על הגרעין האיראני – תרחישי-הקצה באין הסכם

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58726

בנימין נתניהו, כראש הממשלה, התנגד לכל הסכם המגביל את איראן בפיתוח הארסנל הגרעיני שלה, וגם כיום, ממרום כסאו כראש האופוזיציה, הוא מתנגד לכל הסכם כזה *** נפתלי בנט ממשיך את דרכו, ומאיים על האיראנים במבצע צבאי *** מהישג צבאי דרמטי ועד לחורבנה של מדינת ישראל – כנסוכנסו!

שמחה ניר, עוד

בן 82 שנים אנוכי היום (15.6.2021), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

הקדמה

תרחישקצה א’ – הוורוד ביותר

תרחישקצה ב’ – השחור ביותר

פחדמוות

מום המעצמות עם איראן, בעתיד

ותודה לנפתלי בנט

הקדמה

את המאמר נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים סיימתי בזו הקריאה:

ביביסטים יקרים, הגיע זמן חשבוןהנפש שלכם!

אם המאמר הזה עדיין לא שיכנע אתכם שהנוכל הזה – מושא הערצתכם – הוא סכנה תמידית ומתמשכת למדינת ישראל ולביטחונה – אל תתפלאו שאומרים עליכם שאתם בבונים.

להגיד שהופתעתי מתגובותיהם של הביביסטים?

ממש לא: בכל מקום ביביסטי בו העליתי פוסט המקשר אל אותו המאמר, קיבלתי, תוך דקות ספורות, תגובות בנות מילה אחת, כמו דפוק“, היה ברור לי שהמגיבה לא קראה דבר, חוץ מכותרת המאמר, וכך זה המשיך הלאה והלאה: חולה, מופרע, שכחת לקחת את הכדורים, יפה נפש, סמולן, שונאביבי, אכול קנאה, ומה לא.

מה שהפריע לי במיוחד היה שדווקא אותם הביביסטים שאני מעריך כבעלי מוח פתוח – יש כאלה! – אפילו הם לא היו מסוגלים לעשות את חשבון הנפש, והמשיכו את הוויכוחים הרגילים שלהם, על מעלותיו הרבות של מנהיגם, וכו’, כאשר המאמר לא היה על מעלותיו הרבות של מנהיגם, וכו’, אלא על נקודה אחת בלבד: מאבקו של נתניהו נגד הסכם הגרעין המקורי עם האיראנים, ונגד כל הסכם חדש איתם, כאשר הוא – בניגוד לעמדתם המקצועית של כל גורמי הביטחון הישראליים – מעדיף מלחמה טובה על פני הסכם גרוע.

וכמובן התייחסתי במאמר להסבריו השקריים של נתניהו, אשר נועדו להסתיר את העובדה שהוא פעל ופועל נגד האינטרס הביטחוני הישראלי – לטובת האינטרס הפוליטיהאישי שלו.

וזה מביא אותי אל שני תרחישיהקצה של מלחמה עתידית של מדינת ישראל כנגד איראן, בהעדר הסכם עם האיראנים.

רק להזכירכם: בתקיפת הכור בעיראק השתתפו 14 מטוסים של חיל האוויר, בתקיפת הכור בסוריה השתתפו 8 מטוסי קרב + מטוס לוחמה אלקטרונית.

לצורך דיוננו היום נניח 8 מטוסים לפחות, לכל מתקן גרעיני איראני.

וכעת לתרחישים עצמם.

תרחישקצה א’ – הוורוד ביותר

מטוסי חיל האוויר הישראלי, בפעולה משולבת עם חיל האוויר האמריקאי, משמידים את כל מתקני הגרעין האיראניים, וחוזרים ללא פגע.

הגרורות האיראניות מצפון לישראל (החיזבאללה, למי שלא יודע) ומדרומה (החמאס, למי שלא יודע) לא משתתפות בחגיגה (אולי מהפחד, אולי משום שהן נוטרלו ערב הפעולה, ואולי מכל סיבה אחרת), וגם הפלשתינאים שותקים כדג.

ותשקוט הארץ ארבעים שנה? אולי.

ואולי לא.

תרחישקצה ב’ – השחור ביותר

על פי ויקיפדיה, נכון לחודש מאי 2022, באיראן ישנם כיום 18 מתקנים הקשורים לתכנית הגרעין האיראנית.

8 מטוסים לפחות לכל מיתקן – לפחות 144 באוויר בוזמנית, כדי שלא לאבד את גורם ההפתעה.

על פי משנתו של בנימין נתניהו מדינת ישראל ממדרת את האמריקאים מכל מידע על כוונותיה – לא רק כדי לשמר את גורם ההפתעה, אלא גם בגלל האגו הישראלי, והזיקפה הלאומית שלנו.

את האיראנים הרי לא עשו באצבע, המודיעין האיראני עוקב בקפדנות על ההכנות הישראליות לתקיפה רחבתההיקף באיראן, חיל האוויר שלהם, יחד עם יכולותיו בתחום טילי הנמ, מוכן 24 שעות ביממה, וכן מוכנות גם הגרורות האיראניות מצפון לישראל (החיזבאללה, למי שלא יודע) ומדרומה (החמאס, למי שלא יודע), ובמקביל למיגננה האיראנית אנחנו חוטפים מאות ואלפי טילים ורקטות מצפון ומדרום – לא רק על ריכוזי אוכלוסיה, אלא גם על בסיסי צה”ל, כולל בסיסי חיל האוויר.

ולא למותר להזכיר את תמיכתה של רוסיה באיראן (פוטין: פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תביא קטסטרופה על המזה“ת“, איראן היא בת ברית של רוסיה, וכו’).

התוצאה: הפעולה הישראלית באיראן נוחלת כישלון חרוץ, רוב המטוסים חוזרים בזנב מקופל בין הרגליים בלי להפציץ אפילו מתקן אחד, עשרות ממטוסינו מופלים, בידי האיראנים עשרות טייסים שבויים וגם “נעדרים” משלנו.

הכישלון באיראן והמכות מצפון ומדרום מנחילות מכה אנושה למוראל הלאומי של ישראל, לבד מהקורבנות בנפש וברכוש.

עכשיו נתאר לעצמנו שבמקביל לכל האמור, גם הפלשתינאים לא טומנים ידם בצלחת, ומממשים את האופציה הנוקליארית שלהם: מנהיגיהם של הפלשתינאים מחזירים למדינת ישראל את המפתחות, מנתקים את הסלולאריים שלהם, ועוזבים את שטחה של הרשפ – דבר המאלץ את השלטון הישראלי להתמודד עם תבערה שלא הייתה כדוגמתה – מהומותדמים בין מצדדי המהלך של המנהיגים לבין מתנגדי המהלך הזה, כאשר המהלך הזה מלווה גם במשבר הומניטרי של מיליוני פלשתינאים שאין מי שינהל אותם – חוץ ממדינת ישראל, אשר נטלה אחיזהבשטחים האלה, ומכוח הדין הבין לאומי היא גם האחראית לביטחונה ורווחתה של האוכלוסיה המקומית.

כיוון שהפעולה הישראלית התבצעה בשטחה של איראן, אין בידי ישראל שום שבויים וגופות למיקוח עם איראן על החזרת השבויים והנעדרים, והמיקוח הוא על החזרת שבויינו ונעדרינו תמורת הקמתה של מדינה פלשתינאית – בתנאים שאיראן תכתיב.

והאם העברייה הקולקטיבית תעמוד הפעם לצד האיראנים.

פחדמוות

אין לי המומחיות הצבאית והמידע הדרושים כדי לחזות מה יקרה בפועל בחזית הישראליתאיראנית, ועל כן נתתי את שני תרחישיהקצה שרק הדמיון החולני שלי יכול להעלות על הדעת.

האמת – אני מפחד, פחדמוות מכל תרחיש המתקרב לתרחיש הקצה השחור.

האמת – גם בנימין נתניהו, בין באופוזיציה, בין שוב בשלטון, צריך לפחד פחדמוות מאותו התרחיש, בגלל הפגיעה בציפורנפשו – ההתנגדות למדינה פלשתינאית. אני מזכיר אותו, כי רוחו עדיין מרחפת מעלינו, ובינתיים אני לא רואה איש מראשי הממשלה הבאים שמעדיפים חזרה להסכם הרעעם האיראנים על פני האופציה הצבאית.

ומדוע הם מעדיפים את האופציה הצבאית?

משום שבנימין נתניהו הדמגוג החזיר לתודעת הציבור בישראל – והוא ממשיך בכך גם ממקומו באופוזיציה – שעדיף בלי הסכם, מאשר עם הסכם המגביל את האיראנים בפיתוח הארסנל הגרעיני שלהם, ועדיין לא ראיתי פוליטיקאי ישראלי שייצא נגדו – לא רק בליכוד וימינה ממנו, אלא גם אצל יאיר לפיד ובנימין גנץ, וזה אומר שבכנסת הנוכחית יש לפחות 70 – 80 חכים שלא מוכנים להצהיר שהם מעדיפים הסכם גרוע על מלחמה טובה.

הנה, כך אמר בנט באו”ם:

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא אחר הצהריים (יום שני) את נאום הבכורה שלו בפני העצרת הכללית של האום, והתייחס לשורה של סוגיות בוערות – ממגפת הקורונה, דרך האיום האיראני ועד המחלוקות הפוליטיות בתוך ישראל. בדבריו על איראן תקף בנט את נשיאה החדש, קרא לשיתוף פעולה בינלאומי – והדגיש כי תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת המים – וכמותה גם הסובלנות שלנו“.

ומה זה אומר?

זה לא איום שאנחנו, מדינת ישראל, נהרוג לכם, האיראנים, מדען גרעין ראשי מדי פעם – כי את זה אנחנו ממילא עושים.

וזה לא אומר שאנחנו נתמוך בהסכם חדש, אשר יגביל אתכם, בפיתוח הארסנל הגרעיני שלכם – כי אנחנו היינו נגד ההסכם הראשון, שבוטל עי דונאלד טראמפ, ואנחנו מתנגדים גם לכל הסכם אחר.

ממילא נשארה רק האופציה הצבאית, על תרחישיהקצה שלה, וכל מה שביניהם.

ולהזכירכם, על פי ויקיפדיה (ההדגשה שלי):

כלי תקשורת במערב הרבו להעלות ספקולציות לפיהן ישראל תנחית מכה מונעת נגד מתקני גרעין באיראן. גם בישראל יש המצפים להתרחשות כזו. ישראל משקיעה מדי שנה מיליארדי שקלים בהיערכות לתקיפה באיראן.[50] יש הסבורים שתקיפה ישראלית אינה סבירה מכמה טעמים. ראשית, איראן הפיקה את לקחי הפצצת הכור העיראקי ב־1981. אין באיראן כור גרעיני אחד שבו מרוכזים המאמצים הגרעיניים כולם, ומתקניה הגרעיניים הוטמנו בחלקם מתחת לקרקע. שנית, איראן רחוקה מעיראק. שלישית, יכולת התגמול האיראנית עולה בהרבה על יכולתה של עיראק להגיב ב־1981. ואכן, האיראנים הבטיחו תגובה חמורה כלפי מי שיתקוף אותם. יתרה מזאת, תקיפה צבאית לא תסיר את האיום הגרעיני לאורך זמן, מכיוון שאיראן תהיה מסוגלת תוך שנים ספורות לשקם את יכולתה הגרעינית מחדש ועלולה להיות לה אז מוטיבציה מוגברת לעשות בה שימוש. באוגוסט 2015 פורסמו דבריו של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, לפיהם בשנים 2010–2012 דן פורום של שרים שלוש פעמים בהחלטה לתקוף באיראן, וחרף תמיכתו ותמיכת ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו בצעד זה, הוחלט שלא לתקוף.[51]

מום המעצמות עם איראן, בעתיד

כמו שהראיתי במאמר נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים, הסכם הגרעין משנת 2015 (ה-JCPOA) הסיג את תוכנית הגרעין האיראנית שנים לאחור, ואילו הברית הטמאה טראמפתניהו אשר ביטלה את ההסכם חדצדדית, נתנה לאיראנים קארטבלאנש לחזור ולפתח את הארסנל הגרעיני שלהם, עד למצב של מדינתסף גרעינית, ואף מעבר לכך.

עוד הראיתי באותו המאמר כי, בזכות הברית הזאת, במום הנוכחי האיראנים נמצאים בפוזיציתמיקוח משופרת לאין ערוך ביחס לזו שהייתה להם במום הקודם.

עכשיו תארו לעצמכם איזו עמדתמיקוח – משופרתשבמשופרת – תהייה לאיראנים אחרי תרחישהקצה השחור שהצגתי.

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

ותודה לנפתלי בנט

ביום א’ בסיון התשפב, 31.5.2022, פרסם ראש הממשלה, נפתלי בנט, “איגרת לרוב הציוני הדומם בשנתה ה-75 של מדינת ישראל“.

באיגרת הזאת הוא אומר, בין השאר:

פעמיים היתה ליהודים מדינה ריבונית ומאוחדת בארץ ישראל.

בפעם הראשונה היא התקיימה 80 שנים ואז התפצלה לשניים בגלל סכסוך פנימי.

בפעם השנייה היא התקיימה כ-77 שנים ואז איבדה את ריבונותה לרומאים בגלל סכסוך פנימי.

מדינת ישראל היא ההזדמנות השלישית.

כעת המדינה בשנתה ה-75.

כולנו עומדים למבחן האם נשכיל לצלוח את העשור השמיני כמדינה ריבונית ומאוחדת, או שניכשל שוב בגלל סכסוכים פנימיים.

הסטטיסטיקה נכונה, הסיבות לקריסתה יכולות להיות שונות – והאמור לעיל יכול להיות אחת מהן.

_________

לקריאה נוספת:

נתניהו והגרעין האיראני – לא רק בוגד בארצו ובידידיו, גם שקרן, וגם חושב אותנו למטומטמים

ביבי הבוגד בארצו ובידידיו, ומלחמתו בגרעין האיראני

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט): על טראמפ והגרעין האיראני: תחזית מינימוםמקסימום

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(2): על טראמפ והגרעין האיראני: הערתהבהרה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (יט)(3): על טראמפ והגרעין האיראני: אמרתי לכם, ואתם צחקתם עלי – עכשיו זה מפי הגבורה!

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר