יא ירח, יא ירח

דר ישראל ברניר

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/55103

עם צאתה של החללית הישראלית במסעה אל הירח, נשאלת השאלה כיצד ינהג אסטרונאוט יהודי שומר מצוות, כאשר כף רגלו תדרוך על פני הירח, איך הוא ידע מתי להתפלל תפילת שחרית ו/או תפילת ערבית?

איילת שקד, סיכום ביניים: כושלת, מושחתת, טיפשה, חסרת בושה – ולוקה בכושר השיפוט

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

איילת שקד – איילת הכושלת – רק לא במשרד המשפטים!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

בן 79 שנים אנוכי היום (15.6.2018), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

יש גונגל טוטאלי בבתי המשפט. תעשו הכול כדי לא להגיע אליהם

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

יא ירח, יא ירח

בשעה טובה, עם עלות השחר של יום טז באדר א‘, שנת התשעט (21 בפברואר 2019 למניין אומות העולם), התבשרנו על הצטרפותה של מדינת ישראל למועדון החלל. חללית ישראלית שוגרה אל הירח, ובכך ישראל הפכה להיות המדינה הרביעית (אחרי ארהב, רוסיה וסין) בעולם שהגיעה אל הירח, הלא הוא המאור הקטן ככתוב בסיפור הבריאה.

זו באמת פריצת דרך, וכיאה למוצר שמקורו בארץ הקודש, מנהלי הפרויקט הקפידו להתייחס לנוכחותו בחלל של האל בורא עולם. החללית הישראלית מכונה בראשית” (נו, איך אפשר אחרת?) והיא מכילה, בין השאר, קפסולה עם תקליטורים עליהם הוקלטו התנך ותפילת הדרך.

השם בראשיתשניתן לחללית, מרמז על כך שזו רק תחילת הדרך, ושיהיה לה המשך. אבל לפני שממשיכים, יהיה צורך לפתור כמה בעיות שאינן כל כך פשוטות. בעיות שמי שאיננו מבני ברית יתקשה להבינן.

הרב גורן, מי שהיה הרב הצבאי הראשון של צהל ואחכ כיהן כרב ראשי, התמסר לנושא עם פרוץ עידן החלל במחצית השנייה של המאה הקודמת, כשהתברר שחלומו של זול וורן על טיסות לירח עומד לקרום עור וגידים.

גורן עסק בבעיות ההלכתיות שעשויות להתעורר כתוצאה מהתפשטות המין האנושי לחלל. ושלא תהא זאת קלה בעיניכם. חשבתם פעם על הדילמה בפניה יעמוד אסטרונאוט יהודי שומר מצוות, כאשר כף רגלו תדרוך על פני הירח?

איך הוא ידע מתי להתפלל תפילת שחרית ו/או תפילת ערבית? איך הוא ידע את מועדי כניסת ויציאת השבת? איך הוא ידע מתי חל ראש חודש? איך הוא ידע מתי לאמר את ברכת קידוש הלבנה? כל אלו בעיות שחזלינו בכל הדורות כלל לא היו מודעים לקיומן. אולי יש בעיות נוספות שגם אני לא מודע להן.

הרב גורן נפטר לפני 25 שנה. אינני יודע אם היו לו תשובות לכל השאלות האלו, ואם כן, אם הוא העלה אותן על הכתב. מן הראוי היה שמועצת גדולי התורה או מועצת חכמי התורה (אם האסטרונאוט הוא ממוצא אשכנזי או מעדות המזרח בהתאם), יתנו דעתם לנושא. כדאי להוציא שולחן ערוך לחלל“, אותו האסטרונאוט יישא באמתחתו על מנת שלא יחטא בחילול השם חס וחלילה.

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע * לסגור את לשכת עורכי הדין * לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר * לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

תגובה אחת על “יא ירח, יא ירח”

  1. Simha Admin הגיב:

    התשובה נראית לי פשוטה:
    האסטרונאוט היהודי ישייך את עצמו לנקודה מסויימת על כדור הארץ, וזו תהייה ה”מקום” שלו, עד שובו לכדור הארץ – ורק שלא יתחכם וישנה את נקודת ההתייחסות שלו לפי נוחיות הרגע (אם, למשל, הוא רוצה לישון יותר בבוקר הוא “ינדוד” מערבה). זה גם לא יעבוד, כי היושב במרומים רואה הכל, והוא לא אוהב קונצים כאלה.
    נקודת ההתייחסות יכולה להיות המקום ממנו החללית המריאה לדרכה, אבל הכי טוב זה ירושלים, כי אם הוא ירצה להתקשר אל כדור הארץ, מירושלים לכל מקום זו שיחה מקומית.
    ובאשר לחללית המסויימת הזאת, השאלה היא אם היא אמורה לחזור אל הגלובוס שלנו, ואם היא בכלל תסכים לחזור.
    מה רע לה שם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר