אולמרט – הביתה … לא עכשיו

אולמרט – הביתה … לא עכשיו


אביתר בן-צדף 15.03.2007 14:58
אולמרט – הביתה ... לא עכשיו


קומץ בקשות אישיות לחלוטין – לקראת פרסום דו”ח ועדת וינוגרד ודו”ח מבקר המדינה * במלים אחרות: אסטרטגיה רצויה לראש הממשלה הרע ביותר בתולדות המדינה – כדי שלא נשכח זאת לעולם * אולמרט וחבר מרעיו מ”קדימה” חייבים לאכול את הדגים הבאושים, לקבל מכות וגם להיות מגורשים מן העיר – זה המעט שאנו חייבים לעשרות ההרוגים ולאלפי הפצועים, שהוא וממשלתם המיטו עלינו, לבני משפחותיהם ולנו



אהוד אולמרט צריך ללכת הבייתה, ולהיסגר בו בקלון, הראוי לו. כפי שכתב בשבוע שעבר סבר פלוצקר: “3% מאזרחיה הבוגרים של ישראל סבורים שאהוד אולמרט ראוי בכלל לכהן כראש ממשלה. רק 2% סבורים שהוא איש אמין, ו-98% לא נותנים בו אמון. לדעתם של 76% מהישראלים – שלושה מכל ארבעה – הוא נכשל בתפקידו …”

במדינה דמוקרטית, אין די בקואליציה בצורה, שסוחטת מיליוני דולרים מכספינו, כדי להשאיר את ראש הממשלה הרע ביותר בתולדות המדינה על כנו. אולמרט עצמו חשב כך, לפני כשנתיים, כשהצדיק את פשע המלחמה של גירוש היהודים מגוש קטיף. לדעתו, רוב העם תמך בטיהור האתני של גוש קטיף; ולכן, הצדיקו.

לצד דעתו של סבר פלוצקר – טוענים בני משפחות שכולות מהמלחמה ואנשי מילואים, ששירתו במלחמה, כי אולמרט היה חייב להתפטר כבר לפני זמן רב; ולפיכך הודעת הוועדה רק חיזקה את דעתם בנושא. מצד שני, למרות אי-הנוחות ב”קדימה” – כתב אטילה שומפלבי – מעריכים בכירים במפלגה זו: “מצבו [של אולמרט] רע גם בלי הדו”ח. אם לא ייקבע באופן חד-משמעי כי עליו ללכת, הוא לא יזוז”.

בעצם, הם צודקים

כדאי, שאולמרט לא יזדרז. שיישאר עוד קצת, בבקשה – כדי שנשתכנע, שהוא הגרוע מכולם. כדי שלא נתחרט.

אני משתוקק, שאולמרט ישהה מאוד את התפטרותו – בניגוד להיגיון (נכשלת – עפת) – כדי שנפשנו תנקע ממנו ומחבר מרעיו לחלוטין, ונשלח אותם קדימה לפח הזבל של ההיסטוריה.

חשוב שאולמרט יאחז עד כלות כוחו בקרנות המזבח – כדי שנוכל לקרוא, יחד עמו, את דו”ח מבקר המדינה על העורף, שממשלתו הפקירה במלחמה בקיץ.

חיוני, שאולמרט יעזור לנו להשתכנע עד כמה טעינו – על מנת שלא נשכח זאת, כשנקרא את דו”ח ועדת וינוגרד על מלחמת השחצנות בהנהגתו. כך, לעולם לא יוכל לחזור לתפקיד הנהגה – גם אם בקומבינות אלו ואחרות, שלו ושל היועץ המשפטי לממשלה, לא יילך לכלא, בעקבות כל החקירות הפתוחות נגדו.

חינוכי, שאולמרט יראה כיצד מעשי ידיו מתפרקים לנגד עיניו בזה אחר זה. זה נחסך מראש כנופיית “קדימה” וממייסדה. לכן, ראוי, שיורשו יעבור את מה שנאמר בפתגם העממי – לאט וביסודיות: אולמרט וחבר מרעיו מ”קדימה” חייבים לאכול את הדגים הבאושים (רצוי עד אחרון הסרדינים שבהם), לקבל מכות וגם להיות מגורשים מן העיר. זה המעט שאנו חייבים לעשרות ההרוגים ולאלפי הפצועים, שהוא וממשלתם המיטו עלינו, לבני משפחותיהם ולנו.

למאמר המקורי 

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול האתר