נתניהו, בנימין: שעתך היפה הגיעה, עלה בכוחך זה!

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/58921

נאום חולני של חובבגרוטסקות כפייתי: קריאה לגלות מנהיגות ואומץ, ולספח מיידית את כל יוש *** האם הרכיכה הזאת תרים את הכפפה?

“איש חלש, עושה שטויות”

שמחה ניר, עוד

בן 83 אנוכי היום (15.6.2022), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

הערתאזהרה

נתניהו, יש לך קואליצית ימין מלאמלא

הסיפוח

ההשלכות של הסיפוח

בנימין נתניהו, הראה שיש לך ביצים!

אתה לא מוכרח לחכות עד השבעת הממשלה

הערה אישית

הערתאזהרה

במאמר על שערוריית אחוז החסימה: אביגדור ליברמן, התכונן לאכול את עצמך! הבאתי את האפשרות החוקית לתקוף את אחוז החסימה השערורייתי של 3.25%, וכך אמרתי:

על הבגץ בעניין אחוז החסימה

על העלאת אחוז החסימה ל-3.25, כמה מפתיע, הוגשה עתירה לבגץ נגד החקיקה הזאת (בגץ 3166/14, 4857/14, יהודה גוטמן ואח’ נ. היועץ המשפטי לממשלה – מדינת ישראל, ואח’).

העתירה נדונה בפני הרכב של תשעה שופטים – שמונה יהודים, ואחד ערבי (סלים ג’ובראן).

[…]

העתירה נדחתה בדעת רוב, עי שמונת היהודים, ורק השופט הערבי (סלים ג’ובראן) היה בדעת מיעוט, שקבע כי התיקון הזה פוגע בשוויון, וכו’.

עד כאן אין שום דבר החורג מביקורת משפטית רגילה, כאשר פסקי דין ניתנים בדעת רוב ומיעוט, אבל כאן בדיוק מתחיל סיפורנו: נימוקיהם של השופטים שדחו את העתירה.

אומר אשר יגורתי (אשר גרוניס, בשביל מנועי החיפוש), במבוא לחוות דעתו (ההדגשה שלי):

ביום 13.1.2015 ניתן פסק דיננו בעתירות (להלן – פסק הדין). החלטנו ברוב דעות לדחותן, כנגד דעתו החולקת של השופט סגובראן. יחד עם זאת, הבהרנו כי אין בדחייתן של העתירות כדי לסגור את הדלת בפני תקיפה נוספת של תיקון מס‘ 62 בעניין אחוז החסימה, לאחר שתתבררנה התוצאות של הבחירות לכנסת העשרים ולקראת הבחירות לכנסת העשריםואחת. הדגשנו, כי אין משמעות הדבר כי תוצאות הבחירות לכנסת העשרים עשויות להתבטל. בשל הצורך בהכרעה מהירה, נוכח הקרבה למועד הבחירות לכנסת, ניתן פסק הדין בלא נימוקים. עתה נביא את נימוקינו.

[…]

כשהם אמרו כי אין בדחייתן של העתירות כדי לסגור את הדלת בפני תקיפה נוספת של תיקון מס‘ 62 בעניין אחוז החסימה, לאחר שתתבררנה התוצאות של הבחירות לכנסת העשרים ולקראת הבחירות לכנסת העשריםואחת“, הם הניחו, מן הסתם, שהאיחוד בין הרשימות הערביות יביא להן תוצאות טובות, ולקראת הבחירות לכנסת העשרות ואחתלא יהיה במה לדון, כי הנפגעים הפוטנציאליים דווקא ייהנו מהמצב הזה.

ואכן, כך הווה:

בבחירות לכנסת ה-20 סךכל המפלגות הערביות (שהתאחדו לרשימה המשותפת) קיבלו 13 מנדטים, תחת ה-11 שהיו להן כשרצו לחוד (הצלחה נאה);

בבחירות לכנסת ה-21 הן ראו כי טוב, והתפצלו לשתי רשימות (כנראה כדי להשאיר את העודפים ב”משפחה), אבל זה לא ממש הצליח: חדשתעל קיבלה 6 מנדטים, ורעםבלד קיבלה 4 מנדטים – ביחד 10 מנדטים, אבל כיוון שהן עברו את החסימה, לא היה להן שום אינטרס לחזור לבגץ עם השטר לפירעון.

בבחירות לכנסת ה-22 הן הבינו, כנראה, שקל מאוד לרדת מ-4 מנדטים אל מתחת לאחוז החסימה, ולכן הן חידשו את עלומיה של המשותפת, ועלו שוב ל13 מנדטים;

בבחירות לכנסת ה-23 הן המשיכו במסגרת המשותפת, ועלו ל15 מנדטים (כנראה השיא שהשיג הציבור הערבי מאז פרוץ המדינה).

בבחירות לכנסת ה-24 נטל מנסור עבאס, יור הרעם, סיכון מחושב ופרש מהמשותפת. התוצאה הייתה שהמשותפת קיבלה 6 מנדטים, ורעם קיבלה 4 מנדטים – שוב ירידה ל10 מנדטים;

אמנם חמש מערכות בחירות אולי אינן מדגם סטטיסטי רחב דיו, אבל כיוון שאי אפשר לקיים 100 מערכות בחירות בחצי שנה, ניתן להתרשם שהחברה הערבית לא אוהבת את הפילוגים בתוכה, וכאשר הם קורים, הציבור הערבי לא יודע במי לבחור, ומעדיף לשבת בבית ביום הבחירות.

וגם הוספתי תחזית שהתגשמה רק חלקית:

כעת, כאמור, אנחנו עומדים לקראת הבחירות לכנסת ה-25, והפוליטיקאים הערבים לא רק שלא למדו את לקח הפיצולים, אלא הגדילו לעשות בפיצול נוסף: מהרשימה המשותפת, שבמקור הייתה איחוד של שלוש המפלגות הערביות, פרשה גם בלד, ולפי מה שמסתמן כיום, כ-5 שבועות לפני הבחירות, הוא שבלד לא תעבור את אחוז החסימה, אבל הקולות שהיא תשתה משתי המפלגות הערביות האחרות (רעם וחדשתעל) עלולים להביא לכך שלראשונה בתולדות המדינה לא יהיה לציבור הערבי שום ייצוג בכנסת.

וגם הוספתי חלק אופרטיבי, למקרה שיהיה צורך (ולקראת סיום ספירת הקולות נראה שיהיה צורך):

רגע האמת של הבגץ

בנקודה הזאת בית המשפט העליון יעמוד מול רגעהאמת שלו, והוא יצטרך לפרוע את השטר עליו חתם בבגץ 3166/14, 4857/14 הנל.

כעת ישנם שני תרחישים אפשריים, ליום שאחרי הבחירות.

האחד – שמפלגה ערבית אחת, או יותר, לא תעבור את אחוז החסימה, וכן גם 2 – 3 מפלגות שלא תעבורנה את סף ה-3.25%, אבל תעבורנה את סף 2 האחוזים שהיה קיים לפניו, ועליו לא הייתה מחלוקת בתיק הבגץ הנל (הבית היהודי עם איילת הכושלת, בלד, ואולי גם צעירים בוערים, שעשוייה לספק הפתעה כמו מפלגת הגימלאים).

במקרה כזה הטקטיקה הנכונה, לטעמי, היא לטעון בפני ועדת הבחירות המרכזית שהעלאת החסימה ל-3.25% היא בלתי חוקתית” (ולהזכיר שהבגץ, במודע ובמוצהר, השאיר את השאלה פתוחה).

כיוון שהרכב הוועדה הזאת הוא די מאוזן פוליטית, קשה להעריך מה היא תחליט, במיוחד כאשר אם הבית היהודי תקבל יותר משני אחוזים, ואז נראה ברית מוזרה בין איילת הכושלת לבין בלד – ואתם יודעים שאני פריק של בריתות מוזרות.

תהא אשר תהא החלטתה של ועדת הבחירות – מי שלא יהיה שבע רצון ממנה ינקוט בצעדי הערעור לביהמש העליון, וזה, כאמור, יעמוד מול רגעהאמת שלו, והוא יצטרך לפרוע את השטר עליו חתם בבגץ 3166/14, 4857/14 הנל.

התרחיש השני – פרט לאלה שלא יעברו גם את סף ה-2%, אף מפלגה לא תיתקע מתחת לאחוז החסימה, אבל לפחות אחת מהן תהייה קרובה אליו במידה כזאת שבבחירות שלאחר מכן היא עשוייה ליפול מתחתיו.

במקרה הזאת אי אפשר לערער לפי חוק הבחירות לכנסת, אבל אפשר לעתור לבגץ מיד עם הפרסום הרשמי של תוצאות הבחירות, ולתקוף את החוק המעלה את החסימה ל-3.25%, וכאמור לעיל – להזכיר לבית המשפט את השטר עליו הוא חתם בבגץ 3166/14, 4857/14 הנל.

עם התברר שהתרחיש המצריך בחינה שיפוטית של הנושא, שלחתי לכל המפלגות הרלוונטיות קישור למאמר הזה, ואני מקווה שהן תרמנה את הכפפות: מרץ ובלד, אולי גם עבודה, ואם יצלח בידן, אנחנו עשויים לחזור לתיקו 60:60, והדרא קשיא לדוכתיה.

בכפוף לכך נפנה אל הנושא שבכותרת המאמר הזה.

נתניהו, יש לך קואליצית ימין מלאמלא

ביבי, עוד בהיותך ברחם אמך חלמת על קואליצית ימין מלאמלא, ולמעשה עוד מימי המנדט הבריטי על פלשתינה (אי) אותו אתה זוכר עוד מהימים שלא היית אלא פקדון בבנק הזרע של אביך, הדר בנציון נתניהו, אשר היה בין החותמים על מודעת ענק בניו יורק טיימז, הקוראת נגד הקמתה של מדינת ישראל.

מאז תום המנדט הבריטי נקפו 74 שנים, 15 מהן אתה אחזת בהגה השלטון, אבל תמיד היית מחושק משמאלך ואילו היום יש לך אפשרות להגשים את חלומך הרטוב.

בוא נציג לך, איפוא, לפירעון את כל השטרות עליהם חתמת מאז תום המנדט הבריטי.

הסיפוח

משחר ינקותך חלמת לספח את כל השטחים“, אולי עד גבולות האבטחה.

במשך שלוש שנים רימית והולכת שולל את מיטיבך דונאלד טראמפ ואת חתנו ויועצו הבכיר, ג’ארד קושנר, להאמין שאתה הולך לקבל את תוכנית המאה, לפיה יסופחו מרבית שטחי יוש, וכנגד זה תוקם מדינה פלשתינאית, בלי טריקים ובלי שטיקים.

אלא מאי? אחרי שטראמפ נתן לך את מתנתהבחירות הזאת, אתה אמרת רגערגע, סיפוח כן, מדינה פלשתינאית – לא ולא, וחלק מחלומך המוצהר היה השארת האוכלוסיה המקומיתבמצב של שבטים בדואים הפזורים במדבר, אפילו לא בנטוסטנים, ללא שום זכויות פוליטיות, ואפילו בלי אזרחות.

מדוע לא הצלחת להגשים את חלומך הרטוב הזה?

בגלל בני גנץ, אותו פיתית להאמין שתיתן לו רוטציה בלי טריקים ובלי שטיקים“, והיית זקוק לו עד שיהיה לך כדאי לפזר את הכנסת ה-23 – כפי שאכן עשית.

כעת גנץ לא עומד בדרכך, ואתה יכול לשחרר את הסוסים: עלה בכוחך זה!

ההשלכות של הסיפוח

המהלך הזה יהיה שטר ושוברו בצידו, והוא לא יכול לעבור ללא השלכות, ובהן:

ארצות הברית מחזירה את שגרירה להתייעצות“.

ולא רק היא, אלא כמה וכמה מידידותיה האמיתית של מדינת ישראל תעשינה לנו את מה שאנחנו עשינו לאוסטריה כאשר התגלה כי נשיאה קורט וולדהיים, לפנים גם מזכל האום, היה בעברו קצין נאצי: שינמוך היחסים הדיפלומטיים.

הלאה: כל השותפות להסכמי אברהם – עליהם גאוותו של נתניהו – עשויות לפרוש מהם, או, לפחות, להקפיא את השתתפותן בהם, ולשנמך את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל.

ועוד, למשל: התחזקות ה-BDS, התנועה הקוראת להחרמת כל סחורה המיוצרת בשטחי יוש.

ועוד: עם גילוי הכוונה לספח את יוש, החמאס והחיזבאללה, בתיאום עם איראן, ייתנו לנו כמה מטחיהרתעה קלים של טילים ורקטות, בהנחה שנתניהו יחשוב פעמיים לפני שהוא ממש את רעיון הסיפוח. מה שדי בטוח הוא שאיראן תהייה מספיק חכמה, ותגיב בצורה שקולה ומדודה, כדי שלא לתת לישראל תירוץ להפעיל את הארסנל הגרעיני שיש לנו, כידוע (על פי מקורות זרים).

לא אמנה את כל ההשלכות של הסיפוח הזה, אבל על היהלוםשבכתר לא אדלג: האופציה הנוקליארית של הפלשתינאים, בייאושם: התפרקותמרצון, התפרקות חדצדדית, של הרשות הפלשתינאית.

זה התרחיש שצפיתי, עוד לפני שלוש וחצי שנים:

  1. הרש“פ מודיעה למדינת ישראל – עם העתק למוסדות האום ופרסום בכל העולם – שאם תוך שבעה ימים היא לא תיכנס איתה למו“ם על בסיס שתי המדינות, היא, הרש“פ, מתפרקת ביזמתה, ומחזירה את המפתחות למדינת ישראל. ההודעה כוללת הבהרה שהפעם היא רצינית, אין גרירת–רגליים ואין רגע–רגע.
  2. אם ישראל לא נכנסת למו“ם תוך הזמן שנקבע, או שנכנסת למו“ם אבל עושה תרגילים, הרש“פ מחליטה להתפרק, ובתיאום איתה גם כל הרשויות המקומיות בשטחי הרשות.
  3. לפני מימוש ההחלטה הרש“פ והרשויות המקומיות מרוקנות את קופותיהן (אם בכלל יש בקופותיהן דבר, חוץ מחובות), ומשלמות את משכורות עובדיהם ואת שאר החובות. אם עדיין נשארים כספים נוספים – העובדים יקבלו את משכורותיהם העתידיות, ככל שהכסף נמצא.
  4. מנהיגי הרש“פ והרשויות המקומיות מנתקים את הסלולאריים שלהם, עוזבים את השטח ויוצאים לחו“ל, כך שההתפרקות היא בלתי הדירה.
  5. ברחבי הגדה פורצות מהומות – חלקן לאות הזדהות עם ההנהגה, וחלקן לאות מחאה.
  6. השתלטות ישראל על התבערה הפלשתינית מצריכה 20,000 שוטרים וחיילים, המדינה מוציאה צו 8 בלתי מוגבל בזמן.
  7. במקביל החמאס לא טומן ידו בצלחת ויוזם פעולות נגד ישראל מכיוון דרום, הגוררות “כניסה קרקעית“.
  8. חיילי צה“ל חוזרים הבייתה בארונות, בקצב גובר והולך, האם העברייה הקולקטיבית מבעירה את מדינת ישראל.
  9. האלוף שמואל גורודיש קורא את נאום ה“יורים ובוערים” של סבו המנוח.
  10. שום גורם בגדה לא מנצל את הוואקום השלטוני כדי לתפוס את השלטון, ולו מן הטעם הפשוט שבלי כסף אין שלטון.
  11. ברחבי מדינת ישראל מתחילות הפגנות בעד–ונגד, דונאלד טראמפ שולח לישראל רכבת אווירית של אמבולנסים ורכבי כיבוי.
  12. הקהילה הבין לאומית מנסה לרסן את מדינת ישראל, ביבי מתנגד, טראמפ תומך בו ומפעיל את הווטו שלו על כל הצעה הקוראת לישראל להפסיק את הפעילות המלחמתית, האו“ם מוציא משורותיו את ישראל ואת ארה“ב, נוטש את ניו יורק ומתמקם בסין.
  13. הכנסת ה–XX מחליטה להתפזר.

שימו לב לכך שהתרחיש הזה נכתב בימי הזוהר של ברית טראמפתניהו. היום מצבנו יהיה פחות נוח, אפילו אם טראמפ היה חוזר לשלטון בפעם הבאה:

ראשית, כיוון שלפי החוקה האמריקאית הוא לא יוכל להיבחר פעם שלישית, הוא כבר לא צריך להתחנף אל הכנסיה האוונג’ליסטית באמצעות מדינת ישראל;

שנית – כשנתניהו בירך את ג’ו ביידן על נצחונו על טראמפ, זה האחרון כינה את נתניהו בוגד“, ואמר Fuck Bibi, ולמה טראמפ יתמוך במי שבגדבו?;

ושלישית – בין טראמפ לבין העליונות הלבנה ושאר הארגונים האנטישמיים בארהב ישנה בריתאינטרסים מתמדת (“There are very fine people on both sides”), הדבר היחיד המעניין את טראמפ הוא טראמפ עצמו, ואחרי שהוא נתן לנו את כל מה שהוא יכול היה לתת, ספק אם נשאר לו עוד מה לתת לנו. אפילו כאשר הסיפוח הזה יגיע למועצת הביטחון, הוא יכול לעשות את מה שברק אובמה עשה לנו אחרי שנתניהו רימה אותו שוב ושוב: במקום להטיל וטו, הוא נמנע מהצבעה, וזה נחשב להצבעת הסכמה (consenting vote).

בנימין נתניהו, הראה שיש לך ביצים!

ביבי, אנשי הימין טוענים נגדך שאתה סמולן“, ועוד יותר מזה – שאתה רכרוכי“.

אפילו הבןיקירלך, יאיר נתניהו, אומר עליך שאתה איש חלש, עושה שטויות.

אז בוא, ביבי, בוא תראה שיש לך ביצים!

בוא תגלה מנהיגות, ומנהיגות אמיתית מתבטאת בגילוי האומץ לעשות את הדברים הקשים, את המעשים שאתה מאמין בהם, אפילו שהם כרוכים בקשיים.

אתה מנפנף בכך שאתה ראש הממשלה הישראלי שכיהן במשך הזמן הארוך ביותר, אפילו יותר מדוד בן גוריון, מייסדה ועורכה הראשון של מדינת ישראל, אשר אמר: לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודם.

בנימין נתניהו: קום ועשה מעשה!

אתה לא מוכרח לחכות עד השבעת הממשלה

ביבי, אתה יודע היטב ששום דבר לא נגמר עד שהוא נגמר, ושבדרך לבלפור אתה תיתקל בקשיים לא מעטים בחלוקת התיקים, כאשר על כל תיק, במיוחד על כל תיק בכירתתחרינה שלוש קבוצות: מקודמי הפריימריז שלך, דפוקי הפריימריז האלה, והציונות הדתית, כאשר מעבר לפינה קורצים כמה תיקים המזמינים עריקהמהליכוד של דפוקי הפריימריז אל חיקם החמים של לפידגנץ, וכאשר אתה תהייה במיעוט בקואליציה שלך, מול החרדים והחרדלים.

זכור שלך יש מנייתמייסדים במוסד לוכדי העריקים, ואת הדברים הרעים קל מאוד ללמוד.

אבל, מאידך, כדי לספח שטחים אין צורך בהחלטת ממשלה, ובוודאי שלא משאל עם – די בחוק, כמו חוק רמת הגולן, וכדי לחוקק חוק כזה, כבר יש לך רוב בכנסת.

יתירה מזאת – גם מחוץ לגוש שלך תמצא תמיכה: גדעון סער, וכנראה שהוא לא היחיד.

שום דבר לא מונע ממך, איפוא, להכין את הצעת החוק, ולהתחיל להזיז אותה ביום השבעתה של הכנסת הנכנסת.

הערה אישית

בקריאה לך לגלות מנהיגות ואומץ, אני לא מביע שום עמדה בעד או נגד: בסך הכל אני חובב גרוטסקות כפייתי, עד כדי חולניות כרונית, ויותר מדי זמן בלי גרוטסקה כלשהי משאריה אותי מיובש לחלוטין.

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

###

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

דוקודרמה: זרוק אותו לאיראנים – איך נפטרנו מאשר גרוניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר