעשות כל מה שצריך, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, וההסכם הזה באמת לא יחייב אותנו”, בדיוק את מה שנתניהו רצה להבטיח – אבל בלי להתבזות בהסברים מטופשים, ובלי לגרום נזק למום המתנהל עם האיראנים.

שימו לב, זה לא רכילות, וזה לא פרשנות, אלא מפי הגבורה עצמה: ידענו ש[ההסכם משנת 2015] ייחתם, אבל יצאנו נגדו …“.

ומהם ה טעמיםליציאה נגדו“?

אחד – כדי לקבע את העובדה שאנחנו דוחים אותו על הסף, וכפי שאמרתי לנשיא אובמה, ואמרתי לעולם, בכל פורום: עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו נעשה כל מה שצריך, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, וההסכם הזה באמת לא יחייב אותנו. אף אחד לא מאמין שההסכם לא מחייב אותך, אם אתה לא יוצא נגדו, וזה דבר ראשון.

אז לא, אדון נתניהו: כל סטודנט מתחיל למשפטים יודע שהסכם מחייב רק את הצדדים לו, ואין שום משמעות לשאלה אם אף אחד מאמין, או לא מאמין, שההסכם מחייב את מי שאינו צד להסכם, מה גם שאם מדינת ישראל עושה כל מה שצריך, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני אין מחלוקת על זכותה זו, כי אין מחלוקת שכל מדינה – כולל מדינת ישראל – מממשת את הזכות להגן על עצמה, “עם הסכם, בלי הסכם“.

ואם אין מחלוקת על זכותה של ישראל להגן על עצמה – בשביל מה לקשקש את עצמך לדעת, אדון נתניהו?

האם באמת לא יכולת לשתוק, ועם היחתם ההסכם ההוא לומר כדברים האלה (שכעבר הצעתי לך, למעלה מכאן, אבל אין מנוס מלומר זאת שוב ושוב)?:

היום נחתם בין ידידתנו הגדולה בעולם, ארצות הברית, יחד עם עוד חמש מדינות, הסכם עם איראן, המגביל אותה בפיתוח נשק גרעיני.

לפני שאביע את דעתי על ההסכם לגופו אבקש להודות לנשיא ברק אובמה ולמימשלו, ולכל העושים במלאכה, על האימון שהם נתנו בנו, והתייעצו איתנו לאורך כל הדרך.

אומר מיד, ההסכם הזה לא היה חלומנו הרטוב ביותר, אבל מקובל עלינו שההסכם הזה עדיף על לאכלום, שעדיף הסכם גרוע ממלחמה טובה, ושאם מותחים את החבל יותר מדי הוא עלול להיקרע, דבר המחזיר אותו למצב שאין הסכם, והדבר היחיד שנותר לעשות הוא להיערך למלחמה, שהיא תמיד עקובה מדם.

כיוון שההסכם הזה, לטעמנו, אינו עונה דיו על צרכיה הביטחוניים של ישראל, וכיוון שמדינת ישראל גם אינה צד להסכם הזה, אני מבהיר בזאת כי מדינת ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות ואת כל האופציות לנקוט בכל צעד אשר ייראה לה.

והתשובה היא אחת: אתה, בנימין נתניהו, לא דאגת לביטחון המדינה, לא דאגת להכרה עולמית (שאינה שנוייה במחלוקת) בזכותה של ישראל להגן על עצמה (מפני האיום האיראני הגרעיני, או מפני כל איום אחר), וכל מה שעניין אותך הוא, כדרכך בגודש, לקבעבעיני הביביסטים שלך את תדמיתך כלוחם ללאחתבהתגרענותה של איראן.

היה פעם, לפני הרבה שנים, מקרה של קצין כיבוי אש באחד מבסיסי חיל האוויר אשר קידומו בדרגה התעכב, לטעמו. מה עשה? כדי להראות את יעילותו ואת כושר הפיקוד שלו, הוא הצית אש בהאנגרים, בזה אחר זה, וחישרץ לכבותם. בסוף הוא נתפס ונשלח למאסר ממושך.

בנימין נתניהו, אתה לא רק מרעילבארות, אתה גם מצית האנגרים!

האם באמת לא יכולת לשתוק?

גבול זכותנו המוסרית

במאמר האחרון בנושא הזה, על הגרעין האיראני – אנטומיה של חוצפה ישראלית, אותו כבר הזכרתי לעיל, הבעתי תהייה:

השאלה שלי היא לאן חותר המימסד הישראלי, מתוך הנחה שהאמריקאים ישעו לישראל, ויפסיקו את המום עם איראן.

האם ישראל מתכוונת שארהב תנקוט פעולה צבאית כדי להגן עלינו מהגרעין האיראני, או שאנחנו נעשה זאת בעצמנו, ומהאמריקאים אנחנו לא מצפים אלא שלא יפריעו לנו?

על כך לא קיבלתי תשובה מאיש.

גיגלתי לראות מה אומרים קברניטי המדינה של היום: ראש הממשלה יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ושר הביטחון, בני גנץ, עם רגל אחת כבר על כבש המטוס בואכה וושינגטונה, ולא מצאתי תשובה ברורה.
מסתבר שלפחות לשר ביטחוננו יש אמירה ברורה:

במסגרת ראיון משותף, תחת הכותרת 5 רמטכלים מסכימים: זה האיום שיותר גדול מאיראן. פרויקט מיוחד, שואל המראיין, דני קושמרו: האמירה שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית זה באמת מהפה אל החוץ או שעוד אפשר לעמוד מאחוריה?

וגנץ עונה:

תשמע, יצא לי לשוחח עם הנשיא האמריקני לאחרונה מה שנקרא. גם שאלו אותו אם תעשה שימוש בכוח והוא אמר כמוצא אחרון אבל כן. והאמריקנים כמנהיגי העולם המערבי צריכים להיות מחויבים לעניין הזה, לא כי זו בעיה של מדינת ישראל. זו לא בעיה פרטית שלנו, הם כמנהיגי העולם מחויבים לזה ואני מקווה שהם יעמדו מאחורי הדברים שלהם“.

שימו לב: “שאלו [את ביידן] אם תעשה שימוש בכוח והוא אמר כמוצא אחרון אבל כן“.

אוקיי, את מה שביידן אמר אנחנו יודעים, אבל אנחנו לא יודעים מתי אנחנו מגיעים לאותו מוצא אחרון“, וסביר להניח שלאמריקאים ישנם קריטריונים שונים לכך מאשר למדינת ישראל.

ומה יהיה אם הגענו לאותו מוצא אחרון“?

הנה תשובתו של גנץ:

והאמריקנים כמנהיגי העולם המערבי צריכים להיות מחויבים לעניין הזה, לא כי זו בעיה של מדינת ישראל. זו לא בעיה פרטית שלנו, הם כמנהיגי העולם מחויבים לזה ואני מקווה שהם יעמדו מאחורי הדברים שלהם“.

ומה זה אומר?

זה אומר שאחרי שחירבשנו לאמריקאים אם ההסכם הקודם, ואחרי שנחרבש להם גם את ההסכם עליהם הם מתמקחים עם האיראנים היום, אחרי כל הדברים האלה אנחנו רוצים שהגננתשל העולם המערבי תחזור להיות שוטר העולם“, ושוב תשלח את חייליה להילחם ולמות על אדמת ניכר בגלל שהישראלים מעדיפים מלחמה טובה על הסכם גרוע.

אז לא!

בטרפדנו כל הסכם אפשרי, איבדנו אם הזכות המוסרית לצפות שהאם האמריקאית הקולקטיבית תשלח את בניה להילחם ולמות במקום בניה של האם העברייה הקולקטיבית, אשר מסרבת להגיע להסכם שיחסוך לה ספירת ארונות.

ואם לא שמתם לב – בכל הנוגע להסכמי הגרעין, זה שהיה וזה שבדרך, האם העברייה עוד לא אמרה מילה!

לא, אצלי זה לא עובד כך, ומבחינתי – שתישרף המדינה, אני לא אבקש, ולא אצפה, שחיילים זרים ימותו למעננו בגלל הקפריזות הפוליטיות של נתניהו ושל ממשיכידרכו, אשר עדיין נותנים לו למשול בהם מקברו.

אם האמריקנים, כמוצא אחרון (לתפיסתם), יחליטו לנקוט פעולה צבאית נגד האיראנים – זה עניינם, לא ענייננו, ואנחנו איבדנו את הזכות להתערב להם בעבודתם, בשיקוליהם, ובנכונות שלהם לשפוך את דם בניהם על אדמת נכר.

אני לא יפהנפש!

כן, אני מכיר אתכם: עכשיו תגידו שאני סמולן“, שאני לוקה בשנאה עצמית“, שאני שונא את המדינה“, שאני האוייב מבפנים“, שאני פרוגרסיבי“, והכי גרוע: שאני יפה נפש“.

אז לא: אני דווקא מאוד מאוהב בעצמי, כן, אני מעדיף את הפרוגרס על הרגרס, ומעל הכל – אני דווקא מכוערנפש (שאלו את אליקים רובינשטיין, ימליץ עלי בחום לקטגוריה הזאת).

__________

לקריאה נוספת:

על הגרעין האיראני – אנטומיה של חוצפה ישראלית

ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראני

נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים

על הגרעין האיראני – תרחישיהקצה באין הסכם

פוטין: פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תביא קטסטרופה על המזה“ת“, איראן היא בת ברית של רוסיה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימום–מקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר