מכתב גלוי לאיווט ליברמן

מכתב גלוי לאיווט ליברמן


נרי אבנרי 03.11.2006 10:30
מכתב גלוי לאיווט ליברמן


אני לא מאמין שהשיקול היחידי הוא אחמדינג’אד. ואם כן, אז ההיגיון אומר, שהכי חשוב, מול הגרעין האיראני, להעמיד ממשלה ימנית. מפני שהשמאלנים לא מפחדים מאחמדינג’אד. הם מפחדים ממך, ורואים בך איום אסטרטגי.



איווט היקר.

אתה יודע שאני מעריך אותך. בחיים לא הייתי מאמין שאי פעם אכתוב לך שורות אלה. כניסתך לממשלת אולמרט, מבחינתי, היא אכזבה אדירה. הפכתי, והפכתי, ולא מצאתי סיבה טובה, לחיזוק מנהיג מושחת וכושל, שרק בזכות מקבץ ניסים וקומבינות, הגיע לראשות הממשלה.

זה מזכיר לי במידה מסוימת את בגידת שרון בימין. בדיוק באותו זמן, שהציבור התפכח מאשליות אוסלו, והשמאל הוכה ע”י הבוחרים מכה ניצחת – שרון שבר שמאלה. מהסיבה הזו, הוא ייזכר לדיראון עולם, כמי שבגד במצביעיו.

עכשיו אתה!

איווט, אני מדבר עובדות: ראש הממשלה הזה, אבא של שני משתמטים, הוביל את צה”ל לפיאסקו מלחמתי, עד כי אויבינו בטוחים, שצה”ל הוא נמר שתש כוחו והחברה הישראלית בתהליך שקיעה. היו שחשבו על אהוד אולמרט שהוא לא מסוגל להנהיג. היום יש הוכחות: ההחלטה לצאת למלחמה, מבלי שהצבא מוכן, הוכיחה שכל הדיבורים על שיקול דעת, היו מנטרות המיוצרות במפעל הספינים שבבעלות ראובן אדלר ואייל ארד.

הפער אצלו, בין דיבורים ומעשים, יותר גדול מהפער בין חסקה לנושאת מטוסים. איך אמר ראש אמ”ן לשעבר האלוף (מיל) עמוס מלכא?: “במלחמה הוצב רף בלתי ניתן להשגה”! וכאילו כל זה לא מספיק, על זה צריך להוסיף את שרשרת הפרשיות הפליליות הנשרכת אחריו. פרשה רודפת פרשה, ויש ריח באוויר שכתב אישום הוא רק שאלה של זמן. שורה תחתונה: אהוד אולמרט הוא ראש ממשלה כושל, שעל פי הסקרים הוא נחשב ל”הכי מושחת במדינה” (nrg / 1.11.06). דווקא עכשיו, ודווקא אתה –  מצטרף אליו ומחזק אותו.

 

בשביל מה זה טוב? צר לי, אבל פעם ראשונה בחיי, אני מתרשם שהשיקול הלאומי, הפך משני בעיניך. יתכן שאני טועה – הזמן יוכיח – אבל תחושתי היא שהמחנה הלאומי מפסיד מהמהלך שלך, והשמאל מרוויח. החלשת ביבי והליכוד לא מעניינת אותנו, כמו גם הסיכוי שלך להיות ראש ממשלה. אנחנו מוטרדים מהבעיות של המדינה. ולדעתנו, הנהגה בראשות השמאל היא סכנה למדינה. זה לא ניחוש: אחרי אוסלו, לבנון וחמאסטן, זוהי עובדה.

אני מחלק את ציבור מצביעי “ישראל ביתנו” לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה, תלך אחריך באש ובמים (את אלה אני מגדיר חסידים שוטים!), והקבוצה השנייה מעמידה תנאי אידיאולוגי. תנועה שלך שמאלה, תשאיר אותם מאחור. דווקא בימים שהמציאות מוכיחה את צדקת הימין, אתה מחזק ממשלה שמאלנית.

 

שמעתי פרשנות של מרינה מצליח למהלך שעשית. היא סבורה, שבדומה לאריאל שרון, גם אתה מחפש רהביליטציה. גם אם תהפוך “חביב התקשורת” (מה שאני לא מאמין), תמיד היחס כלפיך יכיל חשדנות ו/או עוינות. ההתנפלות הטלפונית שלך על “לונדון וקירשנבאום”, שסילפו במזיד את דבריך מישיבת קבינט (ערוץ 10/ 1.11.06)– מוכיחה שגם אתה חושב כך. מבחינתם של מעצבי דעת הקהל, יש לך רק “זכות” אחת: תנועה שמאלה!

חבל. בימים שרבים בציבור התפכחו מאשליות השלום נוסח פרס, שהגדיר את תפקידך בממשלה כ”שר לשום דבר”, דווקא בעיתוי הזה, אתה נכנס לממשלה במחירי חיסול. העובדה שאיש חכם כמוך מביא איתו לקואליציה, נדוניה של 11 מנדטים, תמורת “שום דבר” מכילה בתוכה “חידה”. זה כל כך לא הגיוני, עד כי אנשים ופרשנים שואלים את עצמם: “מעניין מה הרוסי הזה זומם”.

 

אני לא מאמין שהשיקול היחידי היה אחמדינג’אד. ואם כן, אז ההיגיון אומר, שהכי חשוב, מול הגרעין האיראני, להעמיד ממשלה ימנית. מפני שהשמאלנים לא מפחדים מאחמדינג’אד. הם מפחדים ממך ורואים בך איום אסטרטגי.

לסיכום איווט: חיזוק אולמרט הוא טעות – אשמח להיווכח שטעיתי.

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר