ההתנחלות הראשונה על הירח – חלום שחלמתי, בלילה במיטה

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/55360

אין חולק על כך שעצם היכולת לשגר חללית למרחק כה גדול ולהביא אותה בדיוק לנקודה אליה היא הייתה אמורה להגיע, הוא הישג בזכות עצמו, אבל כולנו ציפינו ליותר.

דר ישראל ברניר

 

לחג החירות, פסח התשע”ט: עוז לתמורה – בטרם פורענות!

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

בן 79 שנים אנוכי היום (15.6.2018), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עו”ד רבה המלחמה!

יש גונגל טוטאלי בבתי המשפט. תעשו הכול כדי לא להגיע אליהם

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

ההתנחלות הראשונה על הירח חלום שחלמתי, בלילה במיטה

לפעמים יש ברכה בכישלון, כמו שנאמר מֵעַז, יָצָא מָתוֹק. כמו רוב העם היושב בציון, בליל ה-10 באפריל הייתי מרותק למקלט הטלוויזיה והמתנתי לצפות בנחיתת החללית הישראלית הראשונה על הירח. האכזבה הייתה גדולה, כאשר בסיומו של מסע ארוך ומייגע בחלל, החללית התרסקה. אין חולק על כך שעצם היכולת לשגר חללית למרחק כה גדול ולהביא אותה בדיוק לנקודה אליה היא הייתה אמורה להגיע, הוא הישג בזכות עצמו, אבל כולנו ציפינו ליותר.

כביתי את הטלוויזיה, אבל נשארתי לשבת כשבראשי מנקרת השאלה, אם המסע בחלל היה מסתיים אחרת, מה אז? לרבים הייתה הרגשה של התרוממות רוח, אבל אני לא בטוח שלכולם. סביר להניח שבקרב הציבור הנאור” – אלה שתמיד יודעים בביטחון מה טוב לעם, סיום מוצלח של מסע החללית היה מתקבל ברגשות מעורבים. הצלחה תמיד נזקפת, לפחות באופן חלקי, לזכותו של העומד בראש הממשלה, גם אם לא הייתה לו מעורבות בהשגתה. בבחירות שהסתיימו זה עתה, נתניהו ניצח והוא עומד לכהן תקופה נוספת כראש ממשלה. דבר שעשוי להיזקף לזכותו לא יתקבל אף פעם בברכה עי אלה שרוצים לראותו מאחורי סריג ובריח.

לפתע מסך הטלוויזיה התמלא אור, ומה רואות עיני? חללית ישראלית ניצבת בגאון על פני הירח. ארבע רגליה של החללית נעוצות בביטחון בקרקע, ומעליה מתנוסס דגל ישראל. לידה כרזת ענק שעליה, באותיות של קידוש לבנה, מופיע המשפט ההיסטורי של טל ברודי מ-1977, אֲנָחְנוּ עַל הָמַפָּה.

ברקע רואים את כדור הארץ, והוא כל כך רחוק וכל כך קטן. על פניו מתרוצצות המון דמויות, אבל הן קטנות שבקושי רואים אותן. שומעים המון רעש, אבל בשל המרחק קשה להבין את כל מה שנאמר. אחרי הרבה מאמצים הצלחתי להבחין בין הקולות בתגובות על כיבוש החלל בידי ישראל. השקעתי מאמצים נוספים, ולהלן חלק מהדברים שהעליתי בחכתי.

ארגון בשם מפקדים למען ביטחון“, העוסק בהבטחת עתידה, ביטחונה ושלומה של מדינת ישראל, הכריז על חשיפת מזימהלספח את הירח. מי הזוממים? דובר הארגון, ע’, מסביר שהזוממים הם סיפוחיסטים” (כינוי שע’ טוען לזכות יוצריםעליו). לדברי ע’, המזימה התגלתה אחרי מחקריסודי של פרטי פרויקט החלל, כולל האותיות הקטנות“. “עלינו אי אפשר לעבודע’ אומר. הכינוי שניתן לחללית – בראשית“, אומר את הכל. בראשית היא מילת קוד לעובדה שזו רק תחילת הדרך, ושיהיה המשך. כוונת הסיפוחיסטים, כך אומר ע’, היא לסתום את הגולל על פתרון שני העולמות, דבר שימנע מהשלום, הממתין מעבר לאופק, להגיע. עם נתניהו בירושלים ודגל ישראל על הירח, אין עתיד לאנושות (לתשומת ליבו של יאיר לפיד – זה לא שם יותר מתאים למפלגתו?).

העיתונאי בן כספית ממעריבכותב בהרחבה על המצב החדש. הפליליות תמשיך ללוות את נתניהו, הוא קובע בלשון שאיננה משתמעת לשתי פנים. את מאמרו הוא מסיים באזהרה – נתניהו, ידו של מנדלבליט תשיג אותך גם על הירח.

אצל רביב דרוקר, תחקירן הצמרת של הטלוויזיה, “מתבשלתכתבה חדשה. דרוקר מצביע על האפשרות (וודאות לדעתו) שנתניהו הצליח לעשות מניפולציית מניות שהזרימה סכום לא מבוטל לכיסו. דרוקר דורש לחקור אם לנתניהו היו מניות בחברה שבנתה את החללית, ספייסיל (SpaceIL), ואם כן, באיזה מחיר הוא רכש אותן, או שהוא קבל אותן במתנה. אם אכן היו לו מניות, האם הוא מכר אותן בערב שלפני ההתרסקות. אומנם דין פרוטה כדין מאה, אבל כאן לא מדובר בכסף קטן. ודרוקר מסביר, אצל נתניהו זה אף פעם לא פרוטות, והוא ממשיך, כשמדובר בירח, פרוטות זה רק בשמו של ספר, “הפרוטה והירח“, שכתב הסופר האנגלי סומרסט מוהם. נתניהו מתעסק רק במיליונים.

אברמוביץעדיין לא אמר את דברו, אבל קרוב לוודאי שגם ממנו נשמע בימים הקרובים.

מאחורי הקלעים, במשרדו של היועמש ברחסלאח א דין בירושלים, מתקיימת התייעצות – מנדלבליט, בן חסותו שי ניצן ונציגת הרשות לניירות ערך דנים בסוגיה האם תיק שנתפר מראיותשנאספו על כדור הארץ בלבד, תקף גם על הירח? האם תידרשנה השלמות, או שאולי יהיה צריך לתפור את כל התיק מחדש? פונים אל האדמור – השופט העליון בדימוס, אהרון ברק, לקבל חוות דעת. התשובה לא מאחרת לבוא: נאמר כל העולם משפט, אבל נאמר גם הכל שפיט. כל” – העולם הזה (כדור הארץ בלבד), הכל” – עולם ומלואו (כולל החלל החיצון). מנדלבליט נרגע, לפחות לא יהיה צורך לתפור מחדש את 800 עמודי הראיותששי ניצן ועוזריו הכינו.

דובר משטרת ישראל מודיע שנבדקת העלות של משלוח חמגשיות לירח, וכן אם רעיית ראש הממשלה הגניבה בחשאי למטען החללית הזמנה מוקדמת למספר חמגשיות. בתגובה לשאלות עיתונאים על סמך מה חושבים במשטרה ששרה נקטה בצעד כזה, הדובר השיב מי שטורח בערב שבת, אוכל בשבת ודי לחכימא ברמיזא . . .

אלדד יניב, המארגן של הפגנות האספסוף מול ביתו של היועמש, הודיע שהוא לא מתכוון להפסיק את פעילותו, והוא ימשיך עד שיראה את שערי מעשיהו ננעלים מאחורי גבו של נתניהו. אם יהיה צורך, הוא מוסיף, הוא יחפש תורמים לממן בניית חללית נוספת עבור המפגינים.

לקהילה הגאה גכ היה מה לאמר. בלי גאים אין גאווה הצהיר דובר הלהטבים בישראל. יש למנוע הדרת גאים במשלחות העתידיות שתצאנה לכבוש את החלל.

תמר זנד, יור מרץ, נסעה לרמאללה לקבל הנחיות מאבו מאזן, יור הרשות הפלשתינאית, איך להתייחס לאפשרות של הקמת התנחלות על הירח עי היישות הציונית. אחרי סקירה היסטורית מפיו של אבו מאזן על מעמדו של הירח בעיני המוסלמים, היא יצאה בהצהרה הסהר הוא סמלו הקדוש של האיסלאם מקדמת דנא. לא יעלה על הדעת שרגליהם של כופרים יטמאו את אדמת הירח, על אחת כמה וכמה אם אלה מתנחלים ציונים. מיליוני שהידים מוכנים לפתוח בצעדת לבנה על מנת לעצור את חילול הקודש שנגרם עי נוכחות החללית הישראלית על הירח.

הגיחה לחלל השפיעה גם על המומ להקמת הממשלה בו החל נתניהו למחרת היוודע תוצאות הבחירות. גוש הסיעות הדתיות הוסיף לרשימת הדרישות שהוא הציג לנתניהו, דרישה אולטימטיבית למנות שר דתי שיטפל בבעיות הלכתיות הנובעות מנוכחותם של שומרי מיצוות בחלל החיצון. כמה מהנושאים המחייבים טיפול:

מקומו של כותל המזרח בישיבה שתוקם

הבטחת אספקת מים למקווה טהרה

קביעת מועדי כניסת ויציאת השבת

מה דינה של אישה שבעלה התנדב לטוס לחלל ומועד שובו לא ידוע, אם בכלל.

האם היא עגונה או אלמנה זמנית? האם היא רשאית להינשא מחדש?

וככה זה נמשך, כשלפתע החשיך המסך והתעוררתי כשרעייתי מטלטלת אותי – אתה יודע מה השעה? הגיע כבר זמן קריאת שמע של שחרית.

בחדשות הודיעו שהתחילה העבודה על פרויקט בראשית 2.

__________

הערת המערכת: המאמר נכתב ונשלח אלינו בסמוך ל-10 באפריל, ובגלל תקלה הדבר נעלם מעינינו.

_____________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

תגובה אחת על “ההתנחלות הראשונה על הירח – חלום שחלמתי, בלילה במיטה”

  1. Simha Admin הגיב:

    ישראל, איך היית מרגיש אם היו מתייחסים אליך כאל הכותב ה”מלומד”, אשר “תמיד יודע”, וכו’?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר