עֵ֭ת לַעֲשׂ֣וֹת לַיהֹוָ֑ה הֵ֝פֵ֗רוּ תּוֹרָתֶֽךָ׃ קואליצית ניר 2.0 – עכשיו!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57076

בנימין נתניהו תלוי כאבןהריחיים על צוארינו זה שנה וחצי – לא לבלוע, ולא להקיא *** התוויית הדרך ליציאה מהמבוי הסתום *** לכו עם זה לחכים שלכם – עוד היום, ולפני ההצבעות על חילופי יור הכנסת, וכינון הממשלה!!!

עד מתי?

שמחה ניר, עוד

בן 80 שנה אנוכי היום (15.6.2019), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

הקדמה: מה זו קואליצית ניר

ההחמצה

מה עושים עכשיו?

הצעד הראשון: הצגת מועמד נגדי לתפקיד יור הכנסת

הצעד השני: חוקי אנטיביבי

הצעד השלישי: גיבוש ממשלה קצרתמועד, בלי ביבי וגנץ

הצעד הרביעי: התפטרות הממשלה, והליכה לבחירות

מכתבי אל חברי הכנסת במוצאי יום הבחירות, מועד ג’

הקדמה: מה זו קואליצית ניר

ראשית – אין לי שום קשר, לא משפחתי ולא אחר, לקואליציה הזאת, זולת מכך שבנושא הזה אני לא חי מספרי ההיסטוריה, אלא מזכרוני האישי (למרות האלצהיימר המתקדם שלי), אבל כדי לחסוך מעצמי את הצורך לכתוב בעצמי את הנושא, אביא מן המצוי.

כך ויקיפדיה, בערך נחום ניררפאלקס:

ניר היה ליושב ראש הכנסת הראשון שלא נמנה עם מפלגת השלטון. לאחר פטירתו של יוסף שפרינצק ב-1959 הוקמה ביוזמתם של מנחם בגין ויוחנן בדר קואליציה אד הוק, שהורכבה ממפלגות הקואליציה (אחדות העבודה פועלי ציון, מפם והמפדל) והאופוזיציה (חרות, הציונים הכלליים ומקי). קואליציה זו, שכונתה קואליציית ניר“, הוקמה אך ורק לצורך בחירתו של נחום ניר ליושב ראש הכנסת, בניגוד לעמדתה של מפאי, שהייתה אז מפלגת השלטון, ומועמדה לתפקיד יושב ראש הכנסת היה חבר הכנסת ברל לוקר. בניר תמכו 52 מחברי הכנסת, בעוד 41 תמכו בלוקר. 7 מחברי הכנסת נמנעו, בהם חברי המפלגה הפרוגרסיבית, שהביעו בכך את מחאתם על הקרב הפוליטי שליווה את הליך הבחירה.

בהיוודע תוצאות הבחירות האחרונות, שלחתי לראשי המפלגות שהתחייבו רקלאביבי את המכתב שהעתקו מצורף, למטה מכאן.

עיקרי המכתב:

הדבר החשוב והדחוף ביותר היום הוא להציל את המדינה משלטונו הממושך והמסואב של בנימין נתניהו – ולכך יש לכם 62 מנדטים בכנסת. כל שאר הדברים חיכו 72 שנה – הם יכולים להמתין עוד קמעה.

כדי להגשים את המטרה הזאת, כך הצעתי, יש להתגבר על חילוקיהדיעות האחרים, להתאחד למטרה הזאת, להקים קואליציה זמנית לצורך זה בלבד, להעביר את תקציב המדינה ואת החוקים שימנעו מבנימין נתניהו להתמנות שוב כראש הממשלה (הגבלה לשתי קדנציות ומניעת המינוי ממי שתלויים נגדו כתבי אישום חמורים – הכל על פי משנתוהוא, כאשא הדבר היה נוח לו).

לאחר מכן, על פי הצעתי, אפשר יהיה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות כאשר כל מפלגה חוזרת אל מצעה, אל עקרונותיה ואל ערכיה – וכאשר בנימין נתניהו מכהןכנאשם בעבירות השחיתות המיוחסות, ולא נהנה מהפורשיש לו כראש ממשלה מכהן.

ובמלים בהן השתמשתי במכתבי: כיוון שהקואליציה הזאת ממילא זמנית (אסביר בהמשך), אפשר לגשר על הפערים, להעיף את ביבי, ורק אחר כך איש לדרכו.

ואכן, בהמשך הסברתי הכל.

ההחמצה

אם היו הנמענים למכתבי מכים על הברזל בעודו חם, לביבי נתניהו לא היה מספיק זמן לנכלוליות שלו, וב-16 לחודש מארס, עם השבעת הכנסת, היה נדרש היור לקיים ישיבה לצורך בחירת היור (כפי שאמנם הווה), והסיבה שבגללה אדלשטיין תירץ את סירובו לקיים את הדרישה אולי עוד לא הייתה נולדת לו באותו הזמן.

אפ כך הווה, ייתכן מאוד שחהכ מאיר כהן מסיעת יש עתיד היה נבחר כיור הכנסת, ולבני גנץ וגבי אשכנזי הייתה פחות סחורהלהציע לנתניהו.

אבל הם לא היכו בברזל בעודו חם, ואז החלה התגנבות היחידים: תחילה פרשה חהכ אורלי לוי אבקסיס, זו שהתחייבה בנקיטתחפץ לא לשבת בממשלת נתניהו, אבל כיום התאמתה הטענה שהובטח לה כסא בממשלה. כעת המאזן הוא 61:59 נגד נתניהו.

הבאים בתור היו חהכ יועז הנדל וצבי האוזר, שזכו לכינוי המתבקשמאליו הנזל וגרטל, (נכון לשעת סיומו של המאמר הזה, הצירוף הנדל והאוזר הנזל וגרטל מופיע בגוגל כ-722 פעמים) שפרשו מסיעת תלם של משה יעלון. לצמדחמד הזה הייתה דילמה: הם נגד נתניהו, אבל בעד סיפוח.

נו, ואם הצמד גנצכנזי מכשיר את השרץ, והשרץ מבטיח הנאות שלטוניות, אז נוטלים גלולות פראמין, וקופצים אל הביצה.

מה עושים עכשיו?

כעת ביבי מכין לנו קואליציה של 73 חכים, כאשר בתוך הליכוד עצמו נמצאת חבילהגדולה של חכים אשר ציפו לקידום, או לשדרוג, ובגלל ההרכב הפריטטי חלקם ישודרגומטה, וחלקם ימצאו את עצמם מחוץ לממשלה.

נחוצים, איפוא, 14 חכים אמיצים שיתעשתו ויבינו שקואליצית נתניהוגנץ הינה צעד אחד בדרך לתבוסתו של הליכוד – אולי לא בבחירות הקרובות, אם הנאשם נתניהו יוכל להתמודד בהן, אבל לבטח בבחירות שאחריהן.

הצעד הראשון: הצגת מועמד נגדי לתפקיד יור הכנסת

הצעד הראשון הוא הקמתה של קואליצית ניר 2.0, הצגת מועמד משלה ליור הכנסת, מול מועמדותו של יריב לוין, אשר, לפי התכנית, אמור לבוא במקום בני גנץ המתפטר.

כשם שקואליצית ניר המקורית איחדה כנגד מפאי הן את מפלגות הקואליציה דאז (אחדות העבודה פועלי ציון, מפם והמפדל), והן את מפלגות האופוזיציה מקצה הימין ועד קצה השמאל (חרות, הציונים הכלליים ומקי), וכמו שבנימין נתניהו לא בחל לאחד כוחות עם הרשימה המשותפת כדי לבחור לעצמו את הפודל מתניהו אנגלמן כמבקר המדינה, כך גם קואליצית ניר 2.0 יכולה בהחלט לאחד את ימינה ואת הרשימה המשותפת – והשמיים לא ייפלו. באחריות!

הצעד השני: חוקי אנטיביבי

בשלב הזה קואליצית ניר לא צריכה להתאחד גם נגד הממשלה, כי אז הולכים לבחירות, ויהיה את מי להאשים. לכן תצביע כל מפלגה בנפרד, למה שייראה לה, הממשלה תקום וקואליצית ניר זו תמשיך בחקיקת החוקים שימנעו נתניהו להיות איפעם ראש הממשלה.

ככל שהבנתי וידיעותיו מגיעות, ההסכם הקואליציוני לא מונע מחברי הקואליציה לחוקק חוקים כאלה.

הצעד השלישי: גיבוש קואליציה קצרתמועד, בלי ביבי וגנץ

כעת אפשר, בניחותא, לעבוד על גיבוש הקואליציה הממשלתית הבאה.

לפי סע’ 28(ב) לחוק יסוד: הממשלה, הבעת איאמון בממשלה תיעשה בהחלטה של הכנסת, ברוב חבריה, להביע אמון בממשלה אחרת שהודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים […], וזה אומר כי אין צורך ללכת אל נשיא המדינה ולהתחיל בהתייעצויות המקובלות.

סעיף 43ח’ לחוק יסוד: הממשלה (שהוסף ב-7.5.2020 בחוק־יסוד: הממשלה (תיקון מס‘ 8 והוראת שעה), זה לשונו:

החליטה הכנסת להביע איאמון בממשלת חילופים ולהביע אמון בממשלה אחרת, לפי סעיף 28, לא יהיו ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי בממשלת החילופים שבה הובע איהאמון רשאים לעמוד בראשות הממשלה האחרת.

וזה אומר שאפילו אם לא יחוקקו את חוקי נתניהו“, אם, בהצבעת האיאמון תוצג ממשלה חלופית במקום ממשלת החילופים”, בני נתניהו וביבי גנץ לא יוכלו להיות ראשי הממשלה, ובכך ייעשה עימם הצדק המגיע להם.

מה שנשאר עכשיו הוא לחכות להזדמנות המתאימה, להציג ממשלה חלופית, להעביר תקציב (אם ממשלת ביביגנץ לא תעביר את התקציב, עד שתיפול), ומיד להתפטר וללכת לבחירות חדשות, כאשר אבןהריחיים הקרוייה בנימין נתניהו כבר לא תהייה תלוייה לנו על צווארינו.

בממשלה הזאת אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ואיילת הכושלת יצטרכו להשלים עם תמיכתה – אפילו מבחוץ – של הרשימה המשותפת, וכיוון שהממשלה הזאת אמורה להחזיק מעמד זמן קצר ביותר, הם לא יזקקו לכמות גדולה במיוחד של פראמין.

הצעד הרביעי: התפטרות הממשלה, והליכה לבחירות

עם התפטרות הממשלה, היא הופכת לממשלת מעבר, וכיוון שלמכהנים בתפקיד ישנו יתרון מסויים על מי שאינו מכהן, זה כבר פלוס.

הפלוס הנוסף הוא שהדמגוג הידוע לא יכול עוד להבטיח שהוא יהיה ראש ממשלה יותר טוב מאחרים – כי החוקים שיתקבלו ימנעו ממנו להתמודד על כהונת ראש הממשלה.

והפלוס הכי גדול – אליל ההמונים מכהןכנאשם בעבירות שחיתות שאף ראש ממשלה לא נאשם בהן.

שיהיה בהצלחה.

שמחה ניר, עוד

www.quimka.net

www.quimka.com

www.grunis.com

quimka@quimka.com

4.3.2020

לכבוד

חהכ גבי אשכנזי – כחוללב

חהכ בני גנץ – כחוללבן

חהכ ניצן הורוביץ – העבודהגשרמרצ

חהכ משה יעלון – כחוללבן

חהכ אורלי לוי – העבודהגשרמרצ

חהכ אביגדור ליברמן – ישראל ביתנו

חהכ יאיר לפיד – כחוללבן

חהכ אימן עודה – הרשימה המשותפת

חהכ עמיר פרץ – העבודהגשרמרצ

(לפי סדר האב…)

נכבדי,

הנדון: קואליצית נירלהפלת נתניהו – עכשיו!

אקדים ואומר כי אין לי שום קשר, משפחתי או אחר, לחהכ נחום ניררפאלקס זל, שעל שמו נקראה הקואליציה הזאת.

בארהב, בה אני נמצא כעת, כשני שלישים מהדמוקרטים רואים בהפלתו של דונאלד טראמפ, בבחירות בנובמבר הקרוב, את השיקול החשוב ביותר בבחירתו של מועמד המפלגה לנשיאות – ורק שליש אחד מהם רואים חשיבות ראשונה בהתאמת המועמד להשקפה האישית של כל אחד ואחד מהם.

כך צריך להיות היום גם אצלנו – הדבר החשוב כעת הוא להניח בצד את כל האידיאולוגיה והשאיפות האישיות, ולהפיל את ביבי נתניהו, עכשיו!

כל הדברים האחרים, שחיכינו להם כמעט 72 שנים, דחופים פחות: שלום עכשיו, מלחמה אחר כך, או להיפך: מלחמה עכשיו, שלום אחר כך, וכו’, וכו’: הכל יכול לחכות.

יש לכם, נכון לרגע כתיבתו של מכתבי זה, 62 מנדטים, מול 58 המנדטים של ביבי – לכו עם זה אל הנשיא.

אני לא צריך להציע לכם איך להסביר את זה לציבור.

הבטחתם לא לשבת עם …” (חוץ מביבי) – אפשר להסביר אפילו את זה, אבל מי שלא יכול – שיישאר בחוץ, אבל שיתמוך פוזיטיבית, ולא בהימנעות. הייתי קורא לכך להתחתן, ולישון בחדרים נפרדים“.

כיוון שהקואליציה הזאת ממילא זמנית (אסביר בהמשך), אפשר לגשר על הפערים, להעיף את ביבי, ורק אחר כך איש לדרכו.

למשל: להסכים על מימושה תכנית טראמפ, אבל בתיאום עם הפלשתינאים ועם הקהילה הביןלאומית“, וזה אומר מחרמחר“, ולמעשה דחיית הנושא עד אחרי הבחירות הבאות (וסביר להניח שגם עד אחרי טראמפ).

אמרתי שהקואליציה הזאת היא זמנית – משום שאפילו אם היא תחזיק יום אחד – יש לנו ממשלתמעבר נטולת ביבי“, במקום ממשלתהמעבר הנצחית בראשות ביבי.

מה שצריך לעשות לפני שמפרקים את הקואליציה הוא לקבוע תקציב שנתי בשיעור כפול מהתקציב האחרון – ולמשך שנתיים (לפחות).

מדוע תקציב בשיעור כפול? כדי לחסוך זמן, לחסוך דיונים על כל סעיף וסעיף, ולגמור מהר – לפני שגם הממשלה הזאת הופכת לממשלת מעבר, ואז אין תקציב (כמובן שלא חייבים לממש את כל סעיפי התקציב, ואת זה אפשר להסדיר בהחלטתממשלה לאחר מכן).

במקביל לכל דבר אחר אפשר לחוקק את הגבלת הקדנציות, וכל מה שרוצים, כדי למנוע את חזרתו של ביבי ללשכת ראש הממשלה – אפילו אם הוא יזוכה לחלוטין במשפטו.

וכשמחליטים על פיזור הכנסת – אפשר לקבוע לכך מועד רחוק מספיק כדי להראות לכל העולם ואשתו כי יש חיים ויש ממשלה – גם אחרי הביבי.

ולסיום – משהו רגשי – לא כמנה עיקרית, אלא רק כשחקןחיזוק: אחרי נאוםהשחץ (לא הראשון) של ביבי, אחרי המיהרו להספיד את עידן ביבי“, אחרי זרייתהמלח של ביבי ואוהדיו ברשתות החברתיות על פצעיהם של מתנגדיביבי ואחרי אתם לא מסוגלים להשלים עם הכישלון” – צריך להראות להם שהם אלה שלא מסוגלים להשלים עם הכישלון, צריך למחק את החיוכים שלהם, ולשלוח אותם לעשות חמוצים“.

לקחת את הלימונדה שלהם, ולעשות להם ממנה לימון.

חישבו על זה – זה הדבר היחיד שימנע מכם את הביקורת על כך שאתם משאירים את המדינה ללא ממשלה, בגלל גחמות/אגו/שיקולים פוליטיים וכו’, וכו’. הבאתם ממשלה, הבאתם תקציב.

והערה אחרונה: אם מעיפים את ביבי, אפשר להפגין אצילותולקבוע שחוקי ביבילא יחולו רטרואקטיבית, וממילא גם לא יהיו חקיקה פרסונלית“.

לשרותכם תמיד,

שמחה ניר, עוד

___________

ביבי נתניהו לא מכין שיעוריבית

ביבי נתניהו, כפפה לרגליך: לך לבג”ץ, טען תפירה!

על סמכותו של הבגץ לפזר את הכנסת

איך יכולים שופטי ישראל לאותת לביבי ואוהדיו שהם לא בכיס הקטן שלו?

על פסק הדין בעתירות נגד מינויו של נתניהו כראש הממשלה ונגד ההסכם הקואליציוני

על הדיון בעתירות נגד מינויו של נתניהו כראש הממשלה ונגד ההסכם הקואליציוני – לקחי היום הראשון

על משפטו הפלילי של בנימין נתניהו – נאוםתשובה ושאלות לתומכיביבי

בג”ץ ביבי – מבחנו הקשה ביותר של בית המשפט העליון, מאז פרוץ המדינה

קשה, קשה, מלאכתו של פרשן החוק

ממשלת שני הבנימינים, הטרגדיה השקספירית בשער

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר