תשובה לשר אביגדור ליברמן

תשובה לשר אביגדור ליברמן


נרי אבנרי 07.05.2007 05:51
מעולם לא היה מצבנו, וגו'

מעולם לא היה מצבנו, וגו’


רוב אזרחי ישראל יודעים, שתמיכת הפוליטיקאים בראש הממשלה, מקורה באינטרס אישי/פוליטי. קח משאול מופז את הוולבו, והוא יספר לאזרחים, שאהוד אולמרט מנהיג מסוכן. אתה אותו דבר.



איווט היקר,

קראתי את רשימתך במעריב (4.5.07) “רצון לפופוליזם”, ואני מודה, התאכזבתי. שורות אלה נכתבות בעיקר בגין השורה הזאת: “המלחמה הבאה, היא שצריכה להדיר שינה מעינינו ולא הבחירות הבאות”. כך כתבת, וטעית. הטעות היא בחיבור שעשית בין “המלחמה הבאה” שלדבריך היא בלתי נמנעת, לבין “הבחירות הבאות”.

רצון הציבור בבחירות חדשות, מקורו בדאגה מ”המלחמה הבאה”. ובניגוד למה שאתה חושב, לא המלחמה הבאה מדירה שינה מעינינו, אלא ראש הממשלה הנוכחי. כלום היית רוצה שאהוד אולמרט יוביל את אזרחי ישראל למבחן הצבאי הבא? ונניח שזה מה שיהיה, ותנחת עלינו עוד קטסטרופה – מה תגיד? לא ידעתי שהוא לא מתאים?? רוב אזרחי ישראל מתחלחלים מהמחשבה הזאת, ויש להם סיבה טובה: הועדה שראש הממשלה מינה, קבעה, שכמנהיג מוביל מר אולמרט בלתי מוצלח.

אתה יודע שבעזרת ספינולוגים טובים ותקשורת אוהדת, אפשר למכור לציבור, פוליטיקאי חדל אישים. אהוד ברק הוא דוגמא טובה. אבל אפילו יחצנים מוכשרים, לא יכולים למכור כישלונות צורבים- כהישגים. והיה ניסיון כזה: אחרי שירד מהמגרש עם תוצאה עגומה, הייתה למר אולמרט החוצפה לעבור מאולפן לאולפן, ולספר לנו ש- “ניצחנו”! כאילו שאנחנו מפגרים.

תראה מה קרה לטומי לפיד בגללו. הקשיש הזה, שבזכות תבונתו העודפת, מחק מפלגה עם חמישה-עשר מנדטים במחי יד, מעודד אותנו באמצעות הקלישאה: “מעולם מצבנו לא היה יותר טוב”. וזה בזכות מנהיגותו של חברו הטוב והמיטיב אהוד אולמרט. מסתבר, שאם בוזקים קצת פפריקה על הפתטיות, אפשר להתמכר לטעמה המריר.

“בחירות ישתקו את המדינה”, כך כתבת. בדיוק הפוך. בחירות יחליפו מנהיג משותק, שמפחד מהצל של עצמו – במנהיג אחר. לא חשוב מי יבחר (אפילו אולמרט!) אחרי הבחירות, יש לו מנדט. הפחד מבחירות, יש לו מקור אחד: סקרים.

אנשי קדימה מבינים שחגיגה על סיפונה של ספינה עם חורים, זמנה קצוב.  הגמלאים יודעים, שאי אפשר לזכות בלוטו פעמיים רצוף, והעבודה עסוקה בחיפוש אחרי מנהיג חדש, שיגאל אותה מייסוריה, וינתק אותה ממכשירי ההנשמה המלאכותית.

הטענה שיש לאולמרט רוב בכנסת, איננה ממין העניין. במיוחד במדינה שבה הלוחמים עלולים להידרש ללבוש מדים, ולצאת למלחמה. רוב אזרחי ישראל יודעים, שתמיכת הפוליטיקאים בראש הממשלה, מקורה באינטרס אישי. קח משאול מופז את הוולבו, והוא יספר לאזרחים, שאהוד אולמרט מנהיג מסוכן. אתה אותו דבר. מבחינתו של הציבור, אין שום הבדל בין אולמרט שליברמן בקואליציה שלו, לבין אולמרט שליברמן באופוזיציה.

אולמרט הוא איש מסוכן. וכשמדובר בסכנה אמיתית, לא צריך להיות הבדל בין ימין לשמאל. דרישתם הפומבית המשותפת של הח”כים אפי איתם ויוסי ביילין, לסילוקו מהשלטון, מוכיחה שאין כאן מזימה פוליטית. ואם מחברים לדרישת השניים, גם את דרישתה הנחרצת של שרת החוץ, ברור שלאולמרט אין הרבה ברירות.

לסיכום מר ליברמן, מגיע למצביעי “ישראל בתינו” שתסלק את סימני השאלה מעל חבירתך התמוהה, לאיש הכושל הזה. מקומך באופוזיציה. אחרי דוח וינוגרד, התמיכה באולמרט תפגע באלקטורט שלך. ומול הסכנות האמיתיות (כפי שאתה מיטיב לזהות) – אנחנו צריכים אותך חזק. צא מהממשלה!!

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר