“פסטיבל בר רפאלי”

“פסטיבל בר רפאלי”


חיים יואבי – רבינוביץ 06.10.2007 07:11
"פסטיבל בר רפאלי"


רענן שקד מסכים עם בר רפאלי, אך האם דעתו של פרופסור ישראל אומן אינה חשובה ומעניינת יותר מדעתם של השניים האלה?



 לכבוד

עורך ידיעות אחרונות

דרך פתח תקוה 138

תל אביב

ג. א. נ.,

כמנוי ידיעות אחרונות אני מוחה על פסטיבל בר רפאלישהגיע לעמוד הראשון של העיתון שלכם, גברפאלי לא קיבלה את הפרסום שלה כהוגת דעות דגולה. היא גם לא ידועה בחוכמת חיים יוצאת דופן. לכן מדוע לפרסם, את ההגיגים הגאונים שלה בעמוד הראשון של עיתונכם.

חמישה עיתונאים פירשנו את המשפטים הפילוסופיים הגאוניים של הגברת. נכון, צריך למכור עיתון אבל לרדת כלכך נמוך? הגדיל לעשות העיתונאי הדגול רענן שקד, כאשר קבע כי הגברת צודקת שמוטב לחיות בניויורק, כנראה שאופקיו הצרים של מר שקד, משתרעים מבתי הקפה של שנקין, עד בתי המרזח של דיזינגוף.

כדאי שיברר עם פרופישראל אומן חתן פרס נובל בכלכלה, מדוע עזב את ניויורק ובא עם חמשת ילדיו, לחיות בירושלים. האם המשכורת שלו כאן טובה יותר? האם החיים כאן קלים יותר? האם הביטחון טוב יותר?

פרופאומן שכל את בנו הלוחם בטנק, והוא מאושר בארץ היהודים, למרות שחשבון הבנק שלו בניויורק היה ודאי גדול בעשרות מונים. מר שקד חסר השורשים בעם ישראל ובמדינת ישראל, פשוט לא מסוגל אפילו להבין זאת.

כמו פרופאומן ישנם מאות אלפי ישראלים שעזבו את סיר הבשר בארהב, חיים בישראל ובניהם משרתים ביחידות הקרביות של צהל.

במקביל ישנם ודאי, מיליון ואולי שני מיליון אזרחים בישראל, שאין להם כל בעיה לקבל אזרחות אמריקאית ולקבל שם משכורת טובה בהרבה מזו בישראל.

אבל הם מעדיפים לחיות במדינה יהודית, בעוני יחסי ובאושר, מאשר בעושר במדינות אחרות מעבר לים. על מערכות החינוך בישראל לעשות חשבון נפש, כיצד היא מנפיקה אזרחים כמו בר רפאלי ורענן שקד.


בכבוד רב
,
חיים יואבי רבינוביץ
אזרח פשוט


 ישראל אומן ונינתו, צילום: ששון טירם



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר