דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

קישור מקוצר למאמר הזה: http://quimka.net/56036

חשרת עבים

רחט המחקר באמן אומר את מה שאני אמרתי – הגיע הזמן שתתחילו להתייחס ברצינות לתחזיות שלי

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

תחת הכותרת דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום אמרתי, בין השאר (ההדגשות בכל המובאות מהמאמר – במקור):

מה יעשה טראמפ, ומה תעשה ישראל?

עד היום, ארצו של טראמפ הייתה היחידה בהיסטוריה העולמית שהשתמשה בנשק גרעיני כנגד מטרות אזרחיות, ובכלל.

מה יקרה אם טראמפ ייתן את המכה הראשונה, והאיראנים יגיבו בהתקפת על ישראל?

אני מניח שטראמפ לא יהסס לדרדר את האיזור למלחמה ממשית, אבל אני בספק אם הוא יעז לדרדר את האיזור למלחמה גרעינית. חבריו בפוקס ניוז לא יתנו לו.

האם מדינת ישראל תפעל עצמאית, ותשתמש במאגר מאות פצצות האטום שיש לה (על פי מקורות זרים …) לצורך המכה השלישית, על מנת להירשם בהיסטוריה כמדינה השנייה בעולם שהשתמשה בנשק גרעיני כנגד מטרות אזרחיות, ובכלל?

אני לא יודע!

על האמנה הבינלאומית למניעת הפצתו של נשק גרעינית חתומות 190 מדינות – כולל ארהב, אבל מדינת ישראל מסרבת בעקשנות להצטרף לאמנה הזאת, והיא בחברה טובה, יחד עם הודו, פקיסטן, סודאן הדרומית וקוריאה הצפונית.

והיה אם טראמפ יקבל רגליים קרות?

טראמפ יודע לאיים, אבל לא לקיים.

הוא לגלג על הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג’ונג און, מעל במת האום קרא לו Little Rocket Man, הבטיח לו fire and fury like the world has never seen (מה זה אם לא מלחמת עולם שלישית?), אבל במקום לשפוך עליו אש וזעםטראמפ העניק לקים הכרה בין לאומית, שם עצמו עפר לרגליו, לא השיג ממנו דבר וחצי דבר, וגם ביטל את הסנקציות שמימשלוהוא הטיל על צפון קוריאה לאחר שפגישתם השניה הייתה עקרה כקודמתה (נושא לדיון נפרד).

היו לו לטראמפ עוד זיגזוגים, שהאחרון שבהם (לא בטוח) היה החזרה לבסיסם של המטוסים שהוא שלח לתקוף את איראן, בהיותם כבר באוויר.

עכשיו, משהבהירה איראן שגם היא פטורה מההסכם שטראמפ עצמו התנער ממנו, הוא שוב מאיים עליה: !Iran is playing with fire.

בינתיים, כך נראה, דווקא טראמפ הוא המשחק באש.

מה יהיה אם גם הפעם הוא יקבל רגליים קרות? לא יקרה דבר, חוץ מזה שהוא יאבד את יתרת האמינות שאולי עוד הייתה לו.

והוספתי גם תהייה, עם אזהרה בצידה:

איכן נמצאת ישראל עכשיו בתמונה

טראמפ, כאמור, מאיים על איראן שאם היא לא תבוא למום על הסכם חדש, “ללא תנאים מוקדמים” – הוא יתקוף אותה בכוח צבאי.

האיראנים, כאמור, גם להם יש אגו, וחוץ מזה הם גם לא כל כך טיפשים כמו שהם אולי נראים, וכמו שהוא חושב לעצמו. הם יודעים שהציבור האמריקאי כבר שבע עד לזרא ממלחמות ברחבי העולם, וגם טראמפ מזגזג בעניין הזה: מצד אחד הוא תקף את קודמיו על שסיבכו את ארהב במלחמות מיותרות, אבל מצד שני הוא לא מוציא את ארצו מהבוץ הזה, ואף ממשיך לשלוח את צבאו לרחבי העולם.

בעקבות המתיחות במפרץ הפרסי, אחרי הפלת המלט האמריקאי עי האיראנים, טראמפ הורה לשלוח מטוסים להפציץ מתקנים באיראן, וכשאלה כבר היו באוויר הוא התייעץ עם חבריונאמניותומכיו בפוקס ניוז, ואלה הזהירו אותו שאם הוא מבצע את התקיפה הזאת, הוא יכול לשכוח מסיכוייו להיבחר לקדנציה שנייה.

בעקבות העצה הזאת טראמפ הורה לבטל את התקיפה, ולהחזיר את המטוסים לבסיסם – והאיראנים רואים את הקולות, ושומעים את המיצמוץ.

האיראנים כנראה מבינים שהסיכוי שטראמפ יתקוף אותם הוא נמוך, יחסית, אבל יש להם אמצעימניעה נוסף, ליתר בטחון: הם מאיימים שאם טראמפ יעשה כן, הם יתקפו את מדינת ישראל, בת בריתו וחסותו של דונאלד טראמפ.

איראן מונה כיום כ-85 מיליון נפש, צפיפות האוכלוסין כ-50 נפש לקמר;

ישראל מונה כיום כ-9 מיליון נפש, צפיפות האוכלוסין למעלה מ-400 נפש לקמר.

הוסף לכך שקדושת החיים באיסלאם פחותה מאשר ביהדות, ותמצא כי במקרה של מלחמה איראן פגיעה, יחסית, בהרבה פחות מישראל, ועל כן האיראנים יכולים להרשות להם יותר להתגרות בדונאלד טראמפ, ויכולת המכה השנייהשלהם היא רבה יותר מאשר טראמפ וביבי נתניהו חושבים לעצמם.

אזרחי ישראל, חייכם בסכנה!

וסיימתי בתחזית המקסימוםמינימום:

אני לא חכם מכם, וגם לא מתיימר להיות כזה

עכשיו תגידו שמחה, אתה יודע הכל”, אתה חושב עצמך לחכם גדול?

אז לא, אני לא יודע הכל, אני לא יותר חכם מכם, ואני גם לא מתיימר להיות כזה – אני רק מתכופף ומרים את הנקרה בדרכי, ועושה מזה הערכתמינימום והערכתמקסימום.

הערכת המינימום: המשוגע מהבית הלבן מתגלה שוב כנמר שלנייר.

הערכת המקסימום: מלחמה באזורנו, כאשר מצד אחד בנג’מין טראמפ ודונאלד ג’יי נתניהו, ומהצד השני ולדימיר רוחאני וחסן פוטין.

לא, זה לא מצחיק, ואני גם לא מתכוון להצחיק.

ותחת הכותרת דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה הוספתי השלמת פרטים“, על פי מידע שקודם לא היה לי, המבוסס על דברים שאמר רם בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד, על התקופה שקדמה לחתימת הסכם הגרעין בין איראן למערב: אחרי כל פגישה עם האיראנים, מוושינגטון של ברק אובמה היו מרימים טלפון ללשכת רהמ בירושלים, מעדכנים ומתייעצים. “אנו השפענו לא מעט על תוכן ההסכם“, כך בן ברק, ואז, ב–3 במארס, רגע לפני בחירות 2015, החליט נתניהו לנסוע לקונגרס ולנאום נגד ההסכם.

התוצאה: אובמה נפגע ורתח. “האמריקאים התקשרו, כועסים והודיעו לנו: זהו, מהיום אין תיאומים, אין שיתוף, אין עדכונים. ובאמת, הברז נסגר“. ארבעה חודשים אחר כך, ההסכם נחתם. “זה הסכם רע“, כך בן ברק, “הוא יכול היה להיות פחות רע“.

וזה אומר שבעת הנאום ביבי אכן היה מעודכן בפרטי המומ, אבל בקשקשנות ערבהבחירות שלו הוא חיבל במהלך המום, הביא לנתק בין מימשל אובמה וגרם רק נזק.

בהמשך המאמר הקודם (דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה) שאלתי ועניתי:

ומה עכשיו?

המאמר דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום פורסם לפני קרוב לשלושה חודשים, ומאז המתיחות באיזור המפרץ הולכת וגוברת, כאשר השיא, אולי, הוא תקיפת מתקני הנפט בסעודיה, שהשביתה כמחצית מתפוקת הנפט הסעודית – כ-5% מהתפוקה העולמית.

בתגובה לכך העבירה ארהב לסעודיה כוחות צבא נוספים, והנשיא טראמפ הכריז על הגברת הסנקציות כנגד איראן. איראן, מצידה, הזהירה שהיא שומרת את הזכות להגן על עצמה (נשמע מוכן?), ואם היא תותקף, פעולותהגמול (ולא תגמול“, כפי שמקובל אצלנו מאז שנות החמישים למאה שעברה!) שלה תהיינה כנגד סעודיה וישראל.

ואם לא די בכך, מעל במת העצרת הכללית של האום אמר הנשיא האיראני, חסן רוחאני, כי העם האיראני חזק, ושום סאנקציות לא תרתענה אותו.

האם התחזית שלי השתנתה בעקבות ההסלמה הזאת?

בעניין המינימוםמקסימום היא לא השתנתה, אלא ששני התרחישים נעשו קרובים יותר, ואם תרחישהמקסימום יתקיים האחריות תיפול על שכמם של בנג’מין טראמפ ודונאלד ג’יי נתניהו: בראשונה על שכמו של ביבי, שלצורך מערכת הבחירות ב-2015 חיבל בהסכם שנועד לעצור התגרענותה של איראן (כאשר טראמפ עדיין לא היה בתמונה), ובהמשך ביציאתו של טראמפ – בעידודו של נתניהו – מההסכם שנתן לנו מורטוריום של 10 – 15 שנים, במקום אותם שבועות ספורים“, לפי תחזיתו (הנכונה!) של ביבי, בנאומו בפני הקונגרס, ערב הבחירות לכנסת ה-20, ביום 3.3.2015.

צחקתם עלי, כרגיל

להזכירכם שוב, זו הערכת המינימוםמקסימום שנתתי:

הערכת המינימום: המשוגע מהבית הלבן מתגלה שוב כנמר שלנייר.

הערכת המקסימום: מלחמה באזורנו, כאשר מצד אחד בנג’מין טראמפ ודונאלד ג’יי נתניהו, ומהצד השני ולדימיר רוחאני וחסן פוטין.

לא, זה לא מצחיק, ואני גם לא מתכוון להצחיק.

כרגיל, כל חברי, כולל אלה שאינם חברי, צחקו עלי – לא בגלל הערכת המינימום (לכך כבר יש לטראמפ קבלות בשפע), אלא בגלל הערכת המקסימום: מי אוהב תחזיות שחורות, ומה קל להדוף תחזיות שחורות שאינן מתבססות על תקדימים, אלא “רק” על לוגיקה המבוססת על תקדימים.

אז צחקתם עלי, כי אני לא איש מודיעין, לא נושא ברזלים על הכתפיים, ולא רואים אותי בטלוויזיה, מטפס במדרגות משרד ראש הממשלה, נושא אלף מפות מגולגלות בגובה כזה שכבר לא רואים את הפרצוף שלי.

אז הנה זה בא: תחת הכותרת איראן עלולה לשגר טילי שיוט מעיראק לישראל מביא ישראל היום קדימון לראיוןהחג עם רחט מחקר באמן, תאל דרור שלום, מודאג מהאיום המוחשי מטהרן (ההדגשות לא במקור):

באגף המודיעין בצהל מעריכים כי איראן עלולה לשגר טילים לעבר ישראל, כפי שעשתה בשבוע שעבר עם פגיעת טילי השיוט בשדות הנפט בסעודיה. אני רואה את זה כאופציה סבירה מאוד, אומר ראש חטיבת המחקר באמן, תאל דרור שלום.

בראיון בלעדי שיתפרסם בערב ראש השנה במוסף החג של ישראל היום“, אומר שלום כי הנחת העבודה היא שמפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, יפקוד על ירי כזה, שעשוי להתבצע גם משטח עיראק: בסוף, כשהוא חוטף באף, הוא רוצה להחזיר, והוא חטף בתקופה האחרונה. לכן, הנחת העבודה שלי היא שזה רק עניין של זמן עד שהוא ינסה“.

זוכרים מה אמרתי במאמר הראשון בתתהסדרה הזאת (וחזרתי והזכרתי לעיל) על האגו של האיראנים?:

האיראנים, כאמור, גם להם יש אגו, וחוץ מזה הם גם לא כל כך טיפשים כמו שהם אולי נראים, וכמו שהוא חושב לעצמו. הם יודעים שהציבור האמריקאי כבר שבע עד לזרא ממלחמות ברחבי העולם, וגם טראמפ מזגזג בעניין הזה: מצד אחד הוא תקף את קודמיו על שסיבכו את ארהב במלחמות מיותרות, אבל מצד שני הוא לא מוציא את ארצו מהבוץ הזה, ואף ממשיך לשלוח את צבאו לרחבי העולם.

אז גם בנקודה הזאת, בעניין האגו, כיוונתי לדעתם של גדולים.

וממשיך הראיון עם רחט המחקר באמן:

מה הוא יירה?

זה יכול להיות טילי קרקע־קרקע, טילי שיוט או כטבמים ארוכי טווח. יש לו כטבמים של 1,000־1,200 קילומטרים שהוא כבר עשה בהם שימוש במפרץ“.

שלום מביע דאגה רבה מההתקדמות בפרויקט הגרעין האיראני, ואומר כי הדבר חייב את אגף המודיעין להסיט מחדש משאבים לנושא. “אני בהחלט הרבה פחות רגוע היום. נכנסנו לתחום האפור שבו הם מתקדמים בלי לשעוט, מה שמחייב אותנו להיות הרבה יותר רגישים. האם נדע? האיראנים הם אויב מאוד מתוחכם, ואני בהחלט מוטרד“.

מציאות מורכבת

בראיון אומר ראש חטיבת המחקר כי הסיכוי להסלמה גדול כיום משמעותית מבעבר. “אני מתאר בתקופה האחרונה חשרת עבים, תמונה הרבה יותר קודרת“, הוא מסביר. “בשנה וחצי האחרונות העליתי את הטון, את הווליום של פוטנציאל הנפיצות. אנחנו במציאות הרבה יותר מורכבת, שרק מחמירה. אנחנו מתחילים ללחוך את רף המלחמה“.

שלום אומר כי הנפיצות הזאת קיימת בכל הגזרות, אבל בעיקר מול איראן. “אנחנו נמצאים מול איראן בסיבוב מסוכן, וצריכים להחזיק טוב־טוב בהגאים“. בינתיים, הוא סבור, יש לישראל מרחב תמרון, “רק שצריך לקחת אותו בזהירות רבה ולהיות ערניים. רמת הנפיצות גברה, הפוטנציאל להידרדרות גבר“.

צחקתם עלי, בסוף תבכו

כששואלים אותי מה השגתי בכל מאבקיהיחיד הציבוריים שלי, אני אומר שני דברים:

האחד – קשה להצביע על הישגים דרמטיים, אבל בדבר אחד אני בטוח: בלי המאבקים שלי, המצב היה גרוע בהרבה.

והשני – כאשר יתממש האסון, איש לא יוכל לקחת ממני את האמרתי לכם“.

ראו את זה: אחרי גולדסטון 2: אמרתי לכם, אמרתי לכם, אמרתי לכם – ולא אביתם שמוע!על מה שמדינת ישראל עוללה לעצמה בטיפשותה, ועל מה נפשי בוכיה.

וראו גם את הקישורים בפנוכו.

וכאשר פצצות איראניות (קובנציונליות, לא אטומיות) תנחתנה על תל אביב, אתם תמשיכו לרקוד על סיפונה של הביביטאניק, ולשבח את מאבקו הבלתי מתפשר של בנימין נתניהו (או מי שיבוא במקומו – וזה רמז למאמר הבא) כנגד הסכם הגרעין האיראני.

ותזכרו שאמרתי לכם!

______________

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב: מבוא ותוכן העניינים

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (א): פה ענק, מוח זעיר, בלי כל מימשק ביניהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ב): העכברים עוזבים את הספינה הטובעת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ג) טראמפ וישראל, תחזית לשנה השמינית – אם הוא יגיע לכך

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ד): האם מהלך השגרירות טוב ליהודים, או רק לטראמפ?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ה): על הצהרת ירושלים ומהלך השגרירות – אני רק שאלה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ו): אין לו אלוהים זולת הכסף

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ז): שאלת המיליון דולר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ח): קרית האמת על שם דונאלד טראמפ

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ט): אצל ברק אובמה זה לא היה קורה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (י): האם השקרן המושחת הזה מקיים הבטחות”?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יא): האם ניתן להשוות בין טראמפ לאדולף היטלר?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יב): נשיא המדינה מאחל יום זיכרון שמח

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יג): נאוםתשובה לפרופחובב טלפז, מעריץ עיוור

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יד): לאיזו רמה של אידיוטיות אפשר עוד להגיע?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טו): שקרים ללא בושה, עלבון לאינטליגנציה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (טז): חוטף ילדים, וסוחר בהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יז): נאוםתשובה לאסתר שניאורסון גרי, מעריצה עיוורת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יח): ווינסטון צ’רצ’יל של המאה ה-21 שולל את הסיווג הביטחוני מראשי המוסד והשב”כ לשעבר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה! (אתה כאן)

וראו עוד:

מדינת ישראל מפסקת רגליה לפני דונאלד טראמפ

איילת הכושלת (א): עד אנה יכולה הטיפשות להגיע?

למתמוגגי דונאלד טראמפ: זכרו את אופורית ששת הימים!

האם מהלך השגרירות של דונאלד טראמפ טוב ליהודים, או רק לטראמפ? נאוםתשובה לידידי משה, עורךדין

על טראמפ וירושלים נאוםתשובה לעופר דרורי

אביחי מולר, רוברט ס’ מנדלבליט

ציפי לבני ומחמוד עבאס מנהלים שיחות מדיניות (דוקודרמה)

Tsipi Livni and Mahmoud Abbas Talk Peace

מדינת ישראל ודונאלד טראמפ: נא להנמיך ציפיות! (עדכון)

אהרן ברק, ברק טראמפ, דונאלד אובמה: תחזית לתוצאת המפגש בין בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ

Benjamin Abbas, Mahmoud Trump and Donald J. Netanyahu Make Peace in the Middle East

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר