דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ט): אצל ברק אובמה זה לא היה קורה

קישור מקוצר למאמר הזה: https://www.quimka.net/31899

שמחה ניר, עוד

*** אפשר, אם רוצים, לשמוח על מדיניותו של טראמפ כלפי ישראל, ואפשר, אם רוצים, לגנות את אובמה על יחסו לישראל – אבל ישנם דברים המקוממים כל אדם תרבותי, שקורים אצל טראמפ, ואצל אובמה לעולם לא היו קורים

USS John S. McCain (DDG 56)

נא להכיר, מוזמנים לעקוב: https://twitter.com/SimhaNyr_quimka

בן 78 שנים אנוכי היום (15.6.2017), צעיר, בריא ובועט, אבל עוד הדרך רב, עוד רבה המלחמה!

למדור החדש: שופט השבוע

יש גונגל טוטאלי בבתי המשפט. תעשו הכול כדי לא להגיע אליהם

זה יעדנו: משרד המשפטים וזכויות האזרח!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק

נציב תלונות הציבור על שופטים ורשמים – זה אנחנו!”

לייקלדף הפייסבוק עוד שמחה ניר – שר המשפטים הבא

המאמר ה-4,000 באתר: לו אני שר המשפטים

ההכרזה הרשמית שלי על ריצתי לתפקיד שר המשפטים

מתי מותר – ואפילו חובה – לומר לזולת שק בתחת“?

בגץ 8743/14, שמחה ניר, עוד, נהוועדה לבחירת שופטים ו-7 אחרים – קיצור תולדות הזמן

עם מי יש לנו עסק

המאמר הזה מתפרסם בבוקר היום בו אמורה להיחנך שגרירות ארהב בירושלים, אבל אני לא אתייחס כאן אל העניין הזה, כי כבר כתבתי עליו בסדרה הזאת, וכנראה שעוד אשוב אליו.

הפעם אני מבקש להראות לכל הישראלים החוגגים עם מי יש להם עסק.

הסנאטור ג’ון ס’ מקקיין השלישי (John Sidney McCain III) הוא גיבור לאומי אמריקאי.

כטייס הצי האמריקאי במלחמת וייטנאם מטוסו הופל, הוא נפצע קשה, עונה קשות בשבי הצפון וייטנאמי ולא קיבל טיפול רפואי, וכאשר הוצע לו להשתחרר מהשבי בזכות אביו וסבו, שהיו אדמירליםארבעהכוכבים בצי האמריקאי (אביו היה מפקד כל הכוחות האמריקאים בזירת ויטנאם, וישנה אנייתהצי על שמם: John S. McCain), הוא סירב להשתחרר מחוץ לתור, כל עוד לא שוחררו כל אלה שנפלו בשבי לפניו.

ג’ון מקקיין הוא, איפוא, לא רק גיבור לאומי, אלא גם אצילנפש.

להשוואה: פוליטיקאילעתיד אחר, דונאלד ג’יי טראמפ (הגיבורהאמיתי של מאמר זה) השתמט מהשירות הצבאי (הוא הגיע לגיל הגיוס באמצע מלחמת וייטנאם).

הסנאטור ג’ון מקקיין לקה לאחרונה בסרטןהמוח, והוא נאבק על חייו.

ג’ינה הספל (Gina Haspel) היא המועמדת של טראמפ לראשות ה-CIA, תפקיד המצריך את אישור הסנאט האמריקאי, ובימים האלה הסנאט דן במועמדותה.

לג’ינה הספל יש כתם בעברה: היא הייתה ממונה מטעם ה-CIA על כלא בתאילנד, בו הייתה נהוגה חקירה בעינויים (היום זה אסור בארהב), ואם לא די בכך, היא גם השמידה ראיות לפשעיהמלחמה האלה.

משעלתה מועמדותה של הספל לדיון בסנאט, קרא מקקיין לחבריו להצביע כנגד מועמדותה, בגלל העינויים שהיא הייתה אחראית להם, ושכמותם הוא עבר בשבי הוייטנאמי.

הנושא הזה עלה לדיון בישיבה בבית הלבן, ושם אמרה קלי סדלר (Kelly Sadler), עוזרת מיוחדת לנשיא, כי דעתו של מקקיין לא חשובה“, משום שהוא ממילא הולך למות” (“he’s dying anyway”).

אצל ברק אובמה זה לא היה קורה.

זה לא היה קורה, כי רוח המפקדאצל טראמפ היא שונה מאשר אצל אובמה.

ואפילו אם זה היה אצל אובמה, העוזרתהזאת הייתה עפה על טיל, עוד לפני שהיא שמה נקודה על הבדיחההזאת, על חשבונו של גיבור לאומי, אצילנפש, הנוטה למות.

ולא רק שהיא הייתה עפה, אלא שאובמה עצמו היה מתייצב לפני הציבור, ומתנצל בפני מקקיין ומשפחתו, בשם עצמו, בשם הבית הלבן, בשם המימשל כולו – ובשם האומה האמריקאית כולה.

דונאלד טראמפ לעולם לא יתנצל

הפרשה הזאת הסעירה את ארהב כולה, ואפילו חבריו הקרובים של טראמפ גינו את הדבר, אבל טראמפ לא רק שלא התנצל אישית, אלא שאפילו באמצעות הדוברת שלו, שרה האקבי סנדרס, הוא לא התנצל. מה שכן הפריע לדוברת (וממילא גם לטראמפ עצמו) היה שהדבר הודלף לציבור – ממש סוד מדינה, שאסור להדליפו.

מדוע אצל טראמפ זה יכול היה לקרות? בגלל רוח המפקד“, ואי אפשר שלא להזכיר את השתלחותו הבלתיפוסקת של טראמפ בג’ון מקקיין עצמו, שהגיעה לשיאה כאשר הוא אמר מקקיין אני לא אוהב לוחמים שנפלו בשבי.

כך אמר נשיא אמריקאי שבעצמו השתמט מהשירות, ומה כבר אפשר לצפות מכפיפיו.

אבל זה לא הדבר היחיד שאצל אובמה לא היה קורה.

בימים האלה התברר כי עורךדינו האישי של טראמפ, מייקל כהן, מכר לחברות ענק, במאות אלפי דולרים גישה אל הנשיא טראמפ, ולפי ההערכות הוא עשה בעסקאות האלה למעלה מארבעה מיליון דולר.

גם זה לא היה קורה אצל אובמה.

מדוע דווקא היום?

מדוע אני מעלה את הדברים האלה דווקא ביום בו נחנכת שגרירות ארהב בירושלים?

משום שמדינת ישראל לא מתביישת לקבל מתנות כאלה מאדם כמו טראמפ – שקרן, הפכך, לא אמין, ומושחת חסר בושה, אשר משחית את כל הסובבים אותו – כולל חברי הקבינט שלו, וכולל כאלה שהוא מינה אותם בידעו שהם מושחתים.

ישנו סיפור על חייל יהודי בצבא בעלות הברית, במלחמת העולם השנייה, שפנה אל הרב הצבאי שלו בשאלה: מה לעשות כאשר הצבא לא מספק בשר כשר?

ענה לו הרב: תאכל את הבשר, כי זה פיקוחנפש, אבל אל תמצוץ את העצמות.

בסמטה חשוכה, לא לאור היום

מדינת ישראל קיבלה מדונאלד טראמפ מתנה שאי אפשר לסרב לה – הכרה בירושלים כבירת ישראל, והעברתה של השגרירות האמריקאית לירושלים.

זו מתנה שבהחלט ראוייה למכתבתודה רשמי, בדואר הדיפלומטי, יחד עם הערה: תרכשו מגרש איפה שאתם רוצים, תגישו בקשה להיתרבנייה, מדינת ישראל היא מדינתחוק דמוקרטית, ואתם רשאים לעשות הכל, במסגרת הזאת.

מתנה כזאת, מנשיא אמריקאי שהוא מוקצה מחמת מיאוס בכל העולם, צריך לקבל בסימטה חשוכה, לעת ליל, אבל מדינת ישראל עשתה מזה חגיגה גדולה, לאור היום.

מדינת ישראל מוצצת את העצמות, בהנאה וברעש גדול.

טראמפ וההבטחות

האם טראמפ מקיים הבטחה במהלך ירושלים הזה?

לשאלה אם הוא אכן עושה זאת משום קנאותו לקיים הבטחות, או לצרכיו הפוליטיים האישיים, התייחסתי במאמר דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ד): האם מהלך השגרירות טוב ליהודים, או רק לטראמפ? אבל בינתיים טראמפ עצמו מודה כי מהלך ירושלים משרת את האינטרסים של ארהב ולא חלק מעסקת תן וקח, ולכן ישראל לא תשלם מחיר על העברת השגרירות לירושלים, וזה אומר כי כל המתמוגגים על כך שטראמפ מקיים הבטחותלא שמו לב למה שהנוכל הזה אומר על עצמו.

עומדת בעינה, כמובן, השאלה אם טראמפ באמת התכוון לשרת את האינטרסים של ארצו, או של עצמו, אבל זו שאלה נפרדת, שהאמריקאים צריכים להיות הראשונים לענות עליה.

יחד עם זאת, ישנה בעייה אחרת בעניין הבטחותיו של טראמפ לישראל: כבר בחודשים הראשונים לשבתו בבית הלבן, טראמפ הבטיח להגיש לישראל ולפלשתינים, בראשית 2018, הצעה להסכם שלום ששני הצדדים יאהבו אותה“, אבל תחילת 2018 כבר חלפה, וטראמפ וממשלו כבר מזמן לא מדברים על כך.

לא מדברים על כך, כי במהלך ירושלים שלו, טראמפ חנק במו ידיו כל סיכוי להסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים, בתקופתו, ואת ההבטחה הזאת הוא לעולם לא יקיים.

אמור לי …

ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, אומר לרגל האירוע, בין השאר:

הנשיא טראמפ עשה היסטוריה, אנו מודים לו מעומק הלב על החלטתו הגדולה להכיר בירושלים ולהעביר את השגרירות לעיר. … ההחלטה של טראמפ מבוססת על אמת פשוטה: זאת הבירה של העם היהודי כבר 3,000 שנים. בירת מדינת ישראל כבר 70 שנה. מאז ומתמיד זוהי בירתנו. תודה לנשיא האמריקני שהפכת את הידידות בינינו לחזקה מתמיד. אנו אסירי תודה לך. … אי אפשר לבסס שלום על שקרים, אלא על יסודות של אמת, והאמת היא שלא רק ירושלים היא בירת העם היהודי, אלא שמאז ומעולם זוהי בירת ישראל“.

הידידות בינינו חזקה מתמיד“? על כך אמרינן אמור לי מי ידידיך, ואומר לי מי אתה.

אי אפשר לבסס שלום על שקרים“? אכן, כשטראמפ השקרן מבטיח להביא בתחילת 2018 הסדר שלום ששני הצדדים יאהבו אותו – אפשר בהחלט לשכוח מהשלום בתקופת טראמפ, ובתקופת מי שנהנה מהשקרים שלו, ומוצץ את העצמות, ברעש גדול.

ביבי אמר, וביבי דובר אמת.

ומה אצלנו?

האם מה שקורה אצל טראמפ – ולא היה קורה אצל אובמה – יכול לקרות אצלנו, במדינת ישראל, אצל ביבי נתניהו?

לגבי הבדיחה(“he’s dying anyway”), על גיבורהמלחמה אצילהנפש ג’ון מקקייןביבי היה מת ולא היה נותן לזה לקרות. ביבי, יש לזכור, שירת ביחידתעילית (סיירת מטכל), לחם מעבר לקווי האוייב וגם נפצע, וגם שכל את אחיו, יוני נתניהו זל, בפעולת אנטבה, אשר לאחר מכן נקראה על שמו.

האם ייתכן שעורך דינו הפרטי של ביבי יעשה הון מקרבתו אל ראש הממשלה? אנחנו עוד לא יודעים.

___________

לפרקים הקודמים בסדרה:

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב: מבוא ותוכן העניינים

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (א): פה ענק, מוח זעיר, בלי כל מימשק ביניהם

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ב): העכברים עוזבים את הספינה הטובעת

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ג) טראמפ וישראל, תחזית לשנה השמינית – אם הוא יגיע לכך

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ד): האם מהלך השגרירות טוב ליהודים, או רק לטראמפ?

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ה): על הצהרת ירושלים ומהלך השגרירות – אני רק שאלה

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ו): אין לו אלוהים זולת הכסף

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ז): שאלת המיליון דולר

דונאלד טראמפ למתחילים, מבט מקרוב (ח): קרית האמת על שם דונאלד טראמפ

וראו עוד:

ציפי לבני ומחמוד עבאס מנהלים שיחות מדיניות (דוקודרמה)

Tsipi Livni and Mahmoud Abbas Talk Peace

מדינת ישראל ודונאלד טראמפ: נא להנמיך ציפיות! (עדכון)

אהרן ברק, ברק טראמפ, דונאלד אובמה: תחזית לתוצאת המפגש בין בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ

Benjamin Abbas, Mahmoud Trump and Donald J. Netanyahu Make Peace in the Middle East

______________

למשתמשי פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות – נא לשתף!

נא להגיב באמצעות הקישור הוספת תגובה” (למטה מכאן)

אל תאמרו מבחן בוזגלו אמרו מבחן אלישבע*לסגור את לשכת עורכי הדין*לדף הפייסבוק של עוד שמחה ניר*לדף הפייסבוק של האתר של קימקא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר