לא אבכה אם הממשלה הזאת תיפול

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/57912

מבוא לסחרסוסים *** האם נפתלי בנט אדם ישר, או מניפולטור תחמן? *** מהו רצון העם” (או רצון הבוחר“)?

רוטציה

שמחה ניר, עוד

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

איילת שקד – איילת הכושלת – רק לא במשרד המשפטים!

בן 81 שנים אנוכי היום (15.6.2020), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

כך זה התחיל: עו”ד שמחה ניר ומלחמתו במסרסים

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

עו”ד שמחה ניר, שר המשפטים וזכויות האזרח – זה המצע

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

מבוא

ובחזרה לקרקע המציאות

הלכות סחרסוסים

האם התרגיל של הכושלת היה מתואם עם בנט?

לא אבכה את הממשלה הזאת

מה זה רצון העם“, או רצון הבוחר“?

אם לא הבהרתי די

נא להכיר את ספרי החדש:

Donald J. Netanyahu and Benjamin Trump

למכירה באמזון ובחנויות הספרים המובחרות

מבוא

עוד שמחה ניר יבלא (אני מתכונן היום להתעלל בו קשות), נבחר לכנסת ה-34 כסיעת יחיד העונה לשם רשימת לשמחה מה זו עושה“, בראשותו ולזכרו של עוד שמחה ניר יבלא, ואשר סימנה הוא צדקתם.

מדוע דווקא צדקתם“?

משום שזה צירוף נחמד, ומשום שכל הצירופים האחרים כבר נתפסו. הצירוף צדקתן, אגב, נתפס עי מרב מיכאלי.

ואיך זה שנבחרה סיעת יחיד?

זה משום שאחרי יג מועדי בחירות ללא מוצא, אימצה המערכת הפוליטית את יתרונותיה של שיטת הבחירות לזכרו של שמחה ניר, אותה עדכנתי אחרי הבחירות הבחירות מועד א’, שיטה שאחד המרכיבים שלה הוא ביטול אחוז החסימה, דבר המאפשר עשר, עשרים או שלושים רסיסי סיעות“, אשר עומדות בתור אצל מרכיב הממשלה, כדי לקבל עצם יבשה פהושם (בניגוד לאגדות על הסחטנותשל הרסיסים“, מזכרת פרשת המיצובישי).

עוד שמחה ניר יבלא חלם משחר ינקותו להיות נציג הממשלה בוועדה לבחירת בוחני נהיגה (להלן: ולבנה), ומשנבחר לכנסת והחל המומ הקואליציוני נראה היה כי נפלה בחלקו ההזדמנות לה ייחל משחר ינקותו, כאמור.

אלא מאי? אם, עם פתיחת המום הקואליציוני הוא היה בא לבעל המנדט ואומר אני מוכן לתמוך בממשלתך, בתנאי שאני אהיה נציג הממשלה בוולבנה“, היו מראים לו את הדלת, או, לכל היותר, היו מציעים לו חברות בוועדת השירותים בקומת הוועדות של הכנסת (תמיד נרתעתי מהביטוי השירותים המזויינים“, והעדפתי לומר השירותים החמושים“, אבל כאן ייתכן שהביטוי הזה דווקא היה במקומו), ולא בשביל זה הוא רץ לכנסת, מתנשם ומתנשף.

מה עשה מיודענו? החליט להמר ולעמוד מהצד, עד לרגע בו ייזקקו לו נואשות. אמנם הוא ראה בעיניים יוצאות וכלות איך תפקיד נציג הממשלה בוולבנה כבר נמכר למישהו אחר, בשטרמכר חתום כדין, אבל הוא לא אמר נואש.

ואכן, היום הנכסף הזה אכן הגיע: למרכיב הממשלה כבר היו 60 אצבעות, והאצבע היחידה שהייתה מוכנה לדבר על הצטרפות לקואליציה הייתה אצבעו של מיודענו (כל השאר היו תומכי רקלאביבי, אותו ביבי אשר אחרי שהוא התנער מהסכם הרוטציה עם בני גנץ, הוא עדיין נשאר דבוק לכיסא במשך עשר כנסות נוספות – בלי שהצליח להציג ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, וגם אף אחד אחר לא הצליח בכך).

אוקיי, אמר מיודענו, אבל בתנאי שתתנו לי להיות נציג הממשלה בוולבנה, כי לכך ייחלתי משחר ינקותי, וגם הוסיף: זה אולטימטום!

רגערגע, אומר לו בעל המנדט: זה כבר הובטח, חתום וסגור.

אומר מיודענו: אז תבטל.

קופצת זו שהג’וב הזה הובטח לה: אין דבר כזה, הובטח לי, וזה חתום וסגור. אם לא היה מובטח, לא הייתי נכנסת לזה. אתה לא יכול לשבת בצד, להגיע ברגע האחרון, לטרוף מחדש את כל הקלפים שאנחנו טרחנו עליהם 27 ימים ו-23 שעות, ולדרוש שכולם ייסוגו מפניך.

קופצים כל השותפים האחרים: שמחה, עם העקשנות שלך אתה מפוצץ את הכל, הולכים עוד פעם לבחירות, ומשאירים את ביבי בשלטון עוד סיבוב, ועוד סיבוב, ועו”ד סיבוב. האם אתה מוכן לקחת את זה על מצפונך?

אוקיי, אומר מיודענו, כמו שאתם מכירים אותי, אני אישפשרות מנעורי, ואפילו מילדותי. אני מוכן לפשרה: רוטציה בתפקיד נציג הממשלה בוולבנה בשבועיים הראשונים, וביתרת ארבע השנים אני מכהן במקביל כראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, המשנה לראש הממשלה, סגן ראשון לראש הממשלה, שר המשפטים, שר התחבורה וסגן שר האוצר.

כל הנוכחים קופצים כנשוכי איילה: מה זה, שמחה, אתה רוצה להרוס את הכל?

עונה להם מיודענו: אני הצעתי פשרה, פשרה כואבת, ואם אתם לא מקבלים אותה – המשך שלטונו של ביבי יהיה על מצפונכם!

שמחה, הם אומרים למיודענו, תן לנו לחשוב על כך, ואני מתעורר מהחלום, שטוף זיעה קרה.

ובחזרה לקרקע המציאות

במאמר הקודם, איילת הכושלת, לכי לעזאזל, עמדתי על כך שמי שממהר לקפוץ על עגלת הקואליציה יכול להרוויח בגדול, כאשר על המדפים ישנה כל הסחורה והוא יכול לבחור את אשר חשקה נפשו, אבל גם להפסיד, אם יתברר שמרכיב הממשלה שמר כמה דגים שמנים יותר, כרזרבה לעת צרה.

והוא הדין, בהפוךעלהפוך, גם במי שמחכה עד שמרכיב הממשלה ייקלע למצב שהוא יהיה מוכן למכור גם את אמא שלו כדי לסגור את הקצוות” – הוא יכול להרוויח בגדול, אבל גם להפסיד את התחתונים שלו.

הזכרתי שם גם כי –

לאחר בחירות 2015, בנט ושקד שיחקו את הפרימדונות עד לרגע האחרון, החזיקו סמוך לחזה את 8 המנדטים שלהם (במקום 12 שהיו להם בכנסת הקודמת, וביבי שתה להם ארבעה), הימרו – וזכו. זכו בנצלם את העובדה שנתניהו היה לחוץ, וחלבו ממנו את משרד המשפטים לאיילת הכושלת, ולנפתלי בנט את משרד החינוך, יחד עם ירושלים והתפוצות.

וגם הוספתי (וייתכן כי בכך טעיתי) כי –

הפעם הכושלת שיחקה לבדה את הפרימדונה (לנפתלי, כאמור, לא הייתה שום ברירה), והחזיקה את רגליה סגורות עד לרגע האחרון (בעת כתיבת השורות האלה, בוקר ה-2.6.2021, היום האחרון למנדט של יאיר לפיד): כן רוצה, לא רוצה, כן רוצה, לא רוצה.

היא חשבה שיאיר לפיד יחכה לה עם משרד המשפטים, או, לפחות, חברות בוולבש – הוועדה לבחירת שופטים, שהיא, כשרת המשפטים בזמנה, הייתה היור שלה, מכוח החוק.

אלא מאי?

משרד המשפטים היה מיועד מלכתחילה לגדעון סער, והכיסא הממשלתי השני כבר הובטח ליור העבודה, מרב מיכאלי, בהסכם חתום בינה לבין לפיד.

אז הפרימדונה הכושלת, ברוב חוצפתה, באה ברגע האחרון, מתנשמת ומתנשפת, ודורשת מלפיד לבטל הסכם חתום, על מנת להכניס את עצמה לוולבש.

ולקראת הסוף אמרתי:

זה מזכיר לי שפעם באתי לחנות לאביזרימין, ושמתי עיני על בובתמין סקסית ויפהפיה, שהמגרעת היחידה שהייתה לה היה פתק sold out.

אז אמרתי למוכר תוריד ת’פתק ותבטל את העיסקה, וגם רמזתי לו שאני מוכן לשלם יותר, אז הוא הראה לי את הדלת, ואמר לי לך לעזאזל עם הכסף שלך.

לא, גברת שקד, הסכמים לא מבטלים, ואם חשקה נפשך בכיסא הזה, היית צריכה לבוא בזמן, אולי היית מקבלת, ואולי לא, אבל את רצית לשמור את כל האופציות בסמוך לחזה, כולל את האופציה להישאר בחיקו החמים של בנימין נתניהו, עם שיריון לעצמך במטבחון של שרהל’ה, ברחוב בלפור בירושלים.

וסיכמתי:

לו אני יאיר לפיד, הייתי אומר לך את מה שאמר לי המוכר בחנות אביזריהמין הנל: לכי לעזאזל עם האצבע שלך.

מה עשתה הכושלת אחר כך?

בעודי כותב את הדברים האלה, היא גילתה נדיבותוריככה את האולטימטום: אני מוכנה להתפשר על רוטציה בתפקיד הזה, בתנאי שאני אהיה ראשונה …

והתוצאה: אחרי כל הסחרמכר הזה (אנחנו חיים רק מפי הדיווחים העיתונאיים, ועוד לא ראינו את ההסכמים), איילת הכושלת קיבלה לא רק את החצי הראשון (של החברות בוועדה לבחירת שופטים), אלא גם את החצי השני – משופר למהדרין: תיק שר המשפטים, כך שבחצי השני של הרוטציההיא תהייה לא סתם חברת הוולבש, אלא גם היור שלה, בנוסף לשאר הכוח והסמכויות שיש לשר המשפטים.

ובמה מתנחמת/מצטדקת מרב מיכאלי, שוויתרה על החצי הראשון?

היום עשינו היסטוריה“, אמרה מיכאלי. “קיבלתי החלטה מאוד לא פשוטה, נאבקתי לבד עד הרגע האחרון ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של העבודה בוועדה למינוי שופטים“.

ובמקום אחר היא אמרה:

אני חושבת גם על היום שאחרי נתניהו כי להחליף אותו זה לא חזות הכל“, עוד אמרה. “עם זאת, עשיתי את הדבר האחראי והממלכתי כדי להחליף את נתניהו אבל במקביל לשמור על הכוח שלנו בוועדה“.

אז לא: העברת הכוח הזאת לידי איילת הכושלת בחצי הראשון של הרוטציה, והתוספת המשופרת בחצי השני, זה לא שמירת הכוח“, אלא ויתור על הכוח, וה נוכחותבוועדה היא תפקיד של בובה ללא זכות הצבעה.

נחמה פורתא מאוד.

הלכות סחרסוסים

מהדיווחים העיתונאיים אנחנו למדים כי היו צעקותבוויכוח על האולטימטום של הכושלת, ובסוף מיכאלי מצמצה, והפסידה.

אני, למוד ניסיון מהתרגיל של בנטשקד משנת 2015, הייתי נוקט גישה של סחרסוסים, אבל לפני כן הייתי שואל את נפתלי בנט: האם האולטימטום של איילת הוא גם על דעתך?

כאן הייתה לבנט בעייה: אם הוא היה עונה בשלילה, הכושלת הייתה נשארת לבדה, ואם היה עונה בחיוב, הוא מסכן, אולי לעולמים, את חלוםחייו: כסא ראש הממשלה.

אם הוא היה אומר האולטימטום הזה אינו על דעתי, הייתי שואל במה עדיפה איילת עלי, וגם מה דעתך על כך שהסכמים צריך לכבד? אם ככה תנהג גם כראש הממשלה, במה אתה עדיף על ביבי?

ניתן להניח שבנט היה אומר לי ראה, לפעמים אין ברירה, כל אצבע קובעת, בלהבלהבלה.

אני: אוקיי, בתור אישפשרות מילדות, אני מוכן להתפשר, אבל אני רוצה תמורה כנגד הוויתור – את משרד המשפטים בחצי הראשון של הרוטציה, ובחצי השני אני רוצה את תיק הביטחון, או את תיק החוץ, או את תיק האוצר.

מה יגידו לי – אלה כבר תפוסים? אז גם שלי תפוס.

רוצים שאוותר על מה שזכיתי כדת וכדין, ובכתב – אני רוצה תמורה שתהייה כדאית לי.

רוצים לפוצץ את המום וללכת לבחירות חדשות? אל תגלגלו את האחריות משכמה של איילת על גבי הכחוש!

האם התרגיל של הכושלת היה מתואם עם בנט?

כמובא כבר למעלה מכאן, במאמר הקודם אמרתי כי –

הפעם הכושלת שיחקה לבדה את הפרימדונה (לנפתלי, כאמור, לא הייתה שום ברירה), והחזיקה את רגליה סגורות עד לרגע האחרון (בעת כתיבת השורות האלה, בוקר ה-2.6.2021, היום האחרון למנדט של יאיר לפיד): כן רוצה, לא רוצה, כן רוצה, לא רוצה.

וגם רמזתי כי ייתכן ובכך טעיתי.

אם במהלך המומ בנט היה עונה על השאלה האם האולטימטום של איילת הוא גם על דעתך, היינו חכמים יותר – גם במומ עצמו, אבל כנראה שאיש לא שאל את השאלה הזאת, בזמןאמת או בכלל.

היום יש לי הרגשה, לאכלכךעמומה, שהתרגיל הזה היה מתואם בין השניים, כשם שהיה מתואם ביניהם התרגיל של 2015, בבחינת היילכו שניים יחדיו, פעמיים, בלתי אם נועדו.

ואם כך הוא, אני יכול לומר לך, נפתלי בנט: אתה לא אדם ישר, אתה תחמן, אתה מניפולטור, אתה לא ראוי להיות ראש הממשלה – בלי קשר למספר האצבעות שאתה מביא כנדונייה לחתונה הזאת.

מר בנט, מחכה לתשובתך.

לא אבכה את הממשלה הזאת

אני לא יודע מה היו עונים לי אם הייתי נדרש לוותר על הישג שהשגתי במו”מ הקואליציוני לטובת מאחרתבנשף שנפלה מהירח והציגה אולטימטום, אחרי שהכל כבר היה מבושל, ואני גם לא יכול לומר לאחרים עד כמה הם צריכים למתוח את החבל, בלי להיות בטוחים שהוא לא ייקרע.

אני רק מרגיש מרומה.

אבל דבר אחד אני יכול לומר כבר עכשיו: אם הממשלה הזאת תיכשל בהצבעתהאימון, או שהיא תיפול לפני שתשלים את הקדנציה – אני לא אזיל עליה דמעה וחצי דמעה, משום שחזרתה של איילת הכושלת למשרד המשפטים היא צרה לא קטנה מהמשך שלטונו של בנימין נתניהו, אשר בכל מקרה נראה שסוף שלטונו ממילא קרוב.

ולא שאני מת על בחירות חדשות, אבל אם הן תיפולנה עלינו – זה יהיה רצון העם“, ואת הרצון הזה אני מכבד.

מה זה רצון העם“, או רצון הבוחר“?

כאשר מיליוני אנשים בוחרים כנסת (או כל מוסד אחר, אצלנו ובמדינות הים), אי אפשר לדעת מה זה הרצון הקולקטיבישלהם.

מה עושים במקרה כזה? בהעדר הגדרה מדעיתיש רק הגדרה שרירותית, וכל אחד מפרש לפי מה שנוח לו:

הביביסט יאמר הליכוד בראשות ביבי קיבל 30 מנדטים“, והיא המפלגה הגדולה ביותר, וזה אומר שהעםרוצה את ביבי כראש הממשלה.

הרקלאביביסט יאמר ביבי והליכוד קיבלו רק 30 מנדטים, ואילו 90 מנדטים לא הצביעו לו, וזה אומר ששלושה רבעים מהעםלא רוצים את ביבי בשלטון.

יהיו אשר יוסיפון לביבי את המפלגות שהודיעו שתתמוכנה בביבי, ואחרים יגרעון מאלה את אותם שבחרו במפלגות האלה לא בגלל ביבי, אלא למרות ביבי.

קחו, למשל, את גדעון סער, אשר עד הבחירות שלפני האחרונות הצביע לליכוד: זה לא היה בגלל ביבי, אלא למרות ביבי – והוא לא היה היחיד בכך.

אחת המגבלות של ההגדרה הזאת של רצון העם“, היא בכך שהעם לא נשאל להציע, וממילא גם לא מציע, PLAN B, למקרה בו משהו ישתבש, או שרוב חברי הכנסת יעדיפו את רצון בוחריהם על פני רצון העםהערטילאי.

או, למשל, המצב בו אנחנו נמצאים היום: נניח שבנימין נתניהו מצליח לגייס מספיק עריקים כדי לטרפד את הצבעת האמון בממשלת בנטלפיד אבל לא מספיק כדי להקים ממשלה משלו – דבר שמשמעותו בחירות חדשות, מועד ה’.

האם העםנתן את דעתו על הבחירה בין שתי האפשרויות האלה? לא, הוא לא נתן.

ההגדרה שלי היא שונה בכך שהיא לא מותאמת לרצונות שלי, והיא טובה גם כשהיא פועלת לטובתי וגם כשהיא פועלת לרעתי.

לשיטתי רצון העםאו רצון הבוחרלא משתקף לפי הספירה במוצאי הבחירות, אלא עם הקמת הממשלה, או, אם אף אחד לא הצליח להקים ממשלה והולכים לבחירות נוספות, וחוזר חלילה ושוב בלי הרף, עד שתקום איפעם ממשלה חדשה – זהו רצון הבוחר“, לשיטתי, ואם רוצים אפשר להרחיב את זה כך שגם אם מוקמת ממשלה, והיא משלימה את הקדנציה – כל מה שקורה עד להרכבת הממשלה הבאה, זהו רצון הבוחר” – ואין בלתו.

עברו עלינו ארבע מערכות בחירות בלי ממשלה מתפקדת? – זה היה רצון הבוחר”.

תזכה הממשלה החדשה באמון הכנסת – זה יהיה רצון הבוחר“; לא תזכה ונצא לבחירות חמישיות, שישיות וכו’ – גם זה יהיה רצון הבוחר“.

אכן, כמו כל ההגדרות האחרות, גם הגדרתי שלי היא שרירותית, אבל, כאמור, היא נייטרליתואוניברסלית“, ולא תלוייה בשאלה אם זה טוב לי או רע לי, ומהבחינה הזאת היא השיטה הכי אובייקטיבית, ואם אורלי לויאבקסיס קוראת לאיילת הכושלת לא לאפשר את הקמת ממשלת בנטלפיד”, ובכך “תעני לרצון רוב העם“, זה בהחלט קשקוש מקושקש, גם מהסיבה שאם צריך לענות לרצונו של רוב העם” (המיוצגים, נניח, עי 61 חברי הכנסת), זאת אומרת שגם 59 החכים האחרים צריכים לתמוך בממשלה.
ואגב, גברת אורלי, כשגוש הימיןמנה רק 58 חכים, ואת נבחרת במסגרת שמאלית מובהקת (העבודהמרצגשר) – האם בעריקתך אז אכן ענית לרצון רוב העם“?!

אם לא הבהרתי די

ואם לא הבהרתי די מדוע לא אבכה את הממשלה הזאת, אומר ללא היסוס: שר משפטים מושחת גרוע מראש ממשלה מושחת.

קראו את אלה, ותבינו על מה אני מדבר:

איילת הכושלת, לכי לעזאזל!

איילת שקד, סיכום ביניים: כושלת, מושחתת, טיפשה, חסרת בושה – ולוקה בכושר השיפוט

איילת שקד, סיכום סופי (בכפוף לשימוע): בצאתך לנצח מלשכת שר המשפטים – אל תשכחי לכבות את החושך!

ואת התמונה המצטברת, ובתקווה שלא פספסתי הרבה. נתחיל בשתי סדרות המאמרים האחרונות:

הראשונה – על הכישלון והשחיתות של איילת שקד:

איילת שקד, אנטומיה של כישלון ושל שחיתות;

איילת שקד, אנטומיה של כישלון ושל שחיתות (ב): אוטיזם ושחיתות בלשכת השרה;

איילת שקד, אנטומיה של כישלון ושל שחיתות (ג): כמה כסף זרם ממערכת ההוצאה לפועל לכיסה הפרטי?

איילת שקד, אנטומיה של כישלון ושל שחיתות (ד): איך היא לא מתביישת לשקר?

איילת שקד, אנטומיה של כשלון ושל שחיתות (ה): שופכת את התינוק המלוכלך יחד עם מי האמבטיה;

איילת שקד, אנטומיה של כשלון ושל שחיתות (ו): מטומטמת, עיוורת, לא רואה ממטר;

איילת שקד, אנטומיה של כשלון ושל שחיתות (ז): נכשלת בכל מה שנגעת בו – לכי הבייתה!

והשנייה – על איילת הכושלת

איילת הכושלת (א): עד אנה יכולה הטיפשות להגיע?

איילת הכושלת (ב): למה להרוג רעיון טוב עם נימוקים כושלים, מטופשים – ושקריים?

איילת הכושלת (ג): ראו מי שמדברת על אתיקה!

איילת הכושלת (ד): נתנה לאפרים (אפי) נוה לזיין אותה בתחת, והוא זרק אותה כמו קונדום משומש;

איילת הכושלת (ה): האם איילת שקד התכוונה או לא התכוונה לומר שהיא תסגור את פייסבוק וטוויטר?

איילת הכושלת (ו): שקד מאיימת על השופטים;

איילת הכושלת (ז): עד אנה יכולה הטיפשות להגיע (2): על “ציד המכשפות” נגד אפריםאפי נוה, שלא היה ולא נברא;

איילת הכושלת (ח): איפה היושר האינטלקטואלי?

איילת הכושלת (ט): סתימת הפיות ממשיכה וחוגגת

איילת הכושלת (י) איך התהפכו לה היוצרות?

איילת הכושלת (יא): בדרך הבייתה!

איילת הכושלת (יב): גד יעקובי של המאה ה-21.

איילת הכושלת (יג): זה לא יעזור לך, כתם אפרים אפי נוה לא יימחה משמלתך!

איילת הכושלת (יד): נפלה על הראש, מתהדרת בפאשיזם – “מריח דמוקרטיה”

בבחירות הקרובות (אפריל 2019) – רק לא איילת שקד!

וסדרה קודמת:

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור: איילת שקד פראיירית, מצמצה ראשונה;

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור (ב): איילת שקד שוב עושה שרירים – האם תהיינה לה ביצים חזקות להילחם עד הסוף?

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור (ג): הביצים של איילת שקד לא עומדות בלחץ!

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור (ד): מרים כלענה, בטיפשותה, נכנסת למילכוד;

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור (ה): פשרה של רכיכות, ומה הלאה?

על מלחמת הסניוריטי שקדנאור (ו): מה הייתי אומר בוועדת החוקה, חוק ומשפט, אילו הייתי בארץ?

ואיך אפשר בלי פרשת אלרוןנוה, שאיילת שקד הייתה שותפה לה:

השופט יוסף אלרון וראש לשכת עורכי הדין, אפרים נוה – מושחתים, מקומם בכלא!

מהי הפרשה העלומה (בינתיים) המסעירה את מערכת המשפט? – זה הניחוש שלי;

פרשת אלרוןנוה: היה או לא היה שוחד? – נאום תשובה לעיתונאית נעמי לויצקי.

וגם כללי ושונות“:

איילת שקד: בניטו מוסוליני, מהדורתכיס;

איילת שקד לא למדה את לקחי דוד מדיוני, ומערכת המשפט מידרדרת אלי תהומות;

איילת שקד ומקהלת הבדימוסים מנהלים דושיח של חרשים על בחירת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה;

איילת שקד רוצה יועצים משפטיים מטעם? נו פרובלם!

ליוסף שפירא, נציב תלונות הציבור: שרת המשפטים, איילת שקד, לא עונה;

לשרת המשפטים, איילת שקד: מבחן קבלה לעבודה (קצת מאוחר);

איילת שקד: “להחזיר את הרשות השופטת למסלולה”;

ג’ף שקד, איילת סשנז – לדונאלד טראמפ יש מה ללמוד מאיתנו!

חזקת הגיל הרך: השרה שקד קרסה תחת לחץ ארגוני הנשים;

ולמי שרוצה להחכים עוד, מוזמן לחיפוש איילת שקד“, בהאתר של קימקא.

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר