שרשרת בחירות אינסופית – איך יוצאים מזה?

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58841

תגידו שאני חובב כפייתי של גרוטסקות וכאוס – תצדקו, תגידו שהתרחיש שאני מציג כאן הוא הזוי” – לא תצדקו!

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

מבוא

איך יוצאים מזה?

עקרונות השיטה

איך השיטה מתממשת?

יתרון מיוחד של השיטה

מבוא

עברנו ארבע מערכות בחירות (להלן, ולשם הקיצור – מערכותבחיר”ו), חשבנו לתומנו שיצאנו מזה” – אבל לא יצאנו כהואזה, ועכשיו אנחנו מול מערכת בחירות חמישית.

חשבתי שאולי מן הראוי לפתוח סדרה חדשה, משהו מעין מועד א’, שנה 2.0, או פשוט מועד 2.1, אבל לא על הנומנקלטורה אדברה היום ואעידה (אני אפילו לא יודע מה זה נומנקלטורה, מיינד יו), אלא על תרחיש שייראה לכם הזוי בעליל.

תארו לעצמכם מצב בו אנחנו מנהלים חמש או עשר מערכותבחיר”ו, במשך חמש או עשר השנים הבאות, גוש רקביבי (או גוש נתניהו והכושלת – איילת שקד, לצורך מנועי החיפוש) מקבל בכל אחת מהן בין 54 ל-60 מנדטים, והמשותפת נשארת יציבה, עם 6 מנדטים.

תרחיש הזוי? ממש לא, כבר היינו בסרט הזה ארבע פעמים, וההבדל יתבטא רק בכך שאפילו גנץ בנימין כבר לא יאמין לנתניהו בנימין. כבר לא יהיה מצב בו הפעם גנץ הוא זה שעומד על הבמה ובידו גולגולתו של שאול מופז, והוא שואל את עצמו: טו ביבי, אור נוט טו ביבי – זאת השאלה.

 

התוצאה: אין ממשלה עם נתניהו, ואין ממשלה בלי נתניהו, אין ממשלה עם המשותפת, ואין ממשלה בלי המשותפת.

אין ממשלה, חמש או עשר שנים.

תוצאה אוטומטית: יאיר לפיד ראש ממשלת המעבר, חמש או עשר שנים, בני גנץ שר בטחון המעבר חמש או עשר שנים, ממנה שלושה, אולי ארבעה, רמטכלים.

תוצאה חציאוטומטית: הימין מגיש בגץנגד מינוי רמטכל עי ממשלת המעבר (סבירות נמוכה), והבגץ מקבל את העתירה (סבירות נמוכה עו”ד יותר), וראל אביב כוכבי נמצא מכהן משנת 2018 ועד שנת 2027 או אפילו עד שנת 2032, ובכך מדלג בקלילות על שיאו של רפול (16 באפריל 1978 – 19 באפריל 1983, 5 שנים).

אפשר לקרוא לזה רעל?

 

איך יוצאים מזה?

לומר שתרחיש כאמור הוא הזוייהיה שיא הנאיביות, והדבר היחיד שאפשר להמר עליו הוא מספר הסבבים שנצטרך לעבור עד שנתפקח ונבין שיש לחפש משהו אחר, שונה.

אז למי שמתקשה למצוא משהו אחר, שונה, אני מציע את שיטת הבחירות שלי, אותה אני מנסה לשווק זה כ-40 שנה.

עקרונות השיטה

א. ריבוי מפלגות קטנות נותן לבוחר שליטה טובה יותר על קולו השולי“: יותר קל לו לדעת מי יהיו הנבחרים השוליים במפלגות קטנות (מרצ, העבודה, משמאל, סמוטריץ’ ובןגביר מימין, למשל) מאשר במפלגות המונות 30 או 40 מנדטים;

ב. ריבוי מפלגות קטנות נותן למרכיב הממשלה מבחר רחב יותר של אפשרויות;

ג. ריבוי של סיעותיחיד מחליש את כוח הסחטנותשל כל אחת מהן;

ד. סיעותהיחיד הן פלפל הדמוקרטיה“;

ה. כל הפיצולים נעשים לפני הבחירות, ולא אחריהן, כך שהבוחר יודע טוב יותר את מי הוא מכניס לכנסת, ולאן הם יילכו אחרי הבחירות.

ו. ובאופן כללי: השיטה שלי תעלה את איכותו של הפרלמנט, והיא גם תעלה לנו בהרבה פחות כסף, כפי שאסביר מיד.

איך השיטה מתממשת?

ראשית – כל מפלגה מקבלת מימון מסויים עבור החכ הראשון, ומימון פוחת והולך עבור כל חכ נוסף, עד לחכ ה-20 (אפשר לקבוע גם 10, 15, 25 – איך שרוצים), ומעבר לכך היא לא מקבלת דבר, ומפלגה שרוצה לקבל יותר מימון, תצטרך להתפצל.

וכאמור לעיל – כל הפיצולים יהיו לפני הבחירות, ולא אחריהן, כך שהבוחר יודע טוב יותר את מי הוא מכניס לכנסת, ולאן הוא יילך אחרי הבחירות.

ושנית – יבוטלו אחוז החסימה וחוק באדרעופר.

הסברים ופרטים נוספים – כאן.

יתרון מיוחד של השיטה

בדרך כלל, כל מי שמציע שינוי בשיטת הבחירות מציע מה שטוב לו, ולמפלגתו.

אצלי זה מעולם לא עבד כך – ולעולם לא יעבוד כך, אני לא יודע אם השיטה שלי תביא לי את התוצאות הפוליטיות הרצויות לי, או שלא תביא, וזה גם לא מעניין אותי.

למעשה אף אחד לא יודע את השיטה הזאת תפעל לטובתו או לרעתו – אפילו לא בטווח הקצר, ובוודאי שלא בטווח הארוך, אבל היא מבטיחה לנו פרלמנט טוב יותר, עצמאי יותר, וגם מצב יותר נוח למי שמרכיב את הממשלה.

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

2 תגובות על “שרשרת בחירות אינסופית – איך יוצאים מזה?”

  1. Naomi Samuel הגיב:

    אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של דר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/ווטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר