על ההתקפה של הביביסטים על בתו הפעוטה של זאב אלקין: ענישה קבוצתית לליכוד כולו!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57809

יש דברים עליהם אין סליחה ואין מחילה – זה אחד מהם, והעונש: כמו בספורט, כאשר אוהד של קבוצה משליך למגרש רימון עשן *** אם ישראל הראל – לא ממש סמולני” – אומר כי כל עוד נתניהו עומד בראש הליכוד, לא ניתן להקים ממשלה — כל ממשלה — בישראל, סימן שזה יותר מנכון!

שמחה ניר, עוד

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

בן 81 שנים אנוכי היום (15.6.2020), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

דמעת ילדה קטנה

העונש

כה אמר ישראל הראל

דמעת ילדה קטנה

בתו בת ה-5 של זאב אלקין ספגה איומים (ערוץ 7 , בבאייר תשפא 14/04/21 19:27, וכלי תקשורת נוספים).

מפגינים למען נתניהו איימו אתמול על בתו בת החמש של השר לשעבר זאב אלקין. “לא נסלח לכם, אם לא תבואו להקים ממשלת ימים על מלא – כל יום ישמרו עלייך פה שוטרים. כל ערב תסגרי את התריסים, לא תוכלי לצאת מהבית“.

ורה, בתו החורגת של אלקין, ניסתה יחד עם בני המשפחה להרגיע את אחותה הקטנה והמבוהלת. “היא נכנסה הביתה בהיסטריה, בכתה ופחדה שהשוטרים שבחוץ הולכים לקחת את אבא“, סיפרה בריאיון לעמליה דואק. “היא הבינה כאילו אבא שלה פושע“.

היא עדיין המומה, לוקחת מאוד קשה את מה שהמפגינים צעקו לעברה בחוץ“, הוסיפה ורה. “ניסינו להסביר לה שיש אנשים לא כל כך נחמדים, שמדברים בצורה לא יפה“.

היא ממש בהכחשה – בדרך כלל היא ילדה שמאוד משתפת, ועכשיו כששואלים אותה מה שלומך ומה עשית אתמול?’ – היא אומרת שהיא לא זוכרת“.

אם תיפולנה 500 פצצות איראניות קונבנציונליותעל מדינת ישראל – אני מוכן לכך נפשית, כי למדינת ישראל אין שיעוריבית לכך. אין לה שיעוריבית כי לדבר על זה לא סקסיכמו לדבר על הגרעין האיראני (ולחבל בכל פעולה שמטרתה לעצור את ההתגרענות של איראן. ראו: ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראניגירסה 2.0 ל”שתישרף המדינה”, כמו שאמרה רעייתו שרהל’ה כאשר הוא הפסיד במערכה הראשונה על כהונתו השנייה).

לא יפתיע אותי אם אוהדיו של בנימין נתניהו יסתערו על הכנסת, ביום בו ביבי שלהם ייאלץ לעזוב את בלפור. הם כבר הבטיחו לו (ולנו) קפיטול 2.0:

יש עוד הרבה דברים שאני מוכן להם נפשית, והם לא יפתיעו אותי, חוץ מאשר, למשל, חמש דקות ללא הפתעה.

אבל מה שקרה מול ביתו של חהכ זאב אלקין, לא היה צפוי, ואסור לעבור עלי בשתיקה.

מה רע עשתה לכם הילדה הקטנה הזאת, בת חמש בסךהכל, שאתם מפילים על כתפיה הקטנות את האחריות להקמת ממשלת ימין מלאמלא?

העונש

מה עושים כאשר אוהד של קבוצת ספורט מטיל רימוןעשן אל המגרש?

מענישים את הקבוצה כולה!

זה מה שיש לעשות בעניין הזה: להעניש את קבוצת הליכוד, להעניש את המנג’ר, להעניש את הבעלים.

אני לא מכיר מפלגה אחת בישראל שאוהדיה היו מתנפלים על ילדה בת חמש, כדי להשפיע על החלטותיהם הפוליטיות של אביה, אמה או מישהו אחר – רק הליכוד יכול.

טוב, לא צריך להכליל, לא כל מצביעי הליכוד כאלה, ולא כל תומכי נתניהו הם בבונים, אבל די באוהד אחד המשליך רימון אל המגרש, כדי להעניש את הקבוצה כולה, ואת כל תומכיה.

על המגרש המשפטי קוראים לכך אחריות מוחלטת, ועל המגרש הציבורי אין מקום להקל בדבר.

העונש הראוי, במקרה הזה: להפסיק את המגעים הקואליציוניים עם הליכוד!

ומה הלאה?

יש כמה אפשרויות:

האחת: כל המפלגות חוץ מהליכוד – החל מהחרדים וישראל ביתנו, וכלה ברעם ובמשותפת, יכריזו כי על מעשה כזה אין מחילה ואין כפרה, והם מעדיפים להתפשר ולהתאחד סביב תכניתמינימום שתוציא את מבצעיו אל מחוץ לקונסנסוס הישראלי, ותכשיר את הקרקע לבחירות חמישיות, בלי בנימין נתניהו כמועמד לראשות הממשלה.

השנייה: ללכת ישר לבחירות החמישיות (ולחוקק חוק מתאים שימנע את מועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה).

והשלישית: לתת לליכוד להבין כי עידן נתניהו תם (חלק מבכירי הליכוד כבר מבינים את זה).

כה אמר ישראל הראל

ישראל הראל הוא האחרון שייחשד בסמולנות“. אני חושש להגדירו כימני קיצוניבגלל הקונוטציות הגזעניות, אבל הוא איש ימין מובהק, מקיצוני ההתיישבות ביוש, ודי לנו בכך.

ואם הוא אומר את מה שהיה ברור לכל כבר מאז הבחירות מועד א’, כדאי להקשיב לו – במיוחד כל החרדים להמשך שלטון הימין והליכוד.

כך אומר הראל, תחת הכותרת בחירות חמישיות, ואחריהן המפץ (הארץ 2.4.2021):

תמצית האידיאולוגיהשל מערכות הבחירות האחרונות היא רק לא ביבי, או רק ביבי” (וגם ביבי בדיעבד“, של חיבור סמוטריץ־בן גביר־מעוז). האווירה כעת מלמדת על מפנה מסוים: להוציא את בוחרי נתניהו, ההולכים אחריו בין אם זִגזג לשמאל ובין אם לימין, כעדר בעקבות המשכוכית, שאר המפלגות מחויבות כעת יותר משהיו בסיבובים קודמים, לקיים את הבטחותיהן לבוחרים. התוצאה: כל עוד נתניהו עומד בראש הליכוד, לא ניתן להקים ממשלה — כל ממשלה — בישראל. חבל, על כן, על המאמצים הרבים המושקעים, משמאל ומימין, להקים ממשלה יציבה. גם אם יוקם יצור מלאכותי זה או אחר, הוא יתמוטט כעבור זמן קצר ויביא עמו אכזבה וייאוש.

אף אם יאיר לפיד יתרצה ויאפשר לנפתלי בנט להרכיב ממשלה (או שהוא עצמו ירכיב אותה ויאפשר לבנט להיות ראשון ברוטציה), ללא שיתוף הרשימה המשותפת אין שום אפשרות להקים, ולו זמנית, ממשלת פיוס ושיקום. נכון, לאחר שנתניהו הכשיר את רעם, גם המשותפת יכולה לבוא בקהל. השאלה שנותרה: האם ממשלה שכזו תוכל לפעול בתחומים האלמנטריים ביותר.

וממשיך:

מוצא מהמבוי הסתום, (לא) למרבה ההפתעה, מצוי, זמין ואפשרי: הואיל ותוצאות הסיבוב הרביעי אינן מאפשרות ללפיד (או בנט) מחד גיסא, ולנתניהו מאידך גיסא, להקים ממשלות בנות קיימא, אין מנוס מבחירות חמישיות. אולם, בצד הקבס מהסיבות שיאלצו אותנו להיגרר אליהן, ניתן יהיה להוציא מהן מתוק מעז: קיים רוב בכנסת הנבחרת שיכול לגרום לכך שאחרי הבחירות החמישיות יהיה אפשר להקים ממשלה יציבה. כל מה שרוב זה צריך לעשות הוא לחוקק חוק המגביל את כהונתו של ראש ממשלה לשתי קדנציות (חקיקה שנתניהו, כשהיה באופוזיציה, תבע במפגיע).

עם אזהרה עצמית שלו:

מקובל, וזה בסדר גמור, שאין מחוקקים חוקים פרסונליים רטרואקטיביים. ההצבעה על כך בכנסת (שתושבע בשבוע הבא), צריכה לכוון לעתיד, למה שייווצר לאחר הבחירות החמישיות. ינצח מי שינצח בהן. על פי חוק, אחריהן נתניהו לא יוכל לשמש עוד ראש ממשלה.

בעניין הזה אני, כמשפטן, לא ממש בטוח.

באשר לחקיקה פרסונלית” – כלל לא ברור אם הכוונה היא לחקיקה הנוקבת בשמו של אדם, או רק לכזו שהכל יודעיםלמי היא מכוונת.

כך, למשל, כאשר שינו את כללי לשכת עורכי הדין בעניין מדי המשפט וקבעו שהמדים כוללים גם נעליים סגורות“, היה ברור לכל שהיא כוונה אל עוד מסויים שהיה מופיע בבית המשפט בסנדלים, אבל הכללים לא נקבו בשמו (נחשו מי זה היה). לי היה נוח מאוד לטעון שזו חקיקה פרסונלית“, אבל קשה לדעת אם בית משפט כלשהו היה מקבל את הטענה.

מעבר לכך, לא ברור אם מבחינה משפטית, להבדיל מהבחינה הציבורית, ישנו דבר הקרוי חקיקה פרסונלית” – במיוחד כאשר מדובר בחקיקה של הכנסת, ולא בחקיקתמשנה.

ובאשר לחקיקה רטרואקטיבית“, גם כאן הדבר רחוק מלהיות ברור.

הזכות להתמנות לראשות הממשלה אינה זכות קנוייה בחוק, וכשם שהכנסת רשאית שלא להביע אמון בממשלה שהמועמד לכהן כראשה כיהן כבר שתי קדנציות או יותר, או שהוא חשוד/מואשם/מורשע בחנייה במרחק של פחות משני מטרים מברז כיבוי (הידרנט), כך היא רשאית לקבוע את הנורמות האלה גם בחוק לא פרסונאלי“, אשר פועל מכאן ואילך” – להבדיל מחקיקה עונשית, שהיא מתייחסת למה שנעשה בעבר, ואי אפשר לקבוע עבירה ועונש עליה על מה שנעשה בעבר.

מכל מקום, אם חקיקה כזאת יכולה לחסוך את הבחירות החמישיות, ולקצר את הדרך למימוש המפץהמוצע עי הראל, שווה לנסות – ואני מניח בוודאות מוחלטת של 50% שהבגץ לא יפסול אותה. צריך רק להזדרז, כי אם תקום ותאושר עי הכנסת קואליציה בראשות נתניהו – הקואליציה שתקום לא תספק את הסחורה הזאת.

והנה הסיכום – מושא תאוותו של הראל (ההדגשות שלי):

הליכוד, שיוכל לשוב ולהיות מפלגה ולא עדר כבשים, ישיב לעצמו בוחרים רבים. חקיקה שכזאת תהיה לנקודת מפנה דרמטית, אולי אף היסטורית, שתצעיד את ישראל לאופקים חברתיים ופוליטיים שהיו סתומים שנים רבות.

סביר להניח שהכוונה שלו היא (לפחות) לסיפוחן למדינה של כל ההתנחלויות בשטחים“, אבל מי יודע – אולי הוא מעדיף חזרה לימים בהם הוויכוח על המגרש הפוליטי היה על פוליטיקה, על פני הנצחת המצב הקיים, בו אין לא ויכוח פוליטי, ולא מוצא מן הלאכלום.

___________

בחירות מועד ד‘, התשפא – הלקחים(א): צו השעה – הוראתשעה

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר