ג’ף שקד, איילת סשנז – לדונאלד טראמפ יש מה ללמוד מאיתנו!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/30158

 

מכסות תפוקה לשופטים *** יודנראט, קאפו, כחוללבן *** אחלה עצמאות מערכת המשפט *** גירסה מודרנית למציון תצא תורה

שמחה ניר, עוד

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

בן 78 שנים אנוכי היום (15.6.2017), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו"ד רבה המלחמה!

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

"נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!"

"לייק" לדף הפייסבוק עו"ד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת "שק בתחת"?

בג"ץ 8743/14, שמחה ניר, עו"ד, נ' הוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

במדינת ישראל מנהלת הרשות המבצעת מעקב-ביצוע כמותי לשופטים, ואף אחד לא אומר דבר על הפגיעה בעצמאותה של הרשות השופטת.

והשופטים עצמם? אלה מקבלים את הדין – ושותקים.

ומה עם נשיאי ביהמ"ש העליון ומנהלי בתי המשפט לדורותיהם? בעניין הזה הם שכחו שהם מנהיגיהם של שופטי ישראל, והפכו את עצמם לחלק מהרשות המבצעת, במקום לסוכך בגופם על עצמאותם של השופטים.

ומה עם שרי המשפטים בכל דור ודור – זה שהשופטים אומרים (ולדעתי, בטעות, אבל זה דיון נפרד) עליהם שתפקידם הוא להגן על השופטים? מנהיגי השופטים מניחים לפניהם את רשימות התפוקה, והם מזמינים אותם ללשכתו, ומזהירים אותם שאם לא יגבירו את התפוקה – הם ימצאו אותם מחוץ למערכת.

שופט אחד (מוריס בן-עטר ז"ל) כבר התאבד אצלנו, משום שלא יכול היה לעמוד בלחץ הכמותי, אבל לא רק בלחץ הכמותי, אלא גם בהשפלה שהוסיפו לו: במקום להוריד ממנו את העומס, במקום להפסיק את הזרמת התיקים אל שולחנו, הורידו אותו מבימ"ש השלום לביהמ"ש לעניינים מקומיים, ושם העמיסו עליו תיקים חדשים – בנוסף לערימת התיקים שאיתה הוא לא הצליח להתמודד.

ומערכת המשפט עדיין לא למדה את לקח מצרים, לפני 3500 שנה:

ו וַיְצַו פַּרְעֹה, בַּיּוֹם הַהוּא, אֶת-הַנֹּגְשִׂים בָּעָם, וְאֶת-שֹׁטְרָיו לֵאמֹר.  ז לֹא תֹאסִפוּן לָתֵת תֶּבֶן לָעָם, לִלְבֹּן הַלְּבֵנִים--כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם:  הֵם, יֵלְכוּ, וְקֹשְׁשׁוּ לָהֶם, תֶּבֶן.  ח וְאֶת-מַתְכֹּנֶת הַלְּבֵנִים אֲשֶׁר הֵם עֹשִׂים תְּמוֹל שִׁלְשֹׁם, תָּשִׂימוּ עֲלֵיהֶם--לֹא תִגְרְעוּ, מִמֶּנּוּ:  כִּי-נִרְפִּים הֵם--עַל-כֵּן הֵם צֹעֲקִים לֵאמֹר, נֵלְכָה נִזְבְּחָה לֵאלֹהֵינוּ.  ט תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל-הָאֲנָשִׁים, וְיַעֲשׂוּ-בָהּ; וְאַל-יִשְׁעוּ, בְּדִבְרֵי-שָׁקֶר.  י וַיֵּצְאוּ נֹגְשֵׂי הָעָם, וְשֹׁטְרָיו, וַיֹּאמְרוּ אֶל-הָעָם, לֵאמֹר:  כֹּה אָמַר פַּרְעֹה, אֵינֶנִּי נֹתֵן לָכֶם תֶּבֶן.  יא אַתֶּם, לְכוּ קְחוּ לָכֶם תֶּבֶן, מֵאֲשֶׁר, תִּמְצָאוּ:  כִּי אֵין נִגְרָע מֵעֲבֹדַתְכֶם, דָּבָר.  יב וַיָּפֶץ הָעָם, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם, לְקֹשֵׁשׁ קַשׁ, לַתֶּבֶן.  יג וְהַנֹּגְשִׂים, אָצִים לֵאמֹר:  כַּלּוּ מַעֲשֵׂיכֶם דְּבַר-יוֹם בְּיוֹמוֹ, כַּאֲשֶׁר בִּהְיוֹת הַתֶּבֶן.  יד וַיֻּכּוּ, שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר-שָׂמוּ עֲלֵהֶם, נֹגְשֵׂי פַרְעֹה לֵאמֹר:  מַדּוּעַ לֹא כִלִּיתֶם חָקְכֶם לִלְבֹּן, כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם--גַּם-תְּמוֹל, גַּם-הַיּוֹם.  טו וַיָּבֹאוּ, שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיִּצְעֲקוּ אֶל-פַּרְעֹה, לֵאמֹר:  לָמָּה תַעֲשֶׂה כֹה, לַעֲבָדֶיךָ.  טז תֶּבֶן, אֵין נִתָּן לַעֲבָדֶיךָ, וּלְבֵנִים אֹמְרִים לָנוּ, עֲשׂוּ; וְהִנֵּה עֲבָדֶיךָ מֻכִּים, וְחָטָאת עַמֶּךָ.  יז וַיֹּאמֶר נִרְפִּים אַתֶּם, נִרְפִּים; עַל-כֵּן אַתֶּם אֹמְרִים, נֵלְכָה נִזְבְּחָה לַיהוָה.  יח וְעַתָּה לְכוּ עִבְדוּ, וְתֶבֶן לֹא-יִנָּתֵן לָכֶם; וְתֹכֶן לְבֵנִים, תִּתֵּנוּ.  יט וַיִּרְאוּ שֹׁטְרֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, אֹתָם--בְּרָע לֵאמֹר:  לֹא-תִגְרְעוּ מִלִּבְנֵיכֶם, דְּבַר-יוֹם בְּיוֹמוֹ.  כ וַיִּפְגְּעוּ אֶת-מֹשֶׁה וְאֶת-אַהֲרֹן, נִצָּבִים לִקְרָאתָם, בְּצֵאתָם, מֵאֵת פַּרְעֹה.  כא וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם, יֵרֶא יְהוָה עֲלֵיכֶם וְיִשְׁפֹּט:  אֲשֶׁר הִבְאַשְׁתֶּם אֶת-רֵיחֵנוּ, בְּעֵינֵי פַרְעֹה וּבְעֵינֵי עֲבָדָיו, לָתֶת-חֶרֶב בְּיָדָם, לְהָרְגֵנוּ (שמות, ה’).

"שֹׁטְרֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל": בימים ההם – לרבות יודנראט, קאפו, בזמן הזה – נשיאי ביהמ"ש העליון ומנהלי בתי המשפט.

אחלה עצמאות מערכת המשפט.

​​ מציון תצא תורה

כאשר דונאלד טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, והכריז על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, התעוררו כל שועי ישראל ומנהיגיה והכריזו על קריאתם של תחנות רכבת, רחובות וכיכרות על שמו ולכבודו.

הגל הזה דעך באיבו, ואני משער כי משרד החוץ היה זה אשר צינן את ההתלהבות, לאמור האיש הזה מאוס לא רק בעיני כל העולם, אלא גם בארצו ואפילו במפלגתו-הוא, וקריאת אתרים בישראל על שמו כמוה כקריאת אתרים על שמו של ריצ’ארד ניקסון (שהציל את מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים מתבוסה קשה, אבל כהונתו הסתיימה בקבורת-חמור).

מה שנשאר לנו לעשות כגמול למטיבנו הוא להעניק לו משהו מתבונתו של הג’ניוס היהודי – וזה ה"מכסות" לשופטים, ואם אצלנו זה נעשה מתחת לשולחן, בלי שום תיעוד וקביעת נורמה, בארה"ב הכל נעשה מעל לשולחן (כמו גם השחיתות, כולל השחיתות הפוליטית).

אז משטרו של דונאלד טראמפ, באמצעות קול אדוני ג’ף סשנז, הוריד הנחייה לשופטי ההגירה:

Judges will be required to complete 700 cases per year, and to see fewer than 15 percent of their decision returned by a higher court, the Journal reported. Other requirements were issued pertaining to completing cases quickly after a hearing date.

ידיד אמריקאי, שופט בדימוס, אמר לי שזה לא יעבור, כי אם ינקטו נגד שופט-הגירה צעד כלשהו, זה יתברר בבית משפט "רגיל", ואף שופט לא יאשר פגיעה כזאת בעצמאות השיפוטית.

ומה אצלנו?

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור "הוספת תגובה" (למטה מכאן)

אל תאמרו "מבחן בוזגלו" אמרו "מבחן אלישבע"*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עו"ד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר