קופסת הצבעים של אהובה-ראשית (יד יאיר)

אהובה ראשית גולדמינץ
27.10.2009 09:30

בסוכות ביקרנו ביד יאיר, וראינו שלא נשארו חתיכות מהמכולה השחורה, ואת המכולה הירוקה הרסו, ואת המכולה האדומה גלגלו, ואת המכולה הלבנה שלנו, גלגלו לאיפה שהאומגה, והרסו אותה ואת האדומה…. והיו שם מפוזרים מלא מזלגות וכפיות וסכינים וכפות. ומצאתי מלא דברים. ומצאתי דבר שהכנתי בגן חובה, אבל הרסו אותו. ומצאנו שלוש צלחות.

ב”ה

יד- יאיר

כתבה: אהובה ראשית גולדמינץ בת 6

תיקון שגיאות-כתיב ופיסוק:

אבא של אהובה ראשית

גרנו ביד יאיר. ביד יאיר היתה מכולה לבנה.

היתה גם מכולה ירוקה. היתה גם מכולה אדומה

היתה גם מכולה שחורה.

אנחנו גרנו במכולה הלבנה.

היו גם סוסים. סוס אחד היה בצבע לבן וסוס אחד היה בצבע חום.

אני רכבתי גם על הסוס הלבן וגם על הסוס החום,

וגם ישראל יצחק רכב על הסוס הלבן ועל הסוס החום. כשאני רכבתי על הסוס הלבן הסוס רץ.

סוס אחד מת, וסוס אחד לקחו אותו לנחליאל.

היו גם כלבים. כלב אחד היה בצבע שחור, והיה גם כלב בצבע חום, והיה כלב בצבע שחור ולבן, שהוא היה גדול.

היה גם כלב בצבע שחור וחום, שהוא היה קטן. והיו גם כלבלבים, והם היו קטנים.

אני החזקתי את הכלבלבים.

היה גם דיר שלא הספיקו לסיים.

היה גן שעשועים, ובגן שעשועים היו דברים שממש כיף לשחק בהם.

היתה בגן שעשועים קרוסלה  וגם טרקטורים וגם נדנדות וגם ערסלים וגם אומגה והיה ממש כיף.

היתה גם רחבה, ששם שחקנו “מי מפחד מהדוב הגדול”. היתה שם אבן גדולה, שהיה כתוב עליה: ‘אחריו יאיר נתיב’. והיו גם עצים שהיה אפשר לשון מתחתם, וזה היה ממש כיף.

בתוך המכולה שלנו היו שירותים. בהתחלה לא היה אפשר להשתמש בהם, והתפנינו בחוץ או בשירותים ‘בול פגיעה’ שהיו ליד. אחר-כך הביאו את השירותים הכימים.  השירותים הכימים היו בצבע כחול. עד שתיקנו לנו את השירותים הרגילים.

היו גם עוקבי מים. עוקב מים אחד היה עם גלגלים ועוקב מים אחד היה בלי גלגלים.

צבענו בגואש ביד-יאיר וזה היה ממש כיף.

וגם עבדנו בחמר ועשינו דברים ממש יפים.

ולפעמים אכלנו בחוץ, איפה ששחקנו מי מפחד מהדוב הגדול. ולפעמים שאכלנו בבית, אבא צלם אותנו .

והרבה פעמים אני הכנתי ארוחת ערב, ולפעמים הכנתי סלט לישראל יצחק.

הכל היה ממש כיף!

על המכולה שלנו היה חבית שחורה, ותמיד כשנגמרו המים מילאו לנו אותה. עלו על הגג במדרגות על הקיר ליד איפה שהיתה הבריכה (סולם), והעלו איתם בבקבוקים ענקיים (ג’ריקנים), ושפכו מהם את המים לחבית השחורה.

בשבת אחת אני וישראל יצחק עלינו על הגג. אבא עלה על כסא ומישהו אחד עלה על הגג. אבא העלה קודם את ישראל יצחק, והבחור שעל הגג תפס אותו. ואח”כ גם אותי. ואז רקדנו על הגג!

וגם ישנו על מיזרונים. בכל בוקר שמנו אותם בערימה, ובכל ערב שמנו אותם על הריצפה. לפעמים גם אני עזרתי לאבא ואמא לסדר אותם. כאשר המזרונים היו על הריצפה, רצנו עליהם, ורקדנו עליהם, והשתוללנו על המיזרונים

וכשחזרנו אחרי שנחלה נולדה, השתוללנו ממש הרבה, והפרענו לאמא לישון. אז אבא לקח אותנו ללמעלה, והפרענו לבחורים לישון, וגם לקחנו מקלות. כל הזמן שרנו שירים שטויות. (למשל שיר של “פיתה עם טונה”.)

ביד יאיר היה חול.

וגם לפעמים באו משפחות ואז אכלנו למעלה. אבל תמיד אכלנו למעלה איפה שהיה הבית כנסת.

אבל אחר כך אכלנו בלילה למטה, ובבוקר אכלנו למעלה.

כשאכלנו בבית לקחנו את השולחן הלבן הגדול מאיפה ששיחקנו מי מפחד מהדוב הגדול, והבאנו כיסאות מלמעלה.

בשבתות לפעמים הגיעו תלמידים של אבא.

בל”ג בעומר עשינו תנור מאבנים והכנו מדורה מהאיצטרובלים והקרשים וקוצים שהיו ביד יאיר. אנחנו לקחנו את כל הקרשים והאיצטרובלים והקוצים. היו איתנו גם השומרים. בתנור עשינו צ’יפס מטוגן, ובישלנו אותו על האש של המדורה, אבל הוא לא התבשל. וזה היה מאוד טעים לא מבושל.

זו היתה מדורה רק שלנו, וזה היה מאוד מאוד כיף.

לילה אחד אחרי שהלכנו לישון, נחלה רצתה לצאת מהבטן של אמא. אז אבא ואמא נסעו לבית חולים, ואנחנו נשארנו לבד.

ואז כשקמנו באו בחורים ושמרו עלינו. ולקחו אותי לבית הספר ואת ישראל יצחק לגן, ואת מוריה לרוזנטל. כשחזרנו (מהגן ומבית הספר) הלכנו לרוזנטל.

הבחורים אמרו לנו שעוד מעט אמא תחזור עם תינוק. אבל בסוף זה היה תינוקת. אז קראו לה תינוקת, ועכשיו קוראים לה נחלה.

אחרי שנחלה נולדה הלכנו לכמה ימים לגור בחרשה. כשחזרנו ליד יאיר, הרבה זמן המשטרה והחיילים לא נתנו לנו לנסוע ליד יאיר.

מתי שלא נתנו לנו לבא, גם תלמידים של אבא באו איתנו, וגם להם לא נתנו לבא.

בפעם הראשונה שלא נתנו לנו להגיע ליד יאיר, הגיעה המשטרה לשער הצהוב ונתנו לה לנסוע (ליד יאיר), והיא לקחה משם את הגנרטור ואת עוקבי המים.

ואז בסוף נתנו לנו לנסוע ליד יאיר. מאוד מאוד שמחנו לחזור ליד יאיר.

כאשר החריבו את יד יאיר באמצע היום, בהתחלה באנו, ואז לא נתנו לנו לנסוע ליד יאיר. אבא לקח אותי מההסעה בחזור. ואז למשטרה נתנו לנסוע ליד יאיר, והיא הרסה שם הכל. חצופים!

באותו יום, נסענו לחתונה. נסענו לחרשה כדי להספיק, וחשבנו שנאחר. ובסוף חיכו לנו בחתונה והיגענו בזמן.

בסוכות ביקרנו ביד יאיר, וראינו שלא נשארו חתיכות מהמכולה השחורה, ואת המכולה הירוקה הרסו, ואת המכולה האדומה גלגלו, ואת המכולה הלבנה שלנו, גלגלו לאיפה שהאומגה, והרסו אותה ואת האדומה.

הרחבה לא נשארה, והקרוסלה גם לא, אבל נשארו שני ערסלים. וערסל אחד היה אפשר לתקן.

אני מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד רוצה לחזור ליד יאיר.