כשחסן פגש את סטאלין


כשחסן פגש את סטאלין



אהרון חבר
24.03.2006 11:37


כשחסן פגש את סטאלין


מקומו של עמיר פרץ במערכת הבחירות העכשוית




אני יושב ומתבונן ומנסה לגבש לי דעה. איזה פרץ נראה יותר מרוקני ואיזה פרץ נראה יותר סטאלין.

מה עושה את האחד מרוקני יותר מהשני? השיער השחור? הגבות העבות? השפם? מה עושה את האחד יותר סטאלין מהשני? השיער השחור? הגבות העבות? השפם?

עד לפני זמן מה חשבתי ורציתי להאמין כי מערכת הבחירות הזו תהיה ברמה מעט יותר גבוהה מהקודמות. האמנתי, כי חשבתי שהמהפכה במציאות הפוליטית-מפלגתית שהתחוללה בחודשים האחרונים תחייב את המפלגות החדשות/ישנות להגדיר מחדש את מצען האידאולוגי. חשבתי שאולי אחרי ההתנתקות יהיה איזה שינוי בתפיסת יחסי ישראל עם הערבים/פלשתינים. חשבתי שאחרי שנוספה להתנתקות פרשת פינוי עמונה יהיה שינוי בהתייחסות הציבור החילוני לציבור הדתי. חשבתי שאולי נתבגר להבין את מה שקרה כאשר הצבא משמש כלי בידי הממשלה כנגד אזרחים. כאשר המשטרה האזרחית הישראלית משמשת כלי כנגד אזרחי ישראל, בשטח שאינו בריבונות ישראלית אזרחית ושהחוק האזרחי ישראלי לא חל עליו. חשבתי ששיבוש המערכות הזה שנעשה בהוראת מי שהחוק לא היה נר לרגליו ושרמס אותו בכל פעם מחדש כאשר הוא לא התאים למדיניותו, יעורר אותנו לחשוב מחדש על סידרי משטר מתוקנים, יעורר אותנו לראות כי הדמוקרטיה שעוד קיימת בישראל, נפגמה פה ושם. חשבתי והאמנתי שהינה אחרוני מנהיגי הדור הקודם מפנים את מקומם למנהיגי הדור החדש, שיביאו בשורות חדשות לעם ישראל בארץ ישראל.

את מחשבותי, תקוותי, אמונותי וחששותי הבעתי כבר בעבר **.

אני מודה ומתוודה כי ליבי, מחשבותי ותקוותי נתונים יותר מכל לתנועת העבודה. שם גדלתי ומשם באתי ושם גם נחלתי את אכזבותי הגדולות ביותר. לכן, ועל אף כל הביקורת שהיתה ושיש לי כלפי מפלגת העבודה, אני עדיין מאמין כי רק מתנועת העבודה תבוא בסופו של דבר הישועה למדינה. אל ישלה אף אחד, כולל אותי, את עצמו כי תנועת העבודה היום היא אותה תנועת העבודה שאנשיה (מבלי להכנס לפרטים) הביאו להקמת הישוב היהודי בארץ ישראל, הביאו להקמת המדינה וקיימו אותה במשך השנים הקשות ביותר, כולל קליטת העולים מארצות המזרח, כן, גם ממרוקו, ואני מזכיר זאת כאן ואזכיר זאת מאוחר יותר. אולי אלה הסיבות שעוררו בי מחדש את שימחתי כאשר בבחירות שהיו במפלגת העבודה זכה עמיר פרץ. היתה זו שימחה חוזרת כי שמחתי גם כאשר נבחר ליו”ר ההסתדרות.

אני לא חושב לרגע שעמיר פרץ הוא כליל השלמות. אני אפילו לא בטוח שהוא המועמד האידיאלי לרשות הממשלה. אולי הוא רק הרע במיעוטו. אולי הוא רק המועמד האופטימלי הקיים כרגע במציאות הפוליטית. לכן גם ביקורתי,הגובלת בכעס, על התנהלות מערכת הבחירות ועל רמת תעמולת הבחירות. לכן אני גם חוזר להתייחס למערכת הזו, שהיא מכוערת כפי שלא הייתי רוצה לראות אותה.                                   

לצערי, ויש גם מי שיראה בדברי התנשאות הנובעת מחוסר זכות להביע את דעתי, אבחן את הדברים ברמתם, רמת התעמולה ובהכללה גם רמת הבוחר הישראלי.

הוא מרוקני

נו טוב, אף פעם לא הייתי מרוקני ואני גם לא יכול לומר כי: “כמה מחברי הטובים ביותר הם מרוקנים”. אבל גם אני וגם רוב תושבי מדינת ישראל פגשו גם פגשו מרוקנים ופוגשים בהם יום יום, בכל מקום, בכל תחום, בטוב וברע. אז מי אומר שעמיר פרץ לא מתאים להיות ראש ממשלה בגלל שהוא מרוקני? המעניין הוא שאומרים את זה אשכנזים, כאלה שאולי יודעים משהו על מרוקנים וגם כאלה שאין להם מושג מה זה מרוקני. ואומרים את זה אנשי “הקשת הדמוקרטית המזרחית” שהם מרוקנים שהיו ל”אשכנזים”. שחלום חייהם הוא להיות אשכנזים, אך כל מה שעולה בידיהם זה להיות “מרוקנים מקצועיים” והם מרשים לעצמם לגנות את עמיר פרץ כבוגד במוצאו המרוקני, שהוא גם מוצאם וגם המלכודת בה הם נתונים ואותה הם שונאים, את המלכודת ואת עצמם.

ובכלל. אני יודע לפחות על מדינה אחת בעולם בה ראש הממשלה הוא מרוקני. יותר מזה, לאותה המדינה יש גם מלך שהוא מרוקני. ועד כמה שידיעתי מגיעה המדינה הזו מתנהלת לא כל כך רע. והמלך, על אף היותו מלך, הוא אדם מתקדם יותר מהרבה מושלים בעולם, כולל ישראל, שאינם מרוקנים. ואנחנו, החיים ב”חזרת” הקטנה הזו הנקראת ישראל, מדינת העם היהודי, צריכים לזכור את יחסו הטוב של המלך הקודם והמלך הנוכחי ליהודי ארצו, ואת תרומתם למיתון הייחסים שבין מדינת ישראל והעולם הערבי.

מי הוא זה שיאמר לנו מי הוא האיש המתאים להיות ראש ממשלה?

דוד בן גוריון? משה שרת? לוי אשכול? גולדה מאיר? מנחם בגין? יצחק שמיר? יצחק רבין? בנימין נתניהו? אהוד ברק?

למה מניתי את ראשי הממשלה בעבר? כי כולם היו אשכנזים וכולם עשו שגיאות, מי חמורות יותר ומי חמורות פחות. מי מסוכנות יותר ומי מסוכנות יותר. מי פטאליות יותר ומי פחות. ולכולם כולם לא היה נסיון קודם כראשי ממשלה לפני שהיו ראשי ממשלה.

אז תגידו לי למה כל אלה נמצאו מתאימים להיות ראשי ממשלה ועמיר פרץ לא מתאים?

הוא סטאלין

נו באמת! אין טעם להרחיב את הדיבור על כך. מי שאומר שעמיר פרץ הוא סטאלין אין לו מושג על מה הוא מדבר, או שהוא טיפש מוחלט. יחד עם זאת תרשו לי להזכיר כמה נשכחות שאולי נשכחו בגלל הזמן הרב שעבר מאז מותו של סטאלין לפני למעלה מחמישים שנה. או אולי משום שכל הזוכרים מעדיפים לזכור דווקא את הדברים הנוראים שנעשו בשמו. אז לידיעה. בזמנו של סטאלין, בהוראתו ובשמו, נעשו גם כמה דברים גדולים:

הוא היה ממובילי המהפכה הבולשביקית שקידמה ו”הקפיצה” את העם הרוסי קדימה. אמנם במחיר איום ונורא.

הוא היה מי שבזמנו ובפיקודו נבלם בסטאלינגרד הצבא הגרמני/נאצי ובכך שינה את מהלך מלחמת העולם השניה. אמנם במחיר איום ונורא.

הוא היה מנהיגה של ברה”מ שהיתה מתומכיה הראשונים של מדינת ישראל הן בהחלטה על הקמתה והן באספקת נשק ותחמושת בימיה הראשונים של מלחמת השחרור.

וזאת רק על קצה המזלג העצום של ההיסטוריה.

הוא בולשביק

אם מי שדואג לאנשים עובדים זה להיות בולשביק, אז טוב שעמיר פרץ הוא בולשביק.

אם להיות מי שחושב שזכותם של עובדים היא להשתכר משכורת שתבטיח להם ולמשפחותיהם פרנסה בכבוד זה להיות בולשביק, אז טוב שעמיר פרץ הוא בולשביק.

אם להיות מי שחושב על השכבות החלשות בחברה זה להיות בולשביק, אז טוב שעמיר פרץ הוא בולשביק.

אם מישהו חושב שוועדי העובדים הגדולים מייצגים רק עובדים בכירים, אז הוא טועה. אם יש מי שחושב גם על העובדים הלא בכירים במקומות העבודה הגדולים הוא בולשביק, אז טוב שעמיר פרץ הוא בולשביק.

אם מישהו חושב שלהנהיג אירגון עובדים כמו ההיסתדרות זה להיות בולשביק, אז טוב שעמיר פרץ הוא בולשביק.

הוא לא מדבר אנגלית

לידיעת כל אלה שלא יודעים אנגלית ולידיעת כל אלה הטוענים שעמיר פרץ לא יודע אנגלית ולכן אינו מתאים להיות ראש ממשלה. הרייני להביא לידיעתכם כי ראשי מדינות רבים בעולם לא יודעים אנגלית, לא עילגת ולא בכלל. הם גם לא צריכים לדעת אנגלית, כי יש היום בעולם דרכים שונות לתקשר בין דוברי שפות שונות.

אגב, ישנם רבים בארה”ב הטוענים כי גם הנשיא ג’ורג’ בוש לא יודע אנגלית כל כך טוב, והאנגלית שהוא כן יודע היא “אנגלית עילגת”.

יש לו שפם

קשה לי לרדת לרמה הזו אך אני לא יכול להתעלם מ”ארגומנט” כל כך עמוק וכל כך מקובל במערכת הבחירות הזו ובלית ברירה אני מוכן אפילו להתפלש במדמנה הזו. רבים רבים נהגו ונוהגים לגדל שפם. גם איינשטיין מפורסם בשפם שלו ולא רק ברעמת שערו.(עם כל הצניעות, גם לי היה שפם.) אולי אני טועה ומעריך את תבונתו של הישראלי יותר מאשר מעצבי דעת הקהל בישראל מעריכים אותו. מי שקורא באינטרנט את “העיתון לאנשים חושבים” לא יכול להתעלם מהתמונה המופיעה בעמוד הראשון של העיתון הזה. תמונה בה מצוייר חצי גופו העליון של עמיר פרץ, שמן כגופו של אפנדי ושפמו השחור והעבות עולה וצומח, משתרג ומתפשט עד שהוא ממלא את כל שטח התמונה בשחור. תהליך “מתוחכם” זה חוזר על עצמו וחוזר על עצמו וחוזר על עצמו עד שאפילו אדם “חושב” שיש לו מוח בקדקודו, המוח הזה נשטף, ו”האנשים החושבים” הופכים לאפסים שאפילו בהמה מצויה “חושבת” יותר מהם. עד אנה הגענו אם זו היא הרמה בעיתון המתיימר להיות העיתון של האינטליגנציה הישראלית, אינטליגנציה שמשום מה מזהים אותה בעיקר עם תנועות השמאל.

חברי הישראלים! אם עוד יש בכם קורטוב של תבונה, שמץ של כבוד עצמי, השליכו את דבר התועבה הזה, החרימו את הוגי הרעיון והענישו את המפרסם אותו. כסף זה לא הכל בחיים!

אנא, אל תראו בדברים האלה תעמולת בחירות.

נשארו רק עוד ימים ספורים עד לבחירות ב-28.3.2006 ואני לא מאמין שבזמן הקצר הזה אפשר לשכנע אפילו את 30% הקולות הצפים מבעלי זכות הבחירה. אי אפשר להאשים את האנשים האלה בחוסר יכולתם להכריע ולשכנע את עצמם לקום וללכת להצביע.                                        

את תמונתו של עמיר פרץ כולם מכירים: מרוקני, בולשביק, לא מתאים, לא מדבר אנגלית, מגדל שפם.

את התמונה השניה אני מניח שרק חלק קטן מהציבור הישראלי מכיר: י. ל. פרץ. פולני, סופר יהודי שחי לפני שנים רבות, לא ידע אנגלית אלא כתב בעברית וביידיש, לא התאים להיות ראש ממשלה, גידל שפם.

מה הקשר ביניהם? אין קשר! רק אותו שם משפחה. אבל גם בין כל הטענות המועלות כנגד עמיר פרץ לבין המועמד עצמו, אין כל קשר.

 

================

**  אפשר למצוא התייחסות לנושא בכתבות הבאות שפורסמו באתר שלי. באתר “רשימות“, באתר “אימגו” ובאתר “מאמרים“.

 

                  מקור המאמר: http://www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

 




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר