בנימין נתניהו, ארור תהייה עד עולם!!!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/59651

בנימין נתניהו, ארור תהייה עד עולם!!!

לצרכיך הפוליטיים הפכת את איראן ממעבדה מחקרית קטנה, המחזיקה כמה גרמים של אורניום ברמתהעשרה של כמעטאפס למעצמה גרעינית העומדת שתי פסיעות ורבע מארסנל של פצצות אטום, ואחרי שהפכת מנודה בכל העולם הדמוקרטי לא נשארה לך שום אופציה, לבד מאשר לשלוח את טייסי חיל האוויר למות למענך, במשימה בלתי אפשרית להשמדת היכולת הגרעינית האיראנית, ולקישוש מנדטים לבחירות הבאות

החבר שלך, נירון קיסר.

 

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

הקדמה

אבל לא, אתה לא יודע לשתוק!

מה קרה בינתיים?

לא האיראנים הפרו את ההסכם – אתה גרמת להפרתו!

אתה הבנת את זה, נתניהו?

ברגע האחרון: טוס לקונגרס, עם הכביסה!

קללת התיאבון הטריטוריאלי

מבצע מגן וחץ: עוד על שיקולים כשרים ועל שיקולים פסולים וזרים

עו“ד על שטיפת המוח בעניין סמכויות הבג“ץ

247 מנדטים לא טועים!

אסתר חיותטרף, כמה אפשר לקשקש ולשקר?!

אמרתי לכם שנתניהו יגיד לשים פוליטיקה בצד? עברו יומיים בדיוק, והנה זה בא!!!

בחירת נשיא ביהמ”ש העליון – הצעה גאונית בפשטותה!

אידיוטים, על איזה איזוןאתם מדברים, ועל איזו פשרה”?!

איך זכיתי במכרז לתפקיד היועץ המשפטי למשרד לביטחון לאומי?

יוזף גבלס חי בישראל!

הקדמה

את המאמר הזה התחלתי לכתוב בחודש אוגוסטספטמבר 2022, לפני כ-10 חודשים, כהכנה להאמרתי לכםעם פרסום ההסכם החדש של ארהב עם איראן, שעתיד היה לבוא במקום ההסכם משנת 2015 שבלם את פרוייקט הגרעין האיראני, ואף הסיגו אחור.

כיוון שהרוחות בארץ בישרו שההסכם החדש הוא אוטוטו מוכן לחתימה, רציתי להיות הראשון שיגיב עליו, במקום שאלעס מזון שאחרים לעסוהו.

בינתיים ההסכם לא נחתם, אבל אנחנו מתקרבים בצעדי ענק אל המצב הגרוע עוד יותר, עליו נשמע ביום א’ הקרוב, בתום ישיבת הקבינט המדיניבטחוני שתעסוק בגרעין האיראני ובאפשרות למערכה רב זירתית.

אל המצב הנוכחי אתייחס בהמשך, לאחר הדברים שכתבתי אז, לפני קרוב לשנה.

כך כתבתי אז:

בנימין נתניהו, היום אהיה קצר ותמציתי, כי את כל מה שיכולתי לומר על הנזקים שגרמת בנושא פרוייקט הגרעין האיראני, כבר אמרתי.

בימים האלה נחתם סופית הסכם הגרעין השני בין ארהב ושות’ לבין איראן.

אתה הרי תגיד – אם עוד לא הספקת לומר – כי ההסכם הזה אפילו יותר גרוע מקודמו, שבוטל עי הנשיא טראמפ בשנת 2018!”.

כן, זה נכון, אבל זו דמגוגיה נלוזה העושה שימוש מניפולטיבי בעובדותאמת!

היא עושה שימוש מניפולטיבי בעובדה שההסכם הזה גרוע מקודמו, אבל במקום לשים סימן קריאה בסוף המשפט הזה, היית צריך לשים פסיק, ואחריו להוסיף ואני הוא האשם בכך!”.

והיה עדיף לך שלא להשתמש במילה אפילו“, משום שגם אם ההסכם הקודם היה גרוע – בלעדיך הוא היה גרוע פחות, אולי אפילו טוב יותר.

בנימין נתניהו, ביפן מנהיגים אשר חטאו כמוך מבצעים חרקירי, אבל לנו די בכך שתפרוש מהחיים הציבוריים, כמו מנחם בגין זל, שאמר איני יכול יותר“.

בנימין נתניהו, בשנת 2015 הגיע לשיאו המום בין ארהב וחמש מעצמות נוספות לבין איראן, שמטרתו הייתה לעצור את פרוייקט הגרעין האיראני ללא מלחמה.

היה ברור שזה לא היה מום קל, כי הנושאים ונותנים עם האיראנים לא הסתפקו רק בעצירת הפרוייקט האיראני, אלא גם בהסגתו לאחור, ואילו האיראנים רצו תמורה בעד הוויתור על מה שכבר היה להם. מכל מקום, הנחתהעבודה של הנושאים ונותנים עם האיראנים הייתה שעדיף הסכם רע על מלחמה טובה, מה גם שלא ברור מהו הקריטריון להסכם טוב“, כאשר כל אחד יכול להגדיר על פי חלומותיו הרטובים שלו.

למשל: איום על איראן שאם היא לא מבטלת את הפרוייקט שלה, “אנחנונמחק אותה מעל פני האדמה באמצעות הארסנל הגרעיני שיש לנו, אבל אחת הבעיות הכרוכות בכך הוא שבקצה השני של הקו יושב לו טאבאריש פוטין עם הארסנל הגרעיני שלו, ומלחמת עולם שלישית, הפעם גרעינית, מחכה לנו מעבר לפינה.

ביום 3.3.2015, בדיוק שבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-20, אצתרצת לנאום בקונגרס האמריקני כנגד ההסכם שבדרך. כאות תודהלאמריקאים על שמאחורי הקלעים הם שיתפו אותך במום, אתה קשקשת קבל כל העולם סודות מהחדר, והתוצאה הייתה הסכם פחות טוב מאשר יכול היה לצאת (או יותר גרוע – תלוי בהשקפה).

זה ההסבר המטופש שלך, היום:

גם כשהנשיא אובמה הביא את ההסכם המקורי, ידענו שהוא ייחתם, אבל יצאנו נגדו משני טעמים: אחד – כדי לקבע את העובדה שאנחנו דוחים אותו על הסף […] אף אחד לא מאמין שההסכם לא מחייב אותך, אם אתה לא יוצא נגדו.

השאלה היא, כמובן, אם ממילא ידענו שהוא ייחתם“, מדוע לחבל בבלתינמנע, במקום להמשיך ולתרום לשיפורו, בעצותיה הנבונות של מדינת ישראל?

מדוע שלא תשתוק ותתמוך בסתר, ותסייע להפיק הסכם שהוא הרעבמיעוטו, ואחר כך, עם היחתם ההסכם, תצא לעולם עם הצהרה כזאת:

היום נחתם בין ידידתנו הגדולה בעולם, ארצות הברית, יחד עם עוד חמש מדינות, הסכם עם איראן, המגביל אותה בפיתוח נשק גרעיני.

לפני שאביע את דעתי על ההסכם לגופו אבקש להודות לנשיא ברק אובמה ולמימשלו, ולכל העושים במלאכה, על האימון שהם נתנו בנו, והתייעצו איתנו לאורך כל הדרך.

אומר מיד, ההסכם הזה לא היה חלומנו הרטוב ביותר, אבל מקובל עלינו שההסכם הזה עדיף על לאכלום, שעדיף הסכם גרוע ממלחמה טובה, ושאם מותחים את החבל יותר מדי הוא עלול להיקרע, דבר המחזיר אותו למצב שאין הסכם, והדבר היחיד שנותר לעשות הוא להיערך למלחמה, שהיא תמיד עקובה מדם.

כיוון שההסכם הזה, לטעמנו, אינו עונה דיו על צרכיה הביטחוניים של ישראל, וכיוון שמדינת ישראל גם אינה צד להסכם הזה, אני מבהיר בזאת כי מדינת ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות ואת כל האופציות לנקוט בכל צעד אשר ייראה לה.

כה פשוט, כה כן ואמיתי, ומעל הכל – גם שומר על כבודה של ידידת ישראל, ארצות הברית, וגם מבטיח את זכותה של ישראל, “עם הסכם, בלי הסכם”, כלשונך, לעשות כל מה שצריך, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, וההסכם הזה באמת לא יחייב אותנו”, בדיוק את מה שנתניהו רצה להבטיח – אבל בלי להתבזות בהסברים מטופשים, ובלי לגרום נזק למום המתנהל עם האיראנים.

ראה מה השיג ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד, בשיחה טלפונית אחת עם הנשיא ג’ו ביידן:ביידן בשיחה עם לפיד: ברור שעם או בלי הסכם ישראל חופשיה להגן על עצמה“.

אבל לא, אתה לא יודע לשתוק!

אתה, בנימין נתניהו, אתה, “מר ביטחוןבעיני עצמך, אבל האינטרס הפוליטי שלך מעל לכל – גם מעל לבטחון המדינה.

ראה, בנימין נתניהו, למה גרמת בקשקשנותך קבל העולם כולו, ערב הבחירות לכנסת ה-20:

בנאומך בקונגרס, ב-3.3.2015, אמרת שהפצצה האיראנית היא weeks away – וצדקת!

בא ההסכם המקורי, הביא לכך שהאיראנים לא רק הסכימו להגבלת מלאי האורניום המועשר שלהם ל-300 קג, ברמת העשרה של 3.67%, המספיקה לצרכי מחקר בלבד, אלא גם סילקו מארצם קרוב ל-12 טון (!) של אורניום שחרג מהמגבלות האלה, פירקו את רוב הצנטריפוגות שלהם, מילאו בבטון את ליבת הכור הגרעיני שלהם, ואיפשרו לסבאא פיקוח על קיומו של ההסכם על ידם.

הנה כי כן, ההסכם הפך עניין של שבועותלעניין של עשר שנים, עם אופציה להארכה של חמש שנים נוספות, ורק אז יוכלו האיראנים להתחיל בתהליך – אולי שנה, אולי כמה שנים – אשר רק בסופו הפצצה שלהם תהייה weeks away!

בנימין נתניהו, זה הפריע לך.

בנימין נתניהו, כל האסטרטגיה הפוליטית שלך בנוייה על הפחדה: במקום לפתור בעיות, אתה מחריף אותן בכוונה, כדי שתוכל לזרוע פחד בלב הבייס שלך, ולהופיע כהמושיע היחיד, ואין בלתו.

זו אסטרטגית הגעוואלד הידועה שלך.

בנימין נתניהו, הפריע לך שיש שקט בחזית הגרעין האיראנית, והלכת אל ידידך דונאלד טראמפ, כדי שהוא יבטל חדצדדית את ההסכם – בלי חלופה טובה ממנו, בלי חלופה בכלל.

מדוע בלי חלופה?

משום שאם, חס וחלילה, ההסכם היה מוחלף בהסדר שמרחיק עוד יותר את הפצצה האיראנית, לא יכולת לזעוק געוואלד!

ומה קרה מאז ביטול ההסכם?

האיראנים פתחו מצערת, בנו צנטריפוגות חדשות וחזקות יותר, והעלו את העשרת האורניום מהרמה של 3.67% לרמה של 60%, וכנראה גם יותר.

בנימין נתניהו, אתה הוא זה אשר הפכת את איראן למדינתסף גרעינית, אם היא עדיין לא עברה את הסף הזה.

כאשר הנשיא ביידן נכנס לבית הלבן, אחד הדברים החשובים שהיו על שולחנו היה עצירתו של פרוייקט הגרעין האיראני, כאשר גם הפעם הנחת העבודה היא כי עדיף הסכם רע מפצצה איראנית טובה.

אבל לך, בנימין נתניהו, זה הפריע, כי אתה רוצה מלחמה עם איראן, כי מלחמה היא דבר טוב בשביל rallying around the flag, בשביל התלכדות סביב המנהיג בעת צרה.

לך זה הפריע, כי זה מחבל באיסטרטגית הגעוואלד שלך, ובמקום לשתוק אתה שוב פתחת את פיך הטמא, והזהרתכי ההסכם המתבשל הוא אפילו יותר גרוע מקודמו“.

בוודאי שהוא יותר גרוע!

הוא יותר גרוע, משום שאתה וחברך המושחת נתתם לאיראנים פוזיציה משופרת למיקוח על תנאי ההסכם, והם התחילו אותו מהמצב הנוכחי, בו הם על סף הפצצה.

האיראנים אומרים: אנחנו קיימנו את ההסכם, ואתם הפרתם אותו – כעת אנחנו נתחיל את המום מהנקודה בה אנחנו נמצאים היום!

ואתה יודע מה, בנימין נתניהו? האיראנים צודקים אפילו באספקלריה של דיני החוזים שבחקיקה הישראלית, ואם הם היו יכולים לתבוע בישראל את המדינה ואותך על גרם הפרת חוזה” – אתם הייתם חוטפים שת השטרונגול הכי ארוך!

ואת היתרון הזה, בנימין נתניהו, אתה הענקת להם.

בנימין נתניהו, בגללך לאיראנים תהיינה פצצות אטום – יותר בזמן קריב מאשר בעגלה.

בנימין נתניהו, ההיסטוריה לא תשכח לך את זה!

בנימין נתניהו, ארור תהיה עד עולם!

עד כאן מה שכתבתי לך אז, כטיוטה לקראת ההסכם המחודש עם האיראנים, שאתה הפחדת אותנו מפניו.

מה קרה בינתיים?

בינתיים התברר כי ג’ו הישנוני, ככינוי שנתן לו חברך דונאלד (“FUCK BIBI”) טראמפ, הוא לא ממש ישנוני, והוא לא רץ וכורע ברך לפני האיראנים, ועל כן נשאר בעינו המצב המחורבן שיצרת, יחד אם חברך הנל.

וכשאני חזיתי את מה שנגיע אליו בחזית הגרעין האיראני, לא גיליתי חכמה מופלגת – בסך הכל התכופפתי ללקוט את הנקרה בדרכי.

והיום אנחנו שם – ובזכותך, אדון נתניהו!

וכעת אל המצב הנוכחי, יוני 2023.

תחת הכותרת חשש כבד מאוד“: בישראל נערכים לחתימה מחודשת על הסכם גרעין – וגם לתקיפה באיראן מציגים ירון אברהם וניר דבורי (המהדורה המרכזית, 1.6.2023) את הנושא:

ההתקדמות המואצת בתוכנית הגרעין וההבנה שבממשל ביידן חותרים להסכם מחודש – הביאה את רהמ נתניהו ושר הביטחון גלנט להחריף את הטון ולשגר איום לעבר איראן והמעצמות: “ישראל תעשה הכל” • במקביל, הקבינט המדיניביטחוני יתכנס לדון באפשרות של הסלמה רבזירתית • וגם – כיצד ישראל נערכת לתקיפת מתקני הגרעין?

וגם מפרטים:

ההיערכות והדיונים בדרג המדיני: בימים האחרונים מתקיימים שורה של דיונים, בהשתתפות רהמ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, שעוסקים במצב של הסלמה פוטנציאלית מול חזבאללה ואיראן

ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים ישיבת הערכת מצב ביטחונית שתעסוק באפשרות למערכה רב זירתית – ולאחריה עתידה להתכנס ישיבה של הקבינט המדיניביטחוני שתעסוק גם היא בנושא. בתוך כך, בישראל חוששים שהמתיחות של ישראל עם ארהב תשפיע על השיח של האחרונה עם איראן – וייתכן שביטול ביקורו של שר החוץ האמריקני בלינקן בירושלים מעיד על כך.

ובהמשך:

טהראן דוהרת לעבר הגרעין

ההחרפה בהתבטאויות של בכירי הדרג המדיני, בהם נתניהו וגלנט, מגיעה על רקע החשש הכבד מאודבצמרת הביטחונית מהאפשרות שארהב תחתום הסכם מחודש עם איראן, גם אם זמני, ללא הסכמה ישראלית. מעבר לכך, ישראל לא מסתפקת רק באמירות והיא גם נערכת לאפשרות אמיתית של תקיפה על אדמת איראן.

על מנת שיהיה כיסוי להתבטאויות הבכירים, ישראל בונה בתקופה האחרונה את המוכנות שלה למערכה רב זירתית, שעלולה בסבירות גבוהה להתרחש במצב של תקיפה באיראן. בימים האחרונים צהל מבצע תרגיל מטכלי גדול מאוד, ובו ישראל מתרגלת מתקפת פתע על ארגון הטרור חיזבאללה, שמשמשת כשלוחה של איראן בלבנון. זאת, במטרה לעקר מאיראן את היכולת להפעיל את הארגון נגד ישראל – ולאפשר למטוסי חיל האוויר לפעול בחופשיות נגד מתקני הגרעין של איראן.

והלאה:

בנוסף, משרד החוץ תקף היום באופן פומבי את הסוכנות הביןלאומית לאנרגיה אטומית, לאחר שקיבלה את הסבריה של איראן וסגרה את אחד משלושת תיקי הגרעיןבו נמצאו שרידי אורניום. “ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבאא ולהונות את הקהילה הבינלאומית“, כתבו במשרד החוץ.

והלאה, כך משרד החוץ:

הכניעה של מנכל סבאא ושל הסוכנות הביןלאומית לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח“,

אוקיי, האדונים ממשרד החוץ, האם התייצבתם בפני גורמי הסבאא להציג את ראיותיכם ולשטוח את טענותיכם, או שהחרמתם אותה כשם שהחרמתם את ועדת גולדסטון 1.0 ואת ועדת גולדסטון 2.0?

ואם אכן התייצבתם בפני סבאא, הצגתם את ראיותיכם וטענתם את טענותיכם – אולי תפרטו לנו מה הצגתם, מה טענתם, ומה הייתה ההתייחסות של סבאא לכך?

אז אני יגידלכם: אתם החרמתם גם את סבאא, כדי שתוכלו להתבכיין שהעולם כולו נגדנו“.

והלאה:

הכניעה של מנכל סבאא ושל הסוכנות הביןלאומית לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח“, כתבו בהודעה החריפה והוסיפו: “לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה“.

לא האיראנים הפרו את ההסכם – אתה גרמת להפרתו!

אז תגידו לנו, על אילו הפרותאתם מדברים?!

האם אתם מתכוונים להפרות לפני 2018, עת, בלחצכם, דחפתם את דונאלד טראמפ להפר אם ההסכם?

אז אני יענהלכם: אין, ומעולם לא הייתה, מחלוקת על כך שעד 2018 האיראנים לא הפרו את ההסכם. הם לא הפרו לא משום שהם צדיקים גמורים, אלא משום שההסכם נערך כך שלא היה להם כדאי להפר אותו.

יתירה מזאת: אם האיראנים היו מפרים את ההסכם לפני שאתם ביטלתם אותו חדצדדית, הייתם מנפנפים בזה כצידוק לפרישה מההסכם, אבל זה לא קרה, וזה גם כלל לא עניין אתכם, כי אתם אמרתם מלכתחילה שזה הסכם רע“, ולכן יש לבטלו – גם בלי חלופה טובה יותר.

ומה בדבר ההפרותשאחרי יציאתכם החדצדדית מההסכם?

גם על כך אני יענהלכם: אתם הם אלה שהפרתם את ההסכם, הוא לא קיים מאז, וממילא אי אפשר להפרהסכם שאינו קיים.

והלאה, מאותו המקור, אל מה שמחכה לנו עכשיו והחזירני אל המאמר שהתחלתו לכתוב לפני קרוב לשנה (ההדגשות – שלי):

לוח הזמנים לפצצה – וההיערכות בישראל לתקיפה בעומק האויב

ישראל מתרגלת תקיפה באיראן במהלכה תידרש להפציץ את מתקני הגרעין. זאת, על רקע הפרסום של סבאא ולפיו טהראן ביצעה קפיצת מדרגה בתוכניתה – ובידה 114 קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה של 60%. זאת כמות שמספיקה לייצר שלוש פצצות גרעין, אך איראן עדיין תצטרך עדיין להעשירו לרמה של 90% כדי להפוך אותו לחומר בקיע.

ישראל פועלת בשני ערוצים לבלימת הפרויקט דיפלומטי והכנת מענה צבאי משמעותי, עם או בלי האמריקנים. תקיפה של מתקני הגרעין באיראן לא פשוטה כלל. רק בשבוע שעבר הרמטכל הרצי הלוי רמז איראן מטמינה את מתקני ההעשרה שלה עמוק באדמה ובמנהרות בהרים, כפי שניתן לראות בתמונות הלווין שהתפרסמו לאחרונה. “יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולהאמר הרמטכל.

לנשק גרעיני נדרשים שלושה מרכיבים: חומר בקיע (אורנים מועשר לרמה צבאית) מערכת נשק ופלטפורמה לנשיאת הפצצה הגרעינית (טילים) ובניית מתקן פיצוץ המותאם כראש נפץ גרעיני ומורכב על ראש הטיל.

לפי שעה, אין עדיין ברשות איראן את החלק האחרון, ועל פי אגף המודיעין מדובר בתהליך פיתוח ארוך שיכול להימשך כשנתיים. עד היום זה היה חלון ההזדמנויות לפעולה. כעת, כשהיא מכניסה את מתקניה מתחת לאדמה, חלון ההזדמנויות נסגר מהר יותר.

אתה הבנת את זה, נתניהו?

האם באמת הבנת לאן תמרנת את עצמך ואותנו?!

אתה פועל בשני ערוצים“, שהראשון בהם הוא הערוץ הדיפלומטי.

מה יש לך לומר לדיפלומטים בעולם, שכולם יודעים שאתה אחראי למצב הזה?

שיגבירו את הלחצים הכלכליים על האיראנים? כאשר יש לאלה גיבוי כלכלי מרוסיה וסין, הם משתינים עליך, על הדיפלומטיה שלך ועל הלחצים הכלכלים הכלכליים שלך.

ולמה אתה מצפה מהדיפלומטיה מול איראן? שתעביר באום הודעת גינוינגד איראן? אויאויאוי כמה שהם מפחדים ממנה! הם מפחדים ממנה בדיון כמו שוולדימיר פוטין מפחד מהודעת גינוי על מה שהוא עושה באוקראינה, בדיוק כמו שקים ג’ונג און מפחד מהודעות גינוי כאלה.

ואיזה אינטרס יש למדינות שמנהלות עסקים עם איראן – מדינה המונה קרוב ל-90 מיליון נפש – לוותר על העסקים האלה לטובת מדינה שאחראית להתגרענותה של איראן, ועכשיו מתבכיינת על התגרענותה של איראן?

ולמה אתה מצפה, במישור הדיפלומטי, ממשל ארהב?

האם אתה מצפה מהם להסכם טוב יותר מה-JCPOA משנת 2015?

תשכח מזה!

תשכח מזה, משום שאתה, בחוסר האחריות שלך, ובלהיטותך ליצור מצב הרהאסון ולהציג את עצמך כלוחם ללא חת בגרעין האיראני” (בכך אתה מצליח בצורה מדהימה!) נתת לאיראנים פוזיציתמיקוח משופרת בהרבה מזו שהייתה להם ב-2015: אז הם ויתרו על חלק ממעט הארסנל הגרעיני (אוראניום מועשר, צנטריפוגות וכו’) שהיה להם אז, תמורת הטבות כלכליות שכללו, בין השאר, הפשרה של כסף איראני שהוקפא בארהב ובמדינות אחרות.

היום, כשהכסף שלהם כבר אצלם, כשהם שיפרו והגבירו את כושר הייצור שלהנם, והגיעו לרמתהעשרה כמעטצבאית – מה אפשר להציע להם שיהיה עדיף להם על פני מה שהם קיבלו ב-2018?

ולמה שהם יאמינו למה שיובטח להם אחרי שההסכם הקודם הופר?!

בקיצור, מר נתניהו – האופציות הדיפלומטיות חלפו לבלישוב – ובאשמתך!

ואתה יודע מה? גם אתה יודע את זה, אבל ההצהרות שלך שנמצה כל אפשרות דיפלומטיתאינן אמיתיות, ולא נועדו אלא לתצרוכת פנימית, לשכנע את הבייס הביביסטי שלך שאתה המדינאי הגדול ביותר שהיה למדינת ישראל מעודה.

אבל אתה בכלל לא מדינאי – אתה אפס!

בהיחסם כל אפשרות דיפלומטית, מה נשאר לך לעשות? לדבר על אופציה צבאית, על מענה צבאי משמעותי, עם או בלי האמריקנים” …

טוב, אז לגבי השתתפות האמריקנים במענה צבאי משמעותי” – תשכח גם מזה. לאם האמריקאית נמאס לשלוח את בניה ובנותיה להילחם ולמות על אדמת נכר, והוא הדין גם במשלם המסים האמריקני, שממש השבוע ניצל בעור שיניו מפשיטתרגל שאיימה עליו לראשונה בתולדותיה של ארצות הברית – וכל אלה בנוסף לכל ההסברים שהעליתי לעיל, בקשר לאופציות הדיפלומטיות.

מעבר לכך, כשיקולגג, תזכור שהתמיכה האמריקנית בישראל אינה עניין של צדקה, אלא של אינטרס אמריקני צרוף: ארה”ב רוצה את ישראל כראשגשר דמוקרטי במזרח התיכון, אבל עם ניסיונות ההפיכה המשטרית שלך ושל יריב לוין, היא לא רואה בנו כמדינה דמוקרטית.

אז אתה יכול להגיד שהאמריקנים טועים, שהם טיפשים ושהם לא מבינים דבר בדמוקרטיה, אבל – כמה נורא, כמה עצוב – דעתם היא הקובעת, לא דעתך.

אתה יכול גם לומר שאסור להם להתערב בענייניה הפנימיים של מדינתנו, אבל זו אינה התערבות בעניינינו, אלא סחרסוסים מצוי: רוצים תמיכה כזווכזו? אנחנו דורשים עבורה תמורה כזאתוכזאת.

מה נשאר לך עכשיו, ביביניו?

נשארה לך רק האופציה הצבאית, בלי האמריקנים.

אבל האופציה הזאת לא קיימת, ומעולם גם לא הייתה קיימת. כתבתי על כך רבות, ולמעשה לא חידשתי דבר, משום שהכל ידוע: בהתחשב בשטחה העצום של איראן, במספרם הרב של מתקניה הגרעיניים ובפיזורם (וכיום גם בעומקם בתוך האדמה), ובחשיבותו של גורם ההפתעה, המחייבת פגיעה בכולם בוזמנית – ברור לכל כי חיל האוויר הישראלי לא יכול לבצע את זה לבדו.

במאמר נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים, אותו פרסמתי לפני שנה בדיוק, פירטתי את הדבר כך:

שטחה של איראן הוא 1,648,000 קמ“ר (כמעט 60 פעם שטח מדינת ישראל יחד עם יש“ע), ואם מציבים צנטריפוגה אחת על כל 10 קמ“ר, יש לנו כמעט 150,000 צנטריפוגות על פני כל שטחה של איראן.

איך אפשר להשמיד את כל הצנטריפוגות בפעולה צבאית אחת, ואיך אפשר להשמידן אחת–אחת, בלי לאבד את גורם ההפתעה?

אכן, אפשר לחסל לאיראנים מדען גרעין ראשי אחד מדי פעם, אבל, כמו שכבר אמרתי, בתי הקברות באיראן מלאים מדעני גרעין ראשיים שלא היה להם תחליף.

ואגב אורחא אני מוסיף: גם בתי הקברות בישראל מלאים ראשי ממשלה שלא היה להם תחליף, אבל רק מדינת נתניהו יכלה להתנהל על בסיס ההנחה שראש ממשלה שאין לו תחליף יחיה לעלם ולעלמי עלמיא.

הבא בחשבון, נתניהו, גם את הנגזרות מכל פעולה צבאית שלנו נגד איראן, המתבטאות במלחמה רבזירתית נגדנו, בניצוחה של איראן, אליה מצטרפים החיזבאללה, החמאס, הפלשתינאים – ואולי גם סוריה, כאשר, לכל הדיעות, ישראל של היום לא ערוכה למלחמה רבזירתית.

הבא בחשבון גם שיכולתנו להכות באיראנים, כתגובתנגד לתגובתנגד איראנית, או כחלק ממה שנגזר מפעולה צבאית שלנו נגד איראן, היא נמוכה בהרבה, הן משום צפיפות האוכלוסין באיראן, הנמוכה בהרבה משלנו, והן משום שהרגישות האיראנים לחיי אדם נופלת בהרבה מהרגישות שלנו.

תאר לעצמך שמול הפצצת טילים ישראלית על טהראן, האיראנים, יחד עם עושידברם סביבנו, עושים לנו את זה, בוזמנית, על תלאביב, רמת גן, חיפה, נהריה, באר שבע ועוד כמה ריכוזה אוכלוסיה – מדינת ישראל עוד תתגעגע למלחמת יום הכיפורים, התשלד-1973.

בנימין נתניהו, סיבכת אותנו!

תימרת אותנו למצב של לאלבלועלאלהקיא.

למצב בו הדבר היחיד שנותר לך לעשות, הוא לכנס את הממשלה/הקבינט/המטבחון, ולצאת בהכרזת יידעו כל אוייבינו כי לכל התגרות בנו יש תגמחיר …

אויאויאוי … כמה שהאיראנים ושות’ נבהלים מזה …

בנימין נתניהו, הגיעה שעתך הגדולה: שלח את חיל האוויר למבצע אופרה 2.0 – זה הדבר שאתה יודע לעשות: אם זה יצליח (סבירות נמוכה) – אתה מלך ישראל, ואם זה ייכשל (סבירות גבוהה יותר), הטייסים הם שימותו – לא אתה, לא שרהל’ה ויאיר, ולא החרדים, המהרגין עצמם באוהלה של תורה.

רק אל תצפה שיאיר לפיד ובני גנץ יחזרו שוב על המנטרה המטופשת והשחוקה, לפיה בעניינים כאלה אין קואליציה ואופוזיציה“, ואל תצפה ל-rallying around the flag, כי גם אוהדיך מתחילים להבין עם מי יש להם עסק.

ואל תצפה מהאם האמריקאית לשלוח את בניה להילחם ולמות כדי להציל אותך מהבוץ אליו נכנסת בעיניים פקוחות לרווחה.

בנימין נתניהו, את מה שבישלת תאכל לבד!

בנימין נתניהו, על מזבח האינטרס הפוליטי והאישי שלך אתה מוכן להקריב את כל המדינה. “שתישרף המדינה”, אמרה רעייתי שלך כאשר כשלת להיבחר שנית אחרי הקדנציה הראשונה שלך, וזה עדיין גם בראש שלך.

בנימין נתניהו, ארור תהייה עד עולם!

ברגע האחרון: טוס לקונגרס, עם הכביסה!

במהלך כתיבתם של הדברים האלה התפרסמו דברים רבים המתיישבים עם נאמר כאן, אבל לא יכולתי להתחיל להתייחס לכל פרסום חדש, כי אז לעולם לא הייתי מגיע לקו הסיום, אבל בכל זאת, שעות ספורות לפני ישיבת הממשלה/קבינט/מטבחון, פורסם דיווח: איראן והמערב האיצו את המגעים להסכם גרעין.

לך, נתניהו, ברור כמו שלי ברור, ולכל ברדעת ברור, שהמקסימום שניתן להשיג הוא הקפאת קידומו של הפרוייקט האיראני, וזה גם המינימום שמימשל ביידן יסכים לו – אם יסכים.

לי ברור, כשם שלכל ברדעת ברור, זה שעדיף הסכם חדש גרוע מאשר מלחמה טובה.

האם לך זה ברור? אני לא יודע, כי זה תלוי גם בשאלה כמה מנדטים תרוויח ממלחמה טובה, וכמה תרוויח מהסכם שיקפיא את התקדמותה של איראן לעבר הפצצה/ות, כאשר אתה לא תוכל לנפח את החזה ולומר אניואניואני, ולא תוכל לנפח את החזה, כי אף אחד לא ישתף אותך בתהליך, וממילא גם אף אחד לא ייתן לך קרדיט על כך.

מה אציע לך היום?

ארוז, ביביניו, את עצמך, את שרהל’ה ואת מזוודות הכביסה המפורסמות, וטוס לוושינגטון די. סי., לנאום שוב בקונגרס, כדי לחבל גם בהסכם החדש, שאתה אפילו לא יודע מה יהיה בו. זה אפשרי, כי הבית התחתון שוב בשליטת חבריך הרפובליקנים, אבל אני לגמרי לא בטוח שרבים מחברי הבית או מהסנאטורים בבית העליון יואילו לבזבז את זמנם על ההבלים שלך.

אני גם לא יודע אם גם לקונגרס יש בית הארחה עם שירותי כביסה לאורחים חסרי בושה.

ואחרוןאחרון: בדרך מנמל האוויר אל הקונגרס, אל תשכח לבקש מהנהג לעבור בשדרות פנסילבניה 1600, כדי להעיף מבט עורג אל המקום בו לא רוצים לארח אותך, ואפילו לא מוכנים לשמוע את השם שלך.

ועל כך נאמר: מנגד תראה את הבית הלבן, ושמה לא תבוא!

טוס, ביובי, טוס!

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_____________

קללת התיאבון הטריטוריאלי

מבצע מגן וחץ: עוד על שיקולים כשרים ועל שיקולים פסולים וזרים

עו“ד על שטיפת המוח בעניין סמכויות הבג“ץ

247 מנדטים לא טועים!

אסתר חיותטרף, כמה אפשר לקשקש ולשקר?!

אמרתי לכם שנתניהו יגיד לשים פוליטיקה בצד? עברו יומיים בדיוק, והנה זה בא!!!

בנימין נתניהו, אתה עלוב–נפש!

בנימין נתניהו קורא לשים פוליטיקה בצד

בחירת נשיא ביהמ”ש העליון – הצעה גאונית בפשטותה!

על רצון הבוחר ועל רצון העם

אידיוטים, על איזה איזוןאתם מדברים, ועל איזו פשרה”?!

על רצון הבוחר ועל רצון העם

איך זכיתי במכרז לתפקיד היועץ המשפטי למשרד לביטחון לאומי?

מלחמת אזרחים לפתחנו, מלחמה עקובה מדם

לא לשום “מתווה”, לא למצמוץראשון, לא ל-Uphill Battle!

בשבחי הסבירות והמידתיות אדברה היום ואעידה

ביביסטים, רציתם ברדק? רציתם כאוס? תקבלו בשפע!

בחירות עכשיו – חיוני ואפשרי!

בנימין נתניהו, אל תציע לנו “נגושיאיישנז”

חוק יסוד: מחנות ריכוז, התשפג-2023

דפוקי מערכת המשפט: לאידיוטים האלה זה לא מספיק!

הוא כתב את המיין קאמפףשלו לפני כעשרים שנה, היום הוא מגשים אותו

יוזף גבלס חי בישראל!

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר