עוד על “דונאלד טראמפ איבד עניין בישראל” – נאום-תשובה לידידי אלברט שבות

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/56987

מה עושים כשאין תשובה עניינית לתיזה מסויימת? ממציאים קבוצה“, משייכים את הכותב לאותה קבוצה“, ומגלגלים אלימרום עיניים מדושנותעונש, כאילו ניצחובוויכוח, למרות שלא אמרו ולא כלום

גאון מדיני או להטוטן פוליטי?

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

על המאמר דונאלד טראמפ איבד עניין בישראל זכיתי ללא מעט תגובות, רובן תגובות בבוניותבנות מילה, שתיים או מעט יותר, שעניתי עליהן בובמקום, במידה והתחשק לי.

אחת התגובות הייתה מושקעת יותר, תגובתו של ידידי אלברט שבות, שאני עונה לה בנאוםתשובה זה.

בסוף הדברים אני מביא את תגובתו המקורית של אלברט, כלשונה, כדי שלא ייאמר עלי שאני מתעלם“, “מוציא דברים מהקשרם“, וכו’.

=================

וזה נאוםהתשובה

אלברט ידידי,

אתה מערב כמה דברים שונים, ואשתדל לענות לך נקודהנקודה.

ראשית – את התחזית המקורית שלי פרסמתי בשנת 2017, דהיינו סמוך לתחילת כהונתו, והיא הייתה הבסיס לתחזית הנוכחית שלי (נתתי קישור).

במאמרך מנובמבר 2016, אותו אתה מאזכר (אבל לא נותן קישור אליו) העלית את הנוסחה כי טראמפ הפטריוט האמריקאי עלול להעדיף את אמריקה על ישראל ואף למכור אותה בעסקה הראשונה אם וכאשר האינטרס האמריקאי יעמוד מולו ולא יצטלב עם האינטרס הישראלי“.

כאן טעית – אבל לא כפי שאתה חושב: טעית משום שטראמפ אינו פטריוט אמריקאי”, אלא אדם אגוצנטרי, נרקיסיסטי ומושחת, ואם היית משכיל להציב בנוסחה שלך את האינטרס הטראמפיבמקום האינטרס האמריקאי” (פעמיים) – התחזית שלך הייתה זהה לשלי (ושתיהן היו קמות או נופלות יחד).

אתה אומר כי נתניהו ידע לנווט את היחסים כך שהאינטרסים של טראמפ ימשיכו להצטלב עם האינטרסים שלנו; בזאת התגלמה הגאונות המדינית של נתניהו“, וכאן אתה כבר משתמש במונח הנכון: “האינטרסים של טראמפ“, ולא האינטרסים של ארהב“.

גאונות מדינית“?!

הגאונותשל ביבי, עליה אתה מדבר בתיבה הגאונות המדינית“, היא הגאונות לומר לכל אחד את מה שהוא רוצה לשמוע.

גאונות מדיניתאינה יצירת יחסים אישיים חמים עם דיקטטורים ברחבי העולם (טראמפ, פוטין, ביןסלמאן, עבד אלפתאח עבד ארחמן אלבורהאן).

גאונות מדיניתהיא הגאונות להשיג את הבלתי אפשרי – למשל – הסדר מדיני ברקיימא בינינו לבין הפלשתינאים.

עמדתי על כך במאמר קודם, על המו”ם נתניהוגנץ: מאבומאזן ועד גנץ – ביבי התחמן לא השתנה, תחת ראש הפרק על מרכולתו המדינית של בנימין נתניהו“.

נתניהו אינו גאון מדיני, הוא להטוטן פוליטי, ובכך הוא באמת גאון.

היום אתה מאמץ את הנוסחה שלי!

לדבריך, היום אתה יודע כי הנוסחה שלך קיימת, וכי טראמפ נוטה לישראל כל עוד האינטרס שלו מצטלב איתה“, אבל זו אינה הנוסחה המקורית שלך (שדיברה על האינטרס האמריקאי“), אלא הנוסחה המתוקנת (שמדברת על האינטרס שלו“), אליה הגעת אחרי שתפסת שהוא מכפיף את האינטרס האמריקאי לאינטרס שלו – והיא דווקא תואמת את הנוסחה המקורית שלי!

אין לך נקודה ארכימדית

אתה אומר עלי:

לעומת זאת הפוסט שלך והכותרת שלו אינם מצביעים על הערכת מצב אובייקטיבית כי אם על הערכה סובייקטיבית שבאה לתרגם את סלידתך מטראמפ שהייתה נטועה בך מאז ומתמיד והנה חיכית לרגע בשביל להגיד, ראיתם? טראמפ איבד עניין בישראל“.

האם יש לך נקודה ארכימדית להנחה הזאת? אולי ההיפך הוא הנכון, ואני נתתי לטראמפ את כל השאנסים, ורק התנהגותו ותיפקודו יצרו בי את הסלידה ממנו?

אתה לא [היית] מופתע כי [אני] שמחה מנוי על אותה קבוצה ש…” – אבל אתה קודם משייךאותי לאותה קבוצה“, ומה הפלא שאתה לא מופתע“?!

ומה דעתך שאם אני אכן מנויעל אותה הקבוצה – זה בא רק אחרי שלמדתי מי זה טראמפ?

וחוץ מזה – לשיטתך הזכות לבקר אדם/פוליטיקאי/מדינאי שמורה רק לאוהדיו – תקן אותי אם אני טועה, ולשיטתך, אם מיצמקקוננל, למשל, היה אומר את אותם הדברים עצמם – היית מקבל אותם, ואם מיט רומני היה אומר אותם, היית משייךאותו לקבוצה ש…”.

ואולי גם את מקקוננל היית “משייך” גם אותו לאיזו “קבוצה”, אליה הוא עבר“?

ומה היית אומר אם שניהם היו חתומים על אותם הדברים?

איך יודעים אם טראמפ הוא ידידותי לישראל“?

אתה מגדיר את אותה קבוצהכשונאת שנאת נפש עמוקה את טראמפ ואת כל מה שמייצג, למרות ועל אף כי הוא הנשיא הידידותי בפועל לישראל מכל נשיאי ארהב בהיסטוריה“.

ולפני שאנחנו קובעים שהוא הכי ידידותי לישראל“, אנחנו צריכים להגדיר מהי ידידות לישראל“, וכאן, כדי שלא תאמר עלי שאני מוטה פוליטית“, אצא מתוך שתי הנחות חלופיות:

האחת – שמהלך ירושלים שלו (ושאר המחוות עליהן דיברתי במאמר) משרתים את מדינת ישראל בכך שהם מקרבים את השלום בינינו לבין הפלשתינאים;

והשנייה – שהמהלכים האלה מרחיקים את השלום.

מי שיוצא מההנחה הראשונה, אכן יכול לומר שטראמפ הוא ידידותי לישראל” – אבל זאת רק בתנאי שהוא עשה אותם מתוך ידידותנטו לישראל, ולא מתוך ידידות לעצמו, עם חישובי אפרובל רייטינג (וגם לכך נחוצה נקודה ארכימדית).

מי שיוצא מההנחה השנייה, יאמר כי עם ידידים כאלה אנחנו לא זקוקים לאוייבים“.

על שלושה דברים

באמירה הבאה, “אתה מזכיר לי שמחה את הקבוצה ששונאת את רקלאביבי שמוכנה למכור במכירת חיסול את כל עקרונותיה בעבור סילוק ביבי מהבמה“, אתה כורך שלושה דברים:

האחד – שאני מזכיר לך את הקבוצה ש…” (על כך בהמשך);

השני – שהקבוצה הזאת שונאתאת רקלאביבי (התכוונת, ללא ספק, ל”שונאת את ביבי”;

והשלישי – שהקבוצה הזאת מוכנה למכור במכירת חיסול את כל עקרונותיה בעבור סילוק ביבי מהבמה“.

האם אתה לא מסוגל להבין שיש אנשים שאין להם יחס רגשי כלשהו, אבל סבורים שהוא רע למדינת ישראל?

האם אתה לא מסוגל להבין שהם מסתמכים, בין השאר, על מה שביבי עצמו אמר בעבר על קודמו, אהוד אולמרט, ודורשים ממנו לקיים את עקרונותיוהוא?

האם אתה לא מסוגל להבין שיש כאלה שלא מקובל עליהם ראש ממשלה שיושב עד השעה 2000 על ספסל הנאשמים, באשמות שחיתות חמורות, אחר כך הוא יושב שעות עם פרקליטיו לתכנן את היום הבא, ורק אחר כך הוא מתפנה לעסוק בעיניני המדינה?!

עכשיו תראה לי אדם אחד באותה הקבוצהשמוכן למכור במכירת חיסול את כל עקרונותיו בעבור סילוק ביבי מהבמה“. במלוא האחריות אומר לך: אין במדינת ישראל אפילו אדם אחד כזה, שלא לדבר על קבוצה“. ותקן אותי אם אני טועה.

בניגוד לחינוך שקיבלת מביבי – גם העמדה הנוגדת היא לגיטימית

ואגב, “רקלאביביהוא הצד השני של מטבע הרקביבי“.

צד הרקביביאומר: גם אם ביבי מושחת, שקרן וחוטא בכל המיוחס לו – אנחנו בכל זאת רוצים אותו, כי אין לו תחליף.

וצד הרקלאביביאומר: אפילו אם הוא גאון מדיני, כלכלי וכו‘, יש בישראל מספיק אנשים כמוהו, והמינימום שאנחנו רוצים זה שהוא יתייצב למשפט, ואחר כך נדבר.

ובניגוד לך, שאתה כופר בלגיטימיות של אחת משתיהן, אני מכיר בלגיטימיות של שתיהן.

והוא הדין גם ברק/רק לא טראמפ: הכל לגיטימי, בין אם אני, או אתה, מסכימים או לא מסכימים עם הגישה האחת, או הגישה האחרת.

ואגב: מבין מצביעי המפלגה הדמוקרטית, שני שלישים מעדיפים את המועמד שסיכוייו להביס את טראמפ רבים יותר, על פני המועמד שעמדותיו תואמות את עמדותיהם. זה לא אומר שהם מוכרים במכירת חיסול את כל עקרונותיהם בעבור סילוק טראמפ מהבמה” – זה אומר רק שהם מעדיפים את ג’ו ביידן, למרות שהוא פחות פרוגרסיבימברני סנדרס, על פני ארבע שנים נוספות תחת דונאלד ג’יי טראמפ.

אלברט ידידי, אתה קודם ממציא קבוצהשאינה קיימת, אבל היא מתאימה לצרכיהוויכוח הנוכחי שלך, אחר כך מייחס לה נכונותשגם היא מתאימה לצרכי הוויכוח הנוכחי שלך, ואחר כך מייחס לי השתייכותאליה, כי גם היא מתאימה לצרכי הוויכוח הנוכחי שלך.

ואתה יודע מאיפה זה בא לך?

זה בא לך מחינוךההמונים של בנימין נתניהו: הוא הפך את המילה שמאללמשהו גס“, שדי לומר שמאל” (ובהמשך זה הפך למילתהגנאי סמול“) כדי לנצחבוויכוח, ולגלגל אלי מרום עיניים מדושנותעונג: אמרת שמאל/סמול“, אמרת הכל – למרות שלא אמרת שום דבר.

וכאן אתה עומד, אלברט, והשאלה היא מה עם התחזית שלי, לגופה? על כך אתה לא אומר אפילו מילה אחת!

אני מזמין אותך לוויכוח ענייני על התחזית שלי, בכל פורום שתרצה, וגם בימת האתר הזה עומדת לרשותך, ככל שתרצה.

נב:

בסיום דבריך, באמירתאגב, אתה חוזר אל המכר שלך, אשר נשאר בארהב ולא נטש אותה בסוף“, ואתה מוסיף: “כנראה שהיה מושקע בוול סטרייט והשקעותיו להפתעתו לא תאמו את ציפיותיו מממשל טראמפ“.

והשאלה היא, איך לא, מתי דיברת איתו לאחרונה, והאם זה היה לפני, או אחרי, הצרותמבית של טראמפ, עליהן דיברתי במאמר שעליו הגבת – בלי לקרוא אותו.

שמחה

__________________

זו תגובתו של אלברט שבות, עליה השבתי למעלה מכאן:

תראה כבר בנובמבר 2016 פרסמתי מאמר בניוז1 תחת הכותרת: “טראמפישראל: ההתנגשות הבלתי נמנעת“. כבר בתחילת הסיפור האינטימי של טראמפ עם ישראל כאשר התקוות ממנו היו בשיאן אני הקטן היטלתי ספק בסיפור אהבים זה והעלתי את הנוסחה כי טראמפ הפטריוט האמריקאי עלול להעדיף את אמריקה על ישראל ואף למכור אותה בעסקה הראשונה אם וכאשר האינטרס האמריקאי יעמוד מולו ולא יצטלב עם האינטרס הישראלי. אמרתי את זאת בלב כבד ואף בכאב. אני חושב שגם נתניהו בתוכו הכיר את הנוסחה הזאת ולא היה לו ספק כי טראמפ טוב ליהודים כל עוד הם טובים לו, אבל נתניהו ידע לנווט את היחסים כך שהאינטרסים של טראמפ ימשיכו להצטלב עם האינטרסים שלנו; בזאת התגלמה הגאונות המדינית של נתניהו. היום בדיעבד וכעבור 4 שנים מפרסום המאמר, ואם אנהל היום חשבון נפש עצמי עם ביקורת עצמית נוקבת לא הייתי מתאר אותי כאנטי טראמפ וכי חשדתי בכשרים כי גם היום אני יודע שהנוסחה שלי קיימת: טראמפ נוטה לישראל כל עוד האינטרס שלו מצטלב איתה.

לעומת זאת הפוסט שלך והכותרת שלו אינם מצביעים על הערכת מצב אובייקטיבית כי אם על הערכה סובייקטיבית שבאה לתרגם את סלידתך מטראמפ שהייתה נטועה בך מאז ומתמיד והנה חיכית לרגע בשביל להגיד, ראיתם? טראמפ איבד עניין בישראל.

אספר לך סיפור אישי. מספר חודשים לפני בחירת טראמפ כאשר האהדה באיש גברה בארהב ושאלת נצחונו הפכה מספקולציה מטורפת לדבר אמיתי, בדיוק בתקופה הזאת קיבלתי טלפון ממכר ישראלי שחי שנים כמוך בארהב וביקש להתעניין באיך החיים בפנמה במגורים במחייה.. הוא אמר לי כי הוא ואשתו החליטו על נטישת ארהב אם טראמפ ייבחר למדינה אחרת ופנמה עלתה כאחת המדינות המועמדות שיגלו אליה אם כאמור טראמפ ייבחר, זאת כי לא יכולים לא הוא ולא אשתו לסבול את הרעיון לחיות תחת צילו האפל של ממשל שטראמפ עומד בראשו. היום, לאחר שקראתי את הפוסט שלך ואת הכותרת שלו לא הייתי מופתע כי אתה שמחה מנוי על אותה קבוצה שהמכר שהתקשר אלי מנוי עליה השונאת שנאת נפש עמוקה את טראמפ ואת כל מה שמייצג, למרות ועל אף כי הוא הנשיא הידידותי בפועל לישראל מכל נשיאי ארהב בהיסטוריה, כן בהיסטוריה. אתה מזכיר לי שמחה את הקבוצה ששונאת את רקלאביבי שמוכנה למכור במכירת חיסול את כל עקרונותיה בעבור סילוק ביבי מהבמה, רקלאביבי. רקלאטראמפ. המכר אגב נשאר בארהב ולא נטש אותה בסוף, כנראה שהיה מושקע בוול סטרייט והשקעותיו להפתעתו לא תאמו את ציפיותיו מממשל טראמפ.

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

2 תגובות על “עוד על “דונאלד טראמפ איבד עניין בישראל” – נאום-תשובה לידידי אלברט שבות”

  1. תודה על התשובה. אוקה. אשרוד בפניך את האני מאמין שלי בנידון. ובכן כשאני דן באיש פוליטי או מדיני כדוגמת טראמפ או ביבי, לא אכפת לי בדיוק מאיזה זן הם, אם הם צדיקים ישרים גנבים או בני עוולה. אני לא הולך להתחתן איתם ולא הולך לתת את ברכתי לאחד מילדי שיתחתן עם ילדיהם. הם בשבילי סוחרים שמוכרים לי סחורה.

    כשאני נכנס לחנות לקנות נעליים, לא חוקר אם בעל החנות צדיק או נואף, גזלן או ישר, כל מה שמעניין אותי מהעיסקה הוא הסחורה אם היא איכותית ואם המחיר טוב. היה וכן אקנה את הנעליים וגם אשלח את מכריי לקנות משם. טראמפ בשבילי הוא מוכר סחורה, ולשמחתי הסחורה שלו טובה לישראל, טובה עד מאוד, אז אני קונה. מעניין אותי מאיפה הביא את הסחורה שלו? או למה הוא מוכר לי את הסחורה שלו? אם מישהו יבוא וישכנע אותי כי אין שום ביטחון שימכור לי את אותה הסחורה בשנה הבאה- האם זה ימנע ממני לקנות ממנו את סחורתו הטובה כרגע? הוא בעל אינטרסים וגם אני ישראלי בעל אינטרסים.

    כמובן ואם המדובר בפוליטיקאי של הבית שלי בארץ- אשתדל לבדוק טיפ טיפה יותר בציציותיו לפני לקנות ממנו את הסחורה, אך בגדול העיקרון אותו העיקרון. האם אכפת לי אם נתניהו איש בעל עקרונות או לא? האם אכפת לי אם הוא זנאי וגנב וגזלן ומושחת? לא אדוני לא אכפת לי כל עוד והוא מספק לי את הסחורה הטובה האיכותית לי למדינתי. ואני חושב שביבי מדינאי מעולה ודווקא תכונת המנייקיות שלו עוזרת לו בהתוויית מדיניות החוץ של ישראל. רק אתמול עסקתי בפורום אחר בשאלת נתניהו וכך כתבתי:

    נתניהו ככל פוליטיקאי ביקש לשרוד ובדרך דרס פישל העלים עין שיחד אולי אפילו הרג ורצח לך תדע. אבל אני מאמין כי נתניהו עשה זאת לא מתוך רוע אישי גם לא כי התאהב בתפקיד אלא כי היה משוכנע ממעמקי ליבו כי הוא טוב לישראל ובשביל לשרוד למען ישראל אפשר גם להיות רע ולבצע פשעים, אחד מהפשעים הוא התמיכה באיש שלו מנדלבליט והעלמת עין מפשעיו. הוא ביקש שמנדלבליט יהיה העיפרון שלו עם המוחק, יכתוב מה שצריך וימחק מה שצריך. הוא גם תמך בכל שנות שלטונו בעליון וכרת עימם ברית עולם: השיגו לי שקט תעשייתי ואני אשמור עליכם מפני משפטנים פנאטים ישרי-לב כגון דניאל פרידמן ויעקב נאמן שנתן להם עורף ולא הפך עולמות למענם והוא עשה זאת כשירות ניטו עבור העליון. אבל גם העליון גם מנדלבליט בגדו בו והפסיד בסופו של יום איתם.

    כן זאת דעתי עליו אבל זה לא ישנה מהעובדה כי להערכתי הוא טוב למדינת ישראל וכי הוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל עבורה מבפנים ומבחוץ. העבודה הטובה שלו היא סחורה וסחורה טובה שאני קונה אותה בלהט וגם מציע אותה לחבריי. טראמפ? כיום הוא טוב בשבילי ואני קונה ממנו לעת עתה סחורות בשפע בסיטונאות. שווה לי. לא יודע אם שכנעתי אותך אבל זה האני מאמין שלי ואלה היו נימוקיי אחד לאחד.

    • Simha Admin הגיב:

      אלברט, אתה מדבר על העבר בראי ההווה.
      אני מדבר על העתיד בראי העבר.
      כשנוכל מציע לי משהו, אני בודק בשבע עיניים אם הוא לא מסתיר משהו.
      המאמר שלי לא הופנה אל שונאי ביבי-טראמפ, אלא דווקא אל אוהביהם, לאמור אל תתבשמו, היכונו לימים פחות טובים, אל תסמכו על טראמפ.
      המאמר הזה, ככתבו וכלשונו, יכול היה להיכתב גם על ידי מי מאוהביהם, שטוף חרדה למה שטראמפ עשוי לעשות אם מדינת ישראל תחליט על סיפוח חד-צדדי.
      בינתיים קבלו ממנו כל מה שהוא נותן, וטוב לכם, אבל אם תחטפו ממנו – תזכרו שאמרתי לכם!
      זה הכל.
      ותזכור מה שאמרתי בעקבות מהלך-ירושלים שלו: יש אנשים שאם מוכרחים לקבל מהם מתנות – עושים זאת בסימטה חשוכה בשעת לילה, באין רואה.
      בינתיים קח את זה:
      https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5674521,00.html
      ארה”ב: סיפוח מיידי יסכן את התוכנית. נתניהו: אומר זאת למצייצים
      וגם את זה:
      אם ביבי רק “משוכנע” שהבטחת טראמפ תכובד, נשאלת השאלה מה אם לא, ואיך הריבונות של מדינת ישראל על החלטותיה מתיישבת עם התלות בטראמפ.
      https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.8800348
      נתניהו: אני משוכנע שבעוד כמה חודשים הבטחת טראמפ לסיפוח תכובד.
      אני אומר כל הזמן: רוצים לספח – ספחו, אל תקשקשו, אבל ה”מדינאי” נתניהו לא עושה אפילו את מה שהוא משתוקק לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר